REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2005 nr 185 poz. 1546
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 6 września 2005 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004–2006
Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759) zarządza się, co następuje:
1) w części 3: „Szczegółowa prezentacja działań”:
a) w pkt 3.1 „Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)”:
– w części „Działanie 1.1: Szkolenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie, monitorowanie, ocenę (ewaluację) i kontrolę”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
– Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (Wydział Szkoleń, Informacji i Promocji),
– Instytucja Płatnicza4) (Departament Instytucji Płatniczej, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych),
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004–2006,
– Jednostki Monitorująco-Kontrolne EFRR, EFS, EFOiGR, IFWR.”,
– w lit. F wyrazy „OSTATECZNI ODBIORCY POMOCY” zastępuje się wyrazami „OSTATECZNI BENEFICJENCI”,
– w części „Działanie 1.2: Wsparcie obsługi komitetów Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:
– w lit. E wyraz „BENEFICJENCI” zastępuje się wyrazami „BENEFICJENCI KOŃCOWI”,
– w lit. F wyrazy „OSTATECZNI ODBIORCY POMOCY” zastępuje się wyrazami „OSTATECZNI BENEFICJENCI”,
– w części: „Działanie 1.3: Wsparcie procesu zarządzania, monitorowania i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:
– w lit. E wyraz „BENEFICJENCI” zastępuje się wyrazami „BENEFICJENCI KOŃCOWI”.
– w lit. F wyrazy „OSTATECZNI ODBIORCY POMOCY” zastępuje się wyrazami „OSTATECZNI BENEFICJENCI”,
– w części „Działanie 1.4: Wsparcie procesu oceny (ewaluacji) Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004–2006,
– Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji).”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji),
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004–2006.”,
– w części „Działanie 1.5: Zakup wyposażenia”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004–2006,
– Instytucja Płatnicza (Departament Instytucji Płatniczej, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych),
– Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty.”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty,
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004–2006,
– Jednostki Monitorująco-Kontrolne EFRR, EFS, EFOiGR i IFWR,
– Instytucja Płatnicza (Departament Instytucji Płatniczej),
– Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych,
– Biuro do spraw Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE,
– Urzędy Kontroli Skarbowej,
– Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji),
– jednostki administracji centralnej zaangażowane w proces wdrażania Podstaw Wsparcia Wspólnoty i funduszy strukturalnych.”,
b) w pkt 3.2 „Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monrtoringu i kontroli finansowej”:
– w części „Działanie 2.1: Rozwój i utrzymanie systemu SIMIK i sieci rozległej SIMIK-NET”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
– Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.5)”,
– w części „Działanie 2.2: Szkolenia”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK”,
– lit.F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
– Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
– w części: „Działanie 2.3: Działania informacyjne”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
– Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
– w części „Działanie 2.4: Wydatki osobowe na potrzeby SIMIK”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
– Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
– w części „Działanie 2.5: Zakup wyposażenia”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
– Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
– Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
c) w pkt 3.3 „Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych”:
– w części „Działanie 3.1: Rozpowszechnianie informacji i promocja Podstaw Wsparcia Wspólnoty, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna oraz funduszy strukturalnych”:
– lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
– Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (Wydział Szkoleń, Informacji i Promocji),
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004–2006.”,
– lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI ODBIORCY
Instytucje publiczne, stowarzyszenia i fundacje, samorządy, organizacje pozarządowe, instytucje oświatowe, podmioty prywatne – zgłaszający pomysły projektów w przypadku funduszu grantów.”,
– w części „Działanie 3.2: Stworzenie i eksploatacja portalu internetowego” w lit. E wyraz „BENEFICJENCI” zastępuje się wyrazami „BENEFICJENCI KOŃCOWI”,
– w części „Działanie 3.3: Promocja i wymiana informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty” lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
– Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (Wydział Szkoleń, Informacji i Promocji),
– Instytucja Płatnicza (Departament Instytucji Płatniczej, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych),
– Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004– 2006.”;
2) w załączniku nr 1 „Zasady kwalifikacji wydatków” część „Kategorie wydatków kwalifikujących się do dofinansowania” otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Minister Gospodarki i Pracy: J. Piechota
|
1) Minister Gospodarki i Pracy kieruje działem administracji rządowej – rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy (Dz. U. Nr 134, poz. 1428).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy
z dnia 6 września 2005 r. (poz. 1546)
Kategorie wydatków kwalifikujących się do dofinansowania:
Priorytet 1
Działanie 1.1:
– koszty doradztwa i usług zewnętrznych
– koszty organizacji staży i wyjazdów studyjnych
– koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
– koszty wyżywienia
– koszty delegacji
– koszty oddelegowania
– koszty zakwaterowania
– koszty przejazdów
– koszty tłumaczeń
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
– koszty zakupu, wynajęcia, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów dydaktycznych
Działanie 1.2:
– koszty organizacji spotkań
– koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
– koszty komunikacji i wymiany informacji
– koszty wynagrodzenia ekspertów
– koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne uznane przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
– koszty przejazdów
– koszty wyżywienia
– koszty zakwaterowania
– koszty delegacji
– koszty oddelegowania
– koszty zbierania, gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
Działanie 1.3:
– koszty wynagrodzenia ekspertów
– koszty organizacji spotkań
– koszty przygotowania ekspertyz i analiz
– koszty opracowania studiów i koncepcji
– koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, uznanymi przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
– koszty przejazdów
– koszty delegacji
– koszty oddelegowania
– koszty zakwaterowania
– koszty tłumaczeń
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
– koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych
Działanie 1.4:
– koszty wynagrodzenia ekspertów
– koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, uznanymi przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
– koszty organizacji spotkań
– koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
– koszty przygotowania ekspertyz i analiz
– koszty opracowania studiów i koncepcji
– koszty tłumaczeń
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
– koszty przygotowania prezentacji
– koszty zakwaterowania
– koszty przejazdów
– koszty wyżywienia
– koszty delegacji
– koszty oddelegowania
– koszty komunikacji i wymiany informacji
Działanie 1.5:
– koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu
– koszty zakupu i instalacji sprzętu komputerowego
– koszty zakupu i instalacji oprogramowania i zakupu licencji
– koszty zwiększenia liczby użytkowników sieci komputerowych
– koszty zakupu pozostałych urządzeń elektronicznych wyposażenia biurowego
– koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych
– koszt zakupu i instalacji urządzeń teleinformatycznych
Priorytet 2
Działanie 2.1:
– koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu
– koszty doradztwa i usług zewnętrznych
– koszty przygotowania rozbudowy systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET
– koszty rozbudowy systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET
– koszty utrzymania systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET
Działanie 2.2:
– koszty doradztwa i usług zewnętrznych
– koszty przygotowania i przeprowadzenia szkoleń
– koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
– koszty wyżywienia
– koszty przejazdów
– koszty zakwaterowania
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
Działanie 2.3:
– utrzymanie infolinii i pozostałych serwisów
– koszty wykonania i utrzymania serwisów informacyjnych
– koszty organizacji spotkań
– koszty delegacji
– koszty wyżywienia
– koszty zakwaterowania
– koszty przejazdów
– koszty przygotowania planu działań promocyjnych i informacyjnych
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
Działanie 2.4:
– koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, uznanymi przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
Działanie 2.5:
– koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu
– koszty zakupu i instalacji sprzętu komputerowego
– koszty zakupu i instalacji elementów aktywnych sieci SIMIK-NET
– koszty zakupu i instalacji oprogramowania i zakupu licencji
– koszt zakupu i instalacji urządzeń teleinformatycznych
– koszty zakupu i eksploatacji urządzeń informatycznych i telekomunikacyjnych
– koszt zakupu i prenumeraty publikacji o tematyce informatycznej i telekomunikacyjnej
Priorytet 3
Działanie 3.1:
– koszty doradztwa i usług zewnętrznych
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
– koszty uruchomienia i utrzymania infolinii
– koszty realizacji i uczestnictwa w programach i audycjach telewizyjnych i radiowych
– wynagrodzenia ekspertów i znanych osobistości życia publicznego biorących udział w promocji
– koszty realizacji działań promocyjno-informacyjnych
– koszty przygotowania strategii, promocji i informacji na temat Podstaw Wsparcia Wspólnoty i funduszy strukturalnych
– koszty kampanii promujących Podstawy Wsparcia Wspólnoty i operacje funduszy strukturalnych
– koszty przeprowadzenia badań opinii publicznej
– koszty przejazdów
– koszty delegacji
– koszty organizacji spotkań
Działanie 3.2:
– koszty zaprojektowania i budowy portalu internetowego
– koszty bieżącego uaktualniania informacji
– koszty modyfikacji i rozwoju portalu internetowego
– koszty hostingu i utrzymania domen
– koszty bieżącej obsługi portalu internetowego
– koszty promocji portalu internetowego
– koszty nabycia praw autorskich
Działanie 3.3:
– koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
– koszty organizacji spotkań
– koszty tłumaczeń
– koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
– koszty prezentacji przykładów najlepszych praktyk i najlepszych projektów
– koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych
– koszty komunikacji i wymiany informacji
– koszty oddelegowania
– koszty przejazdów
– koszty zakwaterowania
– koszty wyżywienia
– koszty delegacji
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 26 września 2005 r.
- Data ogłoszenia: 2005-09-26
- Data wejścia w życie: 2005-09-26
- Data obowiązywania: 2005-09-26
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA