REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 3 poz. 21
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OCHRONY ŚRODOWISKA, ZASOBÓW NATURALNYCH I LEŚNICTWA
z dnia 30 grudnia 1998 r.
w sprawie zasad organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur
Na podstawie art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 77, poz. 335, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, Nr 133, poz. 885 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
1) wydziały,
2) laboratoria wojewódzkiego inspektoratu,
3) samodzielne stanowiska pracy - do realizacji spraw będących w bezpośrednim nadzorze wojewódzkiego inspektora, zastępcy wojewódzkiego inspektora lub dyrektora wojewódzkiego inspektoratu.
2. W skład wojewódzkiego inspektoratu mogą wchodzić delegatury wojewódzkiego inspektoratu.
3. W skład delegatury wojewódzkiego inspektoratu mogą wchodzić:
1) działy,
2) laboratorium delegatury wojewódzkiego inspektoratu,
3) samodzielne stanowiska pracy - do realizacji spraw będących w bezpośrednim nadzorze kierowników delegatur wojewódzkiego inspektoratu.
1) wydział inspekcji, którego głównymi zadaniami są:
a) prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie określonym w art. 2 ust. 1 oraz art. 29 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 77, poz. 335, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, Nr 133, poz. 885 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668),
b) prowadzenie spraw związanych z udziałem wojewódzkiego inspektora w postępowaniu dotyczącym lokalizacji inwestycji,
c) przygotowywanie projektów decyzji wojewódzkich inspektorów dotyczących uzgadniania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi,
d) prowadzenie spraw związanych z transgranicznym przemieszczaniem odpadów,
e) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków nadzwyczajnych zagrożeń środowiska i nadzór nad ich usuwaniem,
f) prowadzenie rejestru nadzwyczajnych zagrożeń środowiska,
g) opracowywanie ocen przestrzegania wymogów ochrony środowiska przez wybrane grupy użytkowników środowiska,
h) prowadzenie postępowań administracyjnych w związku z naruszeniem wymagań ochrony środowiska, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i zarządzeń pokontrolnych,
i) prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązków o charakterze niepieniężnym,
j) współpraca z innymi organami kontroli i ścigania;
2) wydział monitoringu środowiska, którego głównymi zadaniami są:
a) opracowywanie projektów regionalnych programów Państwowego Monitoringu Środowiska oraz wykonywanie zadań sieci krajowej i regionalnej Państwowego Monitoringu Środowiska, określonych przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska dla danego województwa,
b) opracowywanie lokalnych programów Państwowego Monitoringu Środowiska w uzgodnieniu z Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska oraz nadzór nad ich realizacją,
c) gromadzenie wyników pomiarów stanu środowiska uzyskiwanych w sieci krajowej, regionalnej i lokalnej Państwowego Monitoringu Środowiska,
d) analizowanie gromadzonych danych, sporządzanie okresowych ocen i prognoz stanu środowiska w województwie,
e) przygotowywanie informacji określających aktualny stan zanieczyszczenia powietrza na danym obszarze,
f) sporządzanie komunikatów, raportów i opracowań tematycznych przeznaczonych do wykorzystania przez administrację rządową i samorządową, a także do informowania społeczeństwa o stanie środowiska;
3) laboratorium, którego głównymi zadaniami są:
a) wykonywanie badań na potrzeby prowadzonych kontroli i działań w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz na rzecz monitoringu środowiska poprzez:
– pobieranie próbek,
– wykonywanie analiz fizykochemicznych i biologicznych,
– pomiary zanieczyszczeń środowiska,
b) wdrażanie nowych metod analitycznych i systemów pomiarowo-kontrolnych,
c) udział w krajowych i międzynarodowych badaniach biegłości i badaniach porównawczych w zakresie prowadzonych przez laboratorium analiz i badań,
d) doskonalenie wdrażanego w laboratorium Systemu Zapewnienia Jakości;
4) wydziały i samodzielne stanowiska pracy do spraw:
a) budżetu, finansów i egzekucji należności pieniężnych,
b) administracyjno-technicznych,
c) prawnych,
d) zamówień publicznych,
e) organizacji,
f) kadr i szkolenia,
g) współpracy międzynarodowej,
h) obronnych,
i) przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Zakres spraw określonych w ust. 1 pkt 1-3 stosuje się odpowiednio do delegatur wojewódzkiego inspektoratu.
3. Zakres spraw, o których mowa w ust. 1 w pkt 4 lit. a), b), c) oraz i), może mieć zastosowanie w organizacji delegatur wojewódzkiego inspektoratu.
2. Regulamin organizacyjny powinien określać:
1) nazwę i siedzibę wojewódzkiego inspektoratu,
2) zadania wojewódzkiego inspektoratu,
3) nazwy komórek organizacyjnych wojewódzkiego inspektoratu,
4) zakresy działania komórek organizacyjnych wojewódzkiego inspektoratu,
5) zakres kompetencji samodzielnych stanowisk wojewódzkiego inspektoratu,
6) nazwy, siedziby, zakresy i obszary działania delegatur wojewódzkiego inspektoratu,
7) inne sprawy istotne dla organizacji i funkcjonowania wojewódzkiego inspektoratu.
Minister Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych
i Leśnictwa: J. Szyszko
- Data ogłoszenia: 1999-01-15
- Data wejścia w życie: 1999-01-15
- Data obowiązywania: 2007-05-25
- Z mocą od: 1999-01-01
- Dokument traci ważność: 2011-01-01
REKLAMA