REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2011 nr 125 poz. 710

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)

z dnia 25 maja 2011 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 96 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
 W rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 maja 2008 r. w sprawie zasad podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. Nr 89, poz. 544 oraz z 2010 r. Nr 65, poz. 414) wprowadza się następujące zmiany:

1) załącznik nr 1 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;

2) załącznik nr 5 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia;

3) załącznik nr 7 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia;

4) załącznik nr 8 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;

5) załącznik nr 9 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 5 do niniejszego rozporządzenia;

6) załącznik nr 10 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 6 do niniejszego rozporządzenia;

7) załącznik nr 12 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 7 do niniejszego rozporządzenia;

8) załącznik nr 13 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 8 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.
 1. Do wniosków w sprawie przyznania dotacji celowej dla uczelni publicznych na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji, w tym realizowanych z udziałem z budżetu państwa, państwowych funduszy celowych lub ze źródeł zagranicznych w ramach kontraktów wojewódzkich, o których mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o narodowym planie rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.3)) oraz w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 i Nr 157, poz. 1241), której zasady podziału określa załącznik nr 7 do niniejszego rozporządzenia, złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.

2. Do finansowania lub dofinansowania kosztów realizacji inwestycji, o której mowa w ust. 1, realizowanego przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

§ 3.
 Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2011 r., z wyjątkiem § 1 pkt 7, który wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: B. Kudrycka

 

1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej – szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 63, poz. 324).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 176, poz. 1238 i 1240 i Nr 180, poz. 1280, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, z 2009 r. Nr 68, poz. 584, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 202, poz. 1553, z 2010 r. Nr 57, poz. 359, Nr 75, poz. 471, Nr 96, poz. 620 i Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 84, poz. 455 i Nr 112, poz. 654.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251, z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832, z 2008 r. Nr 216, poz. 1370, z 2009 r. Nr 161, poz. 1277 oraz z 2011 r. Nr 84, poz. 455.

Załącznik 1. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z KSZTAŁCENIEM STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH, UCZESTNIKÓW STACJONARNYCH STUDIÓW DOKTORANCKICH I KADR NAUKOWYCH ORAZ UTRZYMANIEM UCZELNI, W TYM NA REMONTY]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 25 maja 2011 r. (poz. 710)

Załącznik nr 1

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z KSZTAŁCENIEM STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH, UCZESTNIKÓW STACJONARNYCH STUDIÓW DOKTORANCKICH I KADR NAUKOWYCH ORAZ UTRZYMANIEM UCZELNI, W TYM NA REMONTY

1. Z określonej w poszczególnych częściach budżetu państwa dotacji na zadania związane z kształceniem studentów studiów stacjonarnych, uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich i kadr naukowych oraz utrzymaniem uczelni, w tym na remonty, zwanej dalej „dotacją stacjonarną”, dysponenci części budżetowych wydzielają:

1) część zasadniczą, dzieloną według zasad określonych w ust. 3;

2) część uzupełniającą nieprzekraczającą 2,0% ogólnej kwoty dotacji, na rzecz podziałów uzupełniających i korygujących.

2. Zasadnicza część dotacji stacjonarnej obejmuje kwoty wydzielone odrębnie dla grup uczelni:

1) akademickich;

2) zawodowych.

3. Kwoty zasadniczej części dotacji stacjonarnej, wydzielone dla grup uczelni, o których mowa w ust. 2, dzielone są według wzoru:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Dui

– oznacza kwotę zasadniczej części dotacji stacjonarnej dla i-tej uczelni w danym roku,

Dc

– oznacza kwotę zasadniczej części dotacji stacjonarnej dla grupy uczelni w danym roku,

Dpui

– oznacza kwotę zasadniczej części dotacji stacjonarnej dla i-tej uczelni w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

Dpc

– oznacza kwotę zasadniczej części dotacji stacjonarnej dla grupy uczelni w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

C

– oznacza stałą przeniesienia z roku poprzedniego,

Ws

– oznacza wagę składnika studencko-doktoranckiego,

Si

– oznacza składnik studencko-doktorancki i-tej uczelni,

Wk

– oznacza wagę składnika kadrowego,

Ki

– oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni,

Wj

– oznacza wagę składnika zrównoważonego rozwoju,

Ji

– oznacza składnik zrównoważonego rozwoju i-tej uczelni,

Wb

– oznacza wagę składnika badawczego,

Bi

– oznacza składnik badawczy i-tej uczelni,

Wu

– oznacza wagę składnika uprawnień,

Ui

– oznacza składnik uprawnień i-tej uczelni,

Ww

– oznacza wagę składnika wymiany,

Wi

– oznacza składnik wymiany i-tej uczelni.

 

4. Składnik studencko-doktorancki i-tej uczelni, o którym mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

ksk

– oznacza wskaźnik kosztochłonności kierunków studiów w k-tej grupie kierunków, ustalonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 kwietnia 2007 r. w sprawie wskaźników kosztochłonności poszczególnych kierunków, makrokierunków i studiów międzykierunkowych studiów stacjonarnych oraz stacjonarnych studiów doktoranckich w poszczególnych dziedzinach nauki (Dz. U. Nr 65, poz. 435, z 2008 r. Nr 82, poz. 489, z 2009 r. Nr 63, poz. 526, z 2010 r. Nr 65, poz. 413 oraz z 2011 r. Nr 110, poz. 646), zwanym dalej „rozporządzeniem w sprawie wskaźników kosztochłonności”,

x

– oznacza liczbę grup kierunków ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Lsk,i

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych (z wyłączeniem osób po ostatnim roku studiów bez egzaminu dyplomowego) w k-tej grupie kierunków w i-tej uczelni, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

kdd

– oznacza wskaźnik kosztochłonności stacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

y

– oznacza liczbę grup dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Ldd,i

– oznacza liczbę uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich (z wyłączeniem osób pozostających z i-tą uczelnią w stosunku pracy) w d-tej grupie dziedzin nauki w i-tej uczelni, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię, z tym że w odniesieniu do uczelni wojskowych dotyczy to tylko osób cywilnych,

Lsci

– oznacza liczbę cudzoziemców – uczestników rocznych kursów przygotowawczych do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, którym przysługują uprawnienia osób odbywających studia wyższe, wynikającą z danych Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej,

n

– oznacza liczbę uczelni w danej grupie uczelni.

 

5. Składnik kadrowy i-tej uczelni, o którym mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Lprof,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni na stanowiskach: profesora zwyczajnego, profesora nadzwyczajnego i profesora wizytującego, zwanych dalej „stanowiskami profesorów”, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

Lad,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni na stanowiskach: docenta, adiunkta, starszego wykładowcy, starszego kustosza dyplomowanego, starszego dokumentalisty dyplomowanego, kustosza dyplomowanego, dokumentalisty dyplomowanego, adiunkta bibliotecznego, adiunkta dokumentacji i informacji naukowej, a także posiadających stopień doktora zatrudnionych na stanowiskach: asystenta, wykładowcy, lektora, instruktora, asystenta bibliotecznego, asystenta dokumentacji i informacji naukowej, zwanych dalej „stanowiskami adiunktów”, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

Las,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni na stanowiskach: asystenta, wykładowcy, lektora, instruktora, asystenta bibliotecznego, asystenta dokumentacji i informacji naukowej (z wyłączeniem zatrudnionych na tych stanowiskach posiadających stopień doktora), wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

LZprof,i

– oznacza liczbę profesorów z zagranicy (cudzoziemców) prowadzących zajęcia przez okres co najmniej semestru lub 60 godzin w i-tej uczelni (z wyłączeniem pozostających z i-tą uczelnią w stosunku pracy), wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

n

– oznacza liczbę uczelni w danej grupie uczelni.

 

6. Składnik zrównoważonego rozwoju i-tej uczelni, o którym mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Lprof,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) na stanowiskach profesorów w i-tej uczelni, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

Lad,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) na stanowiskach adiunktów w i-tej uczelni, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

SLi

– oznacza sumę liczb: studentów studiów stacjonarnych (z wyłączeniem osób po ostatnim roku studiów bez egzaminu dyplomowego) i uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich (z wyłączeniem osób pozostających z i-tą uczelnią w stosunku pracy) w i-tej uczelni, wynikających z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię, z tym że w odniesieniu do uczelni wojskowych dotyczy to tylko osób cywilnych,

n

– oznacza liczbę uczelni w danej grupie uczelni.

 

7. Składnik badawczy i-tej uczelni, o którym mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

LGi

– oznacza liczbę projektów oraz projektów w ramach programów międzynarodowych w i-tej uczelni realizowanych w poprzednim roku, w ramach zadań, o których mowa w art. 5 pkt 1, 3 i 7 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615 oraz z 2011 r. Nr 84, poz. 455), jak również liczbę projektów własnych i promotorskich, a także projektów w ramach programów międzynarodowych, finansowanych lub dofinansowanych w 2010 r. z części budżetu państwa będącej w dyspozycji ministra właściwego do spraw nauki – zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 620 i Nr 155, poz. 1036),

n

– oznacza liczbę uczelni w danej grupie uczelni.

 

8. Składnik uprawnień i-tej uczelni, o którym mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

LUhab,i

– oznacza liczbę uprawnień do nadawania stopnia doktora habilitowanego w i-tej uczelni, wynikającą z danych Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

LUdr,i

– oznacza liczbę uprawnień do nadawania stopnia doktora w i-tej uczelni, wynikającą z danych Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

n

– oznacza liczbę uczelni w danej grupie uczelni.

 

9. Składnik wymiany i-tej uczelni, o którym mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

SWi

– oznacza liczbę studentów i uczestników studiów doktoranckich i-tej uczelni, wyjeżdżających za granicę w ramach wymiany międzynarodowej na kształcenie trwające przez okres co najmniej semestru w poprzednim roku akademickim, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

SPi

– oznacza liczbę studentów i uczestników studiów doktoranckich, przyjeżdżających do i-tej uczelni z zagranicy w ramach wymiany międzynarodowej na kształcenie trwające przez okres co najmniej semestru w poprzednim roku akademickim, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię,

n

– oznacza liczbę uczelni w danej grupie uczelni.

 

10. Dla poszczególnych składników we wzorze, o którym mowa w ust. 3, określa się następujące wartości, w przypadku:

1) uczelni akademickich nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz akademickich uczelni wojskowych w zakresie kształcenia osób cywilnych:

a) 0,70 – dla stałej przeniesienia C,

b) 0,35 – dla wagi składnika studencko-doktoranckiego Ws,

c) 0,35 – dla wagi składnika kadrowego Wk,

d) 0,10 – dla wagi składnika zrównoważonego rozwoju Wj,

e) 0,10 – dla wagi składnika badawczego Wb,

f) 0,05 – dla wagi składnika uprawnień Wu,

g) 0,05 – dla wagi składnika wymiany Ww;

2) uczelni zawodowych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz zawodowych uczelni wojskowych w zakresie kształcenia osób cywilnych:

a) 0,70 – dla stałej przeniesienia C,

b) 0,30 – dla wagi składnika studencko-doktoranckiego Ws,

c) 0,30 – dla wagi składnika kadrowego Wk,

d) 0,40 – dla wagi składnika zrównoważonego rozwoju Wj,

e) 0,00 – dla wagi składnika badawczego Wb,

f) 0,00 – dla wagi składnika uprawnień Wu,

g) 0,00 – dla wagi składnika wymiany Ww;

3) uczelni medycznych:

a) 0,70 – dla stałej przeniesienia C,

b) 0,35 – dla wagi składnika studencko-doktoranckiego Ws,

c) 0,35 – dla wagi składnika kadrowego Wk,

d) 0,10 – dla wagi składnika zrównoważonego rozwoju Wj,

e) 0,10 – dla wagi składnika badawczego Wb,

f) 0,10 – dla wagi składnika uprawnień Wu,

g) 0,00 – dla wagi składnika wymiany Ww;

4) uczelni artystycznych:

a) 0,70 – dla stałej przeniesienia C,

b) 0,45 – dla wagi składnika studencko-doktoranckiego Ws,

c) 0,40 – dla wagi składnika kadrowego Wk,

d) 0,05 – dla wagi składnika zrównoważonego rozwoju Wj,

e) 0,05 – dla wagi składnika badawczego Wb,

f) 0,05 – dla wagi składnika uprawnień Wu,

g) 0,00 – dla wagi składnika wymiany Ww;

5) uczelni morskich:

a) 0,70 – dla stałej przeniesienia C,

b) 0,35 – dla wagi składnika studencko-doktoranckiego Ws,

c) 0,35 – dla wagi składnika kadrowego Wk,

d) 0,10 – dla wagi składnika zrównoważonego rozwoju Wj,

e) 0,10 – dla wagi składnika badawczego Wb,

f) 0,10 – dla wagi składnika uprawnień Wu,

g) 0,00 – dla wagi składnika wymiany Ww.

11. Dane w zakresie dotyczącym zadań związanych z kształceniem studentów studiów stacjonarnych oraz uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich, niebędących żołnierzami zawodowymi lub kandydatami na żołnierzy zawodowych, uczelnie wojskowe przesyłają właściwemu ministrowi, uwzględniając konieczność wyodrębnienia stosownych danych w ramach składnika studencko-doktoranckiego i kadrowego.

Załącznik 2. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI SŁUŻB PAŃSTWOWYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z BEZPIECZEŃSTWEM OBYWATELI]

Załącznik nr 2

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI SŁUŻB PAŃSTWOWYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z BEZPIECZEŃSTWEM OBYWATELI

1. W ramach dotacji dla publicznych uczelni służb państwowych na zadania związane z bezpieczeństwem obywateli wyodrębnia się części, dzielone według odrębnych reguł, dotyczące:

1) kształcenia funkcjonariuszy służb podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowanych przez właściwy organ na kursy dokształcające, studia podyplomowe oraz inne formy kształcenia, zwaną dalej „częścią dotacji dotyczącą kształcenia funkcjonariuszy”;

2) zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji lub Państwowej Straży Pożarnej (PSP).

2. Część dotacji dotycząca kształcenia funkcjonariuszy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, dzielona jest według wzoru:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Dfi

– oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla i-tej uczelni służb państwowych w danym roku,

Df

– oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla uczelni służb państwowych w danym roku,

Dpfi

– oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla i-tej uczelni służb państwowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

Dpf

– oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla uczelni służb państwowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

C

– oznacza stałą przeniesienia z roku poprzedniego,

Fi

– oznacza składnik przeliczeniowej liczby funkcjonariuszy i-tej uczelni służb państwowych,

Ki

– oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych.

 

3. Dla stałej przeniesienia C, o której mowa w ust. 2, określa się wartość 0,7.

4. Składnik przeliczeniowej liczby funkcjonariuszy i-tej uczelni służb państwowych, o którym mowa w ust. 2, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

ksk

– oznacza wskaźnik kosztochłonności kierunków studiów w k-tej grupie kierunków, ustalonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 kwietnia 2007 r. w sprawie wskaźników kosztochłonności poszczególnych kierunków, makrokierunków i studiów międzykierunkowych studiów stacjonarnych oraz stacjonarnych studiów doktoranckich w poszczególnych dziedzinach nauki (Dz. U. Nr 65, poz. 435, z 2008 r. Nr 82, poz. 489, z 2009 r. Nr 63, poz. 526, z 2010 r. Nr 65, poz. 413 oraz z 2011 r. Nr 110, poz. 646), zwanym dalej „rozporządzeniem w sprawie wskaźników kosztochłonności”,

x

– oznacza liczbę grup kierunków ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Lsnk,i

– oznacza liczbę funkcjonariuszy – studentów studiów niestacjonarnych w k-tej grupie kierunków w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

kdd

– oznacza wskaźnik kosztochłonności stacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki, ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

y

– oznacza liczbę grup dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Ldnd,i

– oznacza liczbę funkcjonariuszy – uczestników niestacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lspi

– oznacza liczbę funkcjonariuszy – uczestników stacjonarnych studiów podyplomowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lspni

– oznacza liczbę funkcjonariuszy – uczestników niestacjonarnych studiów podyplomowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lssi

– oznacza liczbę funkcjonariuszy – studentów objętych programem stypendialnym w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lsski

– oznacza średnioroczną liczbę funkcjonariuszy – uczestników szkoleń kursowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

n

– oznacza liczbę uczelni służb państwowych.

 

5. Składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych, o którym mowa w ust. 2, określa się w następujący sposób:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Lprof,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: profesora zwyczajnego, profesora nadzwyczajnego i profesora wizytującego, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lad,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: docenta, adiunkta i starszego wykładowcy, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Las,i

– oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: asystenta, wykładowcy, lektora lub instruktora, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

n

– oznacza liczbę uczelni służb państwowych.

 

6. Część dotacji na zadania wykonywane przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji i PSP, o której mowa w ust. 1 pkt 2, obejmuje:

1) świadczenia realizowane przez uczelnie służb państwowych na rzecz funkcjonariuszy i innych osób skierowanych przez właściwy organ do pobierania nauki, w tym na:

a) zakwaterowanie,

b) wyżywienie,

c) wypłatę uposażeń i innych należności pieniężnych dla funkcjonariuszy w służbie kandydackiej;

2) zabezpieczenie logistyczne, w tym:

a) materiałowe w zakresie:

– żywienia osób, o których mowa w pkt 1,

– zaopatrzenia mundurowego i wyposażenia specjalnego dla osób, o których mowa w pkt 1,

– materiałów pędnych i smarów do środków transportu oraz do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,

– łączności i informatyki,

– uzbrojenia i techniki specjalnej, w tym amunicji,

– medycznym, w tym leki,

b) sprzętowe, w zakresie uzbrojenia i sprzętu, w tym specjalistycznego przeznaczonego na realizację zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji i PSP,

c) remontowe, w tym naprawy i konserwację, zapewniające utrzymanie w sprawności technicznej uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,

d) usługi medyczne,

e) uzbrojenie i sprzęt ujęte w etacie i tabelach należności uczelni służb państwowych, przeznaczone na realizację zadań uczelni służb państwowych, jak i jej potrzeby jako jednostki Policji i PSP (dotyczy to również remontów),

f) umundurowanie i wyekwipowanie przysługujące funkcjonariuszom oraz funkcjonariuszom w służbie kandydackiej w naturze oraz ekwiwalenty pieniężne przysługujące z tego tytułu,

g) środki bojowe oraz techniczne środki materiałowe do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,

h) inne środki zaopatrzenia, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach dotyczących zasad zabezpieczenia wewnętrznego,

i) trenażery oraz treningowe urządzenia specjalistyczne, przeznaczone do szkolenia funkcjonariuszy,

j) utrzymanie w gotowości operacyjnej szkolnej Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej;

3) wypłatę świadczeń niezaliczanych do uposażeń funkcjonariuszy, w tym świadczeń pieniężnych wypłacanych przez okres roku funkcjonariuszom zwolnionym ze służby oraz równoważników pieniężnych;

4) wykonywanie innych zadań jako jednostki Policji i PSP, których zakres regulują odrębne przepisy.

7. Tryb zgłaszania potrzeb w zakresie zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji i PSP, o których mowa w ust. 6, regulują przepisy dotyczące planowania rzeczowo-finansowego.

8. Środki na realizację zadań, o których mowa w ust. 6, przekazywane są na podstawie zweryfikowanych zapotrzebowań składanych corocznie przez uczelnie służb państwowych.

9. Do ustalania kosztów świadczeń, o których mowa w ust. 6 pkt 1, stosuje się normy i normatywy obowiązujące w tym zakresie w Policji i PSP.

10. Ponadto uczelnie służb państwowych, w ramach zaopatrzenia centralnego, mogą otrzymywać nieodpłatnie:

1) uzbrojenie i sprzęt;

2) umundurowanie i wyekwipowanie przysługujące funkcjonariuszom w służbie kandydackiej;

3) środki bojowe oraz techniczne środki materiałowe do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego;

4) inne środki zaopatrzenia, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach dotyczących zasad zaopatrzenia wewnętrznego;

5) trenażery oraz treningowe urządzenia specjalistyczne przeznaczone do szkolenia funkcjonariuszy.

11. Tryb zgłaszania potrzeb w zakresie, o którym mowa w ust. 10, regulują przepisy dotyczące planowania rzeczowo-finansowego.

Załącznik 3. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI MORSKICH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH DLA KADR MORSKICH]

Załącznik nr 3

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI MORSKICH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH DLA KADR MORSKICH

1. Dotacja dla publicznych uczelni morskich na zadania związane z utrzymaniem statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych dla kadr morskich stanowiąca nie więcej niż 30% kwoty dotacji podmiotowych w obszarze działalności dydaktycznej określonych w ustawie budżetowej na dany rok, których dysponentem jest minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, przeznaczana jest na:

1) utrzymanie i eksploatację statków szkolnych;

2) utrzymanie specjalistycznych ośrodków szkoleniowych dla kadr morskich oraz realizację obowiązkowych szkoleń studentów-praktykantów i załóg statków szkolnych w ramach szkolenia kadr morskich.

2. Dotacja, o której mowa w ust. 1, dzielona jest na poszczególne uczelnie morskie proporcjonalnie do liczby studentów studiów stacjonarnych kształconych z uwzględnieniem poziomów zarządzania lub operacyjnego, określonych w postanowieniach Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 oraz z 1999 r. Nr 30, poz. 286).

3. Liczby studentów, o których mowa w ust. 2, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie morskie.

Załącznik 4. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI KSZTAŁCĄCYCH PERSONEL LOTNICZY DLA LOTNICTWA CYWILNEGO NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM POWIETRZNYCH STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH KADR POWIETRZNYCH]

Załącznik nr 4

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI KSZTAŁCĄCYCH PERSONEL LOTNICZY DLA LOTNICTWA CYWILNEGO NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM POWIETRZNYCH STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH KADR POWIETRZNYCH

1. Dotacja dla publicznych uczelni kształcących personel lotniczy dla lotnictwa cywilnego na zadania związane z utrzymaniem powietrznych statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr powietrznych przeznaczona jest na:

1) utrzymanie i eksploatację statków szkolnych, w tym wydatki związane w szczególności z:

a) zakupem paliwa lotniczego,

b) naprawą sprzętu lotniczego,

c) opłatami lotniskowymi, ubezpieczeniami, amortyzacją sprzętu,

d) utrzymaniem pomieszczeń personelu obsługującego statki powietrzne oraz budynków, tzw. hangarów;

2) wydatki związane z utrzymaniem specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr powietrznych oraz związane z realizacją lotniczych szkoleń studentów studiów stacjonarnych i personelu lotniczego, mających na celu uzyskanie licencji i związanych z nimi uprawnień (m.in. FTO/TRTO), oraz kadry instruktorskiej w celu podtrzymania i podnoszenia kwalifikacji lotniczych, a w szczególności wydatki związane z utrzymaniem specjalistycznych symulatorów oraz kadry realizującej specjalistyczne szkolenia.

2. Warunkiem uzyskania dotacji jest posiadanie w strukturze uczelni publicznej własnego, certyfikowanego zgodnie z przepisami ustawy, o której mowa w ust. 3 pkt 4, ośrodka kształcenia lotniczego.

3. Dotacja, o której mowa w ust. 1, jest dzielona na poszczególne uczelnie kształcące personel lotniczy dla lotnictwa cywilnego zgodnie z wymaganiami zawartymi w:

1) aneksie 1 – Licencjonowanie Personelu – do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701);

2) europejskich wymaganiach bezpieczeństwa lotniczego JAR-FCL, ustanowionych przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA), wprowadzonych do stosowania rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 października 2004 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz. U. Nr 224, poz. 2282 oraz z 2010 r. Nr 93, poz. 598);

3) częściach 66 i 147 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2042/2003 z dnia 20 listopada 2003 r. w sprawie nieprzerwanej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zezwoleń udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (Dz. Urz. UE L 315 z 28.11.2003);

4) ustawie z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432 i Nr 106, poz. 622);

5) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz. U. Nr 165, poz. 1603, z 2005 r. Nr 70, poz. 632 i Nr 219, poz. 1867, z 2006 r. Nr 164, poz. 1160, z 2009 r. Nr 97, poz. 808 i Nr 113, poz. 942 oraz z 2010 r. Nr 165, poz. 1119);

proporcjonalnie do liczby studentów studiów stacjonarnych podlegających przeszkoleniu z uwzględnieniem współczynników wagowych określonych poniżej:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

DLi

– oznacza kwotę dotacji dla i-tej publicznej uczelni kształcącej personel lotniczy w danym roku;

DLc

– oznacza całkowitą kwotę dotacji dla wszystkich uczelni kształcących personel lotniczy w danym roku;

SLi

– oznacza składnik lotniczy studencki dla i-tej uczelni publicznej kształcącej personel lotniczy określony wzorem:

 

infoRgrafika

 

gdzie:

 

wSk

– oznacza współczynnik wagowy kształcenia lotniczego studentów studiów stacjonarnych do uzyskania specjalności i uprawnień według przepisów wymienionych w ust. 3 pkt 1–4; wartość współczynnika wagowego określa się następująco:

 

wS1 = 3

– dla studentów studiów stacjonarnych objętych ścieżką kształcenia kończącą się uzyskaniem samolotowej lub śmigłowcowej licencji pilota liniowego, tzw. zamrożonej – ATPL(A), ATPL (H) „frozen”,

 

wS2 = 2

– dla studentów studiów stacjonarnych objętych ścieżką kształcenia kończącą się uzyskaniem samolotowej lub śmigłowcowej licencji pilota zawodowego wraz z uprawnieniami do lotów wg wskazań przyrządów oraz na samolotach wielosilnikowych – CPL(A)/IR+ME, CPL(H)/IR,

 

wS3 = 1

– dla studentów studiów stacjonarnych objętych ścieżką kształcenia kończącą się uzyskaniem samolotowej lub śmigłowcowej licencji zawodowej – CPL(A), CPL(H),

 

wS4 = 0,25

– dla studentów studiów stacjonarnych objętych ścieżką kształcenia kończącą się uzyskaniem licencji personelu pokładowego, obsługi naziemnej, mechanika lotniczego obsługi, mechanika lotniczego pokładowego, nawigatora, służb informacji powietrznej, kontrolerów ruchu lotniczego, dyspozytorów lotniczych,

n

– oznacza liczbę uczelni publicznych kształcących personel lotniczy dla lotnictwa cywilnego w danym roku,

k

– oznacza liczbę współczynników wagowych od 1 do 4,

Lsk

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych objętych ścieżką kształcenia przynależną do właściwego współczynnika wagowego od wS1 do wS4 i kształconych przez daną uczelnię publiczną kształcącą personel lotniczy dla lotnictwa cywilnego w uczelnianych ośrodkach kształcenia lotniczego.

 

4. Liczby studentów studiów stacjonarnych, o których mowa w ust. 3, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie publiczne kształcące personel lotniczy dla lotnictwa cywilnego.

Załącznik 5. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH LUB NIEPUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z BEZZWROTNĄ POMOCĄ MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM W ART. 173 UST. 1 USTAWY ORAZ DLA DOKTORANTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM W ART. 199 UST. 1 USTAWY]

Załącznik nr 5

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH LUB NIEPUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z BEZZWROTNĄ POMOCĄ MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM W ART. 173 UST. 1 USTAWY ORAZ DLA DOKTORANTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM W ART. 199 UST. 1 USTAWY

1. Z określonej w poszczególnych częściach budżetu państwa dotacji na zadania związane z bezzwrotną pomocą materialną dla studentów i doktorantów, dysponenci części budżetowych wydzielają:

1) część podstawową, dzieloną według zasad określonych w ust. 3 i 4;

2) część nieprzekraczającą 20% ogólnej kwoty dotacji, dzieloną na poszczególne uczelnie proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów zakwaterowanych w domach studenckich uczelni macierzystych.

2. Z dotacji, o której mowa w ust. 1, dysponenci części budżetowych mogą dodatkowo wydzielić część uzupełniającą nieprzekraczającą 1,5% ogólnej kwoty dotacji, z zastrzeżeniem ust. 8, z przeznaczeniem do podziałów uzupełniających i korygujących.

3. Z podstawowej części dotacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, wydziela się części dzielone na poszczególne uczelnie według odrębnych reguł:

1) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów;

2) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów otrzymujących stypendium socjalne, stypendium mieszkaniowe i stypendium na wyżywienie;

3) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów otrzymujących stypendium socjalne, stypendium mieszkaniowe i stypendium na wyżywienie, których dochód nie przekracza dolnej granicy dochodu, o której mowa w art. 179 ust. 3 ustawy;

4) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów studiów stacjonarnych uprawnionych do zakwaterowania, tj. studentów i doktorantów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, którym codzienny dojazd z miejsca stałego zamieszkania do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniałby studiowanie;

5) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów niepełnosprawnych.

4. Suma części, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, nie może stanowić mniej niż 50% podstawowej części dotacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1.

5. Kwota dotacji wyliczona dla poszczególnych uczelni na podstawie ust. 1–4 może zostać uzupełniona do poziomu nie wyższego niż określony procent kwoty dotacji z roku poprzedniego lub ograniczona do poziomu nie niższego niż określony procent kwoty dotacji z roku poprzedniego, z uwzględnieniem jednolitych poziomów procentowych, do których ma być zwiększona lub zmniejszona dotacja, dla wszystkich uczelni, dla których wyliczono dotację.

6. W przypadku gdy w uczelni publicznej przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów w części pochodzącej z dotacji, na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji, jest wyższy niż 30% kwoty dotacji z roku poprzedniego, dotacja wyliczona na podstawie ust. 1–5 jest zmniejszana o różnicę pomiędzy przewidywanym stanem funduszu w części pochodzącej z dotacji a kwotą stanowiącą 30% dotacji z roku poprzedniego.

7. W przypadku gdy w uczelni niepublicznej przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów w części pochodzącej z dotacji, na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji, jest wyższy niż 10% kwoty dotacji z roku poprzedniego, dotacja wyliczona na podstawie ust. 1–5 jest zmniejszana o różnicę pomiędzy przewidywanym stanem funduszu w części pochodzącej z dotacji a kwotą stanowiącą 10% dotacji z roku poprzedniego.

8. Pozostająca lub brakująca kwota dotacji, powstająca w wyniku korekt, o których mowa w ust. 5–7, odpowiednio powiększa lub pomniejsza część uzupełniającą, o której mowa w ust. 2.

9. Liczby studentów i doktorantów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3, a także przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji, w części pochodzącej z dotacji, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie.

Załącznik 6. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI MEDYCZNYCH LUB INNYCH UCZELNI PUBLICZNYCH, W KTÓRYCH PROWADZONE JEST KSZTAŁCENIE NA KIERUNKACH MEDYCZNYCH POD BEZPOŚREDNIM NADZOREM NAUCZYCIELI AKADEMICKICH POSIADAJĄCYCH KWALIFIKACJE DO WYKONYWANIA ZAWODU MEDYCZNEGO WŁAŚCIWEGO ZE WZGLĘDU NA TREŚCI KSZTAŁCENIA, NA ZADANIA ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIAMI ZDROWOTNYMI WYKONYWANYMI W RAMACH KSZTAŁCENIA]

Załącznik nr 6

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI MEDYCZNYCH LUB INNYCH UCZELNI PUBLICZNYCH, W KTÓRYCH PROWADZONE JEST KSZTAŁCENIE NA KIERUNKACH MEDYCZNYCH POD BEZPOŚREDNIM NADZOREM NAUCZYCIELI AKADEMICKICH POSIADAJĄCYCH KWALIFIKACJE DO WYKONYWANIA ZAWODU MEDYCZNEGO WŁAŚCIWEGO ZE WZGLĘDU NA TREŚCI KSZTAŁCENIA, NA ZADANIA ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIAMI ZDROWOTNYMI WYKONYWANYMI W RAMACH KSZTAŁCENIA STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH W PODSTAWOWYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH TYCH UCZELNI

1. Określona w poszczególnych częściach budżetu państwa dotacja dla uczelni medycznych lub innych uczelni publicznych, w których prowadzone jest kształcenie na kierunkach medycznych pod bezpośrednim nadzorem nauczycieli akademickich posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu medycznego właściwego ze względu na treści kształcenia, na zadania związane ze świadczeniami zdrowotnymi, wykonywanymi w ramach kształcenia studentów studiów stacjonarnych w podstawowych jednostkach organizacyjnych tych uczelni, zwane dalej „zadaniami związanymi ze świadczeniami zdrowotnymi”, dzielona jest według wzoru:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Dsi

– oznacza kwotę dotacji na zadania związane ze świadczeniami zdrowotnymi dla i-tej uczelni w danym roku,

Ds

– oznacza kwotę dotacji na zadania związane ze świadczeniami zdrowotnymi dla uczelni w danym roku,

n

– oznacza liczbę uczelni,

Lli

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych na III–VI roku na kierunku lekarskim w i-tej uczelni,

Lsi

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych na III–V roku na kierunku lekarsko-dentystycznym w i-tej uczelni,

Ltdi

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku techniki dentystyczne w i-tej uczelni,

Ldi

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych I i II stopnia na kierunku dietetyka w i-tej uczelni,

Lpi

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku pielęgniarstwo w i-tej uczelni,

Lpoli

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku położnictwo w i-tej uczelni,

Lfi

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku fizjoterapia w i-tej uczelni,

Lri

– oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku ratownictwo medyczne w i-tej uczelni.

 

2. Dane dotyczące liczby studentów stacjonarnych, o których mowa w ust. 1, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie.

Załącznik 7. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH NA DOFINANSOWANIE LUB FINANSOWANIE KOSZTÓW REALIZACJI INWESTYCJI, W TYM REALIZOWANYCH Z UDZIAŁEM Z BUDŻETU PAŃSTWA, PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH LUB ZE ŹRÓDEŁ ZAGRANICZNYCH W RAMACH KONTRAKTÓW WOJEWÓDZKICH, O KTÓRYCH MOWA W USTAWIE Z DNIA 20 KWIETNIA 2004 R. O NARODOWYM PLANIE ROZWOJU ORAZ W USTAWIE Z DNIA 6 GRUDNIA 2006 R. O]

Załącznik nr 7

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH NA DOFINANSOWANIE LUB FINANSOWANIE KOSZTÓW REALIZACJI INWESTYCJI, W TYM REALIZOWANYCH Z UDZIAŁEM Z BUDŻETU PAŃSTWA, PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH LUB ZE ŹRÓDEŁ ZAGRANICZNYCH W RAMACH KONTRAKTÓW WOJEWÓDZKICH, O KTÓRYCH MOWA W USTAWIE Z DNIA 20 KWIETNIA 2004 R. O NARODOWYM PLANIE ROZWOJU ORAZ W USTAWIE Z DNIA 6 GRUDNIA 2006 R. O ZASADACH PROWADZENIA POLITYKI ROZWOJU

1. Z budżetu państwa uczelnia publiczna może otrzymać dotację na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji, w tym zakupów inwestycyjnych:

1) realizowanych bez udziału środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w ramach kontraktów wojewódzkich;

2) realizowanych z udziałem środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w ramach kontraktów wojewódzkich, o których mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251, z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832, z 2008 r. Nr 216, poz. 1370, z 2009 r. Nr 161, poz. 1277 oraz z 2011 r. Nr 84, poz. 455) oraz ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 i Nr 157, poz. 1241) lub w ramach programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

2. Uczelnia publiczna, która ubiega się o dotację z budżetu państwa na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji, w szczególności inwestycji budowlanej, bez udziału środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w ramach kontraktów wojewódzkich lub w ramach programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, przedkłada właściwemu ministrowi następujące dokumenty:

1) pismo rektora o wprowadzenie inwestycji do resortowego planu inwestycyjnego;

2) uchwałę senatu uczelni o zgodzie na realizację inwestycji;

3) w przypadku inwestycji budowlanej:

a) dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o którym mowa w art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 oraz z 2011 r. Nr 32, poz. 159, Nr 45, poz. 235 i Nr 94, poz. 551),

b) zaakceptowany przez rektora uczelni program inwestycji spełniający wymogi określone w rozporządzeniu Rady Ministrów, wydanym na podstawie art. 134 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726), a także zawierający co najmniej:

– nazwę i lokalizację inwestycji,

– uzasadnienie celowości inwestycji,

– wartość kosztorysową inwestycji według grup kosztów,

– analizę celowości i możliwości wykonania inwestycji etapami,

– oświadczenie o źródłach finansowania inwestycji w kolejnych latach jej realizacji, zapewniających inwestorowi terminowe regulowanie zobowiązań finansowych i terminowe zakończenie inwestycji,

– informację o zakresie inwestycji związanym z realizacją praw osób niepełnosprawnych do udziału w procesie kształcenia;

4) w przypadku inwestycji innej niż budowlana zaakceptowany przez rektora uczelni plan inwestycji, zawierający co najmniej:

a) informację o rodzaju inwestycji,

b) szacunkowy koszt inwestycji,

c) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji, w tym celowości realizacji w planowanym terminie i zakresie rzeczowym,

d) oświadczenie o źródłach finansowania inwestycji,

e) informację o zakresie inwestycji związanym z realizacją praw osób niepełnosprawnych do udziału w procesie kształcenia.

3. Uczelnia publiczna, która ubiega się o dotację z budżetu państwa na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, w szczególności inwestycji budowlanej z udziałem środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w ramach kontraktów wojewódzkich, o których mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju oraz ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, oraz z udziałem innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, przedkłada właściwemu ministrowi następujące dokumenty:

1) pismo rektora o wprowadzenie inwestycji do resortowego planu inwestycyjnego;

2) uchwałę senatu uczelni o zgodzie na realizację inwestycji;

3) umowę o dofinansowanie projektu, o której mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, wraz z zawartymi aneksami;

4) standardowy wniosek o przyznanie dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego;

5) studium wykonalności projektu;

6) oświadczenie o udziale środków własnych w realizowanej inwestycji;

7) poświadczenie o współfinansowaniu inwestycji przez inne podmioty partycypujące finansowo w kosztach projektu;

8) w przypadku inwestycji budowlanej – dodatkowo decyzję o pozwoleniu na budowę lub zaświadczenie o złożeniu przez inwestora do właściwego organu zgłoszenia robót budowlanych, o którym mowa w art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.

4. Uwzględniając poziom zaangażowania środków budżetu państwa w finansowanie już realizowanych inwestycji w ramach resortowego planu inwestycyjnego oraz uzasadnione zapotrzebowanie uczelni na dotacje z budżetu państwa, przeznaczone na finansowanie innych inwestycji uczelni, właściwy minister wprowadza inwestycję do resortowego planu inwestycyjnego, określając planowaną łączną kwotę dotacji z budżetu państwa na finansowanie inwestycji w całym okresie jej realizacji oraz kwoty dotacji z budżetu państwa, planowane na finansowanie inwestycji w danym roku budżetowym i kolejnych latach jej realizacji.

5. Łączna wysokość dotacji na pokrycie kosztów realizacji inwestycji z udziałem środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w ramach kontraktów wojewódzkich, o których mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju oraz ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju lub w ramach programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, nie może być wyższa niż łączna kwota wydatków kwalifikowalnych pomniejszona o kwoty otrzymane przez uczelnię na podstawie umowy o dofinansowanie, o której mowa w ust. 3 pkt 3.

Załącznik 8. [ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z KSZTAŁCENIEM I REHABILITACJĄ LECZNICZĄ STUDENTÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH]

Załącznik nr 8

ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z KSZTAŁCENIEM I REHABILITACJĄ LECZNICZĄ STUDENTÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

1. Określona w poszczególnych częściach budżetu państwa dotacja na zadania związane z kształceniem i rehabilitacją leczniczą studentów niepełnosprawnych dla uczelni publicznych dzielona jest według wzoru:

infoRgrafika

 

gdzie:

 

Dni

– oznacza kwotę dotacji na zadania związane z kształceniem i rehabilitacją leczniczą studentów niepełnosprawnych dla i-tej uczelni w danym roku,

Dn

– oznacza kwotę dotacji na zadania związane z kształceniem i rehabilitacją leczniczą studentów niepełnosprawnych w danym roku,

Ln1,k,i

– oznacza liczbę studentów niepełnosprawnych niesłyszących lub słabosłyszących na k-tym kierunku w i-tej uczelni,

Ln2,k,i

– oznacza liczbę studentów niepełnosprawnych niewidomych, słabowidzących lub z dysfunkcją narządów ruchu na k-tym kierunku w i-tej uczelni,

Ln3,k,i

– oznacza liczbę studentów niepełnosprawnych o pozostałych rodzajach niesprawności na k-tym kierunku w i-tej uczelni,

x

– oznacza liczbę kierunków,

n

– oznacza liczbę uczelni.

 

2. Liczby studentów niepełnosprawnych, o których mowa w ust. 1, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-06-16
  • Data wejścia w życie: 2011-06-16
  • Data obowiązywania: 2011-06-16
  • Z mocą od: 2011-01-01
  • Dokument traci ważność: 2012-02-22

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA