REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 65 poz. 784
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII l TELEWIZJI
z dnia 6 lipca 2000 r,
w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych oraz szczegółowych zasad ograniczeń w zakresie przerywania filmów fabularnych i telewizyjnych w celu nadania reklamy lub telesprzedaży.
Na podstawie art. 16 ust. 4 i art. 16a ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34, z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 770, z 1999 r. Nr 90, poz. 999 oraz z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i 358) zarządza się, co następuje:
2. Godzina dziennego czasu nadawania programu w rozumieniu przepisów, o których mowa w ust. 1, oznacza godzinę zegarową.
3. W przypadku nadawania programu przez niepełną godzinę, dopuszczalny godzinowy czas nadawania reklam i telesprzedaży ulega proporcjonalnemu skróceniu.
2. Oznaczenie reklamy powinno zawierać słowo „reklama" lub „ogłoszenie".
3. Oznaczenie telesprzedaży powinno zawierać słowo „telesprzedaż" lub „telezakupy", chyba że telesprzedaż nadawana jest łącznie z reklamami w bloku oznaczonym zgodnie z ust. 1 i 2.
4. Oznaczeń reklamy i telesprzedaży nie wlicza się do czasu nadawania reklamy i telesprzedaży.
2. Nadawca nie może udostępnić więcej niż 35% czasu wykorzystywanego na reklamy w okresie jednego roku na reklamę produktów i usług jednego przedsiębiorcy lub ugrupowania gospodarczego.
2. Ewidencja nadanych reklam i telesprzedaży obejmuje następujące dane:
1) nazwę produktu lub usługi,
2) nazwę zleceniodawcy,
3) datę emisji,
4) godzinę emisji i czas trwania reklamy i telesprzedaży,
5) czas trwania bloku reklamowego i telesprzedaży,
6) łączny czas trwania reklam w godzinie zegarowej,
7) dzienny czas nadawania programu, reklam i telesprzedaży,
8) dzienną liczbę wyemitowanych bloków telesprzedaży.
3. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres 1 roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym reklama lub telesprzedaż została nadana.
2. Filmy fabularne i telewizyjne rozpowszechniane w programach przeznaczonych wyłącznie dla widzów w Rzeczypospolitej Polskiej mogą być przerywane w celu nadania reklamy lub telesprzedaży, jeżeli okres pomiędzy kolejnymi przerwami w danej audycji wynosi co najmniej 20 minut.
3. Filmy fabularne i telewizyjne (z wyjątkiem seriali i audycji rozrywkowych) mogą być przerywane w celu nadania reklamy lub telesprzedaży, jeżeli okres pomiędzy kolejnymi przerwami w danej audycji wynosi co najmniej 20 minut, z tym że w okresie pierwszych 45 minut mogą one być przerywane jednokrotnie w dowolnym czasie.
4. Za czas trwania filmu uważa się rzeczywisty czas jego trwania.
2. Do chwili wejścia w życie przepisów § 9 ust. 1 i 2 do przerywania filmów fabularnych i telewizyjnych stosuje się zasady określone w § 9 ust. 3 rozporządzenia.
3. Przepis § 9 ust. 3 traci moc z dniem 1 stycznia 2003 r.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: J. Braun
- Data ogłoszenia: 2000-08-09
- Data wejścia w życie: 2000-08-09
- Data obowiązywania: 2002-11-29
- Dokument traci ważność: 2004-06-29
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA