REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2010 nr 106 poz. 678
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 11 czerwca 2010 r.
w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
Na podstawie art. 119 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) ADIZ – (Air Defense Identification Zone) strefę identyfikacji obrony powietrznej;
2) ALFA SCRAMBLE – hasło do startu statków przechwytujących stosowane w celu wykonania zadania bojowego, w ramach misji AIR POLICING systemu obrony powietrznej;
3) AMC Polska – (Airspace Management Cell) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej;
4) ATS – (Air traffic services) służby ruchu lotniczego;
5) AUP – (Airspace Use Plan) plan użytkowania przestrzeni powietrznej;
6) D – (Danger Area) strefę niebezpieczną, obejmującą część polskiej przestrzeni powietrznej nad poligonami artyleryjskimi, morskimi i lotniczymi, w której prowadzona jest działalność wojskowa niebezpieczna dla lotnictwa;
7) FL – (Flight Level) poziom lotu;
8) FPL – (Filed Flight Plan) zgłoszony plan lotu;
9) GARDA – hasło, na jakie statek powietrzny lotnictwa służb porządku publicznego wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy państwowej;
10) ICAO – Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego;
11) Instytucja – Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, która zapewnia służby ruchu lotniczego, na podstawie odrębnych przepisów;
12) NOTAM – (Notice To Airmen) wiadomość rozpowszechnianą za pomocą środków telekomunikacyjnych, zawierającą informacje o ustanowieniu, stanie lub zmianach urządzeń lotniczych, służbach, procedurach, a także o niebezpieczeństwie, których znajomość we właściwym czasie jest istotna dla personelu związanego z operacjami lotniczymi;
13) P – (Prohibited Area) strefę zakazaną obejmującą część polskiej przestrzeni powietrznej nad obiektami naziemnymi lub nawodnymi, w której zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości;
14) prace lotnicze – operacje lotnicze, o których mowa w Dziale 1 Części II Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), przyjętego przez ICAO;
15) Prezes Urzędu – Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
16) R – (Restricted Area) strefę o ograniczonym ruchu lotniczym obejmującą część polskiej przestrzeni powietrznej nad obiektami naziemnymi lub nawodnymi, aglomeracjami miejskimi i parkami narodowymi, w której zabrania się wykonywania lotów generujących fale akustyczne, od poziomu terenu do określonej wysokości;
17) TRA – (Temporary Reserved Airspace) czasowo zarezerwowaną przestrzeń powietrzną;
18) UUP – (UpdatedAirspace Use Plan) zaktualizowany AUP będący depeszą zarządzającego przestrzenią powietrzną ASM (Airspace Management) o statusie NOTAM, wydawaną przez AMC Polska w dniu operacji, w celu aktualizacji informacji zawartych w AUP.
2. Dostępne FL określa tabela poziomów lotów, o której mowa w Dodatku 3 Załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.
1) zakazy przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową:
a) na FL 340 i poniżej tego poziomu,
b) w całej przestrzeni powietrznej w godzinach 2200–600;
2) zakazy wykonywania lotów w strefach P, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3) zakazy wykonywania lotów w strefach D, w terminach aktywności tych stref ustanowionych zgodnie z przepisami Załącznika 15 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, publikowanych w AUP lub w UUP oraz NOTAM, określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
4) zakazy lub ograniczenia wykonywania lotów w strefach R, określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
a) nad obszarami miast:
– o liczbie mieszkańców od 25 000 do 50 000 – na wysokości mniejszej niż 500 m nad poziomem terenu dla śmigłowców i samolotów tłokowych oraz mniejszej niż 1 000 m nad poziomem terenu dla samolotów wyposażonych w inne silniki,
– o liczbie mieszkańców od 50 000 do 100 000 – na wysokości mniejszej niż 1 000 m nad poziomem terenu,
– o liczbie mieszkańców większej niż 100 000 – na wysokości mniejszej niż 1 500 m nad poziomem terenu,
– miasta stołecznego Warszawy – na wysokości mniejszej niż 2 000 m nad poziomem terenu, oraz
b) nad obszarami parków narodowych – statków powietrznych z napędem, na wysokości mniejszej niż 1 000 m nad poziomem terenu;
5) ograniczenia lotów w strefach ADIZ, określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
1) wykonywanych na hasło ALFA SCRAMBLE;
2) próbnych, wykonywanych w strefach D i TRA.
1) operacyjnych, wykonywanych na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE;
2) wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych;
3) wykonywanych na wniosek zarządzającego obiektem naziemnym lub nawodnym, chronionym strefą P;
4) wykonywanych na wniosek organizatora lotu, złożony do Instytucji na co najmniej 14 dni przed planowanym lotem, w celu realizacji prac lotniczych związanych z:
a) patrolowaniem linii energetycznych, gazociągów lub obszarów leśnych,
b) zrzutem szczepionek przeciw wściekliźnie, opylaniem lasów i pól przeciwko szkodnikom lub usługami agrotechnicznymi,
c) gospodarowaniem terenami strefy.
2. Instytucja w porozumieniu z zarządzającym, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie później niż na 5 dni przed dniem wykonania lotu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, określa jego warunki, a w szczególności datę, trasę lub rejon oraz wysokość i przedział czasu lotu albo określa przyczyny, z powodu których taki lot nie może być wykonany.
3. Prezes Urzędu prowadzi wykaz zarządzających obiektami chronionymi strefą P, o których mowa w ust. 1 pkt 3.
1) operacyjnych, wykonywanych na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE;
2) wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych;
3) wykonywanych na wniosek osoby kierującej działaniami w strefie D lub za jej zgodą, w porozumieniu z Instytucją.
1) operacyjnych, wykonywanych na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE;
2) wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych;
3) wykonywanych zgodnie z procedurami dolotowymi, podejściami do lądowania i procedurami odlotowymi, na lotniskach i lądowiskach położnych wewnątrz lub w pobliżu tych obszarów;
4) związanych z wykonywaniem prac lotniczych mających na celu patrolowanie linii energetycznych, gazociągów, obszarów leśnych oraz realizację usług agrotechnicznych;
5) związanych z monitorowaniem stanu przeszkód lotniczych położonych w zasięgu powierzchni ograniczających obiektów lotniskowych użytkowanych przez polskie państwowe statki powietrzne;
6) wykonywanych za zgodą Prezesa Urzędu, o której mowa w ust. 2.
2. Prezes Urzędu wydaje zgodę na loty w strefach R, o których mowa w § 3 pkt 4 lit. a, w przypadku lotów służących potrzebom gospodarczym lub kulturalnym, zapewnieniu informacji publicznej albo innym wykonywanym na wniosek burmistrza lub prezydenta miasta albo za ich zgodą, po spełnieniu następujących warunków:
1) wykonawca do realizacji prac lotniczych używa śmigłowca posiadającego I klasę osiągową, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz. U. Nr 139, poz. 1333 oraz z 2007 r. Nr 89, poz. 592), lub samolotu posiadającego takie parametry techniczne, aby w przypadku uszkodzenia jednostki napędowej możliwa była kontynuacja lotu do lotniska lub miejsca lądowania – zgodnie z ograniczeniami użytkowymi osiągów samolotu, określonymi w pkt 4 i 5 załącznika C Część I Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym;
2) wykonawca posiada aktualny certyfikat, jeśli jest wymagany, do prowadzenia lotniczej działalności gospodarczej w zakresie usług stanowiących cel wykonania lotu;
3) wykonawca lub osoba działająca z jego upoważnienia, w terminie co najmniej 14 dni przed planowanym lotem, złoży do Prezesa Urzędu wniosek o udzielenie zgody na lot.
3. W zgodzie, o której mowa w ust. 2, określa się termin jej ważności oraz warunki wykonania lotu lub ograniczenia w tym zakresie.
4. Prezes Urzędu może odmówić wydania zgody na wykonywanie lotów w strefach R, o których mowa w § 3 pkt 4 lit. a, jeżeli jest to konieczne ze względu na ograniczenia wynikające z umów i przepisów międzynarodowych oraz w przypadku, gdy nie zostaną spełnione warunki, o których mowa w ust. 2.
2. O nieplanowanym wykonywaniu lotu operacyjnego na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE albo w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych:
1) w strefach P, R i ADIZ dowódca statku powietrznego przekazuje niezwłocznie informację do organu ATS lub AMC Polska, który przekazuje ją niezwłocznie do zarządzającego danym obiektem chronionym;
2) w strefie D dowódca statku powietrznego przekazuje niezwłocznie informację do organu ATS lub AMC Polska, który przekazuje ją niezwłocznie do osoby kierującej działaniami w strefie D.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278.
3) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 11 czerwca 2010 r. (poz. 678)
Załącznik nr 1
WYKAZ STREF ZAKAZANYCH (P)
Lp. | Nazwa strefy | Granica boczna strefy | Górna/dolna granica strefy | Rodzaj ograniczeń | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | EP P1 PIONKI | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | Zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
51°27'29,0"N | 021°25'42:0"E | ||||
2 | EP P2 KRUPSKI MŁYN | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: | FL 100 | ||
50°33'58,8"N | 018°36'53,7"E | ||||
3 | EP P3 PUŁAWY | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
51°27'25,99"N | 0 21°58'25,78"E | ||||
4 | EP P4 BIERUŃ | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
50°04'58,0"N | 019°05'53,7"E | ||||
5 | EP P5 OŚWIĘCIM | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
50°01'58,8"N | 019°15'53,8"E | ||||
6 | EP P6 TARNÓW | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
50°00'59,0"N | 020°57'53,8"E | ||||
7 | EP P7 PŁOCK | Linia łącząca następujące punkty: | 1500 m AMSL | ||
1) 52°34'21"N | 019°38'47"E | ||||
2) 52°36'08"N | 019°39'05"E | ||||
3) 52°36'06"N | 019°42'40"E | ||||
4) 52°35'37"N | 019°43'04"E | ||||
5) 52°34'16"N | 019°41'13"E | ||||
1) 52°34'21"N | 019°38'47"E | ||||
8 | EP P8 BYDGOSZCZ | Linia łącząca następujące punkty | 175 m AMSL | ||
1) 53°06'01,8"N | 018°03'13,2"E | ||||
2) 53°06'08,9”N | 018°09'53,3"E | ||||
3) 53°01'58,9”N | 018°0ó'53,3"E | ||||
4) 53o04'00,3"N | 018°03'41,2"E | ||||
1) 53°06'01,8"N | 018°03'13,2"E | ||||
9 | EP P10 ŚWIERK | Koło o promieniu 2 km i środku w punkcie: | 800 m AMSL | ||
52°06'59,0"N | 021°20'18,5"E |
10 | EP P11 BRZEG DOLNY | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: 51°16'58,7”N 016°43'53,5”E | 1.500 m AMSL | Zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
11 | EP P13 OLESNO | Linia łącząca następujące punkty: | FL 105 | Nie dotyczy lotnictwa wojskowego | |
1) 50°52'58,8"N | 018°25'53,6"E | ||||
2) 50°47'34,5"N | 018°34'05,9"E | ||||
3) 50°43'56,8"N | 018°27'56,7"E | ||||
4) 50°40'58,8"N | 018°12'53,6"E | ||||
5) 50°48'58,8"N | 018°09'53,6"E | ||||
6) 50°51'58,8"N | 018°12'53,6"E | ||||
1) 50°52'58,8"N | 018°25'53,6"E | ||||
12 | EP P14 SKARŻYSKO-KAMIENNA | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: 51°06'13,6"N 020°54'55,3"E | FL 100 | Zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
13 | EP P15 GDAŃSK | Linia łącząca następujące punkty: | 800 m AMSL | ||
1) 54°21'16,1"N | 018°43'23,7"E | ||||
2) 54°21'01,2"N | 018°45'38,7"E | ||||
3) 54°20'14,5"N | 018°45'22,9"E | ||||
4) 54°20'29,3"N | 018°43'10,7"E | ||||
1) 54°21'16,1"N | 018°43'23,7"E |
Załącznik nr 2
WYKAZ STREF NIEBEZPIECZNYCH (D)
Nr | Nazwa | Granica boczna | Górna/dolna granica | Rodzaj ograniczeń | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | EP D21 BIEDRUSKO | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 52°37'58,8"N | 016o48'53,3"E | ||||
2) 52°37'58,8"N | 016°56'53,3"E | ||||
3) 52°30'58,8"N | 016°58'53,4"E | ||||
4) 52°28'58,8"N | 016°49'53,4"E | ||||
1) 52°37'58,8"N | 016°48'53,3"E | ||||
2 | EP D23 CZERWONY BÓR | Linia łącząca następujące punkty: | 5 000 m AMSL | ||
1) 53°03'59,1''N | 022°09'53,3"E | ||||
2) 52°54'59,1"N | 022°04'53,4"E | ||||
3) 53°02'29,1"N | 021°54'53,3"E | ||||
1) 53°03'59,1"N | 022°09'53,3"E | ||||
3 | EP D24 DRAWSKO POMORSKIE | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 53°29'58,8"N | 015°44'53,2"E | ||||
2) 53°24'58,8"N | 015°35'53,2"E | ||||
3) 53°19'58,8"N | 015°34'53,2"E | ||||
4) 53°16'58,8"N | 015°37'23,2"E | ||||
5) 53°25'58,8"N | 016°02'53,2"E | ||||
1) 53°29'58,8"N | 015°44'53,2"E | ||||
4 | EP D25 DĘBA | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 50°32'59,0"N | 022°03'53,7"E | ||||
2) 50°26'59,0"N | 022°08'53,7"E | ||||
3) 50°25'59,0"N | 021°56'53,7"E | ||||
4) 50°23'59,0"N | 021°44'53,7"E | ||||
5) 50°27'59,0"N | 021°45'53,7"E | ||||
6) 50°31'59,0"N | 021°54'53,7"E | ||||
1) 50°32'59,0"N | 022°03'53,7"E |
5 | EP D26 LIPA (ZAKLIKÓW) | Linia łącząca następujące punkty: | 5 000 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 50°45'59,0''N | 021°56'53,7"E | ||||
2) 50°44'29,0"N | 022°06'53,7"E | ||||
3) 50°40'59,0"N | 022°03'53,7"E | ||||
4) 50°40'59,0"N | 021°56'53,7"E | ||||
1) 50°45'59,0"N | 021°56'53,7"E | ||||
6 | EP D27 WĘDRZYN (SULĘCIN) | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 52°25'58,7"N | 015o07'53,4"E | ||||
2) 52°22'58,7"N | 015o21'53,4"E | ||||
3) 52O21'58,7”N | 015o21'53,4"E | ||||
4) 52°21'58,7"N | 015°07'53,4"E | ||||
1) 52°25'58,7"N | 015°07'53,4"E | ||||
7 | EP D29 ORZYSZ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 53°47'59,2"N | 021°56'53,2"E | ||||
2) 53°47'59,2"N | 022°06'53,2''E | ||||
3) 53°45'59,2"N | 022°11'53,2''E | ||||
4) 53°42'59,2"N | 022°11'53,2''E | ||||
5) 53°41'29,2"N | 022°06'53,2''E | ||||
6) 53°39'59,2"N | 022°00'53,2"E | ||||
7) 53°41'59,2"N | 021°53'53,2"E | ||||
8) 53°45'59,2"N | 021°50'53,2"E | ||||
1) 53°47'59,2"N | 021°56'53,2"E | ||||
8 | EP D30 REMBERTÓW (ZIELONKA) | Linia łącząca następujące punkty: | 9 000 m AMSL | ||
1) 52°19'59,1"N | 021°24'53,4"E | ||||
2) 52°16'59,1"N | 021°27'53,4"E | ||||
3) 52°14'59,1"N | 021°18'53,4"E | ||||
4) 52°15'59,0"N | 021°09'53,4"E | ||||
5) 52°17'59,0"N | 021°09'53,4"E | ||||
6) 52°18'29,0"N | 021°14'53,4"E | ||||
7) 52°17'59,1"N | 021°22'53,4''E | ||||
1) 52°19'59,1"N | 021°24:53,4"E |
9 | EP D31 ŻAGAŃ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | Zakaz wykonywania lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 51°36'58,7''N | 015°19'53,5"E | ||||
2) 51°27'58,7"N | 015°36'53,5"E | ||||
3) 51°15'58,7"N | 015°33'53,5"E | ||||
4) 51°21'58,7"N | 015°16'53,5"E | ||||
5) 51°29'58,7"N | 015°12'53,5"E | ||||
1) 51°36'58,7"N | 015°19'53,5"E | ||||
10 | EP D32 TRZEBIEŃ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 51°30'58,7"N | 015°47'23,5"E | ||||
2) 51°24'58,7"N | 015c53'53,5"E | ||||
3) 51°23158,7"N | 015°45153,5"E | ||||
4) 51°22'58,7"N | 015c35'53,5"E | ||||
5) 51°27'58,7"N | 015°36'53,5"E | ||||
6) 51°30'58,7"N | 015°43'53,5"E | ||||
1) 51°30'58,7"N | 015°47'23,5"E | ||||
11 | EP D33 TORUŃ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 52°58'28,9"N | 018°34'53,3"E | ||||
2) 52°59'28,9"N | 018°41'53,3"E | ||||
3) 52°51'58,9"N | 018°41'53,3"E | ||||
4) 52°53'58,9"N | 018°24'53,3"E | ||||
1) 52°58'28,9"N | 018°34'53,3"E | ||||
12 | EP D35 WIERZCHOSŁAWICE k/TARNOWA | Linia łącząca następujące punkty: | 7 000 m AMSL | ||
1) 50°04'58,9"N | 020°49'53,8"E | ||||
2) 50°00'28,9"N | 020°51'53,8"E | ||||
3) 50°00'18,9"N | 020°44'53,8" E | ||||
4) 50°02'58,9"N | 020°45'53,8"E | ||||
1) 50°04'58,9"N | 020°49'53,8"E | ||||
13 | EP D36 JAGODNE | Linia łącząca następujące punkty: | 3 500 m AMSL | ||
1) 51°56'29,1"N | 022°12'53,5"E | ||||
2) 51°57'59,1"N | 022°06'23,5"E | ||||
3) 52°01'39,1"N | 022°08'53,5"E | ||||
4) 51°59'29,1"N | 022°17'53,5"E | ||||
1) 51°56'29,1'N | 022°12'53,5"E |
14 | EP D37 NADARZYCE | Linia łącząca następujące punkty: | 3 500 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 53°30'58,8"N | 016°28'23,2"E | ||||
2) 53°27'28,8"N | 016°28'23,2"E | ||||
3) 53°2I'58,8"N | 016°29'53,2"E | ||||
4) 53°23'58,8"N | 016°24'53,2"E | ||||
5) 53°28'48,8"N | 016°20'53,2"E | ||||
6) 53°29'58,8"N | 016°22'43,2"E | ||||
7) 53°30'28,8"N | 016°20'33,2"E | ||||
8) 53°30'58,8"N | 016°21'23,2"E | ||||
9) 53°32'28,8"N | 016°26'53,2"E | ||||
1) 53°30'58,8"N | 016°28'23,2"E | ||||
15 | EP D38 STRZEPCZ | Linia łącząca następujące punkty: | 2 500 m AMSL | ||
1) 54°27'38,9"N | 017°57'53,0”E | ||||
2) 54°30'48,9"N | 017°58'33,0"E | ||||
3) 54°30'58,9"N | 018°01'08,0"E | ||||
4) 54°27'59,0"N | 018o01'53,0"E | ||||
1) 54°27'38,9"N | 017°57'53,0"E | ||||
16 | EP D45 BŁĘDÓW | Linia łącząca następujące punkty: | 2 500 m AMSL | ||
1) 50°20'18,9"N | 019°33'23,7"E | ||||
2) 50°18'48,9"N | 019°29'53,7"E | ||||
3) 50°18'58,9"N | 019°27'23,7"E | ||||
4) 50°20'48,9"N | 019°27'23,7"E | ||||
5) 50°21'28,9"N | 019°28'33,7"E | ||||
6) 50°21'58,9"N | 019°30'53,7"E | ||||
7) 50°20'58,9"N | 019°33'53,7"E | ||||
1) 50°20'18,9"N | 019°33'23,7"E | ||||
17 | EP D46 MODRZEWINA k/ELBLĄGA | Koło o promieniu 3,5 km i środku w punkcie: 54°13'19,0"N 019°24'53,1''E | 2 500 m AMSL | ||
18 | EP D48 HEL | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 54°47'24,0"N | 018°27'12,0"E | ||||
2) 54°55'12,6"N | 018°36'00,0"E | ||||
3) 54°45'30,6"N | 018°57'50,4"E | ||||
4) 54°38'54,6"N | 018°49'50,4"E | ||||
1) 54°47'24,0"N | 018°27'12,0"E | ||||
19 | EP D49 CZARNE | Koło o promieniu 7,5 km i środku w punkcie: 53°40'28,8"N 016°54'23,2"E | 2 500 m AMSL | ||
20 | EP D51 NIETOPEREK k/MIĘDZYRZECZA | Koło o promieniu 3,5 km i środku w punkcie: 52°25'18,7"N 015°32'53,4"E | 2 500 m AMSL |
21 | EP D53 WICKO MORSKIE | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 54°45'42,0"N | 016°13'00,0"E | ||||
2) 54°52'12,0"N | 016°43'18,0"E | ||||
3) 54°47'01,8"N | 016°46'21,6"E | ||||
4) 54°35'16,2"N | 016°50'42,0"E | ||||
5) 54°30'54,0"N | 016°38'51,6"E | ||||
6) 54°32'37,2"N | 016°32'43,2"E | ||||
7) 54°40'45,0"N | 016°16'57,0'"E | ||||
1) 54°45'42,0"N | 016°13'00,0"E | ||||
22 | EP D54 MIERZEJA | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 54°23'54,6"N | 018°59'50,4"E | ||||
2) 54°32'54,6"N | 019°06'38,4"E | ||||
3) 54°40'54,6"N | 019°12'50,4"E | ||||
4) 54°33'54,6"N | 019°23'07,8"E | ||||
5) 54°27'54,6"N | 019°22'56,4"E | ||||
6) 54°24'56,8"N | 019°21'49,7"E | ||||
7) 54°23'54,7"N | 019°19'41,5"E | ||||
1) 54°23'54,6"N | 018°59'50,4"E | ||||
23 | EP D55 OKSYWIE | Linia łącząca następujące punkty: | 5 000 m AMSL | ||
1) 54°32'54,6"N | 018°34'02,4"E | ||||
2) 54°33'12,6"N | 018°33'44,4"E | ||||
3) 54°37'18,6"N | 018°35'38,4"E | ||||
4) 54°37'12,6"N | 018°36'38,4"E | ||||
5) 54°33'06,6"N | 018°34'38,4"E | ||||
1) 54°32'54,6"N | 018°34'02,4"E | ||||
24 | EP D56 GĄSKI | Linia łącząca następujące punkty: | 7 000 m AMSL | ||
1) 54°22'54,6"N | 015°29'52,2"E | ||||
2) 54°26'54,6"N | 015°51'52,2"E | ||||
3) 54°18'54,6"N | 15°55'52,2"E | ||||
4) 54°14'54,6"N | 015°33'52,2"E | ||||
1) 54°22'54,6"N | 015°29'52,2"E | ||||
25 | EP D57 MIĘDZYZDROJE | Linia łącząca następujące punkty: | 10 000 m AMSL | ||
1) 54°08'12,6"N | 014°19'52,8"E | ||||
2) 54°13'30,6"N | 014°46'52,8"E | ||||
3) 54°06'44,4"N | 014°50'52,8"E | ||||
4) 53°58'20,4"N | 014°19'52,8"E | ||||
1) 54°08'12,6"N | 014°19'52,8"E |
Załącznik nr 3
WARUNKI WYKONYWANIA LOTÓW W STREFACH R
Nr | Nazwa | Granica boczna | Górna/dolna granica | Rodzaj ograniczeń | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | EP R1 WARSZAWA | Koło o promieniu 30 km i środku w punkcie: | UNL | Zakaz przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
52°13'59"N | 021°00'53"E | ||||
2 | EP R2 KRUPSKI MŁYN | Koło o promieniu 6 km i środku w punkcie: | FL 460 | ||
50°33'59"N | 018°36'54"E | ||||
3 | EP R3 Rejon TRÓJMIASTA | Linia łącząca następujące punkty: | UNL | ||
1) 54°35'59"N | 018°47'53"E | ||||
2) 54°20'59"N | 018°49'53"E | ||||
3) 54°15'59"N | 018°38'53"E | ||||
4) 54°35'59"N | 018°13'53"E | ||||
1) 54°35'59"N | 018°47'53"E | ||||
4 | EP R4 Rejon POZNANIA | Linia łącząca następujące punkty: | FL 460 | ||
1) 52°32'59"N | 016°56'53"E | ||||
2) 52°12'59"N | 017°16'53"E | ||||
3) 52°05'44"N | 017°01'53"E | ||||
4) 52°27'59"N | 016°39'53"E | ||||
1) 52°32'59"N | 016°56'53"E | ||||
5 | EP R5 Rejon RAD0M-PI0NKI | Linia łącząca następujące punkty: | FL 460 |
| |
1) 51°35'59"N | 021°20'54"E | ||||
2) 51°34'59"N | 021°32'54''E | ||||
3) 51°29'59"N | 021D41'54"E | ||||
4) 51°20'59"N | 021°34'54''E | ||||
5) 51°14'59"N | 021°04'54"E | ||||
6) 51°27'59"N | 020°53'54''E | ||||
1) 51°35'59''N | 021°20'54''E |
6 | EP R6 Rejon ŚLĄSKA | Linia łącząca następujące punkty: | UNL | Zakaz przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 50°26'59"N | 018o51'54"E | ||||
2) 50°22'59"N | 019°15'54"E | ||||
3) 49°59'59"N | 019°25'54"E | ||||
4) 49°52'59"N | 019°13'54"E | ||||
5) 50°04'59"N | 018°32'54"E | ||||
6) 50°11'59"N | 018°24'54"E | ||||
7) 50°23'59"N | 018°37'54"E | ||||
1) 50°26'59"N | 018°51'54"E | ||||
7 | EP R7 Rejon PÓŁWYSPU HELSKIEGO | Linia łącząca następujące punkty: | FL 460 | ||
1) 54°48'59"N | 018°23'53"E | ||||
2) 54°37'59"N | 018°54'53"E | ||||
3) 54°35'59"N | 018°13'53"E | ||||
1) 54°48'59”N | 018°23'53"E | ||||
8 | EP R8 BABIOGÓRSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | FL 90 | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 49°37'04"N | 019°32'27"E | ||||
2) 49°36'41"N | 019°35'12"E | ||||
3) 49°35'59"N | 019°35'39"E | ||||
4) 49°34'01"N | 019°36'17"E | ||||
5) 49°33'39"N | 019°34'29"E | ||||
6) 49°33'27"N | 019°31'57"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
7) 49°35'56"N | 019°28'30"E | ||||
8) 49°36'30"N | 019°29'43"E | ||||
1) 49°37'04"N | 019°32'27"E | ||||
9 | EP R9 BIAŁOWIESKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | FL 100 | ||
1) 52°49'16"N | 023°50'03"E | ||||
2) 52°48'49"N | 023°56'16"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
3) 52°43'44"N | 023°56'15"E | ||||
4) 52°42'24"N | 023°53'23"E | ||||
z wyłączeniem miejscowości Białowieża | |||||
5) 52°42'11"N | 023°50'14"E | ||||
6) 52°44'02"N | 023°47'20"E | ||||
7) 52°47'54"N | 023°47'43"E | ||||
8) 52°48'54"N | 023°48'53"E | ||||
1) 52°49'16"N | 023°50'03"E |
10 | EP R10 BIESZCZADZKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 2300 m (7500 ft) AMSL | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 49°10'13"N | 022°42'41"E | ||||
2) 49°08'49"N | 022°41'23"E | ||||
3) 49°14'10"N | 022°29'05"E | ||||
4) 49°12'07"N | 022°26'44"E | ||||
5) 49°06'18"N | 022°26'37"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
1) 49°10'13"N | 022°42'41"E | ||||
11 | EP R11 GORCZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 2350 m (7600 ft) AMSL | ||
1) 49°37'17”N | 020°03'24"E | ||||
2) 49°35'59"N | 020°13'14"E | ||||
3) 49°33'59"N | 020°15'14"E | ||||
4) 49°31'49"N | 020°13'54"E | ||||
5) 49°30'29"N | 020°08'54"E | ||||
6) 49°33'44"N | 020°02'14"E | ||||
7) 49°34'44"N | 020°01'14"E | ||||
1) 49°37'17"N | 020°03'24"E | ||||
12 | EP R12 KAMPINOSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1150 m (3700 ft) AMSL | ||
1) 52°25'00"N | 020°40'00"E | ||||
2) 52°21'12''N | 020°38'30''E | ||||
3) 52°22'30"N | 020°44'00"E | ||||
4) 52°20'30"N | 020°52'30"E | ||||
5) 52°18'38"N | 020°53'22"E | ||||
6) 52°17'35"N | 020°53'09"E | ||||
7) 52°16'22"N | 020°51'16"E | ||||
8) 52°15'30"N | 020°36'00"E | ||||
9) 52°17'00"N | 020°20'30"E | ||||
10) 52°22'40"N | 020°16'40"E | ||||
11) 52°22'20"N | 020°28'30"E | ||||
1) 52°25'00"N | 020°40'00"E | ||||
13 | EP R13 KARKONOSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | FL 85 | ||
1) 50°50'09"N | 015°38'24"E | ||||
2) 50°44'49"N | 015°49'24"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
3) 50°48'19"N | 015°27'24"E | ||||
1) 50°50'09"N | 015°38'24"E |
14 | EP R14 OJCOWSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1500 m (4900 ft) AMSL | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 50°15'32''N | 019°45'17"E | ||||
2) 50°14'52''N | 019°49'34"E | ||||
3) 50°13'13''N | 019°50'54"E | ||||
4) 50°10'26''N | 019°51'15"E | ||||
5) 50°10'l6''N | 019°51'00"E | ||||
6) 50°10'50"N | 019°49'17"E | ||||
7) 50°12'56"N | 019°46'15"E | ||||
8) 50°13'34"N | 019o47'51"E | ||||
9) 50°14'48"N | 019°45'20"E | ||||
1) 50°15'32"N | 019°45'17"E | ||||
15 | EP R15 PIENIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 2000 m (6500 ft) AMSL | ||
1) 49°24'17"N | 020°25'07"E | ||||
2) 49°24'36"N | 020°19'48"E | ||||
3) 49°26'00"N | 020°17'00"E | ||||
4) 49°26'30"N | 020°20'00''E | ||||
5) 49°26'12"N | 020°26'07"E | ||||
6) 49°25'30"N | 020°27'30"E | ||||
7) 49°24'55"N | 020°28'05"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
1) 49°24'17"N | 020°25'07"E | ||||
16 | EP R16 ROZTOCZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1350 m (4400 ft) AMSL | ||
1) 50°40'29"N | 023°04'24"E | ||||
2) 50°37'59"N | 023°07'24"E | ||||
3) 50o31'29"N | 023°00'54"E | ||||
4) 50°36'29"N | 022°53'24"E | ||||
1) 50°40'29"N | 023°04'24"E | ||||
17 | EP R17 SŁOWIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1150 m (3700 ft) AMSL | ||
1) 54o48'00''N | 017°33'00"E | ||||
2) 54°41'00"N | 017°33'00"E | ||||
3) 54°36'27"N | 017°03'03"E | ||||
4) 54°42'10"N | 017°03'00"E | ||||
5) 54o46'00''N | 017°13'30"E | ||||
1) 54°48'00"N | 017°33'00"E |
18 | EP R18 ŚWIĘTOKRZYSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1650 m (5300 ft) AMSL | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 50°57'59"N | 020°48'54"E | ||||
2) 50°56'49"N | 020°53'34"E | ||||
3) 50°54'54"N | 020°59'34"E | ||||
4) 50°53'24"N | 021°07'14"E | ||||
5) 50°50'05"N | 021°04'15"E | ||||
6) 50°52'59"N | 020°52'24"E | ||||
7) 50°55'29"N | 020o49'14"E | ||||
1) 50°57'59"N | 020o48'54"E | ||||
19 | EP R19 TATRZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | FL 115 | ||
1) 49°20'05"N | 020°03'55"E | ||||
2) 49°19'42"N | 020°09'16"E | ||||
3) 49°18'50"N | 020°09'07"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
4) 49°16'30"N | 019°49'44"E | ||||
5) 49°16'00"N | 019°59'00"E | ||||
1) 49°20'05"N | 020°03'55"E | ||||
20 | EP R20 WIELKOPOLSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1150 m (3800ft) AMSL | ||
1) 52°19'21"N | 016°54'28"E | ||||
2) 52°18'26"N | 016°55'08"E | ||||
3) 52°18'08"N | 016°53'38"E | ||||
4) 52°16'36"N | 016°52'35"E | ||||
5) 52°14'16"N | 016°49'42"E | ||||
6) 52°13'40"N | 016°46'09"E | ||||
7) 52°18'17"N | 016°38'35"E | ||||
8) 52°19'08"N | 016o39'01"E | ||||
1) 52°19'21"N | 016°54'28"E | ||||
21 | EP R21 WIGIERSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1200 m (4000 ft) AMSL | ||
1) 54°10'13"N | 023°05'06"E | ||||
2) 54°10'09"N | 023°05'50"E | ||||
3) 54°06'26"N | 023°06'35"E | ||||
4) 54°02'19"N | 023°15'07"E | ||||
5) 54°00'17"N | 023°13'48"E | ||||
6) 53°58'35"N | 023o11'25"E | ||||
7) 53°58'05"N | 023°06'36"E | ||||
8) 53°59'22"N | 023°02'02"E | ||||
9) 54°00'26"N | 022°59'43"E | ||||
10) 54°02'37"N | 022o59'09"E |
|
| 11) 54°08'42"N | 023°03'26"E |
| Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) |
1) 54°10'13"N | 023°05'06"E | ||||
22 | EP R22 WOLIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1150 m (3700 ft) AMSL | ||
1) 53°59'43"N | 014°37'56"E | ||||
2) 53°59'38”N | 014°37'59"E | ||||
3) 53°51'15"N | 014°31'40"E | ||||
4) 53°49'55"N | 014°22'55"E | ||||
5) 53°52'50"N | 014°19'15"E | ||||
6) 53°55'20"N | 014°27'40"E | ||||
7) 53°56'20"N | 014°27'55"E | ||||
8) 53°56'25"N | 014°27'49"E | ||||
dalej wzdłuż linii brzegowej oddalonej o 1 NM do punktu: | |||||
1) 53°59'43"N | 014°37'56"E | ||||
23 | EP R23 BIEBRZAŃSKl PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1200m (3900 ft) AMSL | ||
1) 53°13'07"N | 022°25'47"E | ||||
2) 53°28'59"N | 022°31'23"E | ||||
3) 53°39'16"N | 022°38'49"E | ||||
4) 53°41'21"N | 022°50'58"E | ||||
5) 53°44'44"N | 023°17'53"E | ||||
6) 53°44'28"N | 023°22'50"E | ||||
7) 53°41'33"N | 023°30'37"E | ||||
8) 53°39'44"N | 023°16'21"E | ||||
9) 53°35'23"N | 023°03'42"E | ||||
10) 53°28'28"N | 022°39'15"E | ||||
11) 53°15'19"N | 022°39'42"E | ||||
12) 53°13'59"N | 022°36'37"E | ||||
1) 53°13'07"N | 022°25'47"E | ||||
24 | EP R24 PARK NARODOWY "BORY TUCHOLSKIE" | Linia łącząca następujące punkty: | 1150 m (3800 ft) AMSL | ||
1) 53°51'04"N | 017°34'08"E | ||||
2) 53°50'19"N | 017°37'03"E | ||||
3) 53°47'49"N | 017°37'08"E | ||||
4) 53°45'59"N | 017°35'23"E | ||||
5) 53°47'19"N | 017°31'13"E | ||||
6) 53°48'59"N | 017°30'38"E | ||||
7) 53°51'19"N | 017°31'13"E | ||||
1) 53°51'04"N | 017°34'08"E |
25 | EP R25 DRAWIEŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1150 m (3700 ft) AMSL | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 53°11'59"N | 016°04'53"E | ||||
2) 53°00'59"N | 015°58'53"E | ||||
3) 53°00'59"N | 015°55'53"E | ||||
4) 53°04'59"N | 015°50'53"E | ||||
5) 53°12'59"N | 015°43'53"E | ||||
1) 53°11'59"N | 016°04'53"E | ||||
26 | EP R26 PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH | Linia łącząca następujące punkty: | 1950 m (6300 ft) AMSL | ||
1) 50°30'09"N | 016°21'54"E | ||||
2) 50°28'49"N | 016°24'54"E | ||||
3) 50°27'19"N | 016°26'14"E | ||||
4) 50°26'19"N | 016°25'14"E | ||||
5) 50°25'39"N | 016°26'19"E | ||||
6) 50°25'44"N | 016°23'24"E | ||||
7) 50°26'24"N | 016°19'54"E | ||||
8) 50°24'52"N | 016°15'53"E | ||||
9) 50o26'01"N | 016°14'29"E | ||||
10) 50°26'59"N | 016°14'07"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
1) 50°30'09"N | 016°21'54"E | ||||
27 | EP R27 MAGURSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1850 m (6100 ft) AMSL | ||
1) 49°38'59''N | 021°16'54"E | ||||
2) 49°33'59"N | 021°31'54"E | ||||
3) 49°24'59"N | 021°41'54"E | ||||
dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: | |||||
4) 49°25'59"N | 021°23'54"E | ||||
1) 49°38'59"N | 021°16'54"E | ||||
28 | EP R28 NARWIAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1200 m (3800 ft) AMSL | ||
1) 53°08'54"N | 022°51'53"E | ||||
2) 53°07'46"N | 022°52'51"E | ||||
3) 53°05'56"N | 022°50'12"E | ||||
4) 53°04'25"N | 022°57'42"E | ||||
5) 52°57'15"N | 022°56'55"E | ||||
6) 52°59'59''N | 022°51'42"E | ||||
7) 53°05'33"N | 022°46'46"E | ||||
8) 53°07'39"N | 022°47'44"E | ||||
1) 53°08'54"N | 022°51'53"E |
29 | EP R29 POLESKI PARK NARODOWY PÓŁNOCNY | Linia łącząca następujące punkty: | 1200 m (4000 ft) AMSL | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
1) 51°24'02"N | 023°02'21"E | ||||
2) 51°29'49"N | 023°05'14"E | ||||
3) 51°30'08"N | 023°11'52"E | ||||
4) 51°27'39"N | 023°18'44"E | ||||
5) 51°23'09"N | 023°09'04"E | ||||
1) 51o24'02"N | 023°02'21"E | ||||
EP R29 POLESKI PARK NARODOWY POŁUDNIOWY | Linia łącząca następujące punkty: | 1200 m (4000 ft) AMSL | |||
1) 51°24'54"N | 023°17'44"E | ||||
2) 51°21'46"N | 023o21'01"E | ||||
3) 51°20'01"N | 023°19'44"E | ||||
4) 51°21'19"N | 023°13'54"E | ||||
1) 51°24'54"N | 023°17'44"E | ||||
30 | EP R30 PARK NARODOWY "UJŚCIE WARTY" | Linia łącząca następujące punkty: | 1050 m (3400 ft) AMSL | ||
1) 52°39'32"N | 014°52'21"E | ||||
2) 52°38'16"N | 014°54'53"E | ||||
3) 52°37'52"N | 014°54'54"E | ||||
4) 52°36'59"N | 014o51'30"E | ||||
5) 52°36'43"N | 014o50'41”E | ||||
6) 52°34'37"N | 014°48'48"E | ||||
7) 52°34'36"N | 014°47'37"E | ||||
8) 52°32'53"N | 014°46'50"E | ||||
9) 52°32'34"N | 014°45'38"E | ||||
10) 52°34'07"N | 014°39'03"E | ||||
11) 52°34'03"N | 014°38'39"E | ||||
12) 52°35'02"N | 014°38'46"E | ||||
13) 52°36'29"N | 014°43'15"E | ||||
14) 52°37'40"N | 014°44'58"E | ||||
1) 52°39'32"N | 014°52'21"E |
Załącznik nr 4
WYKAZ STREF IDENTYFIKACJI OBRONY POWIETRZNEJ (ADIZ)
Nr | Nazwa | Granica boczna | Górna/dolna granica | Rodzaj ograniczeń | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | ADIZ ROSJA | Wzdłuż państwowej granicy lądowej z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej oraz granicy morza terytorialnego i morskich wód wewnętrznych RP o szerokości 15 km w głąb terytorium RP do punktów o współrzędnych: | UNL | Obowiązek złożenia planu lotu zawierającego informację o zamiarze wykonania lotu w strefie ADIZ i nawiązania bezpośrednio po starcie łączności radiowej z właściwym terytorialnie organem ATS | |
1) Krynica Morska | 54°22'49,8"N 019°26'35,6"E | ||||
2) Tolkmicko | 54°19'14,2"N 019°31'39,5"E | ||||
3) Rodnowo | 54°13'37,8"N 020°39'03,9"E | ||||
4) Silec | 54o10'18,5"N 021°32'25,7"E | ||||
5) Stręgiel | 54°11'58,9"N 021°50'50,7"E | ||||
6) Rudzie | 54°12'11,1''N 022°19'45,2"E | ||||
7) Kruszki | 54°13'50,5"N 022°46'36,0"E | ||||
2 | ADIZ BIAŁORUŚ | Wzdłuż państwowej granicy lądowej z Białorusią o szerokości 15 km w głąb terytorium RP do punktów o współrzędnych: | UNL | ||
1) Pogorzelec | 54°02'35,2"N 023o15'15,8"E | ||||
2) Sokółka | 53°24'25,7"N 023°30'33,7"E | ||||
3) Waliły Stacja | 53o06'33,1"N 023°39'08,8"E | ||||
4) Juszkowy Gród | 52°58'30,6"N 023°42'48,9" | ||||
5) Hajnówka | 52°44'40,7"N 023°34'49,6"E | ||||
6) Nowe Hołowczyce | 52°17'15,6"N 022°58'46,9"E | ||||
7) Piszczac | 51°58'54,l"N 023°22'57,3"E | ||||
8) Stary Brus | 51o28'55,0"N 023o17'21,0"E | ||||
3 | ADIZ UKRAINA | Wzdłuż państwowej granicy lądowej z Ukrainą o szerokości 15 km w głąb terytorium RP do punktów o współrzędnych: | UNL | ||
1) Kołacze | 51°28'12,7"N 023o19'54,8"E | ||||
2) Ignatów | 51°08'20,7"N 023o35'33,7"E | ||||
3) Teratyn | 50°53'59,6"N 023°45'18,8"E | ||||
4) Telatyn | 50o31'41,1"N 023°50'03,1"E | ||||
5) Lubaczów | 50°09'25,5"N 023°07'24,5"E | ||||
6) Berezka | 49°23'34,2"N 022°23'13,9"E | ||||
7) Polana | 49°18'12,5"N 022°34'33,5"E |
- Data ogłoszenia: 2010-06-16
- Data wejścia w życie: 2010-07-01
- Data obowiązywania: 2017-12-23
- Dokument traci ważność: 2019-07-02
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 7 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA