REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2001 nr 84 poz. 923
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 20 lipca 2001 r.
w sprawie ustalenia granicy portu morskiego w Mrzeżynie od strony lądu
Na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. Nr 32, poz. 131, z 1994 r. Nr 27, poz. 96, z 1995 r. Nr 7, poz. 31 i Nr 47, poz. 243, z 1996 r. Nr 34, poz. 145, z 1997 r. Nr 111, poz. 726, z 1999 r. Nr 70, poz. 778 oraz z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1321) zarządza się, co następuje:
Poczynając od punktu granicznego nr 138/432, położonego na zewnętrznej krawędzi główki falochronu wschodniego u wejścia do portu, granica portu biegnie na południowy wschód, zewnętrzną (wschodnią) krawędzią tego falochronu, przez punkty graniczne nr 139/433, 140/434, 43, 141/435, 142/436, 143/437, 144/438, 145/439, 146/440, do punktu granicznego nr 150 położonego na linii brzegu Morza Bałtyckiego.
Od punktu granicznego nr 150 granica portu jest identyczna z granicą pasa technicznego wybrzeża morskiego, biegnie krawędzią muru oporowego falochronu, przez punkty graniczne nr 147/441, 148/442, 149/443, do punktu granicznego nr 843 położonego 14 m na północ od końca muru oporowego. W punkcie granicznym nr 843 granica skręca pod kątem prostym na północny wschód i biegnie 5,80 m do punktu granicznego nr 842. Następnie granica portu, nadal identyczna z granicą pasa technicznego wybrzeża, skręca na południowy wschód i linią w przybliżeniu równoległą do nabrzeża portowego, przez punkt graniczny nr 841, dochodzi do punktu granicznego nr 36.
Od punktu granicznego nr 36 granica portu, nadal identyczna z granicą pasa technicznego wybrzeża, skręca w ogólnym kierunku wschodnim i biegnie przez punkt graniczny nr 37, leżący na narożniku nietrwałego ogrodzenia placu gospodarczego Obchodu Ochrony Wybrzeża i dalej, wzdłuż ogrodzenia, przez punkt graniczny nr 38 do punktu nr 39, w którym skręca na południe, i dołem skarpy, przez punkty graniczne nr 40, 41, 42, dochodzi do punktu granicznego nr 305/212, będącego jednocześnie punktem granicznym ulicy Marynarskiej.
Z punktu granicznego nr 305/212 granica biegnie wzdłuż granicy ulicy Marynarskiej - na południe, do punktu granicznego nr 34 i dalej na zachód, północną granicą ulicy Marynarskiej, do punktu granicznego nr 35 włączając w granice portu teren użytkowany przez bosmanat portu.
W punkcie granicznym nr 35 granica portu skręca na południe i przez punkt graniczny nr 309 dochodzi do punktu granicznego nr 308. Tu skręca pod kątem prostym na wschód i przez punkt graniczny nr 307/214 wzdłuż południowej granicy ulicy Marynarskiej dochodzi do punktu granicznego nr 449 (narożnik trwałego ogrodzenia sąsiedniej nieruchomości).
Dalej granica portu biegnie w ogólnym kierunku południowym, wzdłuż ogrodzenia stanowiącego granicę sąsiedniej nieruchomości, przez punkt graniczny nr 1123, do punktu granicznego nr 491, położonego u zbiegu północnej i zachodniej granicy ulicy Zabytkowej. Następnie, nie zmieniając kierunku, granica portu biegnie zachodnią granicą ulicy Zabytkowej do punktu granicznego nr 1148 i dalej, wzdłuż granic sąsiednich nieruchomości, przez punkt graniczny nr 525, położony na narożniku trwałego ogrodzenia sąsiedniej nieruchomości, do punktu nr 1218 będącego jednocześnie punktem granicznym północnej granicy ulicy Portowej.
Od punktu granicznego nr 1218 granica portu biegnie 17,50 m na północny zachód, północną granicą ulicy Portowej, do punktu granicznego nr 330, tu skręca na południe i zachodnią granicą ulicy Portowej dochodzi do punktu granicznego nr 314, wyłączając ulicę Portową z obszaru portu.
Dalej granica biegnie w kierunku południowo-wschodnim, linią łamaną, południową granicą ulicy Portowej, przez punkty graniczne nr 315 i 316, do punktu granicznego nr 317. W punkcie nr 317 granica skręca na południowy zachód i linią łamaną, wzdłuż przejścia dla pieszych, przez punkty graniczne nr 318, 319 i 320, dochodzi do punktu granicznego nr 321, włączając w granice portu teren zaplecza rybackiego.
Dalej granica portu biegnie na południe, wzdłuż granic sąsiednich nieruchomości, do punktu granicznego nr 322, tu skręca na wschód do punktu granicznego nr 857, następnie skręca na południe i przez punkty graniczne nr 845 i 846 dochodzi do punktu granicznego nr 856, będącego jednocześnie punktem granicznym północnej granicy ulicy Rybackiej.
Od punktu nr 856 granica biegnie na zachód, północną granicą ulicy Rybackiej, do punktu granicznego nr 329, skręca na południowy zachód do punktu granicznego nr 2106, będącego jednocześnie punktem granicznym południowej granicy ulicy Rybackiej.
Następnie granica portu biegnie wzdłuż granic sąsiednich nieruchomości na południowy zachód przez punkty graniczne nr 1668, 1667, 1666 i 1665 do punktu nr 1664, w którym skręca na wschód, dochodzi do punktu granicznego nr 1663, w którym skręca na południowy zachód, i przez punkty graniczne nr 543, 557, 556, 555, 554, 553 dochodzi do punktu granicznego nr 336 położonego u podnóża nasypu drogowego podjazdu od strony wschodniej na most przez rzekę Regę.
W punkcie nr 336 granica skręca pod kątem zbliżonym do prostego, na północny zachód, i dochodzi do punktu granicznego nr 1770, położonego na odwodnej krawędzi betonowego nabrzeża, na wschodnim brzegu rzeki Regi, w odległości około 10 m na północ od osi mostu drogowego. Następnie przekracza rzekę Regę do punktu granicznego nr 1771/155 położonego w odległości około 13 m na północ od osi mostu drogowego, na krawędzi drewnianej ścianki szczelnej z oczepem betonowym, będącej umocnieniem zachodniego brzegu rzeki Regi.
Dalej granica portu biegnie do punktu granicznego nr 149, położonego na północnej granicy ulicy Wojska Polskiego. W punkcie nr 149 granica załamuje się pod kątem prostym i biegnie wzdłuż granicy przyległej nieruchomości na północny wschód, do punktu granicznego nr 138, dalej na zachód do punktu granicznego nr 223, tu skręca na południe do punktu granicznego nr 224, wyłączając z obszaru portu teren zajmowany przez budynek dwukondygnacyjny.
Od punktu nr 224 granica biegnie na zachód, północną granicą ulicy Wojska Polskiego, do punktu nr 191 będącego punktem granicznym nieruchomości Skarbu Państwa - Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
Dalej granica portu biegnie na północ, wzdłuż drogi betonowej, granicą nieruchomości Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe przez punkty graniczne nr 137/226 i 1/1227, do punktu granicznego nr 2/1228, w którym zbiegają się granice portu i pasa technicznego wybrzeża Morza Bałtyckiego. Następnie granica portu, identyczna z granicą pasa technicznego wybrzeża morskiego, biegnie zachodnią granicą betonowej drogi dojazdowej do falochronu zachodniego, w ogólnym kierunku północnym, linią łamaną przez punkty graniczne nr 13, 12, 11 (identyczny z punktem szczegółowej osnowy poziomej III kl. nr 44267), 10, 9, 8, 7 i 6 do punktu granicznego nr 5 położonego w odległości około 4,50 m na południowy wschód od narożnika nasady falochronu zachodniego.
Od punktu granicznego nr 5 granica, nie zmieniając kierunku, biegnie przez punkty graniczne nr 4 i 3 do punktu granicznego nr 408 położonego na linii brzegu Morza Bałtyckiego.
W punkcie nr 408 granica portu skręca na wschód i biegnąc wzdłuż granicy morskich wód wewnętrznych dochodzi do punktu granicznego nr 409, położonego na zewnętrznej (zachodniej) krawędzi zachodniego falochronu wejściowego do portu. Dalej granica biegnie w ogólnym kierunku północnym, zewnętrzną krawędzią zachodniego falochronu, przez punkty graniczne nr 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 2, 1, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425 do punktu nr 426.
W punkcie granicznym nr 426 granica portu skręca na wschód i biegnie wokół główki falochronu zachodniego przez punkty graniczne nr 427, 428 i 429 do punktu granicznego nr 430, położonego na skraju główki falochronu, na wprost wschodnich schodów wejściowych na platformę sygnalizacyjną.
Z punktu granicznego nr 430 granica portu biegnie linią prostą na południowy wschód, zamykając w granicach portu morskie wody wewnętrzne rzeki Regi, i dochodzi do punktu granicznego nr 138/432, od którego rozpoczęto opis granicy.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: w z. K. J. Tchórzewski
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 29 sierpnia 2001 r.
- Data ogłoszenia: 2001-08-14
- Data wejścia w życie: 2001-08-29
- Data obowiązywania: 2001-08-29
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA