REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 193 poz. 1191
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 13 października 2008 r.
w sprawie zmiany obszaru składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice
Na podstawie art. 27 ust. 2 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. – Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
Minister Finansów: J. Vincent-Rostowski
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 13 października 2008 r. (poz. 1191)
SZCZEGÓŁOWY OPIS GRANIC SKŁADU WOLNOCŁOWEGO NA TERENIE MIĘDZYNARODOWEGO PORTU LOTNICZEGO WROCŁAW-STRACHOWICE
Skład wolnocłowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Wrocław-Strachowice zlokalizowany jest na parterze terminalu pasażerskiego Schengen, gdzie odbywa się ruch na kierunkach krajowym i międzynarodowym, oraz w terminalu pasażerskim Non Schengen. Obszar składu wolnocłowego stanowi strefę zamkniętą odcinkami ścian, określonymi w poniższym opisie granic składu wolnocłowego.
Opis przebiegu granic składu wolnocłowego przedstawiony jest na mapie w skali 1:500. Dokument zawierający opis przebiegu granic składu wolnocłowego wraz z mapą jest przechowywany u zarządzającego oraz w postaci kopii we właściwej miejscowo izbie celnej nadzorującej skład wolnocłowy, a także w Ministerstwie Finansów.
Granicę obszaru składu wolnocłowego w terminalu Schengen stanowią następujące odcinki ścian:
1) ściana o długości 41,2 m i wysokości 4,3 m, wykonana ze stałych elementów aluminiowych wypełnionych szkłem typu termizol, w której znajduje się sześcioro drzwi o szerokości 100 cm wyposażonych w system kontroli dostępu, oddzielająca płytę postojową samolotów od korytarza z przejściem dla VIP-ów, pomieszczeń dla pasażerów uprzywilejowanych, hali poodprawowej terminalu Schengen oraz sklepu wolnocłowego;
2) ściana o długości 9 m i wysokości 5,88 m, wykonana z bloczków gazobetonowych, w której znajdują się drzwi przeciwpożarowe, plombowane bez możliwości dostępu od zewnątrz, oddzielająca płytę postojową samolotów od sklepu wolnocłowego usytuowanego w hali poodprawowej w terminalu Schengen;
3) ściana łamana o długości 7,22 m i wysokości 5,4 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, oddzielająca sklep wolnocłowy od pomieszczeń służbowych Służby Celnej;
4) ściana o długości 6,3 m, wykonana z cegły, w której znajdują się drzwi o szerokości 90 cm z kontrolą dostępu dla funkcjonariuszy Straży Granicznej, oddzielająca halę odlotów w terminalu Schengen od korytarza usytuowanego pomiędzy pomieszczeniami Służby Celnej i bagażownią;
5) ściana o długości 16,4 m, wykonana z cegły, oddzielająca sanitariaty dla pasażerów odlatujących z terminalu Schengen od stanowisk odprawy bagażowo-biletowej;
6) ściana o długości 5,78 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, wypełniona wełną mineralną, oddzielająca pomieszczenia służbowe od zaplecza baru dla pasażerów w strefie poodprawowej;
7) ściana o długości 5,90 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, wypełniona wełną mineralną, oddzielająca pomieszczenia służbowe od hali poodprawowej;
8) linia graniczna o długości 9,5 m, wyznaczona przez stanowiska kontroli bezpieczeństwa osób i bagażu kabinowego, dokonywanej przez Straż Graniczną na kierunku Schengen oraz Służbę Ochrony Lotniska na kierunku krajowym, która - podczas nieobecności funkcjonariuszy wymienionych służb - jest monitorowana za pomocą kamer i czujników ruchu;
9) ściana łamana o długości 5,4 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, oddzielająca sanitariaty w strefie ogólnodostępnej od pomieszczeń rewizyjnych;
10) ściana o długości 2,05 m, wykonana z cegły, oddzielająca zaplecze sklepu wolnocłowego oraz pomieszczenia rewizyjne od pomieszczeń służbowych Służby Celnej;
11) ściana o długości 6,1 m, wykonana na długości 3,2 m z płyt gipsowo-kartonowych oraz na długości 2,9 m z elementów aluminiowych, częściowo wypełniona szkłem bezpiecznym, oddzielająca hol ogólnodostępny od przejścia służbowego oraz pomieszczeń Służby Celnej i Straży Granicznej. W ścianie znajdują się drzwi przesuwne o szerokości 150 cm z systemem kontroli dostępu, pod stałym nadzorem funkcjonariusza Straży Granicznej;
12) ściana o długości 2,05 m, wykonana z cegły, oddzielająca pomieszczenia biurowo-magazynowe w strefie ogólnodostępnej od korytarza przejścia służbowego;
13) ściana o długości 7,8 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia biurowo-magazynowe w strefie ogólnodostępnej od pomieszczeń biurowo-magazynowych w strefie zastrzeżonej;
14) ściana łamana o długości 6,75 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca sanitariaty dla pasażerów przylatujących w ruchu Schengen oraz krajowym od pomieszczeń magazynowych w strefie zastrzeżonej;
15) ściana o długości 3,75 m i wysokości 3,3 m, wykonana z elementów aluminiowych, wypełniona szkłem bezpiecznym, w której znajdują się drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 150 cm, oddzielająca hol dla pasażerów przylatujących w ruchu Schengen i krajowym od korytarza służbowego dostępnego dla osób upoważnionych;
16) ściana o długości 19,6 m i wysokości od 4 do 5,1 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, w której znajdują się drzwi do pomieszczenia służbowego Straży Granicznej, oddzielająca pomieszczenia służbowe Straży Granicznej w terminalu przylotów Schengen od korytarza służbowego prowadzącego na płytę postojową samolotów.
Terminal Schengen stanowi obszar o powierzchni użytkowej 1 115,20 m2.
Granicę obszaru składu wolnocłowego w terminalu Non Schengen stanowią następujące odcinki ścian:
1) ściana zewnętrzna o długości 22,26 m i wysokości 5,88 m, wykonana z płyt systemowych Kingspan, oddzielająca płaszczyznę lotniska od sklepu wolnocłowego z zapleczem i od hali poodprawowej. W ścianie, na długości 14,45 m, znajduje się dwoje drzwi wyjścia ewakuacyjnego oraz dwoje przeszklonych drzwi wyjściowych, otwieranych za pomocą kart dostępu, przeznaczonych dla pasażerów odlatujących w kierunku Non Schengen;
2) ściana zewnętrzna o długości 21,8 m i wysokości 5,88 m, wykonana z płyt systemowych Kingspan, z wbudowanymi drzwiami wyjścia ewakuacyjnego na stałe zabezpieczonymi przed otwarciem, oddzielająca płaszczyznę lotniska od sklepu wolnocłowego z zapleczem i od hali poodprawowej na kierunku Non Schengen;
3) ściana wewnętrzna o długości 6,66 m i wysokości 4,0 m, wykonana ze szkła na profilu aluminiowym, w której znajdują się jedne drzwi wyjścia ewakuacyjnego oraz dwoje przeszklonych drzwi wyjściowych otwieranych za pomocą kart dostępu, przeznaczonych dla pasażerów odlatujących w kierunku Non Schengen;
4) ściana wewnętrzna o długości 19,24 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca halę odlotów w terminalu Non Schengen od bagażowni. W ścianie, na długości 8,5 m, znajdują się zamknięte na stałe drzwi o wysokości 2,0 m i szerokości 0,9 m, służące do komunikacji wewnętrznej;
5) ściana wewnętrzna o długości 3,15 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca zaplecze baru w terminalu Non Schengen od sanitariatów znajdujących się w bagażowni;
6) ściana wewnętrzna o długości 6,23 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w bagażowni od hali odlotów w terminalu Non Schengen;
7) ściana wewnętrzna o długości 3,03 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w bagażowni od sanitariatów w hali odlotów w terminalu Non Schengen;
8) ściana wewnętrzna o długości 2,05 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczenia służbowego;
9) ściana wewnętrzna o długości 1,12 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczenia służbowego;
10) ściana wewnętrzna o długości 2,13 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów od pomieszczenia służbowego;
11) ściana wewnętrzna o długości 4,82 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od ogólnodostępnej hali odpraw biletowo-bagażowych;
12) ściana wewnętrzna o długości 4,75 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczeń użytkowanych przez Służbę Celną;
13) ściana wewnętrzna o długości 4,75 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczenia użytkowanego przez Służbę Celną;
14) ściana wewnętrzna o długości 5,85 m, wykonana z betonu komórkowego, połączona ze ścianą działową o długości 15,35 m i wysokości 4,0 m o kształcie łamanym, wykonaną z płyt gipsowo- kartonowych, oddzielające halę odlotów w terminalu Non Schengen od korytarza odlotów w strefie przed kontrolą bezpieczeństwa na kierunku Non Schengen;
15) ściana wewnętrzna o długości 6,42 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca halę odlotów w terminalu Non Schengen od sanitariatów oraz pomieszczenia rewizyjnego użytkowanego przez Straż Graniczną i Służbę Celną;
16) ściana działowa o długości 7,18 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca sanitariaty, pomieszczenie rewizyjne i pomieszczenie służbowe użytkowane przez Straż Graniczną i Służbę Celną;
17) ściana działowa o długości 5,4 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenie służbowe Straży Granicznej i Służby Celnej od korytarza odlotów;
18) granica o długości 4,85 m, wyznaczona przez linię punktów kontroli dokumentów pasażerów, na której ustawiony jest dwustanowiskowy pawilon kontroli dokumentów. Przejścia między pawilonem kontroli a ścianami hali odlotów odgrodzone są bramkami otwieranymi przez kontrolerów dokumentów;
19) ściana działowa o długości 3,82 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca korytarz odlotów na kierunku Non Schengen od pomieszczeń sklepu wolnocłowego;
20) ściana działowa o długości 12,5 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia sklepu wolnocłowego od korytarza przylotów Non Schengen;
21) ściana działowa o długości 2,15 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia sklepu wolnocłowego od pomieszczeń technicznych w hali przylotów Non Schengen;
22) ściana działowa o długości 3,91 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia techniczne w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczeń technicznych w hali przylotów na kierunku Non Schengen;
23) ściana działowa o długości 15,6 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia techniczne i sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczeń technicznych, pomieszczeń urzędu celnego i sanitariatów w hali przylotów na kierunku Non Schengen;
24) ściana działowa o długości 3,92 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów od korytarza tranzytowego;
25) ściana działowa o długości 9,62 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych z wbudowanymi na długości 3,05 m drzwiami szklanymi na profilu aluminiowym, otwieranymi za pomocą kart dostępu, prowadzącymi do korytarza tranzytowego i przeznaczonymi dla pasażerów w ruchu tranzytowym oraz osób, które nie uzyskały pozwolenia na wjazd na teren Unii Europejskiej.
Terminal Non Schengen stanowi obszar o powierzchni użytkowej 811,40 m2.
Łączna powierzchnia składu wolnocłowego wynosi 1 926,60 m2.
- Data ogłoszenia: 2008-10-30
- Data wejścia w życie: 2008-11-14
- Data obowiązywania: 2008-11-14
- Dokument traci ważność: 2016-08-20
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA