REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 97 poz. 633

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 maja 2008 r.

w sprawie wykazów obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1238) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Przepisy rozporządzenia określają:

1) wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej;

2) strefy całorocznej eksploatacji statków w pasażerskiej żegludze krajowej.

§ 2.
Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej, o których mowa w § 1 pkt 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.
§ 3.
Strefy całorocznej eksploatacji statków pasażerskiej żeglugi krajowej stanowią polskie obszary morskie.
§ 4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Przepisy niniejszego rozporządzenia dokonują w zakresie swojej regulacji wdrożenia postanowień dyrektywy Rady 1998/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (Dz. Urz. WE L 144 z 15.05.1998, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 4, str. 40, z późn. zm.).


Załącznik 1. [WYKAZY OBSZARÓW PASAŻERSKIEJ ŻEGLUGI KRAJOWEJ]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 27 maja 2008 r. (poz. 633)

WYKAZY OBSZARÓW PASAŻERSKIEJ ŻEGLUGI KRAJOWEJ1)

1. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

infoRgrafika

2. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

infoRgrafika


3. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku

infoRgrafika


4. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni

infoRgrafika

Objaśnienia:

1) Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej zostały sporządzone w formie map, zgodnie z terytorialną właściwością dyrektorów urzędów morskich w Szczecinie, Słupsku i Gdyni.

2) Obszar „A” – oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy A, uprawiające pasażerską żeglugę krajową inną niż podróże przewidziane dla statków klasy B, C i D.

3) Obszar „B” – oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy B, uprawiające pasażerską żeglugę krajową w odległości nie dalej niż 20 mil morskich od brzegu.

4) Obszar „C” – oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy C, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:

a) 15 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:

– zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich (Dz. U. Nr 178, poz. 1260) oraz

– w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,

b) 5 mil morskich od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 2,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:

– jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub

– określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).

5) Obszar „D” – oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy D, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:

a) 6 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:

– zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich oraz

– w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,

b) 3 mile morskie od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 1,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:

– jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub

– określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-06-06
  • Data wejścia w życie: 2008-06-06
  • Data obowiązywania: 2008-06-06
  • Dokument traci ważność: 2012-10-05
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA