REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 182 poz. 1127
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 29 września 2008 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej
Na podstawie art. 25t ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) w § 24:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) sterowanie – decyzja Komisji nr 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 284 z 16.10.2006, str. 1, L 342 z 07.12.2006, str. 1 i L 67 z 07.03.2007, str. 13) zmieniona decyzją Komisji nr 2008/386/WE z dnia 23 kwietnia 2008 r. zmieniającą załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz. Urz. UE L 136 z 24.05.2008, str. 11), w tym w aspekcie „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” – decyzja Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz. Urz. UE L 64 z 07.03.2008, str. 1);”,
b) w pkt 2 dodaje się lit. c w brzmieniu:
„c) wagony pasażerskie w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” – decyzja Komisji nr 2008/164/WE z dnia 21 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz. Urz. UE L 64 z 07.03.2008, str. 72);”,
c) dodaje się pkt 5 i 6 w brzmieniu:
„5) infrastruktura:
a) w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” – decyzja Komisji nr 2008/164/WE z dnia 21 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości,
b) w aspekcie „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” – decyzja Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości;
6) energia w aspekcie „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” – decyzja Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.”;
2) w § 25 w ust. 2a:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) sterowanie – w decyzji Komisji nr 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych, zmienionej decyzją Komisji nr 2008/386/WE z dnia 23 kwietnia 2008 r. zmieniającą załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, w tym w aspekcie „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” – w decyzji Komisji nr 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości;”,
b) w pkt 2 dodaje się lit. c w brzmieniu:
„c) wagony pasażerskie w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” – w decyzji Komisji nr 2008/164/WE z dnia 21 grudnia 2007 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości;”,
c) dodaje się pkt 5 i 6 w brzmieniu:
„5) infrastruktura – w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” – w decyzji Komisji nr 2008/164/WE z dnia 21 grudnia 2007 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości;
6) energia – w aspekcie „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” – w decyzji Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.”;
3) załącznik do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374 oraz z 2008 r. Nr 59, poz. 359 i Nr 144, poz. 902.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 29 września 2008 r. (poz. 1127)
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNOŚCI PODSYSTEMÓW TRANSEUROPEJSKIEGO SYSTEMU KOLEI KONWENCJONALNEJ
Dla podsystemu strukturalnego o nazwie:
1. Infrastruktura w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”:
1) urządzenia do przekazywania informacji wizualnych pasażerom;
2) urządzenia wspomagające wsiadanie;
3) przyciski;
4) stanowiska przewijania dzieci;
5) oznakowanie dotykowe;
6) automaty biletowe.
2. Sterowanie:
1) należące do pokładowego zespołu Bezpiecznej Kontroli Jazdy Pociągu (BKJP):
a) pokładowy ERTMS/ETCS,
b) pokładowa platforma bezpieczeństwa,
c) rejestrator danych dotyczących bezpieczeństwa,
d) odometr,
e) zewnętrzny STM,
f) pokładowy ERTMS/GSM-R;
2) należące do przytorowego zespołu BKJP:
a) Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
b) urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
c) eurobalisa,
d) europętla,
e) koder do eurobalisy,
f) koder do europętli,
g) przytorowa platforma bezpieczeństwa.
3. Tabor:
1) dla wagonów towarowych:
a) konstrukcje i części mechaniczne:
– zderzaki,
– urządzenie sprzęgowe,
– szablony do oznakowań,
b) współdziałanie pojazdu z torem i kryteria oceny współdziałania:
– wózek i podwozie,
– zestawy kołowe,
– koła,
– osie,
c) hamowanie:
– rozdzielacz (zawór rozrządczy),
– przekładnik z ciągłą regulacją ciśnienia dla zmiennego obciążenia/automatyczny hamulec z przełączaniem próżne–załadowane,
– zabezpieczenie przed poślizgiem kół,
– regulator luzu hamulcowego,
– siłownik hamulca,
– sprzęgi hamulcowe,
– kurek końcowy,
– odcinacz rozdzielacza,
– okładzina hamulcowa,
– klocki hamulcowe,
– zawór przyspieszacza opróżniania przewodu hamulcowego,
– zawór ważący i urządzenie przełączające próżne-załadowane,
d) komunikacja,
e) warunki środowiskowe,
f) ochrona systemu;
2) dla wagonów pasażerskich w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”:
a) kabiny toalet standardowe i uniwersalne,
b) urządzenia do przekazywania informacji (dźwiękowych i wizualnych) pasażerom,
c) urządzenia alarmowe dla pasażerów,
d) urządzenia wspomagające wsiadanie,
e) przyciski,
f) stanowiska przewijania dzieci,
g) oznakowanie wizualne i dotykowe.
- Data ogłoszenia: 2008-10-14
- Data wejścia w życie: 2008-10-29
- Data obowiązywania: 2008-10-29
- Dokument traci ważność: 2012-08-11
REKLAMA