REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 15 poz. 193
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 25 lutego 2000 r.
w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji oraz zasad oznakowania statków rybackich, wzoru zaświadczenia o wpisie do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej oraz wysokości pobieranych opłat za wpis do ewidencji i wydanie zaświadczenia o wpisie.
Na podstawie art. 30 pkt 1, 3 i 4 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o rybołówstwie morskim (Dz. U. Nr 34, poz. 145 i z 1999 r. Nr 70, poz. 778) zarządza się, co następuje:
2. Wzór zaświadczenia stanowi załącznik do rozporządzenia.
3. Odmowa wpisania statku do ewidencji następuje w formie decyzji administracyjnej.
1) imię i nazwisko, obywatelstwo i adres właściciela i armatora statku – w przypadku osoby fizycznej, lub nazwę i siedzibę właściciela i armatora statku – w przypadku osoby prawnej,
2) nazwę statku, jeżeli została nadana,
3) oznakę rybacką, jeżeli statek ją posiadał,
4) międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany,
5) nazwę portu macierzystego statku,
6) rodzaj statku,
7) rodzaj napędu, typy silników, ich numery i moc w kW oraz rok ich zamontowania,
8) długość całkowitą statku,
9) długość między pionami,
10) szerokość i zanurzenie statku,
11) ładowność i pojemność brutto,
12) rok i miejsce budowy statku,
13) datę rozpoczęcia użytkowania statku,
14) materiał główny i rok położenia poszycia burty,
15) typ pierwszego zestawu połowowego,
16) typ drugiego zestawu połowowego,
17) typ trzeciego zestawu połowowego.
2. Do zgłoszenia statku do ewidencji należy dołączyć dokumenty potwierdzające dane zawarte w zgłoszeniu, a w szczególności:
1) uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do statku,
2) decyzję właściwego dyrektora urzędu morskiego, zatwierdzającą nazwę statku, jeżeli jest ona wymagana odrębnymi przepisami,
3) uwierzytelniony odpis świadectwa pomiarowego statku.
3. Do zgłoszenia statku do ewidencji należy ponadto dołączyć:
1) dowód wykreślenia statku z ewidencji, jeżeli statek był uprzednio wpisany do ewidencji prowadzonej przez innego okręgowego inspektora rybołówstwa morskiego,
2) wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub rejestru handlowego, stwierdzający uprawnienie armatora do wykonywania rybołówstwa morskiego.
4. Zgłoszenie do ewidencji powinno być dokonane w formie pisemnej.
1) imię i nazwisko właściciela i armatora statku z podaniem ich obywatelstwa i miejsca zamieszkania – w przypadku osoby fizycznej, lub nazwę i siedzibę właściciela i armatora statku – w przypadku osoby prawnej,
2) nazwę statku, jeżeli została nadana,
3) numer ewidencyjny statku,
4) nadaną oznakę rybacką,
5) poprzednią nazwę i oznakę rybacką, jeżeli były nadane,
6) międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany,
7) nazwę portu macierzystego statku,
8) rodzaj statku,
9) rodzaj napędu, typy silników, ich numery i moc w kW oraz rok ich zamontowania,
10) długość całkowitą statku,
11) szerokość i zanurzenie statku,
12) ładowność i pojemność brutto,
13) rok i miejsce budowy statku,
14) datę rozpoczęcia użytkowania statku,
15) materiał główny i rok położenia poszycia burty,
16) datę wpisu statku do ewidencji,
17) datę wykreślenia statku z ewidencji,
18) podstawę wykreślenia statku z ewidencji.
1) łodzią rybacką jest statek rybacki, którego długość całkowita wynosi nie więcej niż 15 m,
2) kutrem rybackim jest statek rybacki posiadający pokład ciągły, którego długość całkowita wynosi ponad 15 m i nie więcej niż 30 m, a moc napędu głównego nie przekracza 611 kW,
3) trawlerem jest każdy inny statek rybacki.
2. W zgłoszeniu zmiany danych wpisanych do ewidencji oraz okoliczności uzasadniających wykreślenie statku z ewidencji podaje się:
1) numer ewidencyjny statku,
2) oznakę rybacką,
3) nazwę statku, jeżeli została nadana,
4) dane podlegające wpisowi albo okoliczność wymienioną w § 7, uzasadniającą wykreślenie statku z ewidencji.
3. Do zgłoszenia dołącza się:
1) dokument stwierdzający dane podlegające wpisowi albo okoliczność uzasadniającą wykreślenie statku z ewidencji,
2) zaświadczenie o wpisie statku do ewidencji i wszystkie jego odpisy, a jeżeli zmiana dotyczy danych wpisanych do dokumentu bezpieczeństwa statku – również ten dokument.
1) zatonął, zaginął albo uległ zniszczeniu,
2) utracił polską przynależność,
3) utracił charakter statku rybackiego,
4) zmienił port macierzysty na port położony w granicach właściwości terytorialnej innego okręgowego inspektora rybołówstwa morskiego,
5) nie był eksploatowany jako statek rybacki przez okres dłuższy niż 12 miesięcy.
2. Wykreśla się z ewidencji statek również na wniosek armatora.
3. W razie wykreślenia statku z ewidencji, zaświadczenie i wszystkie jego odpisy unieważnia się.
2. Wykreślenie statku z ewidencji następuje w formie decyzji administracyjnej.
2. Oznakę rybacką należy umieścić na kadłubie statku na obu burtach i na pokładzie namiarowym.
3. Oznakę rybacką umieszcza się na wysokości 8–10 cm nad środkiem wysokości nadburcia statku, w odległości 150 cm od dziobnicy; w przypadku łodzi rybackich oznakę umieszcza się 100 cm od dziobnicy.
4. Wysokość liter i cyfr, składających się na oznakę rybacką i sygnał wywoławczy, wynosi:
przy długości całkowitej statku | nie mniej niż |
do 12,5 m | 10 cm |
ponad 12,5 m do 15 m | 25 cm |
ponad 15 m do 30 m | 45 cm |
ponad 30 m do 40 m | 65 cm |
ponad 40 m | 100 cm |
5. Grubość liter i cyfr wynosi 1/5 wysokości liter i cyfr oznaki rybackiej i sygnału wywoławczego.
6. Oznakę rybacką na statkach o długości nie przekraczającej 30 m należy napisać w sposób trwały, białą farbą na czarnym tle albo czarną farbą na białym tle.
7. Oznaką rybacką należy również odpowiednio oznaczyć przynależne do statku łodzie, tratwy, pływaki ratunkowe i koła ratunkowe.
8. Nadwodna, zewnętrzna część kadłuba statku o długości do 30 m nie może być pomalowana farbą szarą, stosowaną do malowania jednostek wojennych.
9. Międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany, umieszcza się po obu stronach nadbudówki.
1) za wpisanie statku do ewidencji oraz wydanie zaświadczenia – w wysokości 30 jednostek obliczeniowych, zwanych „Specjalnym Prawem Ciągnienia” (SDR), określonych przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy,
2) za każdą zmianę danych podlegających wpisowi do ewidencji – w wysokości 10 jednostek obliczeniowych, zwanych „Specjalnym Prawem Ciągnienia” (SDR).
2. Opłaty pobierane są według średniego kursu walutowego, podanego w tabelach kursowych Narodowego Banku Polskiego, z dnia wpisu statku do ewidencji.
1998 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji oraz zasad oznakowania statków rybackich, wzoru zaświadczenia o wpisie do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej oraz wysokości pobieranych opłat za wpis do ewidencji i wydanie zaświadczenia o wpisie (Dz. U. Nr 50, poz. 317).
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: A. Balazs
Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 25 lutego 2000 r. (poz. 193)
WZÓR ZAŚWIADCZENIA O WPISIE STATKU DO EWIDENCJI I NADANIU OZNAKI RYBACKIEJ
- Data ogłoszenia: 2000-03-07
- Data wejścia w życie: 2000-03-22
- Data obowiązywania: 2000-03-22
- Dokument traci ważność: 2002-10-02
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA