REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 65 poz. 785
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII l TELEWIZJI
z dnia 6 lipca 2000 r.
w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów.
Na podstawie art. 17 ust. 8 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34, z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 770, z 1999 r. Nr 90, poz. 999 oraz z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i 358) zarządza się, co następuje:
2. Wskazanie sponsora może być zawarte w zapowiedzi audycji. Zapowiedź audycji ze wskazaniem sponsora może być rozpowszechniana wyłącznie przed pierwszym nadaniem tej audycji przez nadawcę, nie więcej niż 15 razy w programie telewizyjnym i nie więcej niż 25 razy w programie radiowym.
3. Wskazanie sponsora w zapowiedzi audycji może być rozpowszechniane także przed ponownym nadaniem danej audycji, jeżeli:
1) audycja była nadawana poprzednio wyłącznie jako audycja niesponsorowana lub
2) ponowne nadanie tej samej audycji przez nadawcę następuje na podstawie innej umowy ze sponsorem niż ta, na podstawie której nadawca nadał tę audycję jako audycję sponsorowaną po raz ostatni, a od tej chwili upłynął jeden rok.
2. Do podawania informacji, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepis § 2 ust. 1.
3. W przypadku sponsorowania audycji lub innego przekazu przez udostępnienie usług polegających na pomiarze czasu lub przetwarzaniu danych, wskazania sponsora mogą być emitowane wyłącznie jednocześnie z prezentacją wyniku, czasu lub przetwarzanych danych w zakresie uzasadnionym celowością prezentacji tych informacji. Wskazanie sponsora nie może trwać dłużej niż 8 sekund i zajmować więcej niż 1/16 ekranu odbiornika telewizyjnego.
2. Nagrodami, o których mowa w ust. 1, nie mogą być towary lub usługi, których reklama jest zakazana.
2. Ewidencja sponsorowanych audycji lub innych przekazów powinna zawierać następujące dane:
1) tytuł audycji lub oznaczenie innego przekazu,
2) gatunek audycji,
3) datę emisji,
4) godzinę rozpoczęcia emisji i czas trwania audycji lub innego przekazu,
5) nazwę sponsora oraz przedmiot jego zasadniczej działalności,
6) liczbę emisji zapowiedzi audycji, zawierających wskazanie sponsora, z podaniem daty i godziny emisji.
3. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres jednego roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym audycja lub inny przekaz zostały rozpowszechnione.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: J. Braun
- Data ogłoszenia: 2000-08-09
- Data wejścia w życie: 2000-08-09
- Data obowiązywania: 2011-08-26
- Dokument traci ważność: 2014-02-13
- ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów
- ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 27 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA