REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 11 poz. 65
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 7 stycznia 2008 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej2)
Na podstawie art. 25t ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374) zarządza się, co następuje:
1) § 24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24. Procedury oceny zgodności podsystemów i składników interoperacyjności z zasadniczymi wymaganiami określa dla podsystemu o nazwie:
1) sterowanie – decyzja Komisji nr 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 284 z 16.10.2006, str. 1, L 342 z 07.12.2006, str. 1 i L 67 z 07.03.2007, str. 13);
2) tabor:
a) hałas – decyzja Komisji nr 2006/66/WE z dnia 23 grudnia 2005 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „tabor kolejowy – hałas” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 37 z 08.02.2006, str. 1),
b) wagony towarowe – decyzja Komisji nr 2006/861/WE z dnia 28 lipca 2006 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „tabor kolejowy – wagony towarowe” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 344 z 08.12.2006, str. 1);
3) aplikacje telematyczne – rozporządzenie Komisji (WE) 62/2006 z dnia 23 grudnia 2005 r. dotyczące technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 13 z 18.01.2006, str. 1);
4) ruch kolejowy – decyzja Komisji nr 2006/920/WE z dnia 11 sierpnia 2006 r. w sprawie specyfikacji technicznej dla interoperacyjności w zakresie podsystemu „Ruch kolejowy” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 359 z 18.12.2006, str. 1).”;
2) w § 25:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 1, obejmuje:
1) wykaz włączonych do podsystemu składników interoperacyjności;
2) kopie deklaracji zgodności składników interoperacyjności, jeżeli są wymagane, wraz z obliczeniami oraz kopiami protokołów prób i badań przeprowadzonych przez notyfikowaną jednostkę certyfikującą na podstawie wspólnych specyfikacji technicznych;
3) certyfikat zgodności podsystemu wraz z:
a) obliczeniami,
b) zastrzeżeniami notyfikowanej jednostki certyfikującej zgłoszonymi przy wykonywaniu czynności związanych z oceną zgodności, które nie zostały przez nią wycofane,
c) sprawozdaniem notyfikowanej jednostki certyfikującej z przeprowadzonych inspekcji i kontroli,
d) pośrednimi certyfikatami zgodności podsystemu i pośrednimi deklaracjami weryfikacji zgodności podsystemu, jeżeli zostały wydane;
4) dokumenty techniczne konieczne do przeprowadzenia weryfikacji zgodności podsystemu i potwierdzenia jego zgodności z zasadniczymi wymaganiami, a w szczególności plany inżyniersko-konstrukcyjne oraz dokumenty techniczne powstałe podczas weryfikacji zgodności podsystemu i potwierdzające jego zgodność z zasadniczymi wymaganiami, a w szczególności protokoły odbioru prac ziemnych i uzbrojenia, protokoły prób i kontroli betonu – dla podsystemu o nazwie infrastruktura;
5) dokumenty techniczne konieczne do przeprowadzenia weryfikacji zgodności podsystemu i potwierdzenia jego zgodności z zasadniczymi wymaganiami, a w szczególności schematy elektryczne i hydrauliczne, schematy obwodów sterowniczych, opisy systemów przetwarzania danych i automatyki, instrukcje obsługi i utrzymania oraz dokumenty techniczne powstałe podczas weryfikacji zgodności podsystemu i potwierdzające jego zgodność z zasadniczymi wymaganiami, a w szczególności ogólne i szczegółowe rysunki powykonawcze – dla wszystkich podsystemów, z wyjątkiem podsystemu o nazwie infrastruktura.”,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Zawartość dokumentacji technicznej, o której mowa w ust. 1, powinna spełniać również wymagania określone dla podsystemu o nazwie:
1) sterowanie – w decyzji Komisji nr 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych;
2) tabor:
a) hałas – w decyzji Komisji nr 2006/66/WE z dnia 23 grudnia 2005 r. dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „tabor kolejowy – hałas” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych,
b) wagony towarowe – w decyzji Komisji nr 2006/861/WE z dnia 28 lipca 2006 r. dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „tabor kolejowy – wagony towarowe” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych;
3) aplikacje telematyczne – w rozporządzeniu Komisji (WE) 62/2006 z dnia 23 grudnia 2005 r. dotyczącym technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych;
4) ruch kolejowy – w decyzji Komisji nr 2006/920/WE z dnia 11 sierpnia 2006 r. w sprawie specyfikacji technicznej dla interoperacyjności w zakresie podsystemu „Ruch kolejowy” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.”;
3) załącznik do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy Komisji 2007/32/WE z dnia 1 czerwca 2007 r. zmieniającej załącznik VI do dyrektywy Rady 96/48/WE w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości i załącznik VI do dyrektywy 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej (Dz. Urz. UE L 141 z 02.06.2007, str. 63).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 7 stycznia 2008 r. (poz. 65)
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNOŚCI PODSYSTEMÓW TRANSEUROPEJSKIEGO SYSTEMU KOLEI KONWENCJONALNEJ
W podsystemie strukturalnym o nazwie:
1) sterowanie – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
a) należące do pokładowego zespołu Bezpiecznej Kontroli Jazdy Pociągu (BKJP):
– pokładowy ERTMS/ETCS,
– pokładowa platforma bezpieczeństwa,
– rejestrator danych dotyczących bezpieczeństwa,
– odometr,
– zewnętrzny STM,
– pokładowy ERTMS/GSM-R,
b) należące do przytorowego zespołu BKJP:
– Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
– urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
– eurobalisa,
– europętla,
– koder do eurobalisy,
– koder do europętli,
– przytorowa platforma bezpieczeństwa;
2) tabor – dla wagonów towarowych wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
a) konstrukcje i części mechaniczne:
– zderzaki,
– urządzenie sprzęgowe,
– szablony do oznakowań,
b) współdziałanie pojazdu z torem i kryteria oceny współdziałania:
– wózek i podwozie,
– zestawy kołowe,
– koła,
– osie,
c) hamowanie:
– rozdzielacz (zawór rozrządczy),
– przekładnik z ciągłą regulacją ciśnienia dla zmiennego obciążenia/ automatyczny hamulec z przełączaniem próżne-załadowane,
– zabezpieczenie przed poślizgiem kół,
– regulator luzu hamulcowego,
– siłownik hamulca,
– sprzęgi hamulcowe,
– kurek końcowy,
– odcinacz rozdzielacza,
– okładzina hamulcowa,
– klocki hamulcowe,
– zawór przyspieszacza opróżniania przewodu hamulcowego,
– zawór ważący i urządzenie przełączające próżne-załadowane,
d) komunikacja,
e) warunki środowiskowe,
f) ochrona systemu.
- Data ogłoszenia: 2008-01-23
- Data wejścia w życie: 2008-02-07
- Data obowiązywania: 2008-02-07
- Dokument traci ważność: 2012-08-11
REKLAMA