REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2003 nr 39 poz. 336
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 20 lutego 2003 r.
w sprawie działań podejmowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości
Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. [Zakres regulacji]
1) szczegółowe działania podejmowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, zwaną dalej „Agencją”, w ramach zadań, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oraz sposoby realizacji tych zadań;
2) szczegółowe warunki i tryb udzielania dotacji i pożyczek.
1) działalności informacyjnej, doradczej, szkoleniowej, promocyjnej i eksperckiej;
2) udzielaniu dotacji i pożyczek przedsiębiorcom;
3) udzielaniu dotacji podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego i podmiotom działającym na rzecz zatrudnienia.
Rozdział 2
Szczegółowe działania podejmowane przez Agencję
§ 4. [Gromadzenie i udostępnianie informacji]
1) przepisów prawa w zakresie podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej, obowiązujących w Polsce i w Unii Europejskiej;
2) warunków dostępu do zamówień publicznych w Polsce i w Unii Europejskiej;
3) dostępnych programów wspierających rozwój gospodarki.
2. Agencja udostępnia informacje, o których mowa w ust. 1, zainteresowanym podmiotom, w szczególności przez organizowanie szkoleń, seminariów i konferencji oraz wydawanie publikacji.
2. Agencja organizuje targi, konferencje i inne przedsięwzięcia umożliwiające nawiązanie kooperacji.
3. Agencja obsługuje udział małych i średnich przedsiębiorców lub ich reprezentuje w przedsięwzięciach, o których mowa w ust. 2, organizowanych przez inne podmioty.
1) zapewniają należyte świadczenie usług doradczych, szkoleniowych, informacyjnych lub finansowych małym i średnim przedsiębiorcom lub osobom podejmującym działalność gospodarczą oraz
2) działają w celu innym niż osiągnięcie zysku.
2. Agencja promuje podmioty, o których mowa w ust. 1, i realizowane przez nie działania, a także świadczy tym podmiotom usługi doradcze, szkoleniowe i informacyjne.
2. Agencja świadczy usługi szkoleniowe, doradcze lub eksperckie podmiotom prowadzącym lub tworzącym instytucje określone w ust. 1.
3. Agencja analizuje działalność instytucji określonych w ust. 1, ze szczególnym uwzględnieniem funduszy pożyczkowych.
1) wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorców;
2) wspierania rozwoju eksportu;
3) wspierania rozwoju handlu wewnętrznego;
4) wspierania rozwoju regionalnego;
5) wykorzystania nowych technik i technologii;
6) tworzenia nowych miejsc pracy i przeciwdziałania bezrobociu;
7) wspierania rozwoju zasobów ludzkich.
2. Agencja upowszechnia doświadczenia określone w ust. 1 w środowiskach administracji rządowej i samorządowej oraz wśród innych podmiotów działających w zakresie wskazanym w ust. 1.
3. Agencja opracowuje ekspertyzy i dane statystyczne dotyczące zjawisk zachodzących w gospodarce, w tym na rynku pracy, oraz udostępnia je podmiotom określonym w ust. 2.
4. Agencja promuje w środowiskach międzynarodowych doświadczenia polskie w zakresie określonym w ust. 1 przez:
1) nawiązywanie i utrzymywanie przez Agencję kontaktów z podmiotami zagranicznymi realizującymi działania w tym zakresie;
2) organizowanie przez Agencję i jej udział w konferencjach, wystawach i innych przedsięwzięciach promocyjnych;
3) organizowanie przez Agencję wizyt studialnych w Polsce dla podmiotów zagranicznych.
Rozdział 3
Szczegółowe warunki udzielania dotacji i pożyczek przedsiębiorcom
§ 17. [Dotacja na zapewnienie jakości]
1) doradczych i szkoleniowych w zakresie projektowania, wdrażania i doskonalenia systemu zarządzania jakością,
2) związanych z procedurą oceny zgodności wyrobów, usług, surowców, maszyn i urządzeń, aparatury kontrolno-pomiarowej oraz kwalifikacji pracowników z odpowiednimi normami krajowymi i międzynarodowymi,
3) związanych z procedurą oceny zgodności wyrobów określoną w odrębnych przepisach
– zwanej dalej „dotacją na zapewnienie jakości”.
2. Dotacja na zapewnienie jakości nie może:
1) przekroczyć 60% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji;
2) być niższa niż kwota 1 000 euro ani wyższa niż kwota 10 000 euro.
2. Dotacja na uzyskanie certyfikatu nie może przekroczyć 50% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w systemie akredytacji, ani kwoty:
1) 10 000 zł – w przypadku certyfikacji jednego systemu zarządzania;
2) 15 000 zł – w przypadku jednoczesnej certyfikacji więcej niż jednego systemu zarządzania.
1) usług mających na celu rozwój produktów, świadczonych z wykorzystaniem zaawansowanych technologii,
2) usług doradczych mających na celu wspomaganie zarządzania, w szczególności przy użyciu technik informatycznych,
3) szkoleń pracowników odpowiedzialnych za działania mające na celu rozwój produktów lub wspomaganie zarządzania
– zwanej dalej „dotacją na dostęp do innowacyjnych usług”.
2. Dotacja na dostęp do innowacyjnych usług nie może przekroczyć 60% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 15 000 euro.
2. Dotacja na pozyskanie finansowania nie może przekroczyć 60% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 15 000 euro.
1) usług doradczych i szkoleniowych związanych z przygotowaniem planu rozwoju przedsiębiorstwa, uwzględniającego nowoczesne technologie, urządzenia lub rozwiązania organizacyjne,
2) inwestycji wynikających z planu, o którym mowa w pkt 1
– zwanej dalej „dotacją na rozwój i modernizację”.
2. Dotacja na rozwój i modernizację w zakresie:
1) kosztów określonych w ust. 1 pkt 1 – nie może przekroczyć 60% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 10 000 euro;
2) kosztów określonych w ust. 1 pkt 2 – nie może:
a) przekroczyć 25% kosztów netto inwestycji, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji,
b) być niższa niż kwota 30 000 euro ani wyższa niż kwota 100 000 euro.
1) wytwarzaniu wyrobów lub usług nowych na rynku polskim albo znacząco ulepszonych w porównaniu z występującymi na tym rynku lub
2) wykorzystaniu technologii pojawiającej się w Polsce po raz pierwszy
– zwaną dalej „działalnością innowacyjną”, dotacji przeznaczonej na finansowanie części kosztów usług szkoleniowych i doradczych w zakresie zakładania i zarządzania przedsiębiorstwem, zwanej dalej „dotacją na rozpoczęcie działalności innowacyjnej”.
2. Dotacja na rozpoczęcie działalności innowacyjnej nie może przekroczyć kwoty 30 000 euro ani:
1) 90% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji – w przypadku przedsiębiorcy wpisanego do właściwego rejestru nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o udzielenie dotacji;
2) 60% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji – w przypadku przedsiębiorcy wpisanego do właściwego rejestru wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o udzielenie dotacji.
3. Wniosek o udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności innowacyjnej nie może być złożony po upływie 3 lat od dnia wpisania przedsiębiorcy do właściwego rejestru.
2. Dotacja na inwestycje w zakresie działalności innowacyjnej nie może:
1) przekroczyć 50% kosztów netto inwestycji poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji;
2) być niższa niż kwota 5 000 euro ani wyższa niż kwota 75 000 euro.
3. Przepis § 22 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
2. Dotacja na wspólną ofertę nie może przekroczyć 50% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po złożeniu wniosku o udzielenie dotacji, ani kwoty:
1) 10 000 zł – jeżeli zamówienia publicznego udziela podmiot z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) 20 000 zł – jeżeli zamówienia publicznego udziela podmiot z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Dotacja na wspólną ofertę jest udzielana jednemu przedsiębiorcy, wskazanemu we wspólnym wniosku przedsiębiorców przygotowujących ofertę.
2. Dotacja na konsolidację nie może przekroczyć 50% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 60 000 zł.
1) usług doradczych polegających na gromadzeniu i analizowaniu informacji o rynkach zagranicznych, związanych z działalnością przedsiębiorcy, w celu określenia możliwości i strategii wchodzenia na nowe rynki zbytu lub zwiększenia istniejącego eksportu na danym rynku;
2) usług konsultacyjnych polegających na analizowaniu określonych rynków pod kątem znalezienia dla przedsiębiorcy potencjalnych partnerów zagranicznych w celu poszerzenia jego rynków zbytu;
3) udziału w zagranicznej imprezie targowej lub wystawienniczej;
4) opracowania i przeprowadzenia promocji produktu w zagranicznych środkach masowego przekazu lub przez Internet – w przypadku gdy kwota dotacji na rozwój eksportu, łącznie z wartością pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy we wszystkich formach i z różnych źródeł w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień udzielenia tej dotacji, nie przekracza równowartości 100 000 euro;
5) udziału w zagranicznej misji handlowej – w przypadku określonym w pkt 4,
2. Kwota wyrażona w euro określona w ust. 1 pkt 4 jest przeliczana zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o pomocy publicznej.
3. Dotacja na rozwój eksportu nie może przekroczyć 50% kosztów netto określonych w ust. 1, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 50 000 zł w roku kalendarzowym.
2. Dotacja na doradztwo z zakresu bhp nie może przekroczyć 60% ceny netto usług, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 4 000 euro.
2. Dotacja na wyposażenie z zakresu bhp nie może:
1) być wyższa niż 25% kosztów netto zakupów, o których mowa w ust. 1, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji;
2) być niższa niż kwota 2 000 euro ani wyższa niż kwota 50 000 euro.
1) którego członkami, udziałowcami bądź akcjonariuszami są wyłącznie mali lub średni przedsiębiorcy, zwani dalej „uczestnikami”, oraz
2) którego przedmiotem działalności jest prowadzenie marketingu, pośrednictwo w sprzedaży towarów lub usług wytwarzanych przez uczestników lub dokonywanie zakupów, wyłącznie na rzecz uczestników
– dotacji przeznaczonej na rozwój działalności, zwanej dalej „dotacją na wspólne przedsięwzięcie”.
2. Dotacja na wspólne przedsięwzięcie może być udzielona na finansowanie części kosztów:
1) usług doradczych i szkoleniowych związanych z przygotowaniem planu rozwoju działalności określonej w ust. 1 pkt 2;
2) inwestycji wynikających z planu, o którym mowa w pkt 1;
3) udziału w imprezach targowych i wystawienniczych.
3. Dotacja na wspólne przedsięwzięcie w zakresie:
1) kosztów określonych w ust. 2 pkt 1 – nie może przekroczyć 50% ceny netto usług, realizowanych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 50 000 zł;
2) kosztów określonych w ust. 2 pkt 2 – nie może przekroczyć 25% kosztów netto inwestycji, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 100 000 zł;
3) kosztów określonych w ust. 2 pkt 3 – nie może przekroczyć 50% kosztów netto, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 20 000 zł.
4. Dotacja na wspólne przedsięwzięcie może być ponownie udzielona przedsiębiorcy nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia poprzedniego udzielenia tej dotacji.
2. Pożyczka na innowację może być udzielona na finansowanie kosztów:
1) wdrożenia wyników prac badawczo-rozwojowych;
2) zakupu licencji krajowych lub zagranicznych, polegającego na nabyciu uprawnień do wykorzystywania rozwiązań naukowych i technicznych oraz doświadczeń produkcyjnych;
3) zakupu i montażu maszyn lub urządzeń oraz budowy, rozbudowy lub modernizacji budynków lub instalacji niezbędnych do wprowadzenia innowacji.
3. Pożyczka na innowację nie może przekroczyć 75% kosztów netto przedsięwzięcia, o którym mowa w ust. 1, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu pożyczki, ani kwoty 2 000 000 zł.
4. Pożyczka na innowację jest udzielana na okres nieprzekraczający 6 lat.
5. Oprocentowanie pożyczki na innowację jest równe połowie oprocentowania kredytu lombardowego udzielanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia pożyczki.
6. Agencja może udzielić karencji w spłacie pożyczki na innowację. Okres karencji nie może przekraczać 2 lat. W okresie karencji odsetki nie są kapitalizowane.
Rozdział 4
Tryb udzielania dotacji i pożyczek przedsiębiorcom
§ 31. [Przyjmowanie wniosków o udzielenie dotacji lub pożyczki]
2. Agencja podaje do publicznej wiadomości informację o rozpoczęciu przyjmowania wniosków o udzielenie danego rodzaju dotacji lub pożyczki przez ogłoszenie w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim i na stronie internetowej Agencji.
3. Agencja informuje o zaprzestaniu przyjmowania wniosków, w szczególności w razie wyczerpania środków przeznaczonych na udzielanie danego rodzaju dotacji lub pożyczek, w sposób określony w ust. 2.
4. W okresie przyjmowania wniosków o udzielenie dotacji lub pożyczki Agencja udostępnia przedsiębiorcom formularze tych wniosków, w szczególności przez ich zamieszczenie na stronie internetowej Agencji.
2. Agencja, rozpatrując wniosek przedsiębiorcy o udzielenie dotacji, bierze pod uwagę w szczególności:
1) zagwarantowanie przez przedsiębiorcę prawidłowej realizacji działań finansowanych z udziałem dotacji, w szczególności przez:
a) zapewnienie finansowania kosztów działań, w części nieobjętej dotacją, ze środków niepochodzących z pomocy publicznej,
b) niezaleganie z opłacaniem podatków ani składek na ubezpieczenia społeczne,
c) niepozostawanie w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym ani w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami,
d) należyte wypełnianie zobowiązań wynikających z innych umów zawartych z Agencją;
2) przewidywany wpływ działań finansowanych z udziałem dotacji na rozwój przedsiębiorcy;
3) koszty działań finansowanych z udziałem dotacji w stosunku do ich przewidywanych rezultatów;
4) trwałość wpływu działań finansowanych z udziałem dotacji na sytuację przedsiębiorcy;
5) w przypadku gdy dotacja jest przeznaczona na finansowanie części kosztów usług:
a) cenę tych usług w porównaniu z ceną rynkową,
b) doświadczenie wykonawcy usług w realizacji usług tego rodzaju,
c) kwalifikacje osób bezpośrednio realizujących usługi,
d) sytuację finansową wykonawcy usług.
3. W przypadkach określonych w umowach o wykorzystywaniu środków pochodzących z Unii Europejskiej i niepodlegających zwrotowi Agencja może udzielić przedsiębiorcy dotacji przeznaczonej na finansowanie części kosztów usług, pod warunkiem że usługi te będą realizowane przez wykonawcę, któremu Agencja udzieliła akredytacji. Agencja udziela akredytacji wykonawcom usług, stosując kryteria określone w ust. 2 pkt 5.
4. Agencja powiadamia pisemnie przedsiębiorcę o rozstrzygnięciu w sprawie udzielenia dotacji. Odmowa udzielenia dotacji powinna zawierać uzasadnienie.
2. Umowa o udzieleniu dotacji określa w szczególności:
1) szczegółowe przeznaczenie dotacji;
2) kwotę dotacji;
3) szczegółowe zasady wykorzystywania dotacji;
4) sposób wypłaty dotacji;
5) w przypadku wypłaty zaliczki:
a) przypadki, w których zaliczka podlega zwrotowi,
b) sposób zabezpieczenia zwrotu zaliczki;
6) sposób nadzorowania przez Agencję wykorzystania dotacji;
7) warunki rozwiązania umowy.
2. Przedsiębiorca może wystąpić do Agencji o wypłatę zaliczki w wysokości nieprzekraczającej 50% kwoty przyznanej dotacji. Zaliczka może być wypłacona pod warunkiem ustanowienia zabezpieczenia,
2. Agencja, rozpatrując wniosek przedsiębiorcy o udzielenie pożyczki na innowację, bierze pod uwagę w szczególności:
1) zagwarantowanie przez przedsiębiorcę prawidłowej realizacji przedsięwzięcia, finansowanego z udziałem pożyczki, w szczególności przez:
a) zapewnienie finansowania kosztów przedsięwzięcia, w części nieobjętej pożyczką, ze środków niepochodzących z pomocy publicznej,
b) niezaleganie z opłacaniem podatków ani składek na ubezpieczenia społeczne,
c) niepozostawanie w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym ani w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami,
d) należyte wypełnianie zobowiązań wynikających z innych umów zawartych z Agencją;
2) zdolność wnioskodawcy do spłaty pożyczki;
3) stopień innowacyjności przedsięwzięcia;
4) przewidywany wpływ przedsięwzięcia na rozwój przedsiębiorcy;
5) koszty przedsięwzięcia w stosunku do jego przewidywanych rezultatów;
6) trwałość wpływu przedsięwzięcia na sytuację przedsiębiorcy.
3. Agencja podaje do publicznej wiadomości, przez zamieszczenie na stronie internetowej, informacje o przyznanych pożyczkach, z określeniem ich kwoty, w terminie 30 dni po rozpatrzeniu wniosków o udzielenie pożyczki na innowację. Przepis § 33 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
2. Umowa o udzieleniu pożyczki określa w szczególności:
1) szczegółowe przeznaczenie pożyczki;
2) kwotę pożyczki;
3) termin spłaty pożyczki;
4) oprocentowanie pożyczki;
5) warunki spłaty pożyczki;
6) szczegółowe zasady wykorzystania pożyczki;
7) sposób wypłaty pożyczki;
8) przypadki, w których pożyczka podlega zwrotowi przed upływem terminu spłaty;
9) sposoby zabezpieczenia zwrotu pożyczki;
10) sposób nadzorowania przez Agencję wykorzystania pożyczki;
11) warunki rozwiązania umowy.
3. Pożyczka na innowację jest wypłacana w transzach nieprzekraczających kwoty 250 000 zł. Pożyczka może być wypłacona jednorazowo, jeżeli jej kwota nie przekracza 500 000 zł.
Rozdział 5
Szczegółowe warunki i tryb udzielania dotacji podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego lub zatrudnienia
§ 38. [Dotacja szkoleniowa]
1) organowi prowadzącemu szkołę, zakład kształcenia nauczycieli, placówkę doskonalenia nauczycieli lub inną placówkę działającą w systemie oświaty,
2) szkole wyższej,
3) innej osobie prawnej, która zgodnie ze statutem prowadzi działalność szkoleniową oraz nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe
– zwanej dalej „organizatorem szkolenia”, dotacji przeznaczonej na finansowanie części kosztów organizowanego przez ten podmiot szkolenia małych przedsiębiorców lub pracowników skierowanych przez małych przedsiębiorców, zwanej dalej „dotacją szkoleniową”.
2. Dotacja szkoleniowa może być udzielona na finansowanie szkolenia z zakresu:
1) zarządzania przedsiębiorstwem i jego zasobami,
2) przepisów prawa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w szczególności w Polsce i w Unii Europejskiej,
3) zastosowania technik informatycznych lub nowych technologii w przedsiębiorstwie,
4) marketingu,
5) finansowania rozwoju przedsiębiorstwa,
6) warunków prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych
– które ma miejsce w całości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Dotacja szkoleniowa może być udzielona wyłącznie z tytułu uczestnictwa w szkoleniu właściciela, współwłaściciela, prokurenta, osoby wpisanej do rejestru przedsiębiorców jako wchodzącej w skład organu uprawnionego do reprezentacji przedsiębiorcy lub osoby pozostającej w stosunku pracy z przedsiębiorcą.
4. Dotacja szkoleniowa z tytułu udziału w szkoleniu jednej osoby określonej w ust. 3 nie może przekroczyć 50% przypadającej na tę osobę części kosztów netto określonych w ust. 5, poniesionych przez organizatora szkolenia po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 30 zł za każdą godzinę szkolenia. Organizator szkolenia obniża opłatę z tytułu udziału w szkoleniu osoby określonej w ust. 3 o kwotę dotacji otrzymanej z tego tytułu.
5. Do kosztów organizacji szkolenia zalicza się:
1) wynagrodzenie osób prowadzących szkolenie;
2) koszty podróży osób prowadzących szkolenie;
3) koszty wynajmu lub eksploatacji pomieszczeń, w których są prowadzone zajęcia szkoleniowe;
4) koszty opracowania i wytworzenia materiałów szkoleniowych;
5) amortyzację maszyn i urządzeń w zakresie, w jakim są one wykorzystywane na potrzeby szkolenia;
6) pozostałe wydatki bieżące niezbędne do organizacji szkolenia i bezpośrednio z nią związane.
6. Podmiot dołącza do wniosku o udzielenie dotacji szkoleniowej program szkolenia, zawierający:
1) diagnozę potrzeb edukacyjnych szkolonych osób;
2) założenia organizacyjno-programowe, określające:
a) nazwę formy nauczania,
b) zakres tematyczny,
c) sposób doboru uczestników,
d) czas trwania i sposób organizacji;
3) plan nauczania, określający w szczególności:
a) przedmioty lub tematy nauczania, ich wymiar i treść,
b) wykaz wykładowców,
c) rozkład zajęć;
4) wykaz środków dydaktycznych i literatury;
5) wzór kwestionariusza oceny szkolenia przez jego uczestników.
7. Agencja rozpatruje łącznie wnioski o udzielenie dotacji szkoleniowej, złożone w okresie dwóch kolejnych miesięcy kalendarzowych, w terminie 21 dni od zakończenia tego okresu.
8. Agencja, rozpatrując wniosek o udzielenie dotacji szkoleniowej, bierze pod uwagę w szczególności:
1) zgodność zakresu tematycznego szkolenia z zakresem określonym w ust. 2;
2) koszty organizacji szkolenia w porównaniu z cenami rynkowymi;
3) w przypadku wniosku złożonego przez osobę prawną – zapewnianie przez tę osobę prawną prawidłowej realizacji szkolenia, w szczególności przez:
a) niezaleganie z opłacaniem podatków ani składek na ubezpieczenia społeczne,
b) niepozostawanie w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym ani w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami,
c) należyte wypełnianie zobowiązań wynikających z innych umów zawartych z Agencją.
9. Agencja podaje do publicznej wiadomości, przez zamieszczenie na stronie internetowej, informacje o przyznanych dotacjach, z określeniem ich kwoty, w terminie 30 dni po rozpatrzeniu wniosków o udzielenie dotacji szkoleniowej. Przepis § 33 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
1) zgodnie ze statutem nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe,
2) uchwałą właściwego organu utworzyła wyodrębniony księgowo fundusz, z którego udziela pożyczek wyłącznie małym przedsiębiorcom, zwany dalej „funduszem pożyczkowym”,
3) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny do udzielania pożyczek, o których mowa w pkt 2,
4) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do udzielania pożyczek, o których mowa w pkt 2
– dotacji przeznaczonej na powiększenie funduszu pożyczkowego, zwanej dalej „dotacją na fundusz pożyczkowy”.
2. Dotacja na fundusz pożyczkowy nie może:
1) być niższa niż kwota 250 000 zł;
2) być wyższa niż dotychczasowa wysokość tego funduszu ani przekraczać kwoty:
a) 2 500 000 zł – w przypadku funduszu działającego na terenie całego województwa, w którym całość lub część środków pochodzi od organu samorządu województwa,
b) 1 000 000 zł – w przypadku funduszu niespełniającego warunków określonych w lit. a.
3. Agencja może udzielać kolejnych dotacji na fundusz pożyczkowy tej samej osobie prawnej pod warunkiem, że udział łącznej kwoty tych dotacji w funduszu pożyczkowym nie przekroczy 50%.
4. Agencja, z zastrzeżeniem ust. 7, dokonuje wyboru osób prawnych, którym zostaną udzielone dotacje na fundusz pożyczkowy, w drodze konkursu ofert ogłoszonego w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim i na stronie internetowej Agencji. W przypadku określonym w ust. 2 pkt 2 lit. a Agencja przeprowadza konkurs w porozumieniu z właściwymi zarządami województw.
5. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 4, zawiera:
1) termin składania ofert i ich zakres;
2) wskazanie wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnianie przez osobę prawną warunków określonych w ust. 1;
3) termin rozstrzygnięcia konkursu;
4) określenie sposobu informowania o wynikach konkursu.
6. Agencja ocenia oferty złożone w ramach konkursu, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) przedmiot działalności osoby prawnej, przy czym są preferowane osoby prawne, które oprócz działalności określonej w ust. 1 pkt 2 i z nią związanej nie prowadzą innej działalności;
2) lokalizację osoby prawnej;
3) sytuację finansową osoby prawnej;
4) wysokość funduszu pożyczkowego w stosunku do terytorialnego zasięgu jego działania;
5) kwalifikacje osób zatrudnionych przy udzielaniu pożyczek.
7. Agencja może odstąpić od publicznego ogłaszania konkursu, jeżeli dotacja na fundusz pożyczkowy:
1) jest przeznaczona na udzielenie przedsiębiorcom pożyczek na naprawienie szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub
2) jest udzielana w związku z realizacją rządowego programu restrukturyzacji określonej branży gospodarki, lub
3) jest udzielana w związku z gwałtownym pogorszeniem się sytuacji na lokalnym rynku pracy, lub
4) jest udzielana w związku z realizacją programu finansowanego z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi.
8. W przypadkach określonych w ust. 7 Agencja kieruje zaproszenia do udziału w konkursie do wybranych osób prawnych, spełniających warunki określone w ust. 1, chyba że program, o którym mowa w ust. 7 pkt 4, wskazuje konkretną osobę prawną, której zostanie udzielona dotacja. Przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje się.
1) zgodnie ze statutem nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe,
2) uchwałą właściwego organu utworzyła wyodrębniony księgowo fundusz poręczeniowy, z którego udziela poręczeń lub gwarancji spłaty kredytów lub pożyczek zaciąganych wyłącznie przez małych lub średnich przedsiębiorców, zwany dalej „funduszem poręczeniowym”,
3) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny do udzielania poręczeń lub gwarancji, o których mowa w pkt 2,
4) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do udzielania poręczeń lub gwarancji, o których mowa w pkt 2
– dotacji przeznaczonej na powiększenie funduszu poręczeniowego, zwanej dalej „dotacją na fundusz poręczeniowy”.
2. Kwotę dotacji na fundusz poręczeniowy określa program, o którym mowa w ust. 1.
3. Agencja dokonuje wyboru osób prawnych, którym zostanie udzielona dotacja na fundusz poręczeniowy, stosując odpowiednio § 39 ust. 4–6, chyba że program, o którym mowa w ust. 1, wskazuje konkretną osobę prawną, której zostanie udzielona dotacja.
1) zgodnie ze statutem nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe,
2) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do świadczenia usług informacyjnych i doradczych małym i średnim przedsiębiorcom
– dotacji przeznaczonej na finansowanie części kosztów związanych ze świadczeniem bezpłatnych usług informacyjnych i doradczych podmiotom określonym w ust. 2, zwanej dalej „dotacją na usługi informacyjno-doradcze”.
2. Usługi, o których mowa w ust. 1, mogą być świadczone:
1) osobom fizycznym podejmującym działalność gospodarczą;
2) małym i średnim przedsiębiorcom – pod warunkiem że wartość świadczonej usługi łącznie z wartością pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy we wszystkich formach i z różnych źródeł w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień świadczenia usługi nie przekracza równowartości w złotych polskich 100 000 euro.
3. Kwota wyrażona w euro, określona w ust. 2 pkt 2, jest przeliczana zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o pomocy publicznej.
4. Dotacja na usługi informacyjno-doradcze nie może przekroczyć 75% wartości usług wykonanych przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, obliczonej według rozliczeniowej stawki godzinowej, określonej w umowie o udzieleniu dotacji.
5. Agencja, z zastrzeżeniem ust. 9, dokonuje wyboru osób prawnych, którym zostaną udzielone dotacje na usługi informacyjno-doradcze świadczone w określonym województwie, w drodze konkursu ofert, ogłoszonego w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim i na stronie internetowej Agencji.
6. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 5, zawiera:
1) termin składania ofert i ich zakres;
2) wskazanie wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnianie przez osobę prawną warunków określonych w ust. 1;
3) termin rozstrzygnięcia konkursu;
4) określenie sposobu informowania o wynikach konkursu.
7. Agencja ocenia oferty złożone w ramach konkursu, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) lokalizację punktu, w którym będą świadczone usługi;
2) ciągłość świadczenia usług;
3) kwalifikacje osób wykonujących usługi;
4) sytuację finansową osoby prawnej;
5) rozliczeniową stawkę godzinową, zadeklarowaną przez osobę prawną.
8. Agencja może udzielić osobie prawnej, której udzieliła dotacji na usługi informacyjno-doradcze, dwóch kolejnych dotacji bez przeprowadzania ponownego konkursu.
9. Agencja może udzielić dotacji na usługi informacyjno-doradcze osobie prawnej, która posiada akredytację Komisji Europejskiej w sieci informacji europejskiej lub w sieci informacji o innowacjach, a także regionalnej instytucji finansującej, o której mowa w § 43 ust. 3. W tych przypadkach nie stosuje się ust. 6–8.
1) organowi prowadzącemu szkołę, zakład kształcenia nauczycieli, placówkę doskonalenia nauczycieli lub inną placówkę działającą w systemie oświaty,
2) osobie prawnej, a w szczególności: stowarzyszeniu, fundacji, organizacji zrzeszającej przedsiębiorców albo szkole wyższej
– dotacji przeznaczonej na finansowanie części kosztów podejmowanego przez ten podmiot przedsięwzięcia mającego na celu wspieranie rozwoju przedsiębiorczości lub kształtowanie postaw przedsiębiorczych w społeczeństwie, polegającego w szczególności na organizacji lub udziale w konkursie, konferencji, seminarium, opracowaniu programu lub publikacji rozpowszechnianej w środkach masowego przekazu albo wydaniu publikacji, zwanej dalej „dotacją na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości”.
2. Dotacja na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości nie może być udzielona na finansowanie kosztów przedsięwzięcia organizowanego w celu osiągnięcia zysku.
3. Dotacja na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości nie może być wyższa niż 50% kosztów organizacji lub udziału w przedsięwzięciu, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji.
4. W ciągu roku kalendarzowego Agencja może udzielić jednemu podmiotowi nie więcej niż trzech dotacji na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości, których łączna kwota nie może przekroczyć 50 000 zł.
5. Agencja rozpatruje łącznie wnioski o udzielenie dotacji na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości, złożone w danym kwartale, w terminie 21 dni od zakończenia tego kwartału.
6. Agencja rozpatruje wnioski o udzielenie dotacji na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) rodzaj przedsięwzięcia, przy czym są preferowane przedsięwzięcia służące kształtowaniu postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży, kobiet, osób niepełnosprawnych i osób bezrobotnych;
2) skalę przewidywanego oddziaływania przedsięwzięcia w stosunku do jego kosztów;
3) udział wnioskowanej kwoty dotacji w całości kosztów przedsięwzięcia;
4) w przypadku wniosku złożonego przez osobę prawną – zapewnianie przez tę osobę prawną prawidłowej realizacji przedsięwzięcia, w szczególności przez:
a) niezaleganie z opłacaniem podatków ani składek na ubezpieczenia społeczne,
b) niepozostawanie w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym ani w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami,
c) należyte wypełnianie zobowiązań wynikających z innych umów zawartych z Agencją.
7. Agencja podaje do publicznej wiadomości, przez zamieszczenie na stronie internetowej, informacje o przyznanych dotacjach, z określeniem ich kwoty, w terminie 30 dni po rozpatrzeniu wniosków o udzielenie dotacji na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości. Przepis § 33 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
1) zgodnie ze statutem nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe,
2) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do świadczenia usług informacyjnych, doradczych i finansowych małym i średnim przedsiębiorcom,
3) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny oraz doświadczenie w zakresie realizacji programów wspierania rozwoju przedsiębiorczości
– dotacji przeznaczonej na realizację działań z zakresu wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorców na terenie danego województwa, określonych w programie finansowanym z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi, oraz na finansowanie kosztów operacyjnych związanych z tymi działaniami, zwanej dalej „dotacją na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości”.
2. Dotacja na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości:
1) w części przeznaczonej na realizację działań, o których mowa w ust. 1 – jest udzielana w kwocie określonej w programie wskazanym w ust. 1;
2) w części przeznaczonej na finansowanie kosztów operacyjnych związanych z działaniami, o których mowa w ust. 1 – nie może przekroczyć 8% kwoty przeznaczonej na realizację tych działań.
3. Agencja dokonuje – w drodze konkursu ofert, przeprowadzanego w porozumieniu z właściwym zarządem województwa i ogłoszonego w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim oraz na stronie internetowej Agencji – wyboru osoby prawnej, której udzieli dotacji na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości na terenie danego województwa, zwanej dalej „regionalną instytucją finansującą”.
4. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 3, zawiera:
1) termin składania ofert i ich zakres;
2) wskazanie wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnianie przez osobę prawną warunków określonych w ust. 1;
3) termin rozstrzygnięcia konkursu;
4) określenie sposobu informowania o wynikach konkursu.
5. Dotacja na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości może być udzielona pod warunkiem potwierdzenia, audytem dokonanym przez wykonawcę wybranego przez Agencję, spełniania przez regionalną instytucję finansującą warunków określonych w ust. 1.
6. Agencja zleca dokonanie audytu, o którym mowa w ust. 5, również w okresie realizacji programu określonego w ust. 1, co najmniej raz na dwa lata kalendarzowe.
7. W przypadku negatywnego wyniku audytu, o którym mowa w ust. 5 lub 6, Agencja może udzielić dotacji na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości regionalnej instytucji finansującej działającej w innym województwie.
8. W okresie 5 lat od rozstrzygnięcia konkursu, o którym mowa w ust. 3, Agencja może udzielać regionalnej instytucji finansującej kolejnych dotacji na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości bez przeprowadzania ponownego konkursu.
1) gminie albo powiatowi lub
2) osobie prawnej, która:
a) zgodnie ze statutem nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe,
b) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do świadczenia usług w zakresie promocji zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich,
c) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny oraz doświadczenie w zakresie realizacji programów promocji zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich
– dotacji przeznaczonej na finansowanie kosztów realizacji przedsięwzięcia w zakresie promocji zatrudnienia lub rozwoju zasobów ludzkich, zwanej dalej „dotacją na rzecz zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich”.
2. Przedsięwzięcie, o którym mowa w ust. 1, może być skierowane do:
1) absolwentów szkół,
2) zarejestrowanych osób bezrobotnych w wieku do 26 lat,
3) osób bezrobotnych zarejestrowanych co najmniej od 6 miesięcy,
4) osób korzystających z pomocy społecznej,
5) osób niepełnosprawnych,
6) uchodźców lub repatriantów
– mających stałe miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanych dalej „beneficjantami”.
3. Dotacja na rzecz zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich może być udzielona na finansowanie:
1) kosztów rekrutacji beneficjentów;
2) kosztów usług świadczonych bezpłatnie beneficjentom w zakresie:
a) określenia potrzeb beneficjentów, w tym opracowania indywidualnych planów działania,
b) poradnictwa psychologicznego,
c) doradztwa przy rozwiązywaniu problemów rodzinnych i społecznych,
d) szkolenia zawodowego,
e) poradnictwa zawodowego,
f) pośrednictwa pracy,
g) szkolenia i doradztwa dotyczącego podejmowania działalności gospodarczej, a także doradztwa w pierwszym roku po podjęciu tej działalności;
3) kosztów związanych z udziałem beneficjentów w praktykach zawodowych, organizowanych na podstawie umów z pracodawcami;
4) refundacji części kosztów zatrudnienia beneficjenta poniesionych przez pracodawcę, u którego beneficjent odbywa szkolenie zawodowe;
5) wsparcia finansowego dla beneficjentów odbywających szkolenia i praktyki zawodowe;
6) kosztów operacyjnych, związanych z realizacją działań określonych w pkt 4 i 5.
4. Dotacja na rzecz zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich:
1) udzielona podmiotowi, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie może:
a) być niższa niż kwota 20 000 euro ani wyższa niż kwota 500 000 euro oraz
b) przekroczyć 60% kosztów określonych w ust. 3, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji;
2) udzielona podmiotowi, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie może:
a) być niższa niż kwota 20 000 euro ani wyższa niż kwota 100 000 euro,
b) pokrywać kosztów poniesionych przed zawarciem umowy o udzieleniu dotacji.
5. Agencja dokonuje wyboru podmiotów określonych w ust. 1, którym udzieli dotacji na rzecz zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich, w drodze konkursu ofert ogłoszonego w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim i na stronie internetowej Agencji.
6. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 5, zawiera:
1) termin składania ofert i ich zakres;
2) wskazanie wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnianie przez osobę prawną warunków określonych w ust. 1 pkt 2;
3) termin rozstrzygnięcia konkursu;
4) określenie sposobu informowania o wynikach konkursu.
7. Agencja ocenia oferty złożone w ramach konkursu, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) zgodność działań zaproponowanych w ofercie z krajowym programem promocji zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich oraz strategią rozwoju województwa;
2) skalę przewidywanego oddziaływania przedsięwzięcia w stosunku do lokalnego, regionalnego lub krajowego rynku pracy;
3) kompleksowość rozwiązywania problemów i zaspokajania potrzeb beneficjentów;
4) udział wnioskowanej kwoty dotacji w całości kosztów przedsięwzięcia;
5) w przypadku oferty złożonej przez osobę prawną – zapewnianie przez tę osobę prawną prawidłowej realizacji działań określonych w ust. 3, w szczególności przez:
a) niezaleganie z opłacaniem podatków ani składek na ubezpieczenia społeczne,
b) niepozostawanie w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym ani w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami,
c) należyte wypełnianie zobowiązań wynikających z innych umów zawartych z Agencją.
1) jednostce samorządu terytorialnego lub
2) osobie prawnej, która:
a) zgodnie ze statutem nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe,
b) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do świadczenia usług w zakresie promocji zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich,
c) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny oraz doświadczenie w zakresie realizacji programów promocji zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich
– dotacji przeznaczonej na finansowanie części kosztów uruchomienia przedsięwzięcia określonego w ust. 2, zwanej dalej „dotacją na lokalną inicjatywę rynku pracy”.
2. Dotacja na lokalną inicjatywę rynku pracy może być udzielona na finansowanie części kosztów przygotowania pomieszczeń, wyposażenia i szkolenia pracowników jednostki organizacyjnej udzielającej osobom bezrobotnym i zagrożonym bezrobociem pomocy w zakresie:
1) informacji o rynku pracy;
2) pośrednictwa pracy;
3) poradnictwa zawodowego lub informacji zawodowej;
4) wsparcia psychologicznego mającego na celu ułatwienie powrotu do życia zawodowego;
5) doradztwa w zakresie podejmowania działalności gospodarczej;
6) możliwości podjęcia tymczasowego zatrudnienia;
7) informacji o możliwościach wykorzystania technik informatycznych dla stworzenia miejsca pracy lub uzyskania zatrudnienia.
3. Dotacja na lokalną inicjatywę rynku pracy nie może przekraczać 75% kosztów określonych w ust. 2, poniesionych po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji, ani kwoty 100 000 euro.
4. Agencja dokonuje wyboru podmiotów, którym udzieli dotacji na lokalną inicjatywę rynku pracy, w drodze konkursu ofert ogłoszonego w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim i na stronie internetowej Agencji.
5. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 4, zawiera:
1) termin składania ofert i ich zakres;
2) wskazanie wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnianie przez osobę prawną warunków określonych w ust. 1 pkt 2;
3) termin rozstrzygnięcia konkursu;
4) określenie sposobu informowania o wynikach konkursu.
6. Agencja ocenia oferty złożone w ramach konkursu, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) zgodność oferty ze strategią rozwoju województwa;
2) kwalifikacje osób wykonujących usługi określone w ust. 2;
3) zdolność podmiotu określonego w ust. 1 do kontynuowania przedsięwzięcia po wykorzystaniu dotacji;
4) w przypadku oferty złożonej przez osobę prawną – zapewnianie przez tę osobę prawną prawidłowej realizacji przedsięwzięcia, w szczególności przez:
a) niezaleganie z opłacaniem podatków ani składek na ubezpieczenia społeczne,
b) niepozostawanie w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym ani w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami,
c) należyte wypełnianie zobowiązań wynikających z innych umów zawartych z Agencją.
2. Agencja może dokonać wypłaty dotacji udzielonej jednostce samorządu terytorialnego przed rozpoczęciem przez tę jednostkę realizacji działań określonych w umowie o udzieleniu dotacji.
Rozdział 6
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 48. [Działania dotyczące wykorzystania niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z Unii Europejskiej]
1) dotyczących zlikwidowanej Polskiej Fundacji Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, zawartych przed dniem 1 stycznia 2001 r. lub
2) dotyczących zlikwidowanej fundacji pod nazwą Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, zawartych przez dniem 1 czerwca 2002 r.
– Agencja może podejmować działania określone w tych umowach, a w szczególności udzielać dotacji oraz pożyczek na warunkach i w trybie określonych w tych umowach.
2. W związku z realizacją umów o wykorzystywaniu środków pochodzących z Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi, zawartych przed dniem 1 stycznia 2001 r., Agencja może udzielać dotacji na realizację regionalnego programu rozwoju przedsiębiorczości oraz dotacji operacyjnych osobom prawnym wybranym, przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, w sposób określony w tych umowach.
1) na wniosek przedsiębiorcy lub osoby prawnej złożony przed dniem 1 stycznia 2003 r. lub
2) w drodze konkursu ogłoszonego przed dniem 1 stycznia 2003 r.
– stosując warunki i tryb określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania dotacji przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 57, poz. 598 i Nr 84, poz. 917).
2. Wnioski o udzielenie dotacji szkoleniowej złożone od dnia wejścia w życie rozporządzenia do dnia 30 kwietnia 2003 r. Agencja rozpatruje łącznie w terminie do dnia 21 maja 2003 r.
3. Wnioski o udzielenie dotacji na inicjatywę wspierającą rozwój przedsiębiorczości złożone od dnia wejścia w życie rozporządzenia do dnia 31 marca 2003 r. Agencja rozpatruje łącznie w terminie do dnia 21 kwietnia 2003 r.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
|
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 marca 2001 r. w sprawie szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 29, poz. 321) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania dotacji przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 57, poz. 598 i Nr 84, poz. 917), które utraciły moc z dniem 1 stycznia 2003 r.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 11 marca 2003 r.
- Data ogłoszenia: 2003-03-07
- Data wejścia w życie: 2003-03-11
- Data obowiązywania: 2004-03-30
- Dokument traci ważność: 2004-07-10
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA