REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2007 nr 102 poz. 706
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO1)
z dnia 30 maja 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004–2006
Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) w tabeli „OBJAŚNIENIE POJĘĆ" skreśla się część tabeli w brzmieniu:
„Pracujące osoby dorosłe | Osoby wykonujące pracę na podstawie stosunku pracy, stosunku służbowego oraz umowy o pracę nakładczą." |
2) w ROZDZIALE IV „OPIS PRIORYTETÓW I DZIAŁAŃ":
a) w Działaniach Priorytetu 1 oraz w Działaniach Priorytetu 3, z wyłączeniem Działania 3.4, część „PROCEDRURA SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ" otrzymuje brzmienie:
„Beneficjent końcowy zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania z realizacji przedkłada Instytucji Pośredniczącej.
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w Systemie Informatycznym Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK) Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.
Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.
Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie do Instytucji Zarządzającej ZPORR.
Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.",
b) w Działaniach Priorytetu 2 oraz w Działaniu 3.4 część „PROCEDURA SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ" otrzymuje brzmienie:
„Ostateczny odbiorca (beneficjent) zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania przedkłada Beneficjentowi końcowemu (Instytucji Wdrażającej).
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w systemie SIMIK Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza sprawozdanie z działania okresowo, rocznie i na koniec realizacji. Sprawozdania przedkłada Instytucji Pośredniczącej.
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w systemie SIMIK Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.
Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.
Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie do Instytucji Zarządzającej ZPORR.
Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.",
c) w DZIAŁANIU 2.1 „Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie":
– w tabeli „TABELARYCZNE ZESTAWIENIE INFORMACJI DOTYCZĄCYCH DZIAŁANIA 2.1":
– – część „Beneficjenci Ostateczni" otrzymuje brzmienie:
„Beneficjenci Ostateczni | Osoby posiadające wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub odpowiednie poziomem do starego systemu kształcenia (podstawowe), w szczególności osoby zamieszkałe na obszarach zmarginalizowanych4) w tym w szczególności obszarach wiejskich i obszarach restrukturyzacji przemysłów: |
– pracujące osoby dorosłe zgłaszające z własnej inicjatywy chęć podwyższania lub dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy (poza godzinami pracy), | |
– uczniowie szkół ponadgimnazjalnych publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej, | |
– studenci szkół wyższych, | |
– rolnicy i domownicy5), z wyłączeniem emerytów i osób zarejestrowanych jako bezrobotne, zainteresowani podjęciem dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa, | |
– doradcy rolniczy6), | |
– instytucje zajmujące się monitorowaniem regionalnego rynku pracy, w tym ofert edukacyjnych i szkoleniowych, | |
– pielęgniarki i położne7), posiadające świadectwo dojrzałości i będące absolwentami liceów medycznych oraz medycznych szkół zawodowych kształcących w zawodzie pielęgniarki i położnej zgłaszające chęć udziału w studiach pierwszego stopnia podwyższających kwalifikacje pielęgniarek i położnych." |
– – część „Rodzaje kwalifikujących się projektów" otrzymuje brzmienie:
„Rodzaje kwalifikujących się projektów | /. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych: |
1. Szkolenia dla pracujących osób dorosłych zgłaszających z własnej inicjatywy chęć podwyższania lub dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy, w tym w zakresie języków obcych, oraz wykorzystania technik informacyjnych i komunikacyjnych (ICT). |
| 2. Szkolenia podwyższające kwalifikacje doradców rolniczych. |
| 3. Szkolenia dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa. |
4. Usługi doradcze dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa. | |
5. Usługi doradcze: | |
– wspomagające kształtowanie kariery zawodowej pracujących osób dorosłych, zgłaszających z własnej inicjatywy chęć podwyższania kwalifikacji zawodowych lub dostosowywania tych kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, oraz | |
– dla studentów. | |
6. Praktyczna nauka zawodu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z wyłączeniem szkół dla osób dorosłych8), realizowana poza Ramowym Planem Nauczania w okresie wolnym od nauki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (RP), odbywająca się w przedsiębiorstwach i mająca na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę pomiędzy pracodawcą a młodocianym w celu przygotowania zawodowego. | |
7. Krajowe praktyki zawodowe dla studentów szkół wyższych9) na kierunkach, gdzie nie są one obligatoryjne, odbywające się w przedsiębiorstwach i mające na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę. | |
8. Studia zawodowe podwyższające kwalifikacje pielęgniarek i położnych. | |
//. Badania i analizy na potrzeby regionalnego rynku pracy: | |
1. Organizacja metod wymiany informacji pomiędzy instytucjami zaangażowanymi w monitorowanie regionalnego rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych w celu wzmocnienia współpracy pomiędzy tymi instytucjami. Służyć temu mogą projekty w szczególności z zakresu: | |
– przygotowania diagnozy w zakresie zidentyfikowania sytuacji w obszarze monitorowania rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych z równoczesnym przedstawieniem sposobów skuteczniejszego monitorowania zmian zachodzących na rynku pracy, |
| – organizowania seminariów, spotkań, warsztatów z udziałem instytucji zaangażowanych w monitorowanie regionalnego rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych w celu wymiany informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia, |
| – zbierania danych i tworzenia ich baz w celu zwiększenia ilości i podniesienia jakości informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia. |
| 2. Badanie zbieżności prowadzonych w regionie przedsięwzięć w zakresie podwyższania umiejętności i kwalifikacji zawodowych z potrzebami regionalnego rynku pracy. |
| 3. Analiza sytuacji na regionalnym rynku pracy, w tym w szczególności w zakresie przewidywanej sytuacji na rynku pracy wybranych zawodów, sektorów/branż, przewidywanych oczekiwań pracodawców odnośnie do pożądanych kwalifikacji i umiejętności pracowniczych, pożądanych usług szkoleniowych, zachodzących zmian w sektorze MSP, rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, oraz publikowanie wyników przeprowadzonych badań, analiz, ekspertyz." |
– w części RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIE PROJEKTÓW" w pkt I. „Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych" uchyla się pkt 9,
– w części ..BENEFICJENT OSTATECZNY":
– – uchyla się tiret siódme,
– – tiret ósme otrzymuje brzmienie:
„– pielęgniarki i położne7), posiadające świadectwo dojrzałości i będące absolwentami liceów medycznych oraz medycznych szkół zawodowych kształcących w zawodzie pielęgniarki i położnej, zgłaszające chęć udziału w studiach pierwszego stopnia podwyższających kwalifikacje pielęgniarek i położnych.",
d) w DZIAŁANIU 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne":
– w tabeli „TABELARYCZNE ZESTAWIENIE INFORMACJI DOTYCZĄCYCH DZIAŁANIA 2.2":
– – w części „Ostateczni Odbiorcy (Beneficjenci)" w pkt I „Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej" lit. a otrzymuje brzmienie:
„1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w trakcie trwania projektu stypendialnego, projekt może być realizowany do końca roku szkolnego 2006/2007 przez organ, który rozpoczął realizację projektu w roku 2006.",
– – część „Beneficjenci Ostateczni" otrzymuje brzmienie:
„I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej:
– uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), z obszarów wiejskich11), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, do których mógłby uczęszczać uczeń posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) w tych obszarach lub miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole12) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych8).
W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na obszarach wiejskich, w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów:
– studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych4) posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem), w tym w szczególności na terenie obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów, oraz znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej10).
Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie udzielone zostanie studentom uczelni publicznych i niepublicznych.",
– w części „OSTATECZNI ODBIORCY (BENEFICJENCI)" w pkt I „Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej" pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych:
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w trakcie trwania projektu stypendialnego, projekt może być realizowany do końca roku szkolnego 2006/2007 przez organ, który rozpoczął realizację projektu w roku 2006.",
– część BENEFICJENT OSTATECZNY" otrzymuje brzmienie:
„I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej.
Uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), z obszarów wiejskich11), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, do których mógłby uczęszczać uczeń posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) w tych obszarach lub miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych8).
W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na obszarach wiejskich, w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów.
Studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych4) posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem), w tym w szczególności na terenie obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów, oraz znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej10).
Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie udzielone zostanie studentom uczelni publicznych i niepublicznych.",
e) w Działaniach Priorytetu 4 „Pomoc techniczna" część „PROCEDURA SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ" otrzymuje brzmienie:
„1. W przypadku gdy beneficjentem końcowym Pomocy Technicznej jest instytucja inna niż Instytucja Zarządzająca ZPORR (Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski, WUP łub inny beneficjent końcowy):
Beneficjent końcowy zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania z realizacji przedkłada Instytucji Pośredniczącej.
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w Systemie Informatycznym Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK) Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.
Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.
Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie Instytucji Zarządzającej ZPORR.
Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR.
Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.
2. W przypadku gdy beneficjentem końcowym pomocy jest Instytucja Zarządzająca ZPORR:
Instytucja Zarządzająca ZPORR uwzględnia własne projekty, współfinansowane z Pomocy Technicznej ZPORR, sporządzając sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Procedury sporządzania i zatwierdzania sprawozdań oraz terminy ich składania są takie same jak w pierwszym przypadku.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską."
3) ROZDZIAŁ V „TABELE FINANSOWE" otrzymuje brzmienie:
„Indykatywna tabela alokacji w ramach ZPORR w podziale na priorytety i działania (euro w cenach bieżących)
Priorytet/działanie | Kategorie interwencji | Publiczne | ||||||
koszty ogółem | Wkład wspólnotowy | wkład krajowy | ||||||
ogółem | EFRR | EFS | ogółem | budżet państwa | Jednostki samorządu terytorialnego | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Polska ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
Priorytet 1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów |
| 2 462 020 369,02 | 1 762 567 948,00 | 1 762 567 948,00 |
| 699 452 421,02 | 69 830 039,00 | 629 622 382,02 |
1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego | 312, 317, 319 | 1 002 176 862,93 | 751 632 647,44 | 751 632 647,44 |
| 250 544 215,49 |
| 250 544 215,49 |
2. Infrastruktura ochrony środowiska | 332, 341, 343, 344, 345, 353 | 409 917 396,01 | 307 438 046,50 | 307 438 046,50 |
| 102 479 349,51 |
| 102 479 349,51 |
3. Regionalna infrastruktura społeczna | 36, 183 | 325 040 014,11 | 243 780 010,58 | 243 780 010,58 |
| 81 260 003,53 | 35 439 213,00 | 45 820 790,53 |
3. 1. Regionalna infrastruktura edukacyjna |
| 195 202 054,88 | 146 401 541,68 | 146 401 541,68 |
| 48 800 513,20 | 23 220 000,00 | 25 580 513,20 |
3. 2. Regionalna infrastruktura ochrony zdrowia |
| 129 837 959,23 | 97 378 468,90 | 97 378 468,90 |
| 32 459 490,33 | 12 219 213,00 | 20 240 277,33 |
4. Rozwój turystyki i kultury | 354, 171, 172, 173 | 263 707 528,91 | 197 780 647,18 | 197 780 647,18 |
| 65 926 881,73 | 24 979 472,00 | 40 947 409,73 |
5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego | 321, 322, 323 | 125 389 251,07 | 94 041 938,30 | 94 041 938,30 |
| 31 347 312,77 | 9 411 354,00 | 21 935 958,77 |
6. Rozwój transportu publicznego w aglomeravjach14) | 317, 319 | 335 789 316,00 | 167 894 658,00 | 167 894 658,00 |
| 167 894 658,00 |
| 167 894 658,00 |
Priorytet 2 Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach |
| 600 018 911,82 | 438 469 535,00 |
| 438 469 535,00 | 161 549 376,82 | 160 258 702,57 | 1 290 674,25 |
1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie | 23 | 145 650 475,25 | 109 237 856,16 |
| 109 237 856,16 | 36 412 619,09 | 36 412 619,09 |
|
2. Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne | 23 | 193 445 684,39 | 133 539 614,53 |
| 133 539 614,53 | 59 906 069,86 | 58 615 395,61 | 1 290 674,25 |
I. Wsparcie dla dzieci z obszarów wiejskich |
| 152 174 971,10 | 103 554 585,25 |
| 103 554 585,25 | 48 620 385,85 | 48 620 385,85 |
|
II. Wsparcie dla studentów |
| 41 270 713,29 | 29 985 029,28 |
| 29 985 029,28 | 11 285 684,01 | 9 995 009,76 | 1 290 674,25 |
3. Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa | 24 | 70 942 040,37 | 53 206 530,03 |
| 53 206 530,03 | 17 735 510,34 | 17 735 510,34 |
|
4. Reorientacja zawodowa osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi | 24 | 65 906 064,36 | 49 429 548,44 |
| 49 429 548,44 | 16 476 515,92 | 16 476 515,92 |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
5. Promocja przedsiębiorczości | 24 | 63 619 659,31 | 47 714 744,48 |
| 47 714 744,48 | 15 904 914,83 | 15 904 914,83 |
|
6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy | 24 | 60 454 988,14 | 45 341 241,36 |
| 45 341 241,36 | 15 113 746,78 | 15 113 746,78 |
|
Priorytet 3 Rozwój lokalny |
| 970 031 043,14 | 727 523 283,00 | 727 523 283,00 |
| 242 507 760,13 | 108 397 883,06 | 134 109 877,08 |
1. Obszary wiejskie | 312, 332, 341, 343, 344, 345, 171, 172, 354, 353 | 467 619 622,16 | 350 714 716,62 | 350 714 716,62 |
| 116 904 905,54 | 46 761 962,22 | 70 142 943,32 |
2. Obszary podlegające restrukturyzacji | 164, 171, 172, 312, 332, 341, 343 344, 345, 354 | 145 279 410,99 | 108 959 558,71 | 108 959 558,71 |
| 36 319 852,28 | 14 527 940,91 | 21 791 911,37 |
3. Zdegradowane obszary miejskie, poprzemysłowe i powoiskowe | 164, 351, 352, 353 | 124 816 439,83 | 93 612 330,58 | 93 612 330,58 |
| 31 204 109,25 | 12 481 643,.70 | 18 722 465,55 |
4. Mikroprzedsiębiorstwa | 161, 163 | 75 965 192,34 | 56 973 894,00 | 56 973 894,00 |
| 18 991 298,34 | 18 991 298,34 | 0,00 |
5. Lokalna infrastruktura społeczna | 36 | 156 350 377,82 | 117 262 783,09 | 117 262 783,09 |
| 39 087 594,72 | 15 635 037,89 | 23 452 556,83 |
5. 1. Lokalna infrastruktura edukacyjna i sportowa |
| 82 627 239,00 | 61 970 429,25 | 61 970 429,25 |
| 20 656 809,75 | 8 262 723,90 | 12 394 085,85 |
5. 2. Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia |
| 73 723 138,81 | 55 292 353,84 | 55 292 353,84 |
| 18 430 784,97 | 7 372 313,99 | 11 058 470,98 |
Priorytet 4 Pomoc techniczna |
| 53 220 019,57 | 39 910 003,00 | 39 910 003,00 |
| 13 310 016,57 | 7 816 289,82 | 5 493 726,76 |
1. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR – wydatki limitowane | 411, 412, 413 | 33 524 881,59 | 25 140 927,65 | 25 140 927,65 |
| 8 383 953,94 | 4 508 890,44 | 3 875 063,50 |
2. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR – wydatki nielimitowane | 411, 412, 413 | 11 397 944,65 | 8 548 206,03 | 8 548 206,03 |
| 2 849 738,62 | 2 203 417,90 | 646 320,72 |
3. Działania informacyjne i promocyjne | 411, 415 | 8 297 193,34 | 6 220 869,32 | 6 220 869,32 |
| 2 076 324,02 | 1 103 981,48 | 972 342,54 |
ZPORR ogółem |
| 4 085 290 343,35 | 2 968 470 769,00 | 2 530 001 234,00 | 438 469 535,00 | 1 116 819 574,55 | 346 302 914,44 | 770 516 660,11 |
Całkowite związane z EFRR |
| 3 485 271 431,73 | 2 530 001 234,00 | 2 530 001 234,00 | 0,00 | 955 270 197,73 | 186 044 211,87 | 769 225 985,86 |
Całkowite związane z EFS |
| 600 018 911,82 | 438 469 535,00 | 0,00 | 438 469 535,00 | 161 549 376,82 | 160 258 702,57 | 1 290 674,25”; |
Zgodnie z art. 29 rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych, wkład z funduszy zostaje obliczony w odniesieniu do całkowitego, publicznego lub pokrewnego kwalifikującego się wydatku (krajowego, regionalnego lub lokalnego i wspólnotowego) w ramach ZPORR.
4) w ROZDZIALE VIII „PLAN PROMOCJI" w części „III. OBOWIĄZKI W ZAKRESIE INFORMACJI I PROMOCJI" tabela „V. Ramowy harmonogram działań" otrzymuje brzmienie:
„Działanie | Instytucja realizująca | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | |||||
| I-VI | VII-XI1 | I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | |
Publikacja: ZPORR, Uzupełnienia ZPORR, Podręcznika Procedur Wdrażania ZPORR | IZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Publikacja i dystrybucja broszur, materiałów informacyjnych | IZ, UM, BK (IW), UW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konferencje podsumowujące ZPORR | IZ,UM, UW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konferencje, seminaria i spotkania informacyjne | IZ, UM, BK (IW), UW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szkolenia i warsztaty dla beneficjentów końcowych oraz ostatecznych odbiorców (beneficjentów) | IZ, UM, BK (IW), UW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Strony internetowe dotyczące ZPORR | IZ, UM, BK (IW), UW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Współpraca z mediami | IZ, UM, UW, BK (IW) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Biuletyn informacyjny ZPORR | IZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Punkty informacyjne | IZ, UM, BK (IW), (UW) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okresowa ewaluacja i sprawozdania | IZ, UM, UW, BK (IW) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BK (IW) – Beneficjenci Końcowi (Instytucje Wdrażające), IZ – Instytucja Zarządzająca UM – Urzędy Marszałków, UW – Urzędy Wojewódzkie”; |
5) w ANEKSIE III „ZASADY KWALIFIKACJI WYDATKÓW W RAMACH POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁAŃ ZPORR":
a) w części „WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.1" pkt 2 „Koszty Beneficjentów Ostatecznych" otrzymuje brzmienie:
„Koszty podróży i wyżywienia przy szkoleniach odbywających się w miejscu i poza miejscem zamieszkania oraz koszty zakwaterowania poza miejscem zamieszkania.
Koszty muszą zostać poniesione w racjonalnej wysokości (w stosunku do powszechnie występujących cen oraz z uwzględnieniem stawek określonych w odpowiednich przepisach krajowych w tym zakresie, tak aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych. W uzasadnionych projektem przypadkach kwalifikowane będą także koszty zakwaterowania poza miejscem stałego zamieszkania.
Zwrot kosztów podróży środkami komunikacji publicznej, kosztów wyżywienia w przypadku odbywania praktyk, a także kosztów zakwaterowania poza miejscem zamieszkania i siedzibą szkoły z uwzględnieniem odpowiednich przepisów krajowych w tym zakresie15), tak aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych.",
b) w części: „WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.3", „WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.4" i „WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.6", w pkt 2 „Koszty Beneficjentów Ostatecznych" wyrazy:
„Koszty podróży, zakwaterowania, wyżywienia przy szkoleniach odbywających się poza miejscem zamieszkania,"
zastępuje się wyrazami:
„Koszty podróży i wyżywienia przy szkoleniach odbywających się w miejscu i poza miejscem zamieszkania oraz koszty zakwaterowania poza miejscem zamieszkania;".
2. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w zakresie projektów stypendialnych realizowanych w ramach Działania 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez pogramy stypendialne", projekt może być realizowany do końca roku szkolnego/akademickiego 2006/2007 przez organ, który złożył wniosek o dofinansowanie. W takim przypadku mają zastosowanie przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.
3. Do czynności związanych:
1) z rekrutacją beneficjentów ostatecznych w zakresie projektów realizowanych w ramach Działania 2.1 „Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie" oraz
2) z potwierdzaniem kwalifikowalności wydatków w ramach Działań Priorytetu 2 „Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach"
– stosuje się przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.
Minister Rozwoju Regionalnego: G. Gęsicka
|
1) Minister Rozwoju Regionalnego kieruje działem administracji rządowej – rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 131, poz. 916).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251 oraz z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832.
3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 238, poz. 2402, z 2005 r. Nr 87, poz. 745 i Nr 198, poz. 1644 oraz z 2006 r. Nr 58, poz. 404, Nr 165, poz. 1176 i Nr 209, poz. 1549.
4) Obszary zmarginalizowane to: obszary wiejskie (tereny położone poza granicami administracyjnymi miast), miasta do 20 tys. mieszkańców, obszary kwalifikujące się do wsparcia w ramach Działania 3.2 ZPORR, zdegradowane dzielnice miast i obszary poprzemysłowe i powojskowe wyznaczone Lokalnym Programem Rewitalizacji.
5) W rozumieniu art. 6 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25, z póżn. zm.).
6) W rozumieniu rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 8 grudnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. Nr 265, poz. 2644).
7) W rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602, z późn. zm.).
8) W rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.).
9) Szkoły działające na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.).
10) Pochodzący z rodzin o dochodzie rodziny w przeliczeniu na osobę lub dochodzie osoby uczącej się oraz dochodzie studenta samodzielnego finansowo nie wyższym niż kwota uprawniająca do uzyskania świadczeń rodzinnych określona na podstawie art. 5 ust. 1–7, ust. 8a–9 oraz ust. 11 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. Nr 228, poz. 2255, z późn. zm.). W przypadku gdy rodzina lub osoba ucząca się oraz student samodzielny finansowo utrzymuje się z gospodarstwa rolnego, przyjmuje się za podstawę obliczenia dochodu przeciętny dochód z 1 ha przeliczeniowego, ogłaszany do dnia 30 października każdego roku przez Prezesa GUS, na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 1993 r. Nr 94 poz. 431, z późn. zm.). Zgodnie z metodologią obliczeń przyjętą przez GUS, roczny dochód z 1 ha przeliczeniowego w 2005 r. będzie wyznaczony na podstawie dochodu z 2003 r., tj. będzie wynosił 1086 zł. Miesięczną wysokość dochodu uprawniającą do ubiegania się o stypendium ustala się na zasadach określonych w art. 3 pkt 1–3, 5–8, 10–15, 17–24 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Próg dla danego województwa z zachowaniem powyższego warunku zostanie ustalony w Ramowym Planie Realizacji Działania corocznie przygotowywanym przez Beneficjenta końcowego. Do dochodu nie wlicza się stypendiów przyznanych w ramach Działania 2.2.
11) Za obszary wiejskie uznaje się tereny położone poza granicami administracyjnymi miast.
12) W rozumieniu art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.).
13) Każdy region na poziomie Ramowego Planu Realizacji Działania może określić obok dwóch kryteriów podstawowych kwalifikujących się do objęcia pomocą dodatkowe kryteria. Wskazanie ich w ramowym Planie Realizacji Działania powoduje, iż priorytetowo traktowane będą wnioski wskazujące na objęcie wsparciem osób spełniających jedno lub kilka kryteriów dodatkowych. Obok kryteriów dodatkowych odnoszących się do osób zastosować można również kryteria wskazujące na priorytetowe traktowanie wniosków m.in. ze względu na: czas trwania projektu, wartość projektu, dodatkowe załączniki do wniosku projektowego.
14) W ramach Działania 1.6. ZPORR dopuszcza się możliwość współfinansowania ze środków budżetu państwa zgodnie z zasadami ustalonymi przez danego dysponenta części budżetowej.
15) Koszt zakwaterowania i wyżywienia do wysokości nie wyższej niż kwota ryczałtu określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. Nr 113, poz. 988, z późn. zm.).
- Data ogłoszenia: 2007-06-11
- Data wejścia w życie: 2007-06-19
- Data obowiązywania: 2007-06-19
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA