REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2009 nr 222 poz. 1758
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 18 grudnia 2009 r.
w sprawie przenoszenia funkcjonariuszy Policji i Straży Granicznej do służby w Służbie Celnej
Na podstawie art. 101 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323 i Nr 201, poz. 1540) zarządza się, co następuje:
1) szczegółowy sposób i tryb przenoszenia do służby w Służbie Celnej funkcjonariusza Policji lub Straży Granicznej, zwanego dalej „funkcjonariuszem”;
2) równorzędność okresów służby, stażu i uzyskanych w dotychczasowych jednostkach kwalifikacji zawodowych;
3) rodzaje kwalifikacji, które mogą zostać uznane za szczególnie przydatne w Służbie Celnej.
2. Wniosek składa się do ministra właściwego do spraw finansów publicznych:
1) za pośrednictwem Szefa Służby Celnej, gdy funkcjonariusz ubiega się o przeniesienie do służby w komórce organizacyjnej, o której mowa w art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, zwanej dalej „ustawą”;
2) za pośrednictwem właściwego dyrektora izby celnej, gdy funkcjonariusz ubiega się o przeniesienie do służby w urzędzie, w rozumieniu art. 24 ust. 1 ustawy.
3. Wniosek powinien zawierać:
1) imię i nazwisko funkcjonariusza;
2) posiadany stopień;
3) jednostkę Policji lub Straży Granicznej, w której funkcjonariusz pełni służbę;
4) wskazanie kwalifikacji zawodowych uzyskanych w trakcie pełnienia służby w jednostkach Policji lub Straży Granicznej;
5) wskazanie dodatkowych umiejętności, osiągnięć zawodowych lub naukowych;
6) wskazanie jednostki organizacyjnej Służby Celnej, o przeniesienie do której funkcjonariusz się ubiega.
4. Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające informacje, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 4.
1) stanowisko służbowe, stopień służbowy, kwalifikacje zawodowe i staż służby w jednostkach Policji lub okres służby w jednostkach Straży Granicznej;
2) kwalifikacje szczególnie przydatne do pełnienia służby w Służbie Celnej, o których mowa w § 9;
3) istniejące potrzeby kadrowe Służby Celnej uzasadniające przeniesienie;
4) możliwość pełnienia służby przez funkcjonariusza na stanowisku służbowym w Służbie Celnej oraz proponowany termin przeniesienia.
1) proponowane warunki i termin przeniesienia, a w szczególności miejsce pełnienia służby i stanowisko służbowe;
2) termin do złożenia pisemnego oświadczenia o przyjęciu propozycji.
2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, jeżeli wymaga tego ważny interes Służby Celnej, zaproponować jako miejsce pełnienia służby w Służbie Celnej także jednostkę organizacyjną Służby Celnej inną niż wskazana we wniosku.
3. Niezłożenie oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, we wskazanym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia propozycji przeniesienia.
4. W przypadku przyjęcia propozycji, o której mowa w ust. 1, minister właściwy do spraw finansów publicznych występuje do ministra właściwego do spraw wewnętrznych o wyrażenie zgody, o której mowa w art. 101 ust. 2 ustawy, określając:
1) imię i nazwisko funkcjonariusza;
2) stopień służbowy;
3) jednostkę Policji lub Straży Granicznej, w której funkcjonariusz pełni służbę;
4) proponowane stanowisko służbowe i termin przeniesienia;
5) przesłanki uzasadniające przeniesienie.
5. O sposobie załatwienia wniosku minister właściwy do spraw finansów publicznych zawiadamia pisemnie funkcjonariusza.
1) imię i nazwisko;
2) stopień służbowy;
3) jednostkę Policji lub Straży Granicznej, w której funkcjonariusz pełni służbę;
4) datę przeniesienia;
5) jednostkę organizacyjną Służby Celnej, w której funkcjonariusz będzie pełnił służbę;
6) rodzaj służby (przygotowawcza albo stała);
7) stopień służbowy i stanowisko służbowe w Służbie Celnej.
2. Decyzję o przeniesieniu doręcza się:
1) funkcjonariuszowi;
2) ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych;
3) właściwemu dyrektorowi izby celnej, w przypadku przenoszenia funkcjonariusza do służby w urzędzie, w rozumieniu art. 24 ust. 1 ustawy.
1) doświadczenia i umiejętności w wykonywaniu czynności prewencyjnych, analitycznych, operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych lub z zakresu kryminalistyki;
2) doświadczenia i umiejętności w wykonywaniu czynności z zakresu kontroli pirotechnicznej, radiometrycznej lub chemicznej;
3) doświadczenia i umiejętności w zakresie procesów technologicznych dotyczących produktów rafinacji ropy naftowej;
4) prawa wykonywania zawodu psychologa;
5) doświadczenia i umiejętności w prowadzeniu badań psychofizjologicznych;
6) prawa wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego;
7) uprawnień do przeprowadzania audytu wewnętrznego;
8) uprawnień trenera lub instruktora do prowadzenia zorganizowanych zajęć w zakresie sportu i rekreacji ruchowej;
9) aktualnego dyplomu lub świadectwa uprawniającego do zajmowania stanowisk na polskich statkach morskich;
10) doświadczenia i umiejętności w zakresie spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
11) doświadczenia i uprawnień w zakresie konserwacji i naprawy uzbrojenia;
12) uprawnień w zakresie organizacji, eksploatacji i naprawy sprzętu transportowego;
13) ukończenie aplikacji sądowej, prokuratorskiej, adwokackiej, radcowskiej, legislacyjnej lub kontrolerskiej.
Minister Finansów: w z. E. Suchocka-Roguska
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).
- Data ogłoszenia: 2009-12-28
- Data wejścia w życie: 2009-12-28
- Data obowiązywania: 2017-03-04
- Dokument traci ważność: 2018-03-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA