REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 61 poz. 713

ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 28 lipca 2000 r.

w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej „Kancelarią", jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, stałych komitetów Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Komitetu Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Kancelaria zapewnia obsługę ministrów – członków Rady Ministrów, jeżeli wynika to z przepisów ustalających szczegółowy zakres działania danego ministra.

3. Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.

§ 2.
1. Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.

2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej „Szefem Kancelarii".

§ 3.
Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Sekretarza do Spraw Parlamentarnych, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
§ 4.
Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznacza swojego zastępcę spośród sekretarzy stanu w Kancelarii oraz określa zakres jego czynności.
§ 5.
Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
§ 6.
Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 do załatwiania w jego imieniu spraw należących do zadań Kancelarii.
§ 7.
1. Sekretarz Rady Ministrów i Sekretarz do Spraw Parlamentarnych wykonują zadania określone w odrębnych przepisach.

2. Sekretarz Rady Ministrów w szczególności koordynuje pracę komórek, o których mowa w § 9 pkt 11–14, w zakresie realizacji ich funkcji obsługi Rady Ministrów i komitetów Rady Ministrów.

3. Szczegółowe zasady koordynacji, o której mowa w ust. 2, ustala Szef Kancelarii w porozumieniu z przewodniczącym właściwego komitetu.

§ 8.
1. W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.

2. W Kancelarii mogą działać ponadto odrębnie tworzone i znoszone gabinety polityczne oraz sekretariaty wiceprezesów Rady Ministrów, a także gabinety polityczne oraz sekretariaty ministrów – członków Rady Ministrów, o których mowa w § 1 ust. 2.

3. Szczegółowy zakres zadań i kompetencji szefów gabinetów politycznych w Kancelarii określają odpowiednio Prezes Rady Ministrów, wiceprezesi Rady Ministrów oraz ministrowie – członkowie Rady Ministrów.

§ 9.
W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów,

2) Gabinety Polityczne Wiceprezesów Rady Ministrów,

3) Gabinet Polityczny Ministra – Członka Rady Ministrów,

4) Sekretariat Prezesa Rady Ministrów,

5) Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów,

6) Sekretariat Ministra – Członka Rady Ministrów,

7) Sekretariat Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów,

8) Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych,

9) Sekretariat Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,

10) Departament Spraw Parlamentarnych Rządu,

11) Departament Prezydialny,

12) Departament Spraw Ekonomicznych,

13) Departament Spraw Społecznych,

14) Departament Spraw Obronnych,

15) Departament Spraw Rodziny,

16) Departament Spraw Zagranicznych,

17) Departament Integracji i Negocjacji z Unią Europejską,

18) Departament Prawny,

19) Departament Kontroli i Nadzoru,

20) Departament Skarg, Wniosków i Petycji,

21) Centrum Informacyjne Rządu,

22) Departament Komunikacji Społecznej,

23) Departament Analiz Programowych,

24) Biuro do Spraw Usuwania Skutków Powodzi,

25) Biuro Dyrektora Generalnego,

26) Biuro Administracyjno-Gospodarcze,

27) Biuro Finansowe,

28) Biuro Informatyki,

29) Biuro Ochrony,

30) Biuro Kadr, Szkolenia i Rozwoju Zawodowego.

§ 10.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
§ 11.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 1999 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. Nr 56, poz. 590 i Nr 109, poz. 1240).
§ 12.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA