REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2001 nr 148 poz. 1653

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 10 grudnia 2001 r.

w sprawie rodzajów i zasad sporządzania sprawozdań w zakresie państwowego długu publicznego oraz poręczeń i gwarancji jednostek sektora finansów publicznych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 15 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102, poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Rozporządzenie określa rodzaje i zasady sporządzania sprawozdań przez jednostki sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną, nieobjętych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24, poz. 279), zwane dalej „jednostkami”, w zakresie państwowego długu publicznego oraz poręczeń i gwarancji.

2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) jednostka samorządu terytorialnego – gminę, powiat, miasto na prawach powiatu, województwo oraz związek jednostek samorządu terytorialnego,

2) rok budżetowy – rok kalendarzowy,

3) koniec okresu sprawozdawczego – ostatni dzień pierwszego, drugiego, trzeciego lub czwartego kwartału kalendarzowego, jak również dzień poprzedzający zmianę formy prawnej, dzień zakończenia działalności oraz dzień zakończenia likwidacji jednostki,

4) forma elektroniczna sprawozdań – sprawozdania sporządzone w formie plików baz danych o nazwach i strukturach określonych w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia.

3. Jednostkami zobowiązanymi do sporządzania sprawozdań w zakresie własnych zobowiązań oraz poręczeń i gwarancji na podstawie niniejszego rozporządzenia są:

1) fundusze celowe posiadające osobowość prawną,

2) państwowe szkoły wyższe,

3) jednostki badawczo-rozwojowe,

4) samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,

5) państwowe lub samorządowe instytucje kultury posiadające osobowość prawną,

6) Zakład Ubezpieczeń Społecznych i zarządzane przez niego fundusze,

7) kasy chorych,

8) Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne,

9) państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego.

§ 2.
1. Jednostki sporządzają następujące sprawozdania:

1) Rb-Z– kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji; wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia,

2) Rb-N – kwartalne sprawozdanie o stanie należności; wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.

2. Ustala się następujące rodzaje sprawozdań Rb-Z i Rb-N:

1) sprawozdanie jednostkowe – sprawozdanie jednostki sporządzającej takie sprawozdanie na podstawie ksiąg rachunkowych,

2) sprawozdanie łączne – sprawozdanie sporządzane przez jednostki nadzorujące na podstawie sprawozdań jednostkowych jednostek im podległych i własnego sprawozdania jednostkowego,

3) sprawozdanie zbiorcze, według rodzaju jednostki, zwane dalej „sprawozdaniem zbiorczym” –sprawozdania sporządzane przez jednostki sektora finansów publicznych, które są organem założycielskim lub nadzorującym, na podstawie sprawozdań jednostkowych jednostek danego rodzaju, z tym że przez sprawozdania zbiorcze należy również rozumieć sprawozdania sporządzane na podstawie otrzymanych sprawozdań zbiorczych.

§ 3.
1. Jednostki są zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań jednostkowych oraz łącznych odbiorcom tych sprawozdań. Terminy sporządzania i przekazywania sprawozdań oraz odbiorców określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.

2. Jednostki sektora finansów publicznych, które są organem założycielskim lub nadzorującym, są zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań zbiorczych. Terminy sporządzania i przekazywania sprawozdań dla poszczególnych jednostek oraz odbiorców określa załącznik nr 5 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Regionalne izby obrachunkowe, na podstawie sprawozdań zbiorczych otrzymanych od jednostek samorządu terytorialnego, które są organem założycielskim lub nadzorującym, sporządzają i przekazują sprawozdania zbiorcze w terminach określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia.

§ 4.
1. Sprawozdania kwartalne są sporządzane w formie dokumentu oraz w formie elektronicznej.

2. Kwoty w sprawozdaniach, o których mowa w ust. 1, wykazuje się w złotych,

3. Sprawozdania kwartalne sporządza się narastająco za pierwszy kwartał, dwa kwartały, trzy kwartały, cztery kwartały roku budżetowego.

4. Sprawozdania należy sporządzać w sposób czytelny i trwały. Podpisy na sprawozdaniu w formie dokumentu składa się odręcznie, a także umieszcza się pieczątkę z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.

5. Jednostki są obowiązane sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.

6. Jednostki sektora finansów publicznych będące odbiorcami sprawozdań jednostkowych, sporządzające sprawozdania łączne i zbiorcze według rodzaju jednostki, są obowiązane sprawdzić prawidłowość otrzymywanych sprawozdań jednostkowych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym. W tym celu mogą zażądać przedstawienia odpowiednich dokumentów.

§ 5.
Dane ze sprawozdań, przekazywanych w formie elektronicznej, powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w tych sprawozdaniach w formie dokumentu. Nieprawidłowości stwierdzone w toku sprawdzenia, o którym mowa w § 4 ust. 6, powinny zostać usunięte przez kierowników jednostek sporządzających sprawozdania jednostkowe przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych i zbiorczych. W razie potrzeby dokonuje się także odpowiednich zapisów korygujących w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 6.
1. Dane dotyczące zadłużenia lub należności jednostek, w odniesieniu odpowiednio do wierzycieli lub dłużników, wykazuje się według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, wobec aktualnego wierzyciela lub dłużnika będącego posiadaczem określonego tytułu, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadku braku informacji co do obrotu na rynku wtórnym wykazuje się odpowiednio pierwotnego nabywcę lub zbywcę.

§ 7.
W sprawozdaniu o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji, w pozycjach odnoszących się do zobowiązań według tytułów dłużnych, wykazuje się kwoty zadłużenia ogółem, w tym zobowiązania długoterminowe, przy czym przez pojęcie zobowiązania długoterminowe rozumie się zadłużenie, którego pierwotny termin spłaty czy też wykupu jest dłuższy niż rok.
§ 8.
Zobowiązania wykazuje się według następujących tytułów:

1) papiery wartościowe, z wyłączeniem papierów udziałowych, dopuszczone do publicznego obrotu, dla których istnieje płynny rynek wtórny, z uwzględnieniem podziału na:

a) krótkoterminowe papiery wartościowe, których termin pozostały do wykupu jest nie dłuższy niż rok,

b) długoterminowe papiery wartościowe, których termin pozostały do wykupu jest dłuższy niż rok,

2) pożyczki i kredyty (przez pożyczki należy rozumieć również: umowy leasingu finansowego, umowy sprzedaży na raty oraz papiery wartościowe, z wyłączeniem papierów udziałowych, nieujęte w pkt 1, których zbywalność jest ograniczona) z uwzględnieniem podziału na:

a) pożyczki i kredyty krótkoterminowe, których termin pozostały do zapłaty jest nie dłuższy niż rok,

b) pożyczki i kredyty długoterminowe, których termin pozostały do zapłaty jest dłuższy niż rok,

3) depozyty:

a) depozyty zbywalne – depozyty, które można natychmiast wymienić na pieniądze lub które są zbywalne, w szczególności, na podstawie czeku, bankowego zlecenia płatniczego, zarówno bez jakichkolwiek ograniczeń, kary pieniężnej, oraz bez utraty korzyści, w szczególności w postaci oprocentowania,

b) inne depozyty, których nie można używać do dokonywania płatności w dowolnym czasie i nie są one wymienialne na pieniądze lub depozyty zbywalne bez znaczących ograniczeń lub kary pieniężnej,

4) zobowiązania wymagalne – wszystkie bezsporne zobowiązania wynikające z ewidencji księgowej, których termin płatności dla dłużnika minął, a nie są przedawnione ani umorzone, w szczególności zobowiązania wynikające z dostaw towarów i usług, prawomocnych orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji.

§ 9.
Do określenia wartości nominalnej zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wartości zobowiązań zaliczanych do państwowego długu publicznego, długu Skarbu Państwa, wartości zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oraz kwoty przewidywanych wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji (Dz. U. Nr 109, poz. 1244), z zastrzeżeniem § 10.
§ 10.
1. Przez wartość wierzytelności, wynikających ze spłat dokonanych za dłużników w ramach realizacji umów poręczenia lub gwarancji, należy rozumieć sumę wierzytelności, przysługujących jednostce od dłużników, z tytułu spłat dokonanych przez tę jednostkę za tych dłużników w wyniku realizacji zawartych umów poręczenia lub gwarancji. Wierzytelności te stanowią sumę łącznej kwoty dokonanych spłat należności głównej oraz należności ubocznych, w szczególności w postaci naliczonych odsetek za zwłokę w spłacie należności głównej.

2. Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) oznacza wartość faktycznie spłaconych środków (należności głównej i należności ubocznych) w ramach realizacji umów poręczenia lub gwarancji.

3. Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń i gwarancji (dochody) oznacza sumę faktycznie odzyskanych przez jednostkę sektora finansów publicznych kwot należności głównej i należności ubocznych.

4. Przez wartość poręczeń i gwarancji, udzielonych w okresie sprawozdawczym, należy rozumieć nominalną wartość poręczeń i gwarancji, udzielonych w okresie sprawozdawczym, obejmującą poręczoną lub gwarantowaną kwotę należności głównej i należności ubocznej.

§ 11.
W sprawozdaniu o stanie należności w pozycjach odnoszących się do tytułów należności należy wykazać kwoty należności ogółem, w tym należności długoterminowe, przy czym przez pojęcie należności długoterminowe rozumie się należności, których pierwotny termin spłaty czy też wykupu jest dłuższy niż rok.
§ 12.
1. Należności jednostki, stanowiące zobowiązania innych podmiotów wobec jednostki sporządzającej sprawozdanie, wykazuje się według tytułu, z którego wynika, oraz osoby dłużnika.

2. Należności wykazuje się według następujących tytułów:

1) papiery wartościowe, z wyłączeniem papierów udziałowych, dopuszczone do publicznego obrotu, dla których istnieje płynny rynek wtórny, z uwzględnieniem podziału na:

a) krótkoterminowe papiery wartościowe, których termin pozostały do wykupu jest nie dłuższy niż rok,

b) długoterminowe papiery wartościowe, których termin pozostały do wykupu jest dłuższy niż rok,

2) pożyczki i kredyty (przez pożyczki należy rozumieć również: umowy leasingu finansowego, umowy sprzedaży na raty oraz papiery wartościowe, z wyłączeniem papierów udziałowych, nieujęte w pkt 1, których zbywalność jest ograniczona), z uwzględnieniem podziału na:

a) pożyczki i kredyty krótkoterminowe, których termin pozostały do zapłaty jest nie dłuższy niż rok,

b) pożyczki i kredyty długoterminowe, których termin pozostały do zapłaty jest dłuższy niż rok,

3) depozyty:

a) depozyty zbywalne – depozyty, które można natychmiast wymienić na pieniądze lub które są zbywalne, w szczególności, na podstawie czeku, bankowego zlecenia płatniczego, zarówno bez jakichkolwiek ograniczeń, kary pieniężnej, oraz bez utraty korzyści, w szczególności w postaci oprocentowania,

b) inne depozyty, których nie można używać do dokonywania płatności w dowolnym czasie i nie są one wymienialne na pieniądze lub depozyty zbywalne bez znaczących ograniczeń lub kary pieniężnej,

4) należności wymagalne – wszystkie bezsporne należności, wynikające z ewidencji księgowej, których termin płatności dla dłużnika minął, a nie są przedawnione ani umorzone, w szczególności, należności wynikające z dostaw towarów i usług, prawomocnych orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji.

§ 13.
1. Należności określa się według wartości nominalnej.

2. Do określenia wartości nominalnej należności stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 9.

§ 14.
Przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do sporządzania sprawozdań za okresy sprawozdawcze, poczynając od sprawozdań kwartalnych za IV kwartał roku 2001.
§ 15.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: M. Belka


Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 10 grudnia 2001 r. (poz. 1653)

Załącznik 1. [STRUKTURA PLIKÓW SPRAWOZDANIA Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ GWARANCJI l PORĘCZEŃ]

Załącznik nr 1

STRUKTURA PLIKÓW SPRAWOZDANIA Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ GWARANCJI l PORĘCZEŃ

1) Plik dotyczący zobowiązań według tytułów (w formacie dbf- bazy danych) powinien posiadać nazwę PRBZExxxxxxxxx k rr gdzie:

xxxxxxxxx - 9-znakowy numer REGON

k - cyfra kwartału

rr - 2 ostatnie cyfry roku sprawozdawczego

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

2) Plik dotyczący poręczeń i gwarancji (w formacie dbf- bazy danych) powinien posiadać nazwę PRBZFxxxxxxxxx k rr gdzie:

xxxxxxxxx - 9-znakowy numer REGON

k - cyfra kwartału

rr - 2 ostatnie cyfry roku sprawozdawczego

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


3) Plik dotyczący wyemitowanych papierów wartościowych (w formacie dbf- bazy danych) powinien posiadać nazwę PRBZPxxxxxxxxx k rr gdzie:

xxxxxxxxx - 9-znakowy numer REGON

k - cyfra kwartału

rr - 2 ostatnie cyfry roku sprawozdawczego

infoRgrafika


4) plik dotyczący danych o pożyczkach i kredytach zagranicznych (w formacie dbf- bazy danych) powinien posiadać nazwę PRBZKxxxxxxxxx k rr gdzie:

xxxxxxxxxx - 9-znakowy numer REGON

k - cyfra kwartału

rr - 2 ostatnie cyfry roku sprawozdawczego

infoRgrafika

Załącznik 2. [STRUKTURA PLIKÓW SPRAWOZDANIA Pb-N O STANIE NALEŻNOŚCI]

Załącznik nr 2

STRUKTURA PLIKÓW SPRAWOZDANIA Pb-N O STANIE NALEŻNOŚCI

1) Plik (w formacie dbf- bazy danych) powinien posiadać nazwę PRBNxxxxxxxxx k rr gdzie:

xxxxxxxxx - 9-znakowy numer REGON

k - cyfra kwartału

rr - 2 ostatnie cyfry roku sprawozdawczego

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


Załącznik 3. [WZÓR SPRAWOZDANIA Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ l GWARANCJI]

Załącznik nr 3

WZÓR SPRAWOZDANIA Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ l GWARANCJI

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


Załącznik 4. [WZÓR SPRAWOZDANIA Rb-N O STANIE NALEŻNOŚCI]

Załącznik nr 4

WZÓR SPRAWOZDANIA Rb-N O STANIE NALEŻNOŚCI

infoRgrafika

infoRgrafika


Załącznik 5. [TERMINY PRZEKAZYWANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ ODBIORCY SPRAWOZDAŃ]

Załącznik nr 5

TERMINY PRZEKAZYWANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ ODBIORCY SPRAWOZDAŃ

l. Terminy przekazywania sprawozdań oraz odbiorcy sprawozdań Rb-Z i Rb-N za l, II i III kwartał

Tabela A

Rodzaj sprawozdania

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Termin złożenia sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż

1

2

3

4

Sprawozdania Jednostkowe

1. Państwowe fundusze celowe posiadające osobowość prawną

1. Nadzorujący minister, kierownik urzędu centralnego, wojewoda

15 dni

2. Państwowe szkoły wyższe

2. Nadzorujący minister

15 dni

3. Jednostki badawczo-rozwojowe

3. Nadzorujący minister, kierownik urzędu centralnego

15 dni

4. Państwowe instytucje kultury

4. Minister będący organizatorem instytucji kultury, kierownik urzędu centralnego

15 dni

5. Jednostki organizacyjne tworzone przez Polską Akademię Nauk

5. Polska Akademia Nauk

15 dni

6. Kasy chorych

6. Kierownik urzędu centralnego

15 dni

7. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej

7. Nadzorujący minister. wojewoda, kierownik urzędu centralnego, nadzorująca państwowa uczelnia medyczna lub państwowa uczelnia prowadząca działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych

15 dni

8. Państwowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków, spółek prawa handlowego

8. Nadzorujący minister

15 dni

9. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (w tym zadłużenie zarządzanych przez niego funduszy)

9. Ministerstwo Finansów -Departament Długu Publicznego

30 dni

10. Jednostki organizacyjne tworzone przez PAN

10. PAN

15 dni

 

Tabela B

Rodzaj sprawozdania

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Termin złożenia sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż

1

2

3

4

Sprawozdania jednostkowe

1. Samorządowe instytucje kultury

1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem instytucji kultury

15 dni

2. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej

2. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

15 dni

3. Fundusze celowe posiadające osobowość prawną (gminne, powiatowe lub wojewódzkie)

3. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

15 dni

4. Samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków, spółek prawa handlowego

4. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

15 dni

 

Tabela C

Rodzaj sprawozdania

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Termin złożenia sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż

1

2

3

4

Sprawozdania zbiorcze

1. Nadzorujący minister, kierownik urzędu centralnego, wojewoda, nadzorująca państwowa uczelnia medyczna lub państwowa uczelnia prowadząca działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych

1. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

30 dni

2. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

2. Regionalna Izba Obrachunkowa

30 dni

3. Regionalna Izba Obrachunkowa

3. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

45 dni

Sprawozdanie łączne

1. Polska Akademia Nauk

1. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

30 dni

 

II. Terminy przekazywania sprawozdań oraz odbiorcy sprawozdań Rb-Z i Rb-N za IV kwartał

Tabela A

Rodzaj sprawozdania

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Termin złożenia sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż

1

2

3

4

Sprawozdania Jednostkowe

1. Państwowe fundusze celowe posiadające osobowość prawną

1. Nadzorujący minister, kierownik urzędu centralnego, wojewoda

40 dni

2. Państwowe szkoły wyższe

2. Nadzorujący minister

40 dni

3. Jednostki badawczo-rozwojowe

3. Nadzorujący minister, kierownik urzędu centralnego

40 dni

4. Państwowe instytucje kultury

4. Minister będący organizatorem instytucji kultury

40 dni

5. Jednostki organizacyjne tworzone przez Polską Akademię Nauk

5. Polska Akademia Nauk

40 dni

6. Kasy chorych

6. Kierownik urzędu centralnego

40 dni

7. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej

7. Nadzorujący minister, wojewoda, kierownik urzędu centralnego, nadzorująca państwowa uczelnia medyczna lub państwowa uczelnia prowadząca działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych

40 dni

8. Państwowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków, spółek prawa handlowego

8. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

40 dni

9. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (w tym zadłużenie zarządzanych przez niego funduszy)

9. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

55 dni

10. Jednostki organizacyjne tworzone przez PAN

10. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

40 dni

 

Tabela B

Rodzaj sprawozdania

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Termin złożenia sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż

1

2

3

4

Sprawozdania jednostkowe

1. Samorządowe instytucje kultury

1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem instytucji kultury

40 dni

2. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej

2. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

40 dni

3. Fundusze celowe posiadające osobowość prawną (gminne, powiatowe lub wojewódzkie)

3. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

40 dni

4. Samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków, spółek prawa handlowego

4. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

40 dni

 

Tabela C

Rodzaj sprawozdania

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Termin złożenia sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż

1

2

3

4

Sprawozdania zbiorcze

1. Nadzorujący minister, kierownik urzędu centralnego, wojewoda, nadzorująca państwowa uczelnia medyczna lub państwowa uczelnia prowadząca działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych

1. Ministerstwo Finansów -Departament Długu Publicznego

55 dni

2. Zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego

2. Regionalna Izba Obrachunkowa

59 dni

3. Regionalna Izba Obrachunkowa

3. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

74 dni

Sprawozdanie łączne

1. Polska Akademia Nauk

1. Ministerstwo Finansów –Departament Długu Publicznego

55 dni

 

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 5 stycznia 2002 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2001-12-21
  • Data wejścia w życie: 2002-01-05
  • Data obowiązywania: 2002-01-05
  • Dokument traci ważność: 2006-06-30
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA