REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 74 poz. 864
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA
z dnia 30 sierpnia 2000 r.
w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej.
Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935 oraz z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12 poz. 136 i Nr 43, poz. 489) zarządza się, co następuje:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej,
2) kodzie resortowym lub jego części – należy przez to rozumieć system resortowych kodów identyfikacyjnych (lub jego część), o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy,
3) zakładzie – należy przez to rozumieć zakład opieki zdrowotnej albo zespół zakładów opieki zdrowotnej, o których mowa w ustawie,
4) jednostce organizacyjnej – należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 2 ust. 2 i 3 ustawy,
5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć funkcjonalnie wyodrębnioną, na mocy statutu, regulaminu lub wewnętrznego zarządzenia, część zakładu lub jednostki organizacyjnej,
6) identyfikatorze terytorialnym – rozumie się przez to identyfikator jednostek podziału terytorialnego, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 49 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 769 oraz z 1998 r. Nr 99, poz. 632 i Nr 106, poz. 668).
2. Księgi rejestrowe prowadzi się osobno dla każdego zakładu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej „numerem księgi".
3. Numer księgi składa się z siedmiu cyfr, w tym:
1) dwie pierwsze to:
a) dla rejestrów prowadzonych przez wojewodów – identyfikator terytorialny województwa, na którego obszarze znajduje się siedziba zakładu,
b) dla rejestru prowadzonego przez ministra właściwego do spraw zdrowia – cyfry „99",
2) pięć następnych stanowi numer decyzji o wpisie zakładu do rejestru, o którym mowa w § 10 ust. 2, poprzedzony zerami, jeżeli jest zbudowany z mniej niż pięciu cyfr.
4. Księga rejestrowa składa się z następujących działów:
1) działu pierwszego pod nazwą „Oznaczenie zakładu opieki zdrowotnej", w którym umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a) rubryka pierwsza – numer księgi,
b) rubryka druga – data rejestracji zakładu,
c) rubryka trzecia – data wykreślenia zakładu z rejestru,
d) rubryka czwarta – część l kodu resortowego (numer REGON zakładu),
e) rubryka piąta – numer NIP zakładu,
f) rubryka szósta – część IV kodu resortowego (1-znakowy kod ogólnej struktury organizacyjnej zakładu),
g) rubryka siódma – pełna nazwa zakładu,
h) rubryka ósma – skrócona nazwa zakładu, o ile taką zakład posiada,
i) rubryka dziewiąta – część II kodu resortowego (7-znakowy identyfikator terytorialny),
j) rubryka dziesiąta – adres siedziby zakładu,
k) rubryka jedenasta – numer telefonu zakładu,
l) rubryka dwunasta – numer faksu zakładu,
m) rubryka trzynasta – adres poczty elektronicznej zakładu, jeżeli zakład taki adres posiada,
n) rubryka czternasta – część III kodu resortowego (2-znakowy kod podmiotu, który utworzył zakład),
o) rubryka piętnasta – oznaczenie organu lub innego podmiotu, który utworzył zakład,
p) rubryka szesnasta – imię i nazwisko kierownika zakładu,
q) rubryka siedemnasta – deklarowany termin rozpoczęcia działalności przez zakład,
r) rubryka osiemnasta – rzeczywisty termin rozpoczęcia działalności przez zakład,
s) rubryka dziewiętnasta – data złożenia statutu zakładu do akt rejestrowych,
t) rubryka dwudziesta – data powołania rady społecznej zakładu,
u) rubryka dwudziesta pierwsza – data zaprzestania działalności zakładu,
v) rubryka dwudziesta druga – przyczyny wykreślenia zakładu z rejestru,
w) rubryka dwudziesta trzecia – imię i nazwisko likwidatora,
x) rubryka dwudziesta czwarta – informacja o adresie przechowywania archiwalnej dokumentacji medycznej zlikwidowanego zakładu,
y) rubryka dwudziesta piąta – uwagi,
2) działu drugiego pod nazwą „Jednostki organizacyjne zakładu", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie jednostek organizacyjnych zakładu, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 1:
a) rubryka pierwsza – data rozpoczęcia działalności przez jednostkę organizacyjną,
b) rubryka druga – data zakończenia działalności przez jednostkę organizacyjną,
c) rubryka trzecia – część V kodu resortowego (2-znakowy kod identyfikujący jednostkę organizacyjną w ogólnej strukturze organizacyjnej zakładu),
d) rubryka czwarta – część VI kodu resortowego (1-znakowy kod określający charakter jednostki organizacyjnej),
e) rubryka piąta – nazwa jednostki organizacyjnej,
f) rubryka szósta – 7-znakowy identyfikator terytorialny miejsca położenia jednostki organizacyjnej,
g) rubryka siódma – adres jednostki organizacyjnej, jeżeli jest różny od adresu siedziby zakładu,
h) rubryka ósma – numer telefonu jednostki organizacyjnej,
i) rubryka dziewiąta – numer faksu jednostki organizacyjnej,
j) rubryka dziesiąta – liczba komórek organizacyjnych zarejestrowanych w ramach jednostki organizacyjnej,
3) działu trzeciego pod nazwą „Komórki organizacyjne zakładu", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie komórek organizacyjnych zakładu, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 2:
a) rubryka pierwsza – data rozpoczęcia działalności przez komórkę organizacyjną,
b) rubryka druga – data zakończenia działalności komórki organizacyjnej,
c) rubryka trzecia – część VII kodu resortowego (3-znakowy kod identyfikujący komórkę organizacyjną),
d) rubryka czwarta – część VIII kodu resortowego (4-znakowy kod charakteryzujący specjalność komórki organizacyjnej),
e) rubryka piąta – część V kodu resortowego (2-znakowy kod identyfikujący jednostkę organizacyjną, w obrębie której działa komórka organizacyjna),
f) rubryka szósta – nazwa komórki organizacyjnej,
g) rubryka siódma – adres komórki organizacyjnej, jeżeli jest różny od adresu siedziby zakładu,
h) rubryka ósma – liczba łóżek szpitalnych w komórce organizacyjnej,
4) działu czwartego pod nazwą „Urządzenia medyczne", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie aparatury i sprzętu medycznego, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 3:
a) rubryka pierwsza – kod rejestrowy aparatu/sprzętu medycznego,
b) rubryka druga – nazwa i typ aparatu/sprzętu medycznego,
c) rubryka trzecia – producent aparatu/sprzętu medycznego,
d) rubryka czwarta – rok produkcji aparatu/sprzętu medycznego,
5) działu piątego pod nazwą „Personel medyczny zakładu", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne według grup zawodowych, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 4:
a) rubryka pierwsza – grupa personelu medycznego,
b) rubryka druga – liczba osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne na podstawie umowy o pracę oraz umów cywilnoprawnych według stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia,
c) rubryka trzecia – w tym liczba osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy oraz umów cywilnoprawnych o podobnym zakresie według stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia.
1) wpis zakładu do rejestru,
2) wpis zmian w rejestrze,
3) wykreślenie zakładu z rejestru.
2. Na każdym wniosku organ prowadzący rejestr odnotowuje w chwili złożenia wniosku numer wskazujący na kolejność, w jakiej został złożony.
3. Do wniosków dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
4. Każdy wpis w rejestrze oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów w obrębie poszczególnych działów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i numer wniosku, na podstawie którego został on dokonany.
5. Dane wpisane w rejestrze nie mogą być z niego usunięte.
2. Wydruki, o których mowa w ust. 1, podpisuje osoba upoważniona przez organ prowadzący rejestr i dołącza do księgi rejestrowej.
3. Zestaw ostatnich wydruków wszystkich działów księgi rejestrowej tworzy aktualny stan danych rejestrowych zakładu.
4. Do księgi rejestrowej dołączane są akta rejestrowe obejmujące dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 3, oraz inne dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
2. Wzór wniosku o wpis zakładu do rejestru określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Do wniosku o wpis zakładu do rejestru dołącza się:
1) wykaz jednostek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia,
2) wykaz komórek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia,
3) wykaz aparatury i sprzętu medycznego, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia,
4) wykaz osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne według grup zawodowych, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia,
5) kopie dokumentów stwierdzających spełnianie przez zakład wymagań określonych w art. 9–11 ustawy, a w szczególności:
a) akt o utworzeniu zakładu,
b) statut zakładu,
c) dokument stwierdzający uprawnienia do budynku lub lokalu, w którym prowadzona będzie działalność zakładu,
d) opinię organu inspekcji sanitarnej o spełnieniu wymagań fachowych i sanitarnych, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu,
e) oświadczenie podmiotu tworzącego zakład, w którym wskazany jest kierownik zakładu, oraz jego oświadczenie o przyjęciu obowiązków i dokumenty potwierdzające spełnienie przez niego wymagań związanych z tym stanowiskiem,
f) uchwałę lub zarządzenie o powołaniu rady społecznej, jeżeli ustawa nakłada obowiązek jej powołania.
2. Wzór wniosku o wpis zmian w rejestrze określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
3. Do wniosku o wpis zmian w rejestrze dołącza się dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 3, stanowiące podstawę zmian.
4. Jeżeli w stosunku do danych, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 5, nie zostanie zgłoszony wniosek o wpis zmian w rejestrze w terminie określonym dla ich zgłoszenia, po upływie 14 dni od dnia, o którym mowa w § 3 ust. 4 pkt 5, dane zapisane w rejestrze stają się danymi na ten dzień.
2. Wzór wniosku o wykreślenie zakładu z rejestru określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.
2. Po rozpoznaniu wniosku organ prowadzący rejestr podejmuje decyzję o jego uwzględnieniu albo odrzuceniu.
3. W przypadku uwzględnienia wniosku, organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu w rejestrze.
4. Organ prowadzący rejestr odrzuca wniosek w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z prawem lub niezgodności z prawem załączonych do niego dokumentów.
5. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku lub załączonych do niego dokumentów, organ prowadzący rejestr wzywa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Po bezskutecznym upływie tego terminu wniosek pozostawia bez rozpoznania.
2. Każda decyzja o wpisie zakładu do rejestru jest oznaczana, w chwili jej podejmowania, kolejnym numerem.
Minister Zdrowia: w z. M. Piróg
Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 30 sierpnia 2000 r. (poz. 864)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 6
Załącznik nr 7
- Data ogłoszenia: 2000-09-08
- Data wejścia w życie: 2000-12-09
- Data obowiązywania: 2000-12-09
- Dokument traci ważność: 2004-12-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA