REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 205 poz. 1512

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU1)

z dnia 31 października 2006 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. Nr 238, poz. 2010) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 2 „Podstawowy opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu”:

a) po pkt 9.23.1. dodaje się pkt 9.24–9.24.2. w brzmieniu:

„9.24. Przednie układy zabezpieczające.

9.24.1. Szczegółowy opis, w tym zdjęcia lub rysunki pojazdu, odnoszący się do struktury, wymiarów, właściwych linii odniesienia i materiałów, z których wykonany jest przedni układ zabezpieczający oraz przednia część pojazdu.

9.24.2. Szczegółowy opis, w tym zdjęcia lub rysunki, metody zamocowania przedniego układu zabezpieczającego na pojeździe. Opis ten musi zawierać wymiary wszystkich śrub oraz wymagane momenty dokręcania.”,

b) po pkt 12.7. dodaje się pkt 12.7.1. w brzmieniu:

„12.7.1. Pojazd wyposażony w urządzenie radarowe bliskiego zasięgu w paśmie 24 GHz: Tak/Nie/Opcjonalne (1)”,

c) po pkt 14.3.2. dodaje się pkt 15–15.4.2. w brzmieniu:

„15. PRZYDATNOŚĆ DO PONOWNEGO UŻYCIA, ZDOLNOŚĆ DO RECYKLINGU I ODZYSKU

15.1. Wersja pojazdu reprezentatywnego: ............................................................................

15.2. Masa pojazdu reprezentatywnego z nadwoziem lub masa podwozia z kabiną kierowcy, bez nadwozia oraz/lub bez urządzenia sprzęgającego, jeżeli producent nie wyposaża w nadwozie oraz/lub w urządzenie sprzęgające (łącznie z płynami, narzędziami, kołem zapasowym, jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), bez kierowcy: ...............................

15.3. Masy materiałów pojazdu reprezentatywnego

15.3.1. Masa materiału uwzględnionego na etapie wstępnego przetwarzania (ne): ...............

15.3.2. Masa materiału uwzględnionego na etapie demontażu (ne): ......................................

15.3.3. Masa materiału uwzględnionego na etapie przetwarzania pozostałości niemetalicznych, uznanego za nadający się do recyklingu (ne): .................................

15.3.4. Masa materiału uwzględnionego na etapie przetwarzania pozostałości niemetalicznych, uznanego za nadający się do odzysku energii (ne): ........................

15.3.5. Specyfikacja materiałów (ne): .....................................................................................

15.3.6. Całkowita masa materiałów, które nadają się do ponownego użycia oraz/lub do recyklingu: .................................................................................................................

15.3.7. Całkowita masa materiałów, które nadają się do ponownego użycia oraz/lub do odzysku: ....................................................................................................................

15.4. Wskaźniki

15.4.1. Zdolność do recyklingu pojazdów „Rrec (%)” : ............................................................

15.4.2. Zdolność do odzysku pojazdu „Rodz (%)” : ...............................................................,

d) po przypisie (nd) dodaje się następujący przypis w brzmieniu:

(ne) Norma ISO 22628:2002.”;

2) w załączniku nr 3 „Opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu” w części I, A „W przypadku pojazdów kategorii M i N”:

a) po pkt 9.23.1. dodaje się pkt 9.24.-9.24.2. w brzmieniu:

„9.24. Przednie układy zabezpieczające.

9.24.1. Szczegółowy opis, w tym zdjęcia lub rysunki pojazdu, odnoszący się do struktury, wymiarów, właściwych linii odniesienia i materiałów, z których wykonany jest przedni układ zabezpieczający oraz przednia część pojazdu.

9.24.2. Szczegółowy opis, w tym zdjęcia lub rysunki, metody zamocowania przedniego układu zabezpieczającego na pojeździe. Opis ten musi zawierać wymiary wszystkich śrub oraz wymagane momenty dokręcania.”,

b) po pkt 11.5. dodaje się pkt 12.7.1. w brzmieniu:

„12.7.1. Pojazd wyposażony w urządzenie radarowe bliskiego zasięgu w paśmie 24 GHz: Tak/Nie/Opcjonalne(1)”;

3) w załączniku nr 6 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu pojazdu” w części I tabela otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

4) w załączniku nr 7 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu pojazdu dla niektórych pojazdów specjalnych”;

a) w dodatku 1 tabela „Samochody kempingowe, sanitarne i pogrzebowe” otrzymuje brzmienie: „Samochody kempingowe, sanitarne i pogrzebowe

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

b) w dodatku 2 tabela „Samochody opancerzone" otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

c) w dodatku 3 tabela „Inne pojazdy specjalne (w tym przyczepy kempingowe)" otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

5) w załączniku nr 9 „Wykaz wymagań w przypadku homologacji typu, przedmiotu wyposażenia lub części pojazdu”:

a) w § 1 w tabeli Ip. 10 otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

infoRgrafika

b) w § 1 w tabeli po Ip. 57 dodaje się Ip. 58–60 w brzmieniu:

infoRgrafika

infoRgrafika

c) w § 2 w tabeli po Ip. 88 dodaje się Ip. 89–95 w brzmieniu:

infoRgrafika

6) załącznik nr 14 „Wzory wyciągów ze świadectw homologacji typu pojazdu" otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

7) w załączniku nr 19 „Wykaz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań homologacyjnych oraz kontroli zgodności produkcji lub montażu” w tabeli pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:

infoRgrafika

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu: J. Polaczek

 

1) Minister Transportu kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu (Dz. U. Nr 131, poz. 923).

2) Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

– dyrektywy Komisji 2005/21/WE z dnia 7 marca 2005 r. zmieniającej, w celu dostosowania do postępu technicznego, dyrektywę Rady 72/306/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do środków, jakie należy podjąć w celu zapobieżenia emisji zanieczyszczeń z silników Diesla stosowanych w pojazdach (Dz. Urz. WE L 61 z 08.03.2005),

– dyrektywy Komisji 2005/49/WE z dnia 25 lipca 2005 r. zmieniającej, w celu dostosowania do postępu technicznego, dyrektywę Rady 72/245/EWG odnoszącą się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów i dyrektywę Rady 70/156/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. WE L 194 z 26.07.2005),

– dyrektywy 2005/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 września 2005 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do działań, które należy podjąć przeciwko emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach oraz emisji zanieczyszczeń gazowych z silników o zapłonie iskrowym zasilanych gazem ziemnym lub gazem płynnym stosowanych w pojazdach (Dz. Urz. WE L 275 z 20.10.2005, z późn. zm.),

– dyrektywy 2005/64/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 października 2005 r. dotyczącej homologacji typu pojazdów mechanicznych pod względem ich przydatności do ponownego użycia, zdolności do recyklingu i odzysku oraz zmieniającej dyrektywę Rady 70/156/EWG (Dz. Urz. WE L 310 z 25.11.2005),

– dyrektywy 2005/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 października 2005 r. w sprawie stosowania przednich układów zabezpieczających w pojazdach silnikowych oraz zmieniającej dyrektywę Rady 70/156/EWG (Dz. Urz. WE L 309 z 25.11.2005),

– dyrektywy Komisji 2005/78/WE z dnia 14 listopada 2005 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2005/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do działań, jakie mają zostać podjęte w celu zapobiegania emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych przez silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach oraz emisji zanieczyszczeń gazowych z silników z wymuszonym zapłonem napędzanych gazem ziemnym lub gazem płynnym stosowanych w pojazdach, oraz zmieniającej załączniki I, II, III i IV do niej (Dz. Urz. WE L 313 z 29.11.2005),

– dyrektywy Komisji 2006/28/WE z dnia 6 marca 2006 r. zmieniającej, w celu dostosowania do postępu technicznego, dyrektywę Rady 72/245/EWG odnoszącą się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów i dyrektywę Rady 70/156/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. WE L 65 z 07.03.2006).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190, poz. 1400 i Nr 191, poz. 1410.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-11-15
  • Data wejścia w życie: 2006-11-23
  • Data obowiązywania: 2006-11-23
  • Dokument traci ważność: 2013-06-22

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA