REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 144 poz. 1518
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 8 czerwca 2004 r.
w sprawie zakresu zadań objętych mecenatem państwa wykonywanych przez samorządowe instytucje filmowe i instytucje kultury oraz udzielania dotacji na te zadania
Na podstawie art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966) zarządza się, co następuje:
1) bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego, w ramach programów oraz zadań realizowanych przez instytucje filmowe i instytucje kultury, które zostały przejęte przez jednostki samorządu terytorialnego w dniu 1 stycznia 1999 r.;
2) zadań realizowanych przez pozostałe instytucje filmowe i instytucje kultury, dla których organami założycielskimi lub organizatorami są jednostki samorządu terytorialnego;
3) zadań realizowanych w ramach projektów, w tym inwestycyjnych, współfinansowanych z funduszy europejskich realizowanych przez instytucje filmowe i instytucje kultury, dla których organizatorami lub organami założycielskimi są jednostki samorządu terytorialnego.
2. Zakres zadań objętych mecenatem państwa w dziedzinie kultury wykonywanych przez instytucje filmowe i instytucje kultury, dla których organem założycielskim lub organizatorem jest jednostka samorządu terytorialnego, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. Zakres projektów, o których mowa w § 1 pkt 3, realizowanych przez instytucje filmowe i instytucje kultury, dla których organami założycielskimi lub organizatorami są jednostki samorządu terytorialnego, współfinansowanych z funduszy europejskich określają programy operacyjne.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) nazwę jednostki samorządu terytorialnego wraz z oznaczeniem (województwo, nr NIP, nr REGON), adres urzędu jednostki samorządu terytorialnego, imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego, nazwę programu, zadania lub projektu, nazwę instytucji filmowej lub instytucji kultury wykonującej program, zadanie lub projekt;
2) opis programu, zadania lub projektu uwzględniający termin, cykl i miejsce realizacji, cel, zasięg terytorialny, liczbę uczestników i inne ważne zdaniem wnioskodawcy informacje;
3) szczegółowy, całkowity kosztorys programu, zadania lub projektu, uwzględniający źródła finansowania wraz z harmonogramem realizacji;
4) podpisy osób wskazanych w pkt 1 oraz skarbnika jednostki samorządu terytorialnego.
2. Po rozpatrzeniu wniosków Minister przedstawia jednostce samorządu terytorialnego do uzgodnienia propozycję przyznania dotacji w układzie klasyfikacji budżetowej wraz z podziałem na poszczególne instytucje filmowe i instytucje kultury.
3. Jednostki samorządu terytorialnego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania propozycji, przekazują Ministrowi uwagi.
4. Po rozpatrzeniu uwag Minister zawiadamia jednostki samorządu terytorialnego o przyznanych kwotach dotacji.
2. Porozumienie, o którym mowa w ust. 1, powinno określać:
1) szczegółowy opis programu, zadania lub projektu oraz termin jego wykonania;
2) kwotę dotacji przyznanej jednostce samorządu terytorialnego oraz tryb i terminy jej przekazywania;
3) sposób kontroli wykonania zadania, o którym mowa w § 1;
4) sposób rozliczenia udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
Prezes Rady Ministrów: M. Belka
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 8 czerwca 2004 r. (poz. 1518)
Załącznik nr 1
PROGRAMY, W RAMACH KTÓRYCH INSTYTUCJE FILMOWE I INSTYTUCJE KULTURY, PRZEJĘTE PRZEZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W DNIU 1 STYCZNIA 1999 R., REALIZOWAĆ BĘDĄ ZADANIA OBJĘTE MECENATEM PAŃSTWA W DZIEDZINIE KULTURY
Załącznik nr 2
ZAKRES ZADAŃ OBJĘTYCH MECENATEM PAŃSTWA W DZIEDZINIE KULTURY WYKONYWANYCH PRZEZ INSTYTUCJE FILMOWE I INSTYTUCJE KULTURY, DLA KTÓRYCH ORGANEM ZAŁOŻYCIELSKIM LUB ORGANIZATOREM JEST JEDNOSTKA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
- Data ogłoszenia: 2004-06-24
- Data wejścia w życie: 2004-07-09
- Data obowiązywania: 2004-07-09
- Dokument traci ważność: 2005-05-14
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA