REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 82 poz. 494
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 30 kwietnia 2008 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji
Na podstawie art. 773 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) zakładach budżetowych;
2) gospodarstwach pomocniczych;
3) jednostkach budżetowych.
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do dyrektora, zastępcy dyrektora i głównego księgowego jednostek, o których mowa w ust. 1, z wyjątkiem § 12 i 13 oraz kwalifikacji zawodowych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, które są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji zawodowych pracowników, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, która jest określona w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4) tabelę stawek dodatku lotniczego, która jest określona w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
2. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
2. Godzinową stawkę:
1) wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, oraz
2) wynikającą z najniższego wynagrodzenia zasadniczego
– ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
2. Dodatek funkcyjny przysługuje również pracownikowi innemu niż wymieniony w ust. 1, koordynującemu wykonywanie określonych zadań, zatrudnionemu na stanowisku, dla którego w tabelach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalną stawkę tego dodatku obniża się o dwie stawki.
2. Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony, a w uzasadnionych przypadkach na czas nieokreślony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przyznaje się pracownikowi z dniem powierzenia czynności kontrolnych.
2. Pracownikowi zatrudnionemu stale w systemie pracy zmianowej, w pełnym wymiarze czasu pracy, przysługuje dodatek w wysokości 10 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej na drugiej zmianie.
2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się także okresy służby w Milicji Obywatelskiej, Służbie Bezpieczeństwa, Policji, Urzędzie Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Więziennej, chyba że funkcjonariusz został zwolniony ze służby w razie skazania prawomocnym wyrokiem sądu lub ukarania karą dyscyplinarną wydalenia ze służby.
4. Jeżeli praca w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1, stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
5. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
6. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
2. Wysokość funduszu premiowego oraz warunki przyznawania i wypłacania premii określa zakładowy regulamin premiowania.
1) 75 % miesięcznego wynagrodzenia – po 20 latach pracy;
2) 100 % miesięcznego wynagrodzenia – po 25 latach pracy;
3) 150 % miesięcznego wynagrodzenia – po 30 latach pracy;
4) 200 % miesięcznego wynagrodzenia – po 35 latach pracy;
5) 300 % miesięcznego wynagrodzenia – po 40 latach pracy.
2. Do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody.
5. Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody, będąc zatrudnionym w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
7. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
8. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę – najwyższą.
9. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 8, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
10. Przepisy ust. 8 i 9 mają odpowiednio zastosowanie, jeżeli w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
11. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1, w dniu 1 lipca 1996 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych warunkach.
12. Pracownik, który podjął zatrudnienie w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1, po dniu 1 lipca 1996 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w ust. 2–10, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres.
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia – jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 15 lat;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia – po przepracowaniu co najmniej 15 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia – po przepracowaniu co najmniej 20 lat.
2. Przy ustalaniu okresów uprawniających do jednorazowej odprawy pieniężnej stosuje się przepisy obowiązujące przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
3. Jednorazową odprawę pieniężną oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
4. Pracownik, który otrzymał jednorazową odprawę pieniężną, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
Minister Pracy i Polityki Społecznej: w z. R. Mleczko
|
1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej – praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 216, poz. 1598).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672.
3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 1997 r. Nr 41, poz. 258, z 1998 r. Nr 45, poz. 279, z 1999 r. Nr 16, poz. 149 i Nr 50, poz. 514, z 2000 r. Nr 36, poz. 411, z 2001 r. Nr 50, poz. 527, z 2002 r. Nr 109, poz. 963, z 2003 r. Nr 25, poz. 211, z 2004 r. Nr 45, poz. 425, z 2005 r. Nr 38, poz. 344 oraz z 2006 r. Nr 43, poz. 303 i Nr 230, poz. 1681.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 30 kwietnia 2008 r. (poz. 494)
Załącznik nr 1
TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
I. dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych, o których mowa w § 1 ust. 1 rozporządzenia, z wyłączeniem pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zarządzie Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Biurze Ochrony Rządu oraz zakładzie budżetowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Lotnisko Warszawa-Babice”
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 850–1 200 |
II | 860–1 220 |
III | 870–1 240 |
IV | 880–1 260 |
V | 890–1 300 |
VI | 900–1 350 |
VII | 910–1 480 |
VIII | 920–1 600 |
IX | 930–1 720 |
X | 940–1 840 |
XI | 950–1 980 |
XII | 960–2 140 |
XIII | 980–2 300 |
XIV | 1 020–2 500 |
XV | 1 060–2 700 |
XVI | 1 110–2 900 |
XVII | 1 170–3 100 |
XVIII | 1 240–3 500 |
XIX | 1 340–4 000 |
II. dla pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zarządzie Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Biurze Ochrony Rządu, zakładzie budżetowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Lotnisko Warszawa-Babice”
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 1 100–1 200 |
II | 1 120–1 220 |
III | 1 140–1 240 |
IV | 1 160–1 260 |
V | 1 200–1 300 |
VI | 1 250–1 380 |
VII | 1 300–1 530 |
VIII | 1 350–1 640 |
IX | 1 400–1 780 |
X | 1 450–1 930 |
XI | 1 500–2 080 |
XII | 1 550–2 250 |
XIII | 1 600–2 420 |
XIV | 1650–2 610 |
XV | 1 700–2 800 |
XVI | 1 800–3 100 |
XVII | 1 900–3 400 |
XVIII | 2 000–3 800 |
XIX | 2 200–4 400 |
Załącznik nr 2
TABELE STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria | Stawka dodatku funkcyj-nego do | Wymagane kwalifikacje1) | |
|
|
|
| wykształcenie | liczba lat pracy |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | |||||
1 | Naczelnik wydziału | XVI–XVIII | 8 | wyższe | 6 |
2 | Kierownik personalizacji, dystrybucji | XV–XVII | 6 | wyższe | 5 |
Radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Kontroler sieci, administrator systemu, koordynator | XIV–XVI | 6 | wyższe | 3 |
średnie | 5 | ||||
4 | Starszy specjalista | XIII–XV | – | wyższe | 4 |
5 | Specjalista | XI–X1V | – | wyższe | 2 |
6 | Starszy inspektor, | X–XIII | – | wyższe | 3 |
średnie | 5 | ||||
7 | Serwisant urządzeń elektronicznych | X–XIII | – | średnie | 5 |
8 | Starszy technik | X–XII | – | średnie | 2 |
9 | Kierownik kancelarii, archiwum, magazynu, hali | IX–XII | 3 | średnie | 3 |
10 | Inspektor | IX–XII | – | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
11 | Operator kontroli, wysyłki, personalizacji | VIII–XI | – | średnie | 2 |
12 | Technik | VIII–X | – | średnie | – |
13 | Kasjer | v–x | – | średnie | – |
II. Pracowników zatrudnionych w Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Państwowy Inspektor Sanitarny MSWiA na obszarze województwa Naczelnik Wydziału Koordynacji i Nadzoru Sanitarnego | XVII–XIX | 8 | według odrębnych przepisów | |
2 | Naczelnik wydziału | XVI–XVIII | 8 | wyższe | 5 |
3 | Główny specjalista | XV–XVII | 6 | wyższe | 5 |
Radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
4 | Starszy asystent ds. sanitarnych | XV–XVII | – | według odrębnych przepisów | |
5 | Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych | XIV–XVII | – | według odrębnych przepisów |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
6 | Asystent ds. sanitarnych | XIV–XVII | – | według odrębnych przepisów | ||
7 | Młodszy asystent ds. sanitarnych |
|
| według odrębnych przepisów | ||
| Starszy: specjalista, informatyk | XIII–XVI | – | wyższe | 5 | |
8 | Specjalista, informatyk | XII–XIV | – | wyższe | 3 | |
9 | Starszy instruktor higieny, ds. oświaty zdrowotnej | XI–XIII | – | według odrębnych przepisów | ||
10 | Kierownik kancelarii tajnej | X–XII | 5 | według odrębnych przepisów | ||
11 | Starszy księgowy | IX–XII | – | wyższe | 1 | |
średnie | 4 | |||||
12 | Instruktor: higieny, ds. oświaty | IX–XII | – | według odrębnych przepisów | ||
13 | Starszy referent | VIII–XI | – | średnie | 2 | |
14 | Statystyk medyczny | VII–X | – | średnie | – | |
15 | Kontroler sanitarny | VI–IX | – | średnie | – | |
III. Pracowników zatrudnionych w zakładzie budżetowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Lotnisko Warszawa-Babice” | ||||||
1 | Dyrektor | – | – | wyższe techniczne o specjalności lotniczej lub ekonomiczne oraz licencja pilota zawodowego | 8 lat, w tym 4 lata na stanowisku kierowniczym | |
2 | Zastępca dyrektora | – | – | wyższe oraz licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 8 lat w lotnictwie, w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym | |
3 | Główny specjalista | XV–XVII | 7 | wyższe | 7 | |
Radca prawny | według odrębnych przepisów | |||||
4 | Szef pionu lotniczego, zabezpieczenia, | XV–XVII | 7 | wyższe oraz licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 5 lat w tym 2 lata na stanowisku kierowniczym | |
5 | Szef bezpieczeństwa lotów | XIV–XVI | 5 | wyższe oraz licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy | 5 lat w lotnictwie | |
6 | Kierownik działu: kadr, logistyki, eksploatacji | XIV–XVI | 5 | wyższe | 6 lat w tym 2 lata na stanowisku kierowniczym | |
7 | Kierownik działu: operacyjnego, obsługi | XIII–XVI | 5 | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 5 lat w lotnictwie |
średnie | 8 lat w lotnictwie | |||||
8 | Kierownik sekcji | XIII–XV | 4 | wyższe | 5 | |
średnie | 7 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
9 | Starszy pilot | XIII–XV | – | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy | 3 lata w lotnictwie |
średnie | 5 lat w lotnictwie | |||||
10 | Informator lotniskowej służby informacji powietrznej | XIII–XV | – | wyższe | uprawnienia do kierowania lotami | 3 |
średnie | 5 | |||||
11 | Starszy specjalista | XII–XV | – | wyższe | 5 | |
12 | Koordynator ruchu naziemnego | XII–XIV | – | średnie | 5 | |
13 | Specjalista | XI–XIV | – | wyższe | 2 | |
14 | Pilot, dyspozytor lotniczy | XI–XIV | – | średnie oraz licencja pilota zawodowego, świadectwo radiooperatora, licencja dyspozytora lotniczego | – | |
15 | Mechanik pokładowy | X–XIII | – | średnie oraz licencja mechanika pokładowego | 2 lata w lotnictwie | |
16 | Mechanik lotniczy | IX–XII | – | średnie oraz licencja mechanika lotniczego obsług lub napraw | 1 rok w lotnictwie | |
17 | Kierownik kancelarii, warsztatu, magazynu, kotłowni, brygady, akumulatorowni | X–XIII | 2 | średnie | 4 | |
18 | Starszy: księgowy, inspektor, dyspozytor, instruktor, technik, ratownik przeciwpożarowy | IX–XII | – | średnie | 3 | |
19 | Starszy referent | VIII–X | – | średnie | 1 | |
Księgowy, inspektor, laborant, dyspozytor, kasjer, technik, dyspozytor ruchu lotniczego | średnie | – | ||||
20 | Ratownik przeciwpożarowy | VII–IX | – | średnie | 1 | |
21 | Referent | VI–VIII | – | średnie | – | |
Instruktor | zasadnicze | 2 | ||||
IV. Pracowników zatrudnionych w Zakładzie Obsługi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz w Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 | Kierownik Projektu | XV–XIX | 9 | wyższe | 5 | |
Kierownik Zespołu Administracyjnego Projektu Kierownik zespołu Kierownik zespołu hotelowo-restauracyjnego | 8 | |||||
2 | Kierownik wydziału | XV–XVIII | 8 | wyższe | 5 | |
3 | Architekt Systemu | XIV–XVIII | 7 | wyższe | 5 | |
Projektant | 6 | wyższe | 3 | |||
– baz i hurtowni danych systemu | ||||||
– architektury technicznej systemu | ||||||
4 | Główny specjalista | XIV–XVII | 8 | wyższe | 5 | |
Radca prawny | według odrębnych przepisów |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
5 | Zastępca kierownika wydziału | XIV–XVI | 6 | wyższe | 3 |
6 | Kierownik działu | XIII–XIV | 5 | wyższe | 3 |
7 | Starszy specjalista | XIII–XIV | – | wyższe | 3 |
8 | Programista | XII–XIII | – | średnie | – |
9 | Kierownik: bufetu, sali restauracyjnej | VII–VIII | 4 | średnie | 3 |
Specjalista | – | wyższe | 2 | ||
10 | Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | X–XIII | – | według odrębnych przepisów | |
11 | Kierownik warsztatu | X–XII | 5 | średnie | 4 |
12 | Kierownik magazynu | X–XII | 3 | średnie | 4 |
zasadnicze | 7 | ||||
Starszy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | – | według odrębnych przepisów | |||
13 | Starszy inspektor | IX–XI | – | wyższe | 1 |
średnie | 4 | ||||
14 | Inspektor | IX–X | – | średnie | 2 |
15 | Starszy księgowy | IX–X | – | średnie | 4 |
16 | Księgowy | VIII–IX | – | średnie | 2 |
Kasjer | średnie | – | |||
Starszy referent | średnie | 2 | |||
17 | Referent | VII–VIII | – | średnie | – |
V. Pracowników zatrudnionych w Centralnym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik filii | XVI–XVIII | 8 | wyższe | 5 |
2 | Kierownik działu | XV–XVIII | 7 | wyższe | 3 |
3 | Główny specjalista | XV–XVII | 6 | wyższe | 5 |
4 | Kierownik wydziału | XIV–XVI | 3 | wyższe | 3 |
Starszy specjalista | – | ||||
5 | Starszy: geodeta, kartograf, topograf | XIV–XVI | 3 | wyższe | 3 |
średnie | 4 | ||||
Starszy informatyk | – | wyższe | 3 | ||
średnie | 4 | ||||
6 | Geodeta, kartograf, topograf, informatyk | XIII–XV | – | wyższe | 2 |
średnie | 3 | ||||
7 | Specjalista | XIII–XV | – | wyższe | 2 |
8 | Asystent | VIII–XIII | – | wyższe | – |
średnie | 1 | ||||
9 | Poligraf, fototechnik | IX–XII | – | średnie | – |
VI. Pracowników innych niż wymienieni w tabelach I–V zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych, o których mowa w § 1 ust. 1 rozporządzenia | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor (kierownik): zakładu, jednostki | – | – | wyższe | 7 |
2 | Zastępca dyrektora (kierownika): zakładu, jednostki | – | – | wyższe | 6 |
Główny księgowy: zakładu, jednostki | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Naczelnik wydziału | XVI–XIX | 8 | wyższe | 6 |
4 | Audytor wewnętrzny | XVII–XVIII | 8 | według odrębnych przepisów | |
5 | Kierownik wydziału Kierownik zespołu zamówień publicznych | XVI–XVIII | 8 | wyższe | 5 |
6 | Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | XIV–XVII | 6 | według odrębnych przepisów | |
7 | Zastępca naczelnika wydziału | XIV–XVI | 6 | wyższe | 4 |
Lekarz | według odrębnych przepisów | ||||
8 | Kierownik zakładu produkcyjnego, bazy sprzętu i transportu, grupy robot | XIII–XV | 6 | wyższe | 4 |
Kierownik budowy | według odrębnych przepisów | ||||
9 | Starszy specjalista | XII–XV | – | wyższe | 5 |
10 | Kierownik działu | X–XV | 8 | wyższe | 4 |
11 | Kierownik: zakładu produkcji pomocniczej, robot | XIII–XIV | 5 | wyższe | 4 |
Kierownik: transportu, zespołu magazynów | 4 | ||||
Zarządca nieruchomości | 5 | według odrębnych przepisów | |||
12 | Kierownik: sekcji, zespołu żywienia | XII–XIV | 6 | wyższe | 3 |
Kierownik biblioteki | według odrębnych przepisów | ||||
Pielęgniarka | – | według odrębnych przepisów | |||
13 | Zastępca kierownika budowy | XII–XIII | 5 | według odrębnych przepisów | |
Technik weterynarii | – | ||||
14 | Kierownik sklepu | X–XIII | 4 | średnie | 5 |
Zastępca kierownika działu: przygotowania produkcji i rozliczeń, eksploatacji sprzętu i transportu, napraw sprzętu i transportu | średnie | 4 | |||
15 | Kierownik: kotłowni wysokoprężnej, warsztatu | X–XII | 5 | wyższe | 2 |
średnie | 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
16 | Szef kuchni | X–XII | 4 | średnie | 3 |
zasadnicze | 5 | ||||
17 | Kierownik magazynu Zastępca kierownika bazy sprzętu i transportu | X–XII | 3 | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
18 | Specjalista | X–XII | – | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
19 | Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | IX–XII | – | według odrębnych przepisów | |
20 | Kierownik obiektu | X–XI | 4 | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
21 | Zastępca szefa kuchni | X–XI | 2 | średnie | 2 |
zasadnicze | 4 | ||||
22 | Komendant oddziału obrony cywilnej do 100 junaków | IX–XI | 3 | wyższe | 4 |
23 | Mistrz | IX–XI | 3 | średnie | 2 |
zasadnicze | 5 | ||||
24 | Zastępca kierownika magazynu | IX–XI | 2 | średnie | 3 |
25 | Starszy: | IX–XI | – | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
Starszy bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
26 | Dyspozytor bazy sprzętu i transportu | IX–XI | – | średnie | – |
27 | Kierownik: ośrodka rekreacji, bursy, oczyszczalni ścieków, kotłowni | IX–X | 3 | średnie | 4 |
Inspektor, kontroler techniczny | – | ||||
Starszy ratownik wodny | według odrębnych przepisów | ||||
28 | Starszy dyspozytor samochodowy | IX–X | – | średnie | – |
29 | Technik | VIII–IX | – | średnie | 2 |
Dyspozytor samochodowy Zaopatrzeniowiec |
| – | |||
Ratownik wodny Przewodnik turystyczny Bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
30 | Starszy magazynier | VII–IX | – | średnie | 1 |
31 | Sekretarka | VI–IX | – | średnie | – |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
32 | Kinooperator z uprawnieniami II kategorii | VII–VIII | – | średnie | – |
Maszynistka | |||||
Referent | |||||
Rachmistrz | |||||
Instruktor | |||||
Starszy recepcjonista | średnie | 2 | |||
Intendent | zasadnicze | 3 | |||
33 | Recepcjonista | VI–VIII | – | średnie | – |
Magazynier | zasadnicze | 3 | |||
34 | Kinooperator z uprawnieniami III kategorii | VI–VII | – | średnie | – |
Młodszy bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
35 | Konserwator urządzeń elektronicznych | IX–XIII | – | średnie | 3 |
36 | Maszynista żurawi, dźwigu | XI–XII | – | średnie | – |
Mechanik-elektronik | Zasadnicze i uprawnienia kwalifikacyjne | 1 | |||
Monter konstrukcji metalowych | |||||
37 | Monter instalacji grzewczych, gazowych i wodnych | X–XII | – | średnie | – |
38 | Blacharz samochodowy | X–XI | – | zasadnicze | – |
Murarz-tynkarz – glazurnik2) | |||||
Spawacz stali stopowych i metali nieżelaznych | |||||
Kuchmistrz | |||||
Mistrz garmażeryjny, cukierniczy | |||||
39 | Ślusarz – spawacz2) | IX–XI | – | zasadnicze | – |
Tokarz – frezer2) | |||||
Murarz-tynkarz-glazurnik | |||||
40 | Operator mechanicznego sprzętu budowlanego | IX–X | – | zasadnicze | – |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
41 | Konserwator urządzeń technicznych | VIII–X | – | zasadnicze | – |
Stolarz | |||||
Wulkanizator | |||||
Malarz budowlany | |||||
Starszy bufetowy | |||||
Starszy kelner | |||||
Barman | |||||
Starszy sprzedawca | |||||
42 | Hodowca zwierząt | VII–VIII | – | zasadnicze | – |
Kelner | |||||
Malarz (tapeciarz) | |||||
Murarz | |||||
Młodszy kucharz | |||||
Dekarz | |||||
Bufetowy | |||||
Palacz c.o. | |||||
Robotnik magazynowy lub transportowy | |||||
Operator urządzeń: powielających, piorących | |||||
Krawiec, sprzedawca | |||||
Laborant-chemik | |||||
43 | Konserwator-dozorca | VI–VIII | – | zasadnicze | – |
Ogrodnik | |||||
44 | Operator wózka akumulatorowego | VI–VII | – | zasadnicze | – |
Szklarz | |||||
Pomocnik maszynisty robót ziemnych | |||||
Robotnik budowlany | |||||
Maszynista maszyn do produkcji betonu | |||||
45 | Robotnik: sprzątający pomieszczenia | V–VII |
| zasadnicze | – |
hangarowe, gospodarczy | |||||
46 | Maglarz | V–V1 | – | podstawowe | – |
Pomoc kuchenna | |||||
Pomocnik palacza c.o. | |||||
Dozorca budynku mieszkalnego | |||||
Przewoźnik materiałów | |||||
Portier-rewident | |||||
Strażnik nieuzbrojony | |||||
Starszy wartownik | |||||
47 | Pokojowa | IV–V | – | podstawowe | – |
Robotnik rolny | |||||
Sprzątaczka na budowie i pomieszczeń produkcyjnych | |||||
48 | Starszy dozorca | II–V | – | podstawowe | 2 |
49 | Dozorca | I–V | – | podstawowe | – |
Portier | |||||
Wartownik | |||||
50 | Sprzątaczka pomieszczeń biurowych | I–IV | – | podstawowe | – |
Szatniarz | |||||
Goniec |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
51 | Kierowca: | X–XI | – | według odrębnych przepisów | |
– autobusu | |||||
– samochodu ciężarowego | |||||
– karetki „R” | |||||
52 | Kierowca-mechanik | IX–XI | – | ||
Kierowca-elektromechanik | |||||
Kierowca-operator pojazdu specjalnego | |||||
53 | Kierowca samochodu dostawczego | VII–XI | – | ||
54 | Kierowca ciągnika | VIII–IX | – | ||
55 | Kierowca inny niż wymieniony w lp. 51–54 | VII–VIII | – | ||
56 | Pomocnik kierowcy | V–VII | – | zasadnicze | – |
|
1) Wymaganie kwalifikacyjne dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają odrębne przepisy.
2) Kategorie zaszeregowań określone dla stanowisk wielozawodowych mogą być przyznane tylko tym pracownikom, którzy faktycznie łącznie wykonują te czynności.
Załącznik nr 3
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego do |
1 | 2 |
1 | 35 |
2 | 50 |
3 | 65 |
4 | 80 |
5 | 95 |
6 | 110 |
7 | 125 |
8 | 150 |
9 | 175 |
Załącznik nr 4
TABELA STAWEK DODATKU LOTNICZEGO
Lp. | Rodzaj posiadanego uprawnienia | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
1 | Licencja pilota śmigłowcowego lub samolotowego | 40–90 |
2 | Uprawnienia mechanika obsługi śmigłowców | 20–70 |
3 | Uprawnienia: | 15–40 |
– do lotów według przyrządów w ruchu kontrolowanym, | ||
– do prowadzenia korespondencji radiofonisty w języku obcym, | ||
– do wykonywania remontów sprzętu lotniczego | ||
Instruktor I klasy | ||
4 | Uprawnienia mechanika obsługi: | 10–30 |
– przyrządów pokładowych, | ||
– lotniczego wyposażenia radiowego, | ||
– wyposażenia elektrycznego | ||
5 | Instruktor II klasy | 10–20 |
- Data ogłoszenia: 2008-05-14
- Data wejścia w życie: 2008-05-14
- Data obowiązywania: 2013-06-01
- Dokument traci ważność: 2014-08-05
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 17 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 13 maja 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 10 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 26 kwietnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA