REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2011 nr 251 poz. 1507
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 24 października 2011 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
Na podstawie art. 119 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) w § 2 w ust. 1:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) D – (Danger Area) strefę niebezpieczną, obejmującą przestrzeń powietrzną FIR Warszawa, o której mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324), w której mogą mieć miejsce działania niebezpieczne dla lotu statku powietrznego, w szczególności przestrzeń nad poligonami artyleryjskimi, morskimi i lotniczymi;”,
b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) GARDA – hasło, na jakie statek powietrzny wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy państwowej;”,
c) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) P – (Prohibited Area) strefę zakazaną, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest zakazany od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;”,
d) pkt 16 i 17 otrzymują brzmienie:
„16) R – (Restricted Area) strefę ograniczeń, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest ograniczony przez wymagania dotyczące generowania przez niego fal akustycznych od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad aglomeracjami miejskimi, parkami narodowymi oraz obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;
17) TRA – (Temporary Reserved Area) strefę czasowo rezerwowaną;”;
2) w § 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) zakazy lub ograniczenia wykonywania lotów w strefach R, określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia;”;
3) w § 7:
a) w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) wykonywanych zgodnie z zamieszczonymi w Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczych, o którym mowa w art. 121 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze, procedurami podejścia do lądowania i odlotu dla lotnisk i lądowisk położonych wewnątrz tych stref;”,
b) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Prezes Urzędu, na wniosek burmistrza (prezydenta miasta) albo innego podmiotu zawierający akceptację burmistrza (prezydenta miasta), może wydać zgodę na wykonywanie lotów w strefach R, o których mowa w lp. 20–23 załącznika nr 3 do rozporządzenia, w szczególności gdy jest to uzasadnione potrzebami gospodarczymi, kulturalnymi albo związanymi z zapewnianiem informacji publicznej, jeżeli:
1) wykonawca tych lotów:
a) używa śmigłowca posiadającego I klasę osiągową, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz. U. Nr 139, poz. 1333 oraz z 2007 r. Nr 89, poz. 592), lub samolotu posiadającego takie parametry techniczne, aby w przypadku uszkodzenia jednostki napędowej możliwa była kontynuacja lotu do lotniska lub miejsca lądowania – zgodnie z ograniczeniami użytkowymi samolotu określonymi w pkt 6.2 załącznika C Część I Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym,
b) posiada aktualny certyfikat, jeśli jest wymagany, do prowadzenia lotniczej działalności gospodarczej w zakresie usług stanowiących cel wykonania lotów;
2) wniosek został złożony do Prezesa Urzędu w terminie co najmniej 14 dni przed planowanymi lotami.
3. W zgodzie, o której mowa w ust. 2, określa się termin jej ważności oraz warunki wykonania lotów lub ograniczenia w tym zakresie.”,
c) uchyla się ust. 4;
4) w załączniku nr 1 do rozporządzenia:
a) w lp. 1 kolumna 3 otrzymuje brzmienie:
„Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie:
51°27'29,0”N 021°25'42,0”E”,
b) w lp. 6 kolumna 3 otrzymuje brzmienie:
„Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie:
50°00'59,0”N 020°55'00”E”;
5) w załączniku nr 2 do rozporządzenia:
a) w lp. 8 kolumna 3 otrzymuje brzmienie:
„Linia łącząca następujące punkty:
1) 52°18'27,4”N 21°10'10,2”E
2) 52°17'58,5”N 21°18'00,9”E
3) 52°15'23,3”N 21°17'07,6”E
4) 52°15'21,3”N 21°13'24,7”E
5) 52°17'30,9”N 21°09'48,9”E
1) 52°18'27,4”N 21°10'10,2”E”,
b) w lp. 14 kolumna 4 otrzymuje brzmienie:
„7450 m AMSL |
GND”; |
6) załączniki nr 3 i 4 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432, Nr 106, poz. 622, Nr 170, poz. 1015, Nr 171, poz. 1016 i Nr 240, poz. 1429.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 24 października 2011 r. (poz. 1507)
Załącznik nr 1
WARUNKI WYKONYWANIA LOTÓW W STREFACH R
Lp. | Nazwa | Granica boczna określona | Górna/dolna | Rodzaj ograniczeń |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | EP R1 WARSZAWA | Koło o promieniu 30 km i środku 52°13'59”N 021°00'53”E | UNL GND | Zakaz przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) |
2 | EP R2 KRUPSKI MŁYN | Koło o promieniu 6 km i środku 50°33'59”N 018°36'54”E | FL 460 GND |
|
3 | EP R3 Rejon | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°35'59”N 018°47'53”E 2) 54°20'59”N 018°49'53”E 3) 54°15'59”N 018°38'53”E 4) 54°35'59”N 018°13'53”E 1) 54°35'59”N 018°47'53”E | UNL GND | |
4 | EP R4 Rejon POZNANIA | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°32'59”N 016°56'53”E 2) 52°12'59”N 017°16'53”E 3) 52°05'44”N 017°01'53”E 4) 52°27'59”N 016°39'53”E 1) 52°32'59”N 016°56'53”E | FL 460 GND | |
5 | EP R5 Rejon | Linia łącząca następujące punkty: 1) 51°35'59”N 021°20'54”E 2) 51°34'59”N 021°32'54”E 3) 51°29'59”N 021°41'54”E 4) 51°20'59”N 021°34'54”E 5) 51°14'59”N 021°04'54”E 6) 51°27'59”N 020°53'54”E 1) 51°35'59”N 021°20'54”E | FL 460 GND | |
6 | EP R6 Rejon ŚLĄSKA | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°26'59”N 018°51'54”E 2) 50°22'59”N 019°15'54”E 3) 49°59'59”N 019°25'54”E 4) 49°52'59”N 019°13'54”E 5) 50°04'59”N 018°32'54”E 6) 50°11'59”N 018°24'54”E 7) 50°23'59”N 018°37'54”E 1) 50°26'59”N 018°51'54”E | UNL GND | |
7 | EP R7 Rejon | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°48'59”N 018°23'53”E 2) 54°37'59”N 018°54'53”E 3) 54°35'59”N 018°13'53”E 1) 54°48'59”N 018°23'53”E | FL 460 GND |
8 | EP R30 PARK NARODOWY „UJŚCIE WARTY” | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°39'32”N 014°52'21”E 2) 52°38'16”N 014°54'53”E 3) 52°37'52”N 014°54'54”E 4) 52°36'59”N 014°51'30”E 5) 52°36'43”N 014°50'41”E 6) 52°34'37”N 014°48'48”E 7) 52°34'36”N 014°47'37”E 8) 52°32'53”N 014°46'50”E 9) 52°32'34”N 014°45'38”E 10) 52°34'07”N 014°39'03”E 11) 52°34'03”N 014°38'39”E 12) 52°35'02”N 014°38'46”E 13) 52°36'29”N 014°43'15”E 14) 52°37'40”N 014°44'58”E 1) 52°39'32”N 014°52'21”E | 1050 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) |
9 | EP R12 KAMPINOSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°50'09”N 015°38'24”E 2) 50°44'49”N 015°49'24”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 3) 50°48'19”N 015°27'24”E 1) 50°50'09”N 015°38'24”E | 1150 m AMSL GND | |
| EP R17 SŁOWIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°48'00”N 017°33'00”E 2) 54°41'00”N 017°33'00”E 3) 54°36'27”N 017°03'03”E 4) 54°42'10”N 017°03'00”E 5) 54°46'00”N 017°13'30”E 1) 54°48'00”N 017°33'00”E |
|
|
| EP R20 WIELKOPOLSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°19'21”N 016°54'28”E 2) 52°18'26”N 016°55'08”E 3) 52°18'08”N 016°53'38”E 4) 52°16'36”N 016°52'35”E 5) 52°14'16”N 016°49'42”E 6) 52°13'40”N 016°46'09”E 7) 52°18'17”N 016°38'35”E 8) 52°19'08”N 016°39'01”E 1) 52°19'21”N 016°54'28”E |
|
|
| EP R22 WOLIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°59'43”N 014°37'56”E 2) 53°59'38”N 014°37'59”E 3) 53°51'15”N 014°31'40”E 4) 53°49'55”N 014°22'55”E 5) 53°52'50”N 014°19'15”E 6) 53°55'20”N 014°27'40”E 7) 53°56'20”N 014°27'55”E 8) 53°56'25”N 014°27'49”E dalej wzdłuż linii brzegowej oddalonej 1) 53°59'43”N 014°37'56”E |
|
|
| EP R25 DRAWIEŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°11'59”N 016°04'53”E 2) 53°00'59”N 015°58'53”E 3) 53°00'59”N 015°55'53”E 4) 53°04'59”N 015°50'53”E 5) 53°12'59”N 015°43'53”E 1) 53°11'59”N 016°04'53”E |
|
|
| EP R24 PARK NARODOWY „BORY TUCHOLSKIE” | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°51'04”N 017°34'08”E 2) 53°50'19”N 017°37'03”E 3) 53°47'49”N 017°37'08”E 4) 53°45'59”N 017°35'23”E 5) 53°47'19”N 017°31'13”E 6) 53°48'59”N 017°30'38”E 7) 53°51'19”N 017°31'13”E 1) 53°51'04”N 017°34'08”E |
|
|
10 | EP R21 WIGIERSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°10'13”N 023°05'06”E 2) 54°10'09”N 023°05'50”E 3) 54°06'26”N 023°06'35”E 4) 54°02'19”N 023°15'07”E 5) 54°00'17”N 023°13'48”E 6) 53°58'35”N 023°11'25”E 7) 53°58'05”N 023°06'36”E 8) 53°59'22”N 023°02'02”E 9) 54°00'26”N 022°59'43”E 10) 54°02'37”N 022°59'09”E 11) 54°08'42”N 023°03'26”E 1) 54°10'13”N 023°05'06”E | 1200 m AMSL GMD | |
| EP R29 POLESKI PARK NARODOWY PÓŁNOCNY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 51°24'02”N 023°02'21”E 2) 51°29'49”N 023°05'14”E 3) 51°30'08”N 023°11'52”E 4) 51°27'39”N 023°18'44”E 5) 51°23'09”N 023°09'04”E 1) 51°24'02”N 023°02'21”E |
|
|
| EP R23 BIEBRZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°13'07”N 022°25'47”E 2) 53°28'59”N 022°31'23”E 3) 53°39'16”N 022°38'49”E 4) 53°41'21”N 022°50'58”E 5) 53°44'44”N 023°17'53”E 6) 53°44'28”N 023°22'50”E 7) 53°41'33”N 023°30'37”E 8) 53°39'44”N 023°16'21”E 9) 53°35'23”N 023°03'42”E 10) 53°28'28”N 022°39'15”E 11) 53°15'19”N 022°39'42”E 12) 53°13'59”N 022°36'37”E 1) 53°13'07”N 022°25'47”E |
|
|
| EP R28 NARWIAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°08'54”N 022°51'53”E 2) 53°07'46”N 022°52'51”E 3) 53°05'56”N 022°50'12”E 4) 53°04'25”N 022°57'42”E 5) 52°57'15”N 022°56'55”E 6) 52°59'59”N 022°51'42”E 7) 53°05'33”N 022°46'46”E 8) 53°07'39”N 022°47'44”E 1) 53°08'54”N 022°51'53”E |
|
|
11 | EP R16 ROZTOCZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°40'29”N 023°04'24”E 2) 50°37'59”N 023°07'24”E 3) 50°31'29”N 023°00'54”E 4) 50°36'29”N 022°53'24”E 1) 50°40'29”N 023°04'24”E | 1350 m AMSL GND |
12 | EP R14 OJCOWSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°15'32”N 019°45'17”E 2) 50°14'52”N 019°49'34”E 3) 50°13'13”N 019°50'54”E 4) 50°10'26”N 019°51'15”E 5) 50°10'16”N 019°51'00”E 6) 50°10'50”N 019°49'17”E 7) 50°12'56”N 019°46'15”E 8) 50°13'34”N 019°47'51”E 9) 50°14'48”N 019°45'20”E 1) 50°15'32”N 019°45'17”E | 1500 m AMSL GND |
|
13 | EP R18 ŚWIĘTOKRZYSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°57'59”N 020°48'54”E 2) 50°56'49”N 020°53'34”E 3) 50°54'54”N 020°59'34”E 4) 50°53'24”N 021°07'14”E 5) 50°50'05”N 021°04'15”E 6) 50°52'59”N 020°52'24”E 7) 50°55'29”N 020°49'14”E 1) 50°57'59”N 020°48'54”E | 1650 m AMSL GND | |
14 | EP R27 MAGURSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°38'59”N 021°16'54”E 2) 49°33'59”N 021°31'54”E 3) 49°24'59”N 021°41'54”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 4) 49°25'59”N 021°23'54”E 1) 49°38'59”N 021°16'54”E | 1850 m AMSL GND | |
| EP R15 PIENIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°24'17”N 020°25'07”E 2) 49°24'36”N 020°19'48”E 3) 49°26'00”N 020°17'00”E 4) 49°26'30”N 020°20'00”E 5) 49°26'12”N 020°26'07”E 6) 49°25'30”N 020°27'30”E 7) 49°24'55”N 020°28'05”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 1) 49°24'17”N 020°25'07”E |
|
|
| EP R26 PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°30'09”N 016°21'54”E 2) 50°28'49”N 016°24'54”E 3) 50°27'19”N 016°26'14”E 4) 50°26'19”N 016°25'14”E 5) 50°25'39”N 016°26'19”E 6) 50°25'44”N 016°23'24”E 7) 50°26'24”N 016°19'54”E 8) 50°24'52”N 016°15'53”E 9) 50°26'01”N 016°14'29”E 10) 50°26'59”N 016°14'07”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 1) 50°30'09”N 016°21'54”E |
|
|
15 | EP R10 BIESZCZADZKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°10'13”N 022°42'41”E 2) 49°08'49”N 022°41'23”E 3) 49°14'10”N 022°29'05”E 4) 49°12'07”N 022°26'44”E 5) 49°06'18”N 022°26'37”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 1) 49°10'13”N 022°42'41”E | FL 75 GND |
|
| EP R11 GORCZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°37'17”N 020°03'24”E 2) 49°35'59”N 020°13'14”E 3) 49°33'59”N 020°15'14”E 4) 49°31'49”N 020°13'54”E 5) 49°30'29”N 020°08'54”E 6) 49°33'44”N 020°02'14”E 7) 49°34'44”N 020°01'14”E 1) 49°37'17”N 020°03'24”E |
|
|
16 | EP R13 KARKONOSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°50'09”N 015°38'24”E 2) 50°44'49”N 015°49'24”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 3) 50°48'19”N 015°27'24”E 1) 50°50'09”N 015°38'24”E | FL 85 GND | |
17 | EP R8 BABIOGÓRSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°37'04”N 019°32'27”E 2) 49°36'41”N 019°35'12”E 3) 49°35'59”N 019°35'39”E 4) 49°34'01”N 019°36'17”E 5) 49°33'39”N 019°34'29”E 6) 49°33'27”N 019°31'57”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 7) 49°35'56”N 019°28'30”E 8) 49°36'30”N 019°29'43”E 1) 49°37'04”N 019°32'27”E | FL 90 GND | |
18 | EP R9 BIAŁOWIESKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°49'16”N 023°50'03”E 2) 52°48'49”N 023°56'16”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 3) 52°43'44”N 023°56'15”E 4) 52°42'24”N 023°53'23”E z wyłączeniem miejscowości Białowieża 5) 52°42'11”N 023°50'14”E 6) 52°44'02”N 023°47'20”E 7) 52°47'54”N 023°47'43”E 8) 52°48'54”N 023°48'53”E 1) 52°49'16”N 023°50'03”E | FL 100 GND | |
19 | EP R19 TATRZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°20'05”N 020°03'55”E 2) 49°19'42”N 020°09'16”E 3) 49°18'50”N 020°09'07”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 4) 49°16'30”N 019°49'44”E 5) 49°16'00”N 019°59'00”E 1) 49°20'05”N 020°03'55”E | FL 115 GND |
20 | Miasta o liczbie mieszkańców od 25 000 do 50 000 | Rozróżnialne na mapie lotniczej | 500 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów śmigłowców i samolotów tłokowych od poziomu terenu do określonej wysokości |
1000 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości | |||
21 | Miasta o liczbie mieszkańców od 50 000 | 1000 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości | |
22 | Miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 000 | 1500 m AMSL GND | ||
23 | Miasto stołeczne Warszawa | 1850 m AMSL GND |
Załącznik nr 2
WYKAZ STREF IDENTYFIKACJI OBRONY POWIETRZNEJ (ADIZ)
Lp. | Nazwa | Granica boczna określona | Górna/dolna | Rodzaj ograniczeń |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | ADIZ ROSJA | Wzdłuż granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej o szerokości 15 km w głąb terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | UNL GND | Obowiązek złożenia planu lotu zawierającego informację o zamiarze wykonania lotu w strefie ADIZ i nawiązania bezpośrednio po starcie łączności radiowej z właściwym terytorialnie organem ATS |
2 | ADIZ BIAŁORUŚ | Wzdłuż granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej z Białorusią o szerokości 15 km w głąb terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | ||
3 | ADIZ UKRAINA | Wzdłuż granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej z Ukrainą o szerokości 15 km w głąb terytorium Rzeczypospolitej Polskiej |
- Data ogłoszenia: 2011-11-22
- Data wejścia w życie: 2011-12-07
- Data obowiązywania: 2011-12-07
- Dokument traci ważność: 2019-07-02
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA