REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2009 nr 201 poz. 1546

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 26 listopada 2009 r.

zmieniające rozporządzenie – Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze (Dz. U. z 2008 r. Nr 7, poz. 39, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 sierpnia 2007 r. – Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (Dz. U. Nr 169, poz. 1189, z 2008 r. Nr 58, poz. 354 i Nr 235, poz. 1608 oraz z 2009 r. Nr 160, poz. 1272) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 12 i 13 otrzymują brzmienie:

„§ 12. W skład Prokuratury Krajowej wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Prokuratora Krajowego;

2) Biuro Spraw Konstytucyjnych;

3) Biuro Postępowania Przygotowawczego;

4) Biuro do Spraw Przestępczości Zorganizowanej;

5) Biuro Postępowania Sądowego;

6) Biuro Obrotu Prawnego z Zagranicą;

7) Biuro Kadr;

8) Biuro Administracyjno-Finansowe.

§ 13. 1. Do podstawowych zadań Biura Prokuratora Krajowego należy:

1) opracowywanie programów dotyczących podstawowych kierunków działania prokuratury oraz sprawozdań i informacji z ich wykonania;

2) przygotowywanie informacji o charakterze ogólnym dla Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Rady Ministrów i innych organów w zakresie działania prokuratury, z uwzględnieniem materiałów przedstawionych przez inne biura;

3) współdziałanie z organami państwowymi, państwowymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami społecznymi w zapobieganiu przestępczości oraz innym naruszeniom prawa;

4) koordynowanie działalności biur Prokuratury Krajowej w zakresie realizacji zadań wspólnych oraz zadań wynikających z informatyzacji prokuratury;

5) opracowywanie materiałów analitycznych i uogólniających dotyczących stanu przestępczości i praktyki jednostek;

6) opracowywanie rozwiązań organizacyjnych określających funkcjonowanie jednostek;

7) podejmowanie działań w zakresie usprawniania i doskonalenia organizacji oraz metod pracy jednostek;

8) prowadzenie działalności wizytacyjno-lustracyjnej w jednostkach;

9) organizowanie posiedzeń Rady Prokuratorów przy Prokuratorze Generalnym;

10) współdziałanie z Departamentem Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie:

a) inicjowania i wdrażania nowych technik informatycznych w jednostkach,

b) wdrażania systemu informatycznego prokuratury,

c) projektowania aktów normatywnych związanych z funkcjonowaniem ogólnopolskich systemów informatycznych w jednostkach, a także współpracy z instytucjami zewnętrznymi w zakresie dostępu prokuratur do prowadzonych i projektowanych baz danych;

11) wykonywanie zadań związanych z administrowaniem przez Prokuratora Krajowego danymi przetwarzanymi w ogólnopolskich systemach informatycznych prokuratur, w tym określanie zasad użytkowania systemów oraz prowadzenie odpowiednich rejestrów i dokonywanie analiz;

12) wykonywanie zadań określonych w przepisach o odpowiedzialności dyscyplinarnej prokuratorów;

13) wykonywanie czynności związanych z realizacją zadań Prokuratora Krajowego;

14) koordynowanie zadań związanych z przygotowywaniem i opiniowaniem projektów aktów prawnych oraz rozstrzyganie kwestii prawnych;

15) rozpoznawanie skarg i wniosków dotyczących działalności jednostek;

16) współpraca ze środkami masowego przekazu;

17) koordynowanie pracy rzeczników prasowych prokuratur apelacyjnych i okręgowych;

18) udostępnianie informacji publicznej w zakresie właściwości Biura Prokuratora Krajowego, opracowywanie projektów decyzji w tym przedmiocie oraz projektów decyzji odwoławczych, a także koordynowanie zadań związanych z udostępnianiem informacji publicznej w zakresie kompetencji pozostałych biur Prokuratury Krajowej;

19) dokonywanie analiz obciążenia pracą prokuratorów i urzędników oraz innych pracowników prokuratury, a także analiz dotyczących równomierności ich rozmieszczenia i wykorzystania w jednostkach;

20) sprawozdawczość i statystyka z zakresu działalności jednostek;

21) nadzór nad biurowością i pracą sekretariatu Prokuratury Krajowej;

22) ochrona informacji niejawnych związanych z zakresem działania Prokuratury Krajowej.

2. W skład Biura Prokuratora Krajowego wchodzą:

1) Wydział Organizacji Pracy Prokuratur, Wizytacji i Lustracji;

2) Wydział do Spraw Informatyzacji i Analiz;

3) Zespół Prezydialny;

4) Zespół Kwestii Prawnych;

5) Zespół Skarg i Wniosków;

6) Zespół Prasowy;

7) Zespół do Spraw Sprawozdawczości i Statystyki;

8) Rzecznik Dyscyplinarny Prokuratora Generalnego;

9) Rzecznik Prasowy Prokuratury Krajowej;

10) Kancelaria Tajna.

3. Kancelaria Tajna podlega bezpośrednio Pełnomocnikowi do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych w Ministerstwie Sprawiedliwości w zakresie określonym w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.2)), a w pozostałym zakresie – Dyrektorowi Biura Prokuratora Krajowego.”;

2) po § 18 dodaje się § 18a i 18b w brzmieniu:

„§ 18a. 1. Do podstawowych zadań Biura Kadr należy:

1) realizacja zadań związanych z problematyką zatrudniania i wynagradzania prokuratorów oraz problematyką uposażeń prokuratorów w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej;

2) prowadzenie spraw osobowych prokuratorów, asesorów prokuratorskich i asystentów prokuratora w jednostkach, prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin pobierających uposażenie rodzinne, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej;

3) przygotowywanie decyzji Prokuratora Generalnego związanych z powoływaniem i odwoływaniem z funkcji w jednostkach, z zastrzeżeniem art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze;

4) obsługa nominacji prokuratorskich;

5) wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień Prokuratora Generalnego wynikających z przepisów o odpowiedzialności dyscyplinarnej prokuratorów;

6) wykonywanie zadań związanych z realizacją ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, z późn. zm.3));

7) przygotowywanie projektów decyzji kadrowych dotyczących prokuratorów Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, zastrzeżonych do kompetencji Prokuratora Generalnego, wynikających z ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 424, z późn. zm.4));

8) przygotowywanie projektów decyzji kadrowych dotyczących prokuratorów wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury, zastrzeżonych do kompetencji Prokuratora Generalnego, wynikających z art. 11–13, 16, 50, 62a i 65a ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze;

9) wykonywanie czynności związanych z nadawaniem orderów i odznaczeń państwowych oraz resortowych prokuratorom i pozostałym pracownikom jednostek;

10) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących spraw osobowych pracowników jednostek;

11) zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy prokuratorów i urzędników Prokuratury Krajowej;

12) badanie akt osobowych prokuratorów w stanie spoczynku oraz analiza wszelkich zasobów archiwalnych i przygotowywanie projektów decyzji Prokuratora Generalnego związanych z realizacją art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1997 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 1998 r. Nr 98, poz. 607 oraz z 2001 r. Nr 98, poz. 1070);

13) opracowywanie materiałów do projektu i układu wykonawczego budżetu resortu sprawiedliwości w zakresie uposażeń i świadczeń prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin pobierających uposażenie rodzinne;

14) opracowywanie analiz, informacji i sprawozdań w zakresie liczby prokuratorów, w zależności od stażu pracy, niezbędnych do wyliczenia wynagrodzeń w poszczególnych stawkach wynagrodzenia oraz uposażeń prokuratorów w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych;

15) opiniowanie i przygotowywanie projektów aktów prawnych pozostających w zakresie właściwości rzeczowej Biura Kadr dotyczących prokuratorów i pracowników jednostek;

16) dokonywanie analiz zatrudnienia pracowników jednostek oraz ich rozmieszczenia i wykorzystania w poszczególnych jednostkach;

17) prowadzenie spraw osobowych urzędników i innych pracowników prokuratury w Prokuraturze Krajowej, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej;

18) przygotowywanie decyzji o delegowaniu prokuratorów do wykonywania czynności w Ministerstwie Sprawiedliwości, Prokuraturze Krajowej oraz Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury oraz do innych jednostek podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych;

19) rozpatrywanie wniosków oraz przygotowywanie decyzji o udzieleniu prokuratorom płatnego urlopu dla poratowania zdrowia;

20) sporządzanie projektów decyzji płacowych w związku z przyznaniem lub zmianą dodatków funkcyjnego i specjalnego oraz spowodowanych nabyciem prawa do stawki awansowej lub nagrody jubileuszowej;

21) przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz zapytania Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawach pozostających w zakresie właściwości rzeczowej biura.

2. W skład Biura Kadr wchodzą:

1) Wydział Spraw Osobowych Prokuratorów;

2) Zespół do Spraw Prokuratorów w Stanie Spoczynku;

3) Zespół do Spraw Osobowych Pracowników Prokuratury.

§ 18b. 1. Do podstawowych zadań Biura Administracyjno-Finansowego należy:

1) opracowywanie projektu planu finansowego i planu finansowego Prokuratury Krajowej w granicach środków ustalonych dla Prokuratury Krajowej w projekcie planu finansowego i w planie finansowym Ministerstwa Sprawiedliwości;

2) współdziałanie z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości w wykonywaniu zadań i funkcji dysponenta głównego właściwej części budżetu państwa, w szczególności w zakresie:

a) opracowywania szczegółowego planu dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, i planów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz planów etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń;

b) przekazywania podległym jednostkom prokuratury informacji o wysokości dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, i planów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz informacji o liczbie etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń w celu sporządzenia projektów planów, i planów finansowych zgodnie z projektem ustawy budżetowej, a następnie z ustawą budżetową po jej ogłoszeniu, w terminach określonych ustawą o finansach publicznych;

c) sprawowania nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek, realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa oraz sporządzania ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków przez podległe jednostki i podejmowania, w razie potrzeby, działań zmierzających do prawidłowego wykonania budżetu;

d) wykonywania nadzoru nad gospodarką finansową podległych jednostek i sygnalizowania potrzeb w zakresie przeprowadzenia kontroli ich działalności przez właściwe komórki organizacyjne;

e) planowania, finansowania i nadzorowania inwestycji;

f) rozpatrywania wniosków podległych jednostek oraz przygotowywania stanowiska dla Prokuratora Generalnego w sprawach dotyczących gospodarowania mieniem podległych jednostek, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.5));

g) prowadzenia spraw związanych z zapewnieniem ochrony przeciwpożarowej w Prokuraturze Krajowej oraz nadzoru nad zapewnieniem takiej ochrony w podległych jednostkach;

h) opracowywania i przedkładania ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projektu budżetu w układzie zadaniowym wraz z uzasadnieniem;

i) monitorowania wykonania wydatków w układzie zadaniowym i sporządzania informacji w tym zakresie;

j) wprowadzania danych do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR przez dysponenta głównego właściwej części budżetu państwa i dysponentów II i III stopnia oraz nadzoru nad wprowadzaniem danych przez dysponentów;

k) obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie dotyczącym zapotrzebowań i przekazywania środków budżetowych, rocznych harmonogramów wydatków, projektów i planów dochodów i wydatków, decyzji budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu i sprawozdań finansowych;

3) współdziałanie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie:

a) przejmowania obowiązków związanych z finansowaniem zadań budżetowych oraz prowadzeniem obsługi finansowo-księgowej Prokuratury Krajowej;

b) przejmowania obowiązków związanych z opracowywaniem planu zamówień publicznych, prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym udział w pracach komisji przetargowych, we współpracy z komórkami organizacyjnymi zgłaszającymi potrzebę dokonania zamówienia;

c) realizacji wniosków prokuratorów o przyznanie środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych;

d) prowadzenia ewidencji rzeczowych składników majątkowych przekazanych Prokuraturze Krajowej oraz gospodarki nimi w sposób określony w odrębnych przepisach;

e) prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem Prokuratury Krajowej w materiały i wyposażeniem, w tym z zakupem sprzętu, materiałów i wyposażenia biurowego, oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej;

f) prowadzenia spraw związanych z tworzeniem i administrowaniem funduszem świadczeń socjalnych w Prokuraturze Krajowej;

g) prowadzenia spraw związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy w Prokuraturze Krajowej.

2. W skład Biura Administracyjno-Finansowego wchodzą:

1) Wydział Administracyjny;

2) Wydział Finansów.”.

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Sprawiedliwości: K. Kwiatkowski

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 1, poz. 4, Nr 26, poz. 156 i 157, Nr 56, poz. 459, Nr 178, poz. 1375 i Nr 190, poz. 1474.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 149, poz. 1078, Nr 218, poz. 1592 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 25, poz. 162, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 561, Nr 85, poz. 571, Nr 115, poz. 789, Nr 165, poz. 1171 i Nr 176, poz. 1242 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375.

4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 64, poz. 432, Nr 83, poz. 561, Nr 85, poz. 571 i Nr 140, poz. 983 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375.

5) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 281, poz. 2782, z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420 i Nr 175, poz. 1459, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i Nr 220, poz. 1600 i 1601, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 59, poz. 369 i Nr 220, poz. 1412 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 42, poz. 335 i 340, Nr 98, poz. 817 i Nr 161, poz. 1279 i 1281.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2009-11-30
  • Data wejścia w życie: 2009-11-30
  • Data obowiązywania: 2009-11-30
  • Dokument traci ważność: 2010-03-31

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA