REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 20 poz. 252

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU l GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 17 marca 2000 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji kontroli pojazdów.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 84 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz. 1086, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 133, poz. 872, z 1999 r. Nr 106, poz. 1216 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 września 1999 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji kontroli pojazdów (Dz. U. Nr 81, poz. 918) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 10 otrzymuje brzmienie:

 „§ 10. Wydane przed dniem wejścia w życie rozporządzenia upoważnienia do dokonywania badań technicznych pojazdów zachowują ważność nie dłużej niż do dnia 30 czerwca 2004 r.";

2) w załączniku nr 1 do rozporządzenia:

a) w § 4 w ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) 4,2 m – wysokość; dopuszcza się:

a) 3,2 m – w odniesieniu do stacji przewidzianych wyłącznie do badania pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,

b) 4,05 m – w odniesieniu do stacji o podstawowym zakresie badań technicznych, działających w dniu 6 stycznia 1996 r., przewidzianych do badania pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,"

b) w § 6 w ust. 1 w pkt 1 po wyrazach „wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 1–5" dodaje się wyrazy „i pkt 7",

c) w § 7 w ust. 1:

– pkt 9 otrzymuje brzmienie:

,,9) przyrząd do wymuszania kontrolowanego nacisku na mechanizm sterowania hamulcem najazdowym przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t; dotyczy to stacji, których zakres badań obejmuje pojazdy samochodowe oraz przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,51,"

– pkt 11 otrzymuje brzmienie:

,,11) wieloskładnikowy analizator spalin silników o zapłonie iskrowym, z możliwością odczytywania zawartości tlenku węgla (CO) i węglowodorów (CH) oraz współczynnika nadmiaru powietrza (lambda); nie dotyczyło stacji, których zakres badań obejmuje tylko pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i ciągniki rolnicze, z wyjątkiem stacji o poszerzonym zakresie badań obejmującym pojazdy przystosowane do zasilania gazem,";

3) w załączniku nr 4 do rozporządzenia w ust. 4:

a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

,,3) pisemną opinię Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, dotyczącą wymagań techniczno-organizacyjnych określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia,"

b) dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

,,4) kserokopię imiennego uprawnienia diagnosty, wydanego według wzoru określonego w załączniku nr 8 do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 września 1999 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do diagnostów (Dz. U. Nr 81.poz.919)."

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: T. Syryjczyk

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2000-03-24
  • Data wejścia w życie: 2000-03-24
  • Data obowiązywania: 2000-03-24
  • Dokument traci ważność: 2004-01-01

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA