REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 163 poz. 1158

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 22 grudnia 1998 r.

w sprawie określenia zakresu, trybu, formy oraz terminów dostarczania informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich oraz banków prowadzących działalność maklerską i banków prowadzących rachunki papierów wartościowych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 60 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. – Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715),

2) rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich – rozumie się przez to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1998 r. w sprawie określenia minimalnej wielkości środków własnych domu maklerskiego oraz maksymalnej wysokości kredytów, pożyczek i wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych w stosunku do środków własnych (Dz. U. Nr 163, poz.1156),

3) rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską – rozumie się przez to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1998 r. w sprawie określenia minimalnej wysokości środków własnych przeznaczonych na prowadzenie przez bank działalności maklerskiej oraz rachunków papierów wartościowych (Dz. U. Nr 163, poz. 1157),

4) biurze maklerskim – rozumie się przez to wydzieloną organizacyjnie i finansowo jednostkę organizacyjną banku prowadzącego działalność maklerską, w ramach której prowadzona jest ta działalność,

5) Komisji – rozumie się przez to Komisję Papierów Wartościowych i Giełd.

Rozdział 2

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich

§ 2.

1. Dom maklerski jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach, dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:

1) rozpoczęciu działalności,

2) nabyciu lub zbyciu, w okresie nie dłuższym niż 30 dni, aktywów o znacznej wartości,

3) utracie w wyniku zdarzeń losowych aktywów o znacznej wartości,

4) podjęciu przez zarząd decyzji o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego,

5) podjęciu przez zarząd decyzji o wszczęciu postępowania układowego,

6) wniesieniu do porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego oraz o podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w tej sprawie,

7) wniesieniu do porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania układowego oraz o podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w tej sprawie,

8) podjęciu decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia akcjonariuszy, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz jedną trzecią część kapitału akcyjnego,

9) złożeniu do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, dokonanego przez wierzycieli lub przez zarząd domu maklerskiego,

10) złożeniu do sądu wniosku o otwarcie postępowania układowego,

11) otwarciu likwidacji,

12) podjęciu decyzji o połączeniu z innym podmiotem,

13) podjęciu decyzji o zmianie w kapitałach własnych,

14) sytuacji, w której więcej niż połowa członków zarządu domu maklerskiego lub osób pełniących funkcje kierownicze w domu maklerskim jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze w innym podmiocie, bądź więcej niż połowa członków zarządu lub osób pełniących funkcje kierownicze w innym podmiocie jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze w domu maklerskim,

15) podjęciu decyzji o emisji dłużnych papierów wartościowych,

16) zawarciu umowy pożyczki, w której wyniku powstaną zobowiązania podporządkowane, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich,

17) zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego,

18) wypowiedzeniu przez dom maklerski umowy o badanie sprawozdań finansowych domu maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego, lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot,

19) zawarciu lub rozwiązaniu umowy rachunku bankowego,

20) zaciągnięciu kredytu o wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,

21) podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania czynności związanych z organizacją rynku regulowanego, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy,

22) statusie lub zmianie statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie lub regulowanym rynku pozagiełdowym,

23) niedotrzymaniu wymaganej wysokości kapitału netto, stopy zabezpieczenia, przekroczeniu maksymalnego poziomu zaangażowania, przekroczeniu wskaźnika należności, niedotrzymaniu wymaganej relacji środków własnych do zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych oraz o niedotrzymaniu wymaganej relacji środków własnych do sumy limitów maksymalnej wysokości należności domu maklerskiego z tytułu zawartych transakcji, przyznanych poszczególnym klientom przez dom maklerski, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich,

24) złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzoną działalnością,

25) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,

26) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,

27) sytuacji, w której dom maklerski świadczący usługi zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie:

a) nabył w ramach tej usługi na rzecz swoich klientów akcje spółki publicznej w liczbie zapewniającej osiągnięcie lub przekroczenie odpowiednio 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

b) dokonał zbycia w ramach tej usługi takiej liczby akcji, która spowodowała obniżenie osiągniętego łącznie na rachunkach klientów stanu posiadania akcji spółki publicznej poniżej 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

c) w przypadku gdy na rachunkach papierów wartościowych klientów znajdują się akcje w liczbie zapewniającej co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, dokonał nabycia lub zbycia akcji tej spółki w liczbie zmieniającej stan posiadanych przez klientów głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy o co najmniej 2%,

28) zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej.

2. Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, należą aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych, a w przypadku aktywów finansowych – aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych lub aktywa, które w wyniku ich nabycia spowodują przekroczenie odpowiednio 5%, 10%, 25%, 33% i 50% kapitału akcyjnego (zakładowego) podmiotu gospodarczego, którego akcje (udziały) stanowią przedmiot aktywów finansowych domu maklerskiego.

§ 3.
W przypadku rozpoczęcia działalności przez dom maklerski raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę rozpoczęcia działalności,

2) wskazanie, jakie czynności, w ramach posiadanych zezwoleń lub czynności, o których mowa w art. 31 ustawy, zostały podjęte w dacie, o której mowa w pkt 1.

§ 4.
1. W przypadku nabycia lub zbycia, w okresie nie dłuższym niż 30 dni, aktywów o znacznej wartości, raport bieżący, z zastrzeżeniem ust. 2, powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów,

2) podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów,

3) cenę nabycia lub zbycia aktywów albo ich cenę przyjętą do ewidencji w księgach rachunkowych,

4) w przypadku nabycia aktywów – źródło finansowania zawartej transakcji.

2. W przypadku nabycia lub zbycia aktywów finansowych o znacznej wartości należy dodatkowo podać nazwę podmiotu, którego papiery wartościowe lub udziały są przedmiotem transakcji, oraz wartość nominalną aktywów będących przedmiotem transakcji, procent posiadanego kapitału akcyjnego (zakładowego) danego podmiotu po zawarciu transakcji, kwalifikację księgową nabywanych lub zbywanych aktywów dotyczącą długoterminowego lub krótkoterminowego charakteru inwestycji, a ponadto określić, czy aktywa te zostały nabyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową lub inwestycyjną lub zbyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową.

§ 5.
W przypadku utraty w wyniku zdarzeń losowych aktywów o znacznej wartości, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę wystąpienia zdarzenia losowego, jego charakter oraz rodzaj utraconych aktywów,

2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów,

3) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności domu maklerskiego.

§ 6.
W przypadku podjęcia przez zarząd decyzji o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wielkość zadłużenia,

2) przyczyny zaprzestania płacenia długów,

3) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o ogłoszenie upadłości,

4) jeżeli decyzja zarządu zapadła w formie uchwały – kopię uchwały zarządu.

§ 7.
W przypadku podjęcia przez zarząd decyzji o wszczęciu postępowania układowego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny uzasadniające złożenie wniosku o otwarcie postępowania układowego,

2) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o otwarcie postępowania układowego,

3) jeżeli decyzja zarządu zapadła w formie uchwały – kopię uchwały zarządu.

§ 8.
1. W przypadku umieszczenia w porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) porządek obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

3) projekt uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości spółki,

4) wielkość zadłużenia.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

§ 9.
1. W przypadku umieszczenia w porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania układowego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) porządek obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

3) projekt uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy w sprawie wszczęcia postępowania układowego,

4) przyczyny uzasadniające złożenie wniosku o otwarcie postępowania układowego.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie wszczęcia postępowania układowego raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

§ 10.
W przypadku podjęcia decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia akcjonariuszy, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz jedną trzecią część kapitału akcyjnego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wielkość straty, kapitału akcyjnego, zapasowego oraz kapitałów rezerwowych,

2) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

3) porządek obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

4) projekt uchwały w sprawie dalszego istnienia domu maklerskiego.

§ 11.
W przypadku złożenia do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać kopię wniosku o ogłoszenie upadłości oraz, w przypadku wniosku o ogłoszenie upadłości dokonanego przez wierzycieli, opinię zarządu w sprawie.
§ 12.
W przypadku złożenia do sądu wniosku o otwarcie postępowania układowego, raport bieżący powinien zawierać kopię wniosku.
§ 13.
W przypadku otwarcia likwidacji domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) odpis uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy o otwarciu likwidacji,

2) imiona, nazwiska i adresy likwidatorów ze wskazaniem, czy są to członkowie zarządu, czy też osoby powołane uchwałą walnego zgromadzenia lub wybrane zgodnie ze statutem.

§ 14.
1. W przypadku podjęcia decyzji o połączeniu domu maklerskiego z innym podmiotem, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przesłanki podjęcia decyzji o połączeniu,

2) rodzaj i sposób połączenia,

3) nazwę (firmę) adres, przedmiot działalności i numer rejestru handlowego podmiotu, z którym następuje połączenie,

4) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia,

5) daty bilansów, na których podstawie połączenie ma być dokonane,

6) termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy o połączeniu.

§ 15.
1. W przypadku podjęcia decyzji o zmianie w kapitałach własnych domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny i datę podjęcia decyzji o zmianie w kapitałach własnych zaliczanych do środków własnych domu maklerskiego, a także w pozostałych kapitałach własnych,

2) rodzaj, sposób i przewidywany termin zmiany oraz wielkości, o jakie kapitały własne ulegną zmianie.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię decyzji właściwego organu domu maklerskiego o zmianie w kapitałach własnych podmiotu.

§ 16.
W przypadku gdy więcej niż połowa członków domu maklerskiego lub osób pełniących funkcje kierownicze w domu maklerskim jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze w innym podmiocie bądź więcej niż połowa członków zarządu lub osób pełniących funkcje kierownicze w innym podmiocie jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze w domu maklerskim, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje o tym podmiocie:

1) nazwę (firmę), adres i siedzibę,

2) nazwę i numer właściwego rejestru,

3) przedmiot działalności,

4) wielkość kapitałów własnych,

5) opis jego powiązań gospodarczych i kapitałowych z domem maklerskim.

§ 17.
1. W przypadku podjęcia decyzji o emisji dłużnych papierów wartościowych, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) rodzaj papieru wartościowego,

2) przyczyny i datę podjęcia decyzji o emisji oraz przewidywany termin jej wykonania,

3) wielkość emisji, ilość serii (transzy) i przewidywany termin sprzedaży,

4) wartość nominalną oraz cenę emisyjną papierów wartościowych,

5) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji,

6) warunki wykupu i oprocentowania papierów wartościowych,

7) przewidziane w warunkach emisji świadczenia niepieniężne,

8) wielkość przewidywanych gwarancji lub innych zabezpieczeń, nazwę (firmę) jednostki gwarantującej lub zabezpieczającej oraz sumę jej kapitałów (funduszy) własnych wykazaną w bilansie za ostatni rok obrotowy,

9) cel emisji.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię decyzji właściwego organu domu maklerskiego o emisji dłużnych papierów wartościowych.

3. Po upływie terminu sprzedaży emisji papierów wartościowych lub kolejnych serii (transz) należy w formie raportu bieżącego przesłać informacje o faktycznie zrealizowanych wpływach pieniężnych i faktycznej wielkości zobowiązań podmiotu z tytułu emisji oraz o uzyskanych gwarancjach lub innych zabezpieczeniach.

§ 18.
1. W przypadku zawarcia umowy pożyczki, w wyniku której powstaną zobowiązania podporządkowane, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) nazwę (firmę) i siedzibę lub imię, nazwisko i adres udzielającego pożyczki,

2) wysokość pożyczki, warunki i terminy jej spłaty wraz z oprocentowaniem,

3) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych lub osobowych domu maklerskiego z podmiotem udzielającym pożyczki,

4) przedmiot działalności podmiotu udzielającego pożyczki,

5) nazwę i numer właściwego rejestru dla podmiotu udzielającego pożyczki.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię umowy pożyczki.

§ 19.
W przypadku zawarcia umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) dane o podmiocie uprawnionym:

a) imię, nazwisko albo nazwę (firmę),

b) adres,

c) numer wpisu na listę biegłych rewidentów,

2) datę zawarcia umowy,

3) wskazanie, czy dom maklerski korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeżeli tak, to w jakim zakresie,

4) wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa,

5) czas, na jaki została zawarta umowa.

§ 20.
1. W przypadku wypowiedzenia przez dom maklerski umowy o badanie sprawozdań finansowych domu maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego, lub wypowiedzenia umowy przez ten podmiot, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wskazanie strony, która wypowiedziała umowę,

2) wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych domu maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy,

3) wskazanie organów zaIecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym,

4) opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem domu maklerskiego a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę domu maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.

§ 21.
W przypadku zawarcia lub rozwiązania umowy rachunku bankowego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) nazwę i siedzibę banku lub jego oddziału, z którym została zawarta umowa rachunku bankowego,

2) datę zawarcia lub datę rozwiązania umowy rachunku bankowego,

3) rodzaj rachunku bankowego otwartego i prowadzonego przez bank, o którym mowa w pkt 1,

4) zawarte w umowie z bankiem postanowienia ograniczające swobodę dysponowania środkami pieniężnymi na rachunku bankowym.

§ 22.
W przypadku zaciągnięcia kredytu o wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) nazwę, siedzibę i adres banku udzielającego kredytu,

2) wysokość kredytu,

3) przeznaczenie środków pochodzących z kredytu,

4) okres kredytowania,

5) uprawnienia banku związane z wykorzystaniem udzielonego kredytu i zabezpieczeniem jego zwrotu, wraz z określeniem sposobu zabezpieczenia kredytu.

§ 23.
W przypadku podjęcia lub zaprzestania wykonywania czynności związanych z organizacją rynku regulowanego, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) rodzaj wykonywanej czynności,

2) określenie rynku, na którym czynność jest wykonywana,

3) określenie instrumentu, dla którego wykonywana jest dana czynność,

4) datę podjęcia wykonywania czynności,

5) datę oraz przyczynę zaprzestania wykonywania czynności.

§ 24.
W przypadku uzyskania statusu lub zmiany statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie lub regulowanym rynku pozagiełdowym, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę uzyskania lub zmiany statusu,

2) rodzaj (nazwę) statusu,

3) datę zawieszenia lub utracenia statusu.

§ 25.
1. W przypadku niedotrzymania wymaganej wysokości kapitału netto, stopy zabezpieczenia, przekroczenia maksymalnego poziomu zaangażowania, przekroczenia wskaźnika należności, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać dane, o których mowa w części A załącznika nr 1 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

2. W przypadku niedotrzymania wymaganej relacji środków własnych do zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych, o której mowa w przepisach wymienionych w ust. 1, raport bieżący powinien zawierać dane, o których mowa w dziale X części B załącznika nr 1 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

3. W przypadku niedotrzymania wymaganej relacji środków własnych do sumy limitów maksymalnej wysokości należności domu maklerskiego z tytułu zawartych transakcji, przyznanych poszczególnym klientom przez dom maklerski, o której mowa w przepisach wymienionych w ust. 1, raport bieżący powinien zawierać dane, o których mowa dziale V części B załącznika nr 1 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

4. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1–3, należy dołączyć co najmniej następujące informacje:

1) opis przyczyn niedotrzymania lub przekroczenia wymaganego poziomu wskaźników,

2) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w przepisach, o których mowa w ust. 1.

5. W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1–3, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący przesyłany jest codziennie, z tym że opis działań przysyłany jest z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 26.
W przypadku złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, w związku z prowadzoną działalnością, raport bieżący powinien zawierać kopię tego zawiadomienia.
§ 27.
1. W przypadku uzyskania informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wysokość zobowiązań, z zastrzeżeniem ust. 2,

2) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę, firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich,

3) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania,

4) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych lub osobowych wierzycieli z domem maklerskim.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, wliczane są zobowiązania domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych nie zakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący powinien zawierać informacje o treści tych orzeczeń.

§ 28.
1. W przypadku uzyskania informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wysokość wierzytelności, z zastrzeżeniem ust. 2,

2) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę, firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich,

3) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności,

4) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych lub osobowych dłużników z domem maklerskim.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, wliczane są wierzytelności domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych nie zakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący powinien zawierać informacje o treści tych orzeczeń.

§ 29.
1. W przypadku gdy dom maklerski świadczący usługi zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie:

1) nabył w ramach tej usługi na rzecz swoich klientów akcje spółki publicznej w liczbie zapewniającej osiągnięcie lub przekroczenie odpowiednio 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

2) dokonał zbycia w ramach tej usługi takiej liczby akcji, która spowodowała obniżenie osiągniętego łącznie na rachunkach klientów stanu posiadania akcji spółki publicznej poniżej 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

3) w przypadku gdy na rachunkach papierów wartościowych klientów znajdują się akcje w liczbie zapewniającej co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, dokonał nabycia lub zbycia akcji tej spółki w liczbie zmieniającej stan posiadanych przez klientów głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy o co najmniej 2%,

– raport bieżący powinien zawierać informacje o firmie i siedzibie spółki, której akcje były przedmiotem nabycia lub zbycia, oraz o dacie wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt 1–3.

2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, powstaje po rozliczeniu na rachunkach klientów transakcji nabycia lub zbycia akcji.

§ 30.
1. W przypadku podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z działalności maklerskiej, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) porządek obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

3) projekt uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z działalności maklerskiej,

4) przyczyny rezygnacji z działalności maklerskiej.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenia akcjonariuszy uchwały w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

Rozdział 3

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących działalność maklerską

§ 31.

1. Bank prowadzący działalność maklerską jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:

1) rozpoczęciu działalności przez biuro maklerskie,

2) nabyciu lub zbyciu, w okresie nie dłuższym niż 30 dni, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodzą lub wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie,

3) utracie w wyniku zdarzeń losowych aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie,

4) przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego,

5) wstąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta,

6) zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków, lub zwiększenia funduszy własnych,

7) uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku,

8) podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku,

9) podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu, likwidacji lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku,

10) powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na pokrycie jego zobowiązań,

11) podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej, jeżeli co najmniej jeden z banków mających utworzyć bankową grupę kapitałową prowadzi działalność maklerską,

12) umieszczeniu w porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie połączenia banków, jeżeli bank, z którym ma nastąpić połączenie, prowadzi działalność maklerską,

13) podjęciu decyzji o zmianie wysokości funduszu na działalność maklerską,

14) zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego,

15) wypowiedzeniu przez bank umowy o badanie sprawozdań finansowych biura maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot,

16) podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania czynności związanych z organizacją rynku regulowanego, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy,

17) statusie lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie lub regulowanym rynku pozagiełdowym,

18) niedotrzymaniu przez biuro maklerskie wymaganej wysokości kapitału netto, stopy zabezpieczenia, przekroczeniu maksymalnego poziomu zaangażowania, przekroczeniu wskaźnika należności oraz o niedotrzymaniu wymaganej relacji środków własnych do sumy limitów maksymalnej wysokości należności biura maklerskiego od klientów; z tytułu zawartych transakcji, przyznanych poszczególnym klientom przez biuro maklerskie, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską,

19) złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez biuro maklerskie,

20) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska,

21) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska,

22) sytuacji, w której biuro maklerskie świadczące usługi zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie:

a) nabyło w ramach tej usługi na rzecz swoich klientów akcje spółki publicznej w liczbie zapewniającej osiągnięcie lub przekroczenie odpowiednio 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

b) dokonało zbycia w ramach tej usługi takiej liczby akcji, która spowodowała obniżenie osiągniętego łącznie na rachunkach klientów stanu posiadania akcji spółki publicznej poniżej 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

c) w przypadku gdy na rachunkach papierów wartościowych klientów znajdują się akcje w liczbie zapewniającej co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy – dokonało nabycia lub zbycia akcji tej spółki w liczbie zmieniającej stan posiadanych przez klientów głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy o co najmniej 2%,

23) podjęciu decyzji o zamiarze rezygnacji z działalności maklerskiej.

2. Do aktywów; o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, należą aktywa stanowiące ponad 10% wartości funduszu własnego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska.

§ 32.
W przypadku rozpoczęcia działalności przez biuro maklerskie, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę rozpoczęcia działalności,

2) wskazanie, jakie czynności w ramach posiadanych zezwoleń lub czynności, o których mowa w art. 31 ustawy, zostały podjęte w dacie, o której mowa w pkt 1.

§ 33.
1. W przypadku nabycia lub zbycia, w okresie nie dłuższym niż 30 dni, aktywów o znacznej wartości, raport bieżący, z zastrzeżeniem ust. 2, powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów,

2) podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów,

3) cenę nabycia lub zbycia aktywów albo ich cenę przyjętą do ewidencji w księgach rachunkowych,

4) w przypadku nabycia aktywów – źródło finansowania zawartej transakcji.

2. W przypadku nabycia lub zbycia aktywów finansowych o znacznej wartości należy dodatkowo podać nazwę podmiotu, którego papiery wartościowe lub udziały są przedmiotem transakcji, oraz wartość nominalną aktywów będących przedmiotem transakcji, procent posiadanego kapitału akcyjnego (zakładowego) danego podmiotu po zawarciu transakcji, kwalifikację księgową nabywanych lub zbywanych aktywów dotyczącą długoterminowego lub krótkoterminowego charakteru inwestycji, a ponadto określić, czy aktywa te zostały nabyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową lub inwestycyjną lub zbyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową.

§ 34.
W przypadku utraty w wyniku zdarzeń losowych aktywów o znacznej wartości, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę wystąpienia zdarzenia losowego, jego charakter oraz rodzaj utraconych aktywów,

2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów,

3) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności biura maklerskiego.

§ 35.
W przypadku przedstawienia Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny przedstawienia tego programu,

2) wpływ programu naprawczego na działalność maklerską prowadzoną przez bank.

§ 36.
W przypadku wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy,

3) przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.

§ 37.
W przypadku zalecenia bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków, lub zwiększenia funduszy własnych, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego,

2) przyczyny przedstawienia zalecenia,

3) przewidywane skutki realizacji zalecenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.

§ 38.
W przypadku uchylenia przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku, raport bieżący powinien zawierać datę uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.
§ 39.
W przypadku podjęcia przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku, raport bieżący powinien zawierać datę ustanowienia zarządu komisarycznego oraz skład zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za działalność maklerską banku.
§ 40.
W przypadku podjęcia przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu, likwidacji lub wystąpienia do Rady Ministrów o likwidację banku, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę decyzji o przejęciu,

2) nazwę i siedzibę banku przejmującego,

3) datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora,

4) datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.

§ 41.
W przypadku powiadomienia Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której według bilansu aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań, raport bieżący powinien zawierać datę powiadomienia.
§ 42.
1. W przypadku podjęcia przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej, raport bieżący powinien zawierać wskazanie banków wchodzących w skład tej grupy.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.

§ 43.
1. W przypadku umieszczenia w porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie połączenia banków, jeżeli bank, z którym ma nastąpić połączenie, prowadzi działalność maklerską, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) nazwę i siedzibę banku, z którym ma nastąpić połączenie,

3) ocenę przewidywanych skutków połączenia na działalność maklerską prowadzoną przez bank.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie połączenia banków, raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

§ 44.
1. W przypadku podjęcia decyzji o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na działalność maklerską, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny i datę podjęcia decyzji,

2) przewidywany termin zmiany oraz wielkość, o jaką fundusz ulegnie zmianie.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię decyzji właściwego organu banku o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na działalność maklerską.

§ 45.
W przypadku zawarcia umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) dane o podmiocie uprawnionym:

a) imię, nazwisko, nazwę (firmę),

b) adres,

c) numer wpisu na listę biegłych rewidentów,

2) data zawarcia umowy,

3) wskazanie, czy bank korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeśli tak, to w jakim zakresie,

4) wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa,

5) czas, na jaki została zawarta umowa.

§ 46.
1. W przypadku wypowiedzenia przez bank umowy o badanie sprawozdań finansowych biura maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego, lub wypowiedzenia umowy przez ten podmiot, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wskazanie strony, która wypowiedziała umowę,

2) wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych biura maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy,

3) wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym,

4) opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem banku lub osobami kierującymi biurem maklerskim a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę biura maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.

§ 47.
W przypadku podjęcia lub zaprzestania wykonywania czynności związanych z organizacją rynku regulowanego, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) rodzaj wykonywanej czynności,

2) określenie rynku, na którym czynność jest wykonywana,

3) określenie instrumentu, dla którego wykonywana jest dana czynność,

4) datę podjęcie wykonywania czynności,

5) datę oraz przyczyny zaprzestania wykonywania czynności.

§ 48.
W przypadku uzyskania statusu lub zmiany statusu dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie lub regulowanym rynku pozagiełdowym, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę uzyskania lub zmiany statusu,

2) rodzaj (nazwę) statusu,

3) datę zawieszenia lub utracenia statusu.

§ 49.
1. W przypadku niedotrzymania wymaganej wysokości kapitału netto, stopy zabezpieczenia, przekroczenia maksymalnego poziomu zaangażowania lub przekroczenia wskaźnika należności, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską, raport bieżący powinien zawierać dane, o których mowa w części A załącznika nr 1 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

2. W przypadku niedotrzymania wymaganej relacji środków własnych do sumy limitów maksymalnej wysokości należności biura maklerskiego od klientów z tytułu zawartych transakcji, przyznanych poszczególnym klientom przez biuro maklerskie, o której mowa w przepisach wymienionych w ust. 1, raport bieżący powinien zawierać dane, o których mowa w dziale V części B załącznika nr 1 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

3. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1 i 2, należy dołączyć co najmniej następujące informacje:

1) opis przyczyn niedotrzymania lub przekroczenia wymaganego poziomu wskaźników,

2) opis działań, jakie bank zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w przepisach, o których mowa w ust. 1.

4. W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust.1 i 2, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący przesyłany jest codziennie, z tym że opis działań przysyłany jest z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń banku.

§ 50.
W przypadku złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez biuro maklerskie, raport bieżący powinien zawierać kopię tego zawiadomienia.
§ 51.
1. W przypadku uzyskania informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wysokość zobowiązań, z zastrzeżeniem ust. 2,

2) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę, firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich,

3) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, wliczane są zobowiązania biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych nie zakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący powinien zawierać informacje o treści tych orzeczeń.

§ 52.
1. W przypadku uzyskania informacji o wszczęciu przed organami administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań i dotyczących wierzytelności biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) wysokość wierzytelności, z zastrzeżeniem ust. 2,

2) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę, firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich,

3) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, wliczane są wierzytelności biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych nie zakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący powinien zawierać informacje o treści tych orzeczeń.

§ 53.
1. W przypadku gdy biuro maklerskie świadczące usługi zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie:

1) nabyło w ramach tej usługi na rzecz swoich klientów akcje spółki publicznej w liczbie zapewniającej osiągnięcie lub przekroczenie odpowiednio 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

2) dokonało zbycia w ramach tej usługi takiej liczby akcji, która spowodowała obniżenie osiągniętego łącznie na rachunkach klientów stanu posiadania akcji spółki publicznej poniżej 5% lub 10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy tej spółki,

3) w przypadku gdy na rachunkach papierów wartościowych klientów znajdują się akcje w liczbie zapewniającej co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, – dokonało nabycia lub zbycia akcji tej spółki w liczbie zmieniającej stan posiadanych przez klientów głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy o co najmniej 2%,

– raport bieżący powinien zawierać informacje o firmie i siedzibie spółki, której akcje były przedmiotem nabycia lub zbycia oraz o dacie wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt 1–3.

2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, powstaje po rozliczeniu na rachunkach klientów transakcji nabycia lub zbycia akcji.

§ 54.
1. W przypadku podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z działalności maklerskiej, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) w przypadku gdy decyzję podejmuje walne zgromadzenie akcjonariuszy:

a) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

b) porządek obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

c) projekt uchwały w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej,

d) przyczyny rezygnacji z działalności maklerskiej,

2) w przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd – kopię uchwały zarządu.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

Rozdział 4

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych

§ 55.

Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:

1) rozpoczęciu prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

2) przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego,

3) wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta,

4) podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku,

5) podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu banku, likwidacji banku lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku,

6) zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków lub zwiększenia funduszy własnych,

7) uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku,

8) powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań,

9) podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej,

10) umieszczeniu w porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie połączenia banków, jeżeli bank, z którym ma nastąpić połączenie, prowadzi rachunki papierów wartościowych,

11) złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzeniem rachunków papierów wartościowych,

12) podjęciu decyzji o zamiarze rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.

§ 56.
W przypadku rozpoczęcia działalności polegającej na prowadzeniu rachunków papierów wartościowych, raport bieżący powinien wskazywać datę rozpoczęcia działalności.
§ 57.
W przypadku przedstawienia Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny przedstawienia tego programu,

2) wpływ programu naprawczego na prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych.

§ 58.
W przypadku wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy,

3) przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy dla prowadzania przez bank rachunków papierów wartościowych.

§ 59.
W przypadku podjęcia przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku, raport bieżący powinien zawierać datę ustanowienia zarządu komisarycznego oraz skład zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank.
§ 60.
W przypadku podjęcia przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu banku, likwidacji banku lub wystąpienia do Rady Ministrów o likwidację banku, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę decyzji o przejęciu,

2) nazwę i siedzibę banku przejmującego,

3) datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora,

4) datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.

§ 61.
W przypadku zalecenia bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków lub zwiększenia funduszy własnych, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego,

2) przyczyny przedstawienia zalecenia,

3) przewidywane skutki realizacji zalecenia dla prowadzenia rachunków papierów wartościowych przez bank.

§ 62.
W przypadku uchylenia przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku, raport bieżący powinien zawierać datę uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.
§ 63.
W przypadku powiadomienia Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której według bilansu aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań, raport bieżący powinien zawierać datę powiadomienia.
§ 64.
1. W przypadku podjęcia przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej, raport bieżący powinien zawierać wskazanie banków wchodzących w skład tej grupy.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.

§ 65.
1. W przypadku umieszczenia w porządku obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie połączenia banków, jeżeli bank, z którym ma nastąpić połączenie, prowadzi rachunki papierów wartościowych, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

2) nazwę i siedzibę banku, z którym ma nastąpić połączenie,

3) ocenę przewidywanych skutków połączenia na prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie połączenia banków, raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

§ 66.
W przypadku złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzeniem rachunków papierów wartościowych, raport bieżący powinien zawierać kopię tego zawiadomienia.
§ 67.
1. W przypadku podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych, raport bieżący powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

1) w przypadku gdy decyzję podejmuje walne zgromadzenie akcjonariuszy:

a) datę walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

b) porządek obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy,

c) projekt uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

d) przyczyny rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

2) w przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd – kopię uchwały zarządu.

2. Po podjęciu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych, raportem bieżącym jest odpis tej uchwały.

Rozdział 5

Tryb, forma oraz terminy dostarczania informacji

§ 68.

1. Dom maklerski jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji półroczne sprawozdanie z działalności domu maklerskiego i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego.

2. Biuro maklerskie jest obowiązane przekazywać (dostarczać) Komisji półroczne sprawozdanie z działalności biura maklerskiego i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego.

3. Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji półroczne sprawozdanie z działalności i nadzoru wewnętrznego dotyczące jednostki organizacyjnej banku zajmującej się prowadzeniem rachunków papierów wartościowych.

4. Sprawozdanie z działalności i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego sporządzane jest za każde półrocze roku kalendarzowego.

5. Jeżeli dom maklerski lub biuro maklerskie rozpoczęło działalność maklerską albo bank rozpoczął prowadzenie rachunków papierów wartościowych w maju lub czerwcu albo w listopadzie lub grudniu, dane za ten miesiąc lub te dwa miesiące można połączyć z danymi wykazywanymi w sprawozdaniu z działalności i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego za okres następny.

6. Sprawozdanie z działalności i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego domu maklerskiego oraz biura maklerskiego sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia.

7. Sprawozdanie z działalności banku prowadzącego rachunki papierów wartościowych i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia.

§ 69.
1. Dom maklerski jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji sprawozdania miesięczne, półroczne, wstępne roczne sprawozdania finansowe oraz roczne sprawozdania finansowe domu maklerskiego, z zastrzeżeniem ust. 5.

2. Dom maklerski jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe, jeżeli obowiązek ich sporządzenia wynika z odrębnych przepisów.

3. Biuro maklerskie jest obowiązane przekazywać (dostarczać) Komisji sprawozdania miesięczne, półroczne, wstępne roczne sprawozdania finansowe oraz roczne sprawozdania finansowe biura maklerskiego, z zastrzeżeniem ust. 5.

4. Sprawozdania miesięczne, półroczne, wstępne roczne sprawozdania finansowe oraz roczne sprawozdania finansowe sporządzane są na podstawie ksiąg rachunkowych, ewidencji papierów wartościowych oraz innych zbiorów danych przechowywanych na trwałych nośnikach informacji.

5. W przypadku gdy dom maklerski lub biuro maklerskie rozpoczęło działalność maklerską w piątym lub szóstym miesiącu roku obrotowego, sporządzanie i przesyłanie sprawozdania półrocznego za pierwsze półrocze tego roku obrotowego nie jest obowiązkowe.

§ 70.
1. Dane zawarte w sprawozdaniu miesięcznym przedstawia się zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia.

2. Sprawozdanie miesięczne sporządza się zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, z zastosowaniem zasad wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego netto, określonych na dzień bilansowy.

3. Sprawozdanie miesięczne sporządza się narastająco od początku roku obrotowego, w sposób zapewniający porównywalność bieżących danych z danymi przedstawionymi za okres poprzedni.

4. W przypadku zmiany zastosowanych metod sporządzenia danych wykazywanych w sprawozdaniu miesięcznym, sporządza się notę objaśniającą, w której należy przedstawić informacje zapewniające porównywalność danych, o których mowa w ust. 3.

5. W przypadku gdy wykazana w sprawozdaniu miesięcznym domu maklerskiego jedna trzecia środków własnych na prowadzenie działalności jest mniejsza od różnicy między sumą niepokrytej straty z lat ubiegłych i straty z bieżącej działalności a sumą kapitału zapasowego i kapitałów rezerwowych, do sprawozdania miesięcznego należy dołączyć:

1) opis przyczyn niedotrzymania relacji określonej powyżej,

2) opis działań, jakie dom maklerski podjął lub zamierza podjąć w celu przywrócenia relacji określonej powyżej do stanu zgodnego z wymaganym.

§ 71.
1. Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych jest obowiązany przekazywać (dostarczać) Komisji miesięczne informacje obejmujące:

1) sumę wartości instrumentów finansowych klientów, przechowywanych na rachunkach papierów wartościowych, wycenionych według zasad, o których mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska,

2) liczbę prowadzonych rachunków papierów wartościowych.

2. Informacje sporządza się według stanu na ostatni dzień miesiąca.

§ 72.
1. Sprawozdanie półroczne obejmuje sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze roku obrotowego składające się z bilansu, rachunku zysków i strat, sprawozdania z przepływu środków pieniężnych oraz informacji dodatkowej.

2. Sprawozdanie półroczne sporządza się zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, z zastosowaniem zasad wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego netto, określonych na dzień bilansowy.

3. Sprawozdanie półroczne sporządza się w sposób zapewniający porównywalność danych bieżącego półrocza roku obrotowego z danymi przedstawionymi za analogiczny okres roku poprzedniego.

§ 73.
1. Wstępne roczne sprawozdanie finansowe składające się z bilansu, rachunku zysków i strat, sprawozdania z przepływu środków pieniężnych oraz informacji dodatkowej sporządza się zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości.

2. Wstępne roczne sprawozdanie finansowe sporządza się w sposób zapewniający porównywalność danych bieżącego roku obrotowego z danymi przedstawionymi za rok poprzedni.

§ 74.
1. Do rocznego sprawozdania finansowego dołącza się opinię biegłego rewidenta o prawidłowości i rzetelności sprawozdania finansowego, raport z badania sprawozdania finansowego oraz sprawozdanie z działalności domu maklerskiego lub biura maklerskiego w roku obrotowym.

2. Biuro maklerskie spełnia obowiązek przekazania (dostarczenia) sprawozdania z działalności, o którym mowa w ust. 1, jeżeli do rocznego sprawozdania finansowego biura maklerskiego oraz opinii i raportu, o których mowa w ust. 1, dołączona jest część sprawozdania z działalności banku w roku obrotowym, która dotyczy działalności maklerskiej.

3. Roczne sprawozdanie finansowe sporządza się w sposób zapewniający porównywalność danych bieżącego roku obrotowego z danymi przedstawionymi za rok poprzedni.

§ 75.
1. Do rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego dołącza się sprawozdanie z działalności grupy kapitałowej, opinię biegłego rewidenta o prawidłowości i rzetelności skonsolidowanego sprawozdania finansowego oraz raport z badania skonsolidowanego sprawozdania finansowego.

2. Roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe sporządza się w sposób zapewniający porównywalność danych bieżącego roku obrotowego z danymi przedstawionymi za rok poprzedni.

§ 76.
1. Raport bieżący przekazuje (dostarcza) się, z zastrzeżeniem ust. 2, w terminie 3 dni roboczych od wystąpienia zdarzenia lub powzięcia przez dom maklerski, biuro maklerskie lub bank prowadzący rachunki papierów wartościowych informacji o nim.

2. W przypadkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, 4, 9, 11, 23, § 31 ust. 1 pkt 3, 4, 7–10 oraz 18, § 55 pkt 2, 4, 5, 7 i 8, raport bieżący przekazuje (dostarcza) się w terminie 24 godzin od wystąpienia zdarzenia lub powzięcia przez dom maklerski, biuro maklerskie lub bank prowadzący rachunki papierów wartościowych informacji o nim.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w § 68, przekazuje (dostarcza) się w terminie 6 tygodni od zakończenia każdego półrocza roku kalendarzowego.

4. Sprawozdanie miesięczne oraz informacje, o których mowa w § 71, przekazuje (dostarcza) się nie później niż do 20 dnia następnego okresu sprawozdawczego.

5. Sprawozdanie półroczne przekazuje (dostarcza) się w terminie sześciu tygodni od zakończenia pierwszego półrocza roku obrotowego.

6. Wstępne roczne sprawozdanie finansowe, z zastrzeżeniem ust. 9, przekazuje (dostarcza) się nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia roku obrotowego. W przypadku gdy w powyższym terminie sporządzono kilka wersji wstępnego rocznego sprawozdania finansowego, Komisji przekazuje (dostarcza) się jego ostatnią wersję.

7. Roczne sprawozdanie finansowe wraz z dokumentami, o których mowa w § 74 ust. 1 i 2, przekazuje (dostarcza) się niezwłocznie po zakończeniu badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, nie później jednak niż 15 dni przed terminem zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy dokonującego zatwierdzenia sprawozdania finansowego domu maklerskiego lub banku prowadzącego działalność maklerską. W przypadku gdy opinia o badanym sprawozdaniu jest opinią z zastrzeżeniem, opinią negatywną lub biegły rewident odstąpił od wydania opinii, sprawozdanie przekazuje (dostarcza) się niezwłocznie po zakończeniu badania sprawozdania finansowego.

8. Przesłanie rocznego sprawozdania finansowego wraz z dokumentami, o których mowa w § 74 ust. 1 i 2, w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia roku obrotowego, zwalnia z obowiązku przesłania wstępnego rocznego sprawozdania finansowego.

9. Do rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego stosuje się odpowiednio przepisy ust. 8.

§ 77.
1. Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich oraz banków prowadzących działalność maklerską i banków prowadzących rachunki papierów wartościowych przesyła się Komisji telefaksem bądź w formie dokumentu za pomocą poczty, poczty kurierskiej lub posłańca.

2. Raporty bieżące, półroczne sprawozdania z działalności i funkcjonowania nadzoru wewnętrznego, miesięczne sprawozdania finansowe, informacje miesięczne, półroczne sprawozdania finansowe oraz wstępne roczne sprawozdania finansowe mogą być przesyłane do Komisji, za pomocą systemu informatycznego wskazanego przez Komisję.

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o obowiązku przekazywania (dostarczania) Komisji odpisów lub kopii dokumentów, przekazuje (dostarcza) się je za pomocą poczty, poczty kurierskiej lub posłańca.

Rozdział 6

Przepisy końcowe

§ 78.

Traci moc zarządzenie Przewodniczącego Komisji Papierów Wartościowych z dnia 7 lipca 1994 r. w sprawie zakresu i terminów dostarczania przez podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie informacji dotyczących jego działalności i sytuacji finansowej (Monitor Polski Nr 40, poz. 341 oraz z 1997 r. Nr 29, poz. 278).
§ 79.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek

Załącznik 1. [SPRAWOZDANIE MIESIĘCZNE MRF-01 O STANIE KAPITAŁU NETTO, STOPIE ZABEZPIECZENIA, POZIOMIE ZAANGAŻOWANIA, SUMIE LIMITÓW NALEŻNOŚCI PRZYZNANYCH KLIENTOM I WSKAŹNIKU NALEŻNOŚCI]

Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 22 grudnia 1998 r. (poz. 1158)

Załącznik nr 1

SPRAWOZDANIE MIESIĘCZNE MRF–01 O STANIE KAPITAŁU NETTO, STOPIE ZABEZPIECZENIA, POZIOMIE ZAANGAŻOWANIA, SUMIE LIMITÓW NALEŻNOŚCI PRZYZNANYCH KLIENTOM I WSKAŹNIKU NALEŻNOŚCI

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 2. [PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI DOMU (BIURA) MAKLERSKIEGO I FUNKCJONOWANIA NADZORU WEWNĘTRZNEGO PRN-01]

Załącznik nr 2

PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI DOMU (BIURA) MAKLERSKIEGO I FUNKCJONOWANIA NADZORU WEWNĘTRZNEGO PRN–01

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 3. [PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI BANKU PROWADZĄCEGO RACHUNKI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I FUNKCJONOWANIA NADZORU WEWNĘTRZNEGO PRN-02]

Załącznik nr 3

PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI BANKU PROWADZĄCEGO RACHUNKI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I FUNKCJONOWANIA NADZORU WEWNĘTRZNEGO PRN–02

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA