REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2010 nr 125 poz. 846

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 23 czerwca 2010 r.

w sprawie rejestru podmiotów wykluczonych z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 210 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 96, poz. 620) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) sposób i tryb wpisywania podmiotów wykluczonych do rejestru;

2) wzór formularza zgłoszenia podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru;

3) zakres przedmiotowy informacji, które będą zawarte w rejestrze;

4) sposób i tryb uzyskiwania informacji z rejestru;

5) tryb przekazywania informacji zawartych w rejestrze;

6) sposób i tryb dokonywania zmian w rejestrze.

§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

2) właściwej instytucji – rozumie się przez to instytucję zarządzającą, instytucję pośredniczącą, instytucję wdrażającą lub instytucję, która podpisała umowę z beneficjentem, o których mowa wart. 207 ustawy;

3) rejestrze – rozumie się przez to rejestr podmiotów wykluczonych na podstawie art. 207 ustawy;

4) podmiocie wykluczonym – rozumie się przez to podmiot wykluczony z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, w trybie określonym w art. 207 ustawy.

§ 3.
1. Podstawą wpisu do rejestru jest zgłoszenie podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru.

2. Wzór formularza zgłoszenia podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru, zwanego dalej „zgłoszeniem”, określa załącznik do rozporządzenia.

3. Właściwa instytucja zgłasza podmiot podlegający wpisowi do rejestru niezwłocznie po:

1) dniu, w którym decyzja, o której mowa w art. 207 ust. 9 ustawy, stała się ostateczna, lub

2) stwierdzeniu okoliczności, o których mowa w art. 207 ust. 4 pkt 1, 2 lub 4 ustawy.

4. Zgłoszenie powinno zawierać informacje, o których mowa w § 6, oraz podpis osoby uprawnionej do reprezentowania właściwej instytucji, z podaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

5. Jeśli podmiot wykluczony nie posiada numeru identyfikacji podatkowej (NIP), właściwa instytucja zgłasza podmiot oraz umieszcza adnotację w zgłoszeniu o tym braku.

6. Zgłoszenie powinno być przesyłane za pośrednictwem upoważnionego pracownika właściwej instytucji albo przesyłką poleconą nadaną w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo złożone w polskim urzędzie konsularnym.

§ 4.
1. Wpis podmiotu wykluczonego do rejestru jest dokonywany niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia spełniającego wymogi określone w § 3 ust. 2, 4 i 5.

2. Jeżeli zgłoszenie nie spełnia wymogów określonych w § 3 ust. 2 lub 4, z zastrzeżeniem § 3 ust. 5, wpis podmiotu wykluczonego do rejestru nie jest dokonywany i Minister Finansów wzywa właściwą instytucję do uzupełnienia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

3. Jeżeli braki zgłoszenia dotyczą zakresu informacji, o których mowa w § 6, a informacje zawarte w zgłoszeniu umożliwiają wpis podmiotu wykluczonego do rejestru, wpis jest dokonywany.

4. W przypadku gdy właściwa instytucja nie uzupełni braków w terminie określonym w ust. 2, Minister Finansów zwraca się do odpowiedniej instytucji zarządzającej z wnioskiem o podjęcie kroków mających na celu uzupełnienie braków zgłoszenia.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, instytucja zarządzająca lub właściwa instytucja są zobowiązane do przesłania brakujących informacji niezwłocznie po ich uzyskaniu.

§ 5.
1. Podmiot wykluczony oraz właściwa instytucja, która dokonała zgłoszenia, są pisemnie powiadamiane o wpisie dokonanym w rejestrze.

2. Powiadomienie powinno zostać sporządzone w terminie 14 dni od dnia wpisu podmiotu do rejestru. Do przesłania powiadomienia ma zastosowanie odpowiednio przepis § 3 ust. 6.

§ 6.
1. Rejestr zawiera następujące informacje:

1) w przypadku osób fizycznych:

a) imię i nazwisko,

b) adres zamieszkania,

c) numer identyfikacji podatkowej (NIP);

2) w przypadku osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej:

a) nazwę,

b) adres siedziby,

c) numer identyfikacji podatkowej (NIP);

3) dane o okolicznościach wykluczenia, w tym:

a) informację o dniu rozpoczęcia okresu wykluczenia,

b) informację o dniu dokonania zwrotu środków przez beneficjenta,

c) informację o dniu przewidywanego zakończenia okresu wykluczenia,

d) określenie przyczyny wykluczenia,

e) określenie podstawy prawnej rozpoczęcia okresu wykluczenia, o której mowa w art. 207 ust. 5 i 6 ustawy,

f) dane właściwej instytucji, która przekazała informacje o wykluczeniu, dokonała stwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 207 ust. 4 pkt 1, 2 i 4 ustawy, lub wydała decyzję, o której mowa w art. 207 ust. 9 ustawy;

4) dane o projekcie lub operacji, w tym nazwę programu operacyjnego, osi priorytetowej, działania, podziałania i nazwę projektu lub operacji lub numer wniosku, natomiast dla projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 ustawy, nazwę mechanizmu finansowego lub programu współpracy, priorytetu, obszaru lub indykatywnej alokacji finansowej oraz nazwę projektu lub numer wniosku.

2. Jeżeli właściwa instytucja dokonująca zgłoszenia nie posiada w chwili dokonywania zgłoszenia informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b i c, zgłasza je niezwłocznie po ich uzyskaniu, w trybie określonym w § 3 ust. 6.

§ 7.
W sprawach zapewnienia zabezpieczenia informacji zawartych w rejestrze przed ich ujawnieniem osobom i podmiotom nieuprawnionym, w odniesieniu do informacji niebędących danymi osobowymi w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.1)), stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia wydanego na podstawie art. 39a tej ustawy.
§ 8.
1. Informacje zawarte w rejestrze są udostępniane na podstawie pisemnego wniosku.

2. Wniosek powinien zawierać informacje o podmiocie, którego dotyczy, określone w § 6 ust. 1 pkt 1 albo 2 oraz wskazywać zakres pozostałych informacji, które mają zostać udostępnione. Wniosek może dotyczyć więcej niż jednego podmiotu.

3. Po wpłynięciu wniosku zawarte w nim informacje są porównywane z informacjami zgromadzonymi w rejestrze. Po ustaleniu ich zgodności sporządza się odpowiedź zawierającą informacje o podmiocie wykluczonym.

4. W przypadku stwierdzenia rozbieżności między informacjami zawartymi we wniosku a informacjami zgromadzonymi w rejestrze, jeżeli nie budzą one wątpliwości co do tożsamości podmiotu wykluczonego, odpowiedź zawiera wykaz tych rozbieżności.

5. Odpowiedź zawierająca informacje o podmiocie wykluczonym, przed przekazaniem podmiotowi, który zgłosił wniosek, podlega kontroli pod względem jej kompletności.

6. Odpowiedź jest przekazywana podmiotowi, który zgłosił wniosek, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku.

7. Jeżeli dane podmiotu, którego dotyczy wniosek, nie są zgromadzone w rejestrze, podmiot, który zgłosił wniosek, jest informowany o tym fakcie w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku.

8. W przypadku stwierdzenia, że zawarte we wniosku dane podmiotu, którego dotyczy, nie są wystarczające do dokonania jego identyfikacji w rejestrze, podmiot, który zgłosił wniosek, jest wzywany do jego uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych od dnia doręczenia wezwania. Termin przekazania odpowiedzi, o której mowa w ust. 5, biegnie od dnia otrzymania odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia wniosku wystarczającej do identyfikacji podmiotu w rejestrze.

9. W przypadku nieuzupełnienia wniosku w trybie określonym w ust. 8, informacji nie udostępnia się.

10. Odpowiedź na wniosek sporządzana jest w formie pisemnej. Przepis § 3 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

§ 9.
1. W celu zapewnienia zgodności zawartych w rejestrze informacji o podmiotach wykluczonych z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezwłocznie po otrzymaniu wniosku właściwej instytucji o dokonanie zmiany w rejestrze, zmiana jest dokonywana.

2. Zmiana w rejestrze może polegać także na usunięciu wpisu.

3. Jeżeli właściwa instytucja poweźmie wiadomość o zmianie informacji o podmiocie wykluczonym, o których mowa w § 6, jest obowiązana niezwłocznie złożyć wniosek, o którym mowa w ust. 1.

4. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składany jest w formie uzupełnionego zgłoszenia, ze wskazaniem, które pola formularza zawierają zmienione dane.

5. Podmiot wykluczony oraz właściwa instytucja są zawiadamiane o zmianach w rejestrze w terminie 14 dni od dnia ich dokonania, w formie pisemnej.

6. Wpis do rejestru jest usuwany z urzędu, niezwłocznie po upływie okresu wykluczenia. O usunięciu wpisu podmiot wykluczony oraz właściwa instytucja są zawiadamiane w terminie 14 dni od dnia jego usunięcia, w formie pisemnej.

7. Do przestania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 5 i 6, przepis § 3 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

§ 10.
1. W przypadku dokonania czynności, o których mowa w § 3 ust. 3 lub § 9 ust. 1, przez więcej niż jedną właściwą instytucję, gdy okoliczności wykluczenia, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 3 lit. a–e, oraz dane, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 4, są tożsame, wpis do rejestru, zmiana wpisu do rejestru lub jego usunięcie są dokonywane na podstawie czynności dokonanej w terminie wcześniejszym.

2. W przypadku gdy czynności, o których mowa w § 3 ust. 3 lub § 9 ust. 1, dokonane przez więcej niż jedną właściwą instytucję dotyczą tego samego podmiotu wykluczonego, który został wykluczony z tej samej przyczyny, a między przekazanymi informacjami zachodzą rozbieżności. Minister Finansów zwraca się do odpowiedniej instytucji zarządzającej z wnioskiem o wyjaśnienie tych rozbieżności.

3. Jeżeli wyjaśnienie rozbieżności, o których mowa w ust. 2, nie nastąpi w terminie 14 dni od dnia przekazania wniosku do instytucji zarządzającej, w rejestrze zamieszczana jest informacja o występowaniu tych rozbieżności.

4. W przypadku gdy wyjaśnienie rozbieżności nastąpi po upływie terminu, o którym mowa w ust. 3, instytucja zarządzająca niezwłocznie przekazuje je Ministrowi Finansów.

§ 11.
Właściwe instytucje w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia dokonują zgłoszenia podmiotów wykluczonych, które zostały wykluczone przed dniem jego wejścia w życie.
§ 12.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: w z. E. Suchocka-Roguska

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, z 2007 r. Nr 165, poz. 1170 i Nr 176, poz. 1238 oraz z 2010 r. Nr 41, poz. 233.

Załącznik 1. [Formularz zgłoszenia podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 23 czerwca 2010 r. (poz. 846)

Formularz zgłoszenia podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-07-13
  • Data wejścia w życie: 2010-07-28
  • Data obowiązywania: 2015-07-15
  • Dokument traci ważność: 2016-05-12

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA