REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1997 nr 31 poz. 175
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 25 marca 1997 r.
w sprawie zakresu, trybu i warunków wspierania środkami z budżetu państwa na rok 1997 realizacji regionalnych programów restrukturyzacyjnych oraz tworzenia instytucji lokalnych.
Na podstawie art. 37i ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128 i Nr 28, poz. 153) oraz art. 27 ust. 2 ustawy budżetowej na rok 1997 z dnia 21 lutego 1997 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 106) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) województwa, w których realizacja regionalnego programu, mającego na celu restrukturyzację gospodarki i ograniczenie negatywnych skutków bezrobocia, jest wspierana ze środków budżetu państwa na rok 1997,
2) tryb i warunki wspierania ze środków budżetu państwa na rok 1997 realizacji regionalnych programów restrukturyzacyjnych w województwach, o których mowa w pkt 1,
3) tryb składania wniosków i szczegółowe zasady przyznawania dotacji ze środków budżetu państwa na rok 1997 na tworzenie instytucji lokalnych w województwie katowickim, o których mowa w art. 19 ust. 2, art. 20 ust. 4, 5 i 7 oraz art. 21–23 „Kontraktu regionalnego dla województwa katowickiego”.
1) ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu – rozumie się przez to ustawę z dnia 14 grudnia 1994 r., o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128 i Nr 28, poz. 153),
2) ustawie budżetowej – rozumie się przez to ustawę budżetową na rok 1997 z dnia 21 lutego 1997 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 106),
3) ustawie o finansowaniu gmin – rozumie się przez to ustawę z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin (Dz. U. Nr 129, poz. 600, z 1994 r. Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 124, poz. 601 i Nr 154, poz. 794 oraz z 1996 r. Nr 149, poz. 704 i Nr 156, poz. 774),
4) Kontrakcie – rozumie się przez to „Kontrakt regionalny dla województwa katowickiego” z dnia 5 października 1995 r., o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 1 ustawy budżetowej.
Rozdział 2
Województwa otrzymujące środki z rezerw celowych budżetu państwa na rok 1997 oraz przeznaczenie tych środków
§ 3.
1) programu restrukturyzacji województwa koszalińskiego,
2) programu restrukturyzacji województwa łódzkiego,
3) programu restrukturyzacji województwa wałbrzyskiego,
4) programu obejmującego inwestycje określone w Programie Ochrony Środowiska – MASTER-PLAN dla Regionu Wielkich Jezior Mazurskich i finansowane z udziałem środków Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku, które są wykonywane przez gminy w województwach olsztyńskim i suwalskim,
zwanych dalej „regionalnymi programami restrukturyzacyjnymi”.
2. Ze środków rezerwy celowej, określonej w ust. 1, przeznacza się dla:
1) województwa koszalińskiego – kwotę 14 400 tys. zł,
2) województwa łódzkiego – kwotę 19 500 tys. zł,
3) województwa wałbrzyskiego – kwotę 16 100 tys. zł,
4) województw olsztyńskiego i suwalskiego – kwotę 7 460 tys. zł.
3. Środki z rezerwy celowej, o których mowa w ust. 2, są przeznaczone na:
1) dotacje dla gmin i podmiotów gospodarczych na dofinansowanie inwestycji określonych w regionalnych programach restrukturyzacyjnych, przyznawane w trybie i na warunkach określonych w rozdziale 3, z zastrzeżeniem ust. 4,
2) na dotacje dla agencji rozwoju regionalnego i fundacji, zwanych dalej „instytucjami regionalnymi”, przyznawane w trybie i na warunkach określonych w rozdziale 4, z zastrzeżeniem ust. 5.
4. Środki z rezerwy celowej, o których mowa w ust. 2 pkt 4, są przeznaczone wyłącznie na dofinansowanie inwestycji rozpoczętych przed dniem 1 stycznia 1997 r.,
5. Przepisu ust. 3 pkt 2 nie stosuje się do środków z rezerwy celowej, o których mowa w ust. 2 pkt 4.
Rozdział 3
Dotacje na dofinansowanie inwestycji określonych w regionalnych programach restrukturyzacyjnych
§ 5.
2. Kwoty dotacji na dofinansowanie inwestycji realizowanych w województwach olsztyńskim i suwalskim, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4 i w ust. 4, są wstępnie ustalane przez Wojewodę Olsztyńskiego i Wojewodę Suwalskiego, w drodze porozumienia, po rozpatrzeniu wniosków, o których mowa w § 6, i zasięgnięciu opinii Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku; wymienieni wojewodowie, po wstępnym ustaleniu kwot dotacji, podejmują działania określone w § 7 w odniesieniu do poszczególnych inwestycji realizowanych w danym województwie.
3. Łączna kwota dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie w 1997 r.:
1) inwestycji będącej zadaniem własnym gminy nie może przekroczyć kwoty, którą ustala się według zasad określonych w art. 21 ust. 4–6 ustawy o finansowaniu gmin,
2) inwestycji nie będącej zadaniem własnym gminy, która jest rozpoczynana i kończona w 1997 r. lub realizowana w okresie dłuższym niż rok, nie może przekroczyć 100% kwoty środków innych niż środki z budżetu państwa, planowanych na finansowanie tej inwestycji w 1997 r., z tym że łączna kwota dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie takiej inwestycji nie może przekroczyć 50% jej wartości kosztorysowej.
2. Wojewoda zawiadamia inwestorów, których inwestycje są określone w regionalnym programie restrukturyzacyjnym, o ustalonym terminie składania wniosków.
3. Wniosek o przyznanie dotacji na dofinansowanie inwestycji jest sporządzany według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
4. Część opisowa wniosku powinna zawierać w szczególności uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji objętej wnioskiem oraz informacje o:
1) zakresie rzeczowym inwestycji, wykonanym do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek, jeżeli inwestycja jest w toku realizacji,
2) zakresie rzeczowym inwestycji, planowanym do wykonania do terminu jej zakończenia określonego w części A poz. 4 wniosku (w tym w 1997 r., jeżeli inwestycja jest planowana do zakończenia po 1997 r.),
3) stanie przygotowania inwestycji do realizacji,
4) uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska związanych z realizacją inwestycji,
5) planowanych efektach realizacji zadań, innych niż określone w części A poz. 5 wniosku,
6) przewidywanych kwotach i źródłach środków zagranicznych, które w 1997 r. mają być przeznaczone na finansowanie inwestycji,
7) wnioskach o przyznanie dotacji z państwowych funduszów celowych albo z budżetu wojewody lub z innego źródła, złożonych przez wnioskodawcę, lecz nie rozpatrzonych do dnia, w którym jest składany wniosek.
5. Wnioskodawca do wniosku załącza:
1) pisemne potwierdzenie banku o udzieleniu lub zapewnieniu udzielenia wnioskodawcy kredytu na finansowanie inwestycji oraz o kwocie tego kredytu, jeżeli w części B tabeli 1 wniosku jest wykazany kredyt jako źródło finansowania tej inwestycji; w razie wykazania pożyczki w części B tabeli 1 wniosku, do takiego wniosku wnioskodawca załącza pisemne potwierdzenie pożyczkodawcy zawierające odpowiednie informacje,
2) zobowiązanie wnioskodawcy do zwrotu dotacji wraz z odsetkami, w wysokości ustalanej od zaległości podatkowych, naliczonymi od dnia otrzymania dotacji do dnia jej zwrotu – w wypadkach, o których mowa w § 8 ust. 4 pkt 1 i w ust. 5, oraz od dnia następującego po terminie określonym w § 11 ust. 1 do dnia zwrotu kwoty dotacji, o której mowa w tym przepisie.
6. Przy sporządzaniu i rozpatrywaniu wniosków w pierwszej kolejności powinny być uwzględnione inwestycje planowane do zakończenia w 1997 r. i 1998 r.
1) ustala kwotę dotacji na dofinansowanie poszczególnych inwestycji oraz planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom; jeżeli dotacje mają być przekazane w ratach – wojewoda określa też wysokość rat i planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom,
2) przekazuje Ministrowi Gospodarki wykaz inwestycji, które będą dofinansowane dotacją, zawierający w szczególności pełne nazwy inwestycji, ich wartość kosztorysową i termin realizacji, kwoty środków planowanych w budżetach gmin na finansowanie inwestycji realizowanych jako zadania własne gmin i kwoty środków innych niż środki z budżetu państwa, planowanych na finansowanie inwestycji nie będących zadaniami własnymi gmin, ustalone kwoty dotacji i planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom oraz klasyfikację budżetową (dział, rozdział, paragraf) wydatków budżetowych, które mają być poniesione z budżetu państwa na poszczególne inwestycje,
3) występuje do Ministra Finansów z wnioskiem o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa, załączając do wniosku kopię wykazu, o którym mowa w pkt 2,
4) informuje wnioskodawców o ustalonych kwotach dotacji i planowanych terminach ich przekazania.
2. Kopię wykazu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wojewoda przekazuje również Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej.
3. Wojewoda przekazuje wnioskodawcy dotację w kwocie i terminie, które ustalił po rozpatrzeniu wniosków, chyba że:
1) w wypadku, o którym mowa w § 8 ust. 3 – zmieni ustalony termin przekazania dotacji,
2) w wypadku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 2 – dane raty dotacji nie podlegają przekazaniu wnioskodawcy.
1) prawidłowość wykorzystania dotacji przekazanych wnioskodawcom,
2) przestrzeganie przez wnioskodawców obowiązku zwrotu dotacji, w wypadkach określonych w ust. 4 pkt 1, ust. 5 i 7 oraz w § 11 ust. 1.
2. Jeżeli wojewoda, w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od wnioskodawcy, stwierdzi nieprawidłowości polegające w szczególności na:
1) wstrzymaniu lub zaniechaniu realizacji kontynuowanej inwestycji, nierozpoczęciu inwestycji w planowanym terminie albo zaawansowaniu realizacji inwestycji w stopniu zagrażającym jej zakończeniu w planowanym terminie,
2) wykorzystaniu dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem,
podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustala dla wnioskodawcy termin, do którego wnioskodawca jest zobowiązany usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym wojewodę.
3. Wojewoda, w czasie podejmowania działań wobec wnioskodawcy, może zmienić ustalone terminy przekazania pozostałych rat dotacji.
4. Jeżeli wnioskodawca nie usunie nieprawidłowości w ustalonym przez wojewodę terminie, o którym mowa w ust. 2:
1) dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji podlega zwrotowi w całości przez wnioskodawcę, w ciągu 14 dni po upływie tego terminu, do budżetu wojewody,
2) wojewoda nie przekazuje wnioskodawcy pozostałych rat dotacji.
5. Dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji podlega zwrotowi w całości do budżetu wojewody, również gdy:
1) inwestycja przewidziana do zakończenia w 1997 r. nie zostanie zakończona do dnia 31 grudnia 1997 r.,
2) inwestycja przewidziana do zakończenia po 1997 r. nie zostanie zrealizowana w zakresie rzeczowym planowanym, w części C wniosku, do wykonania w 1997 r.
6. W wypadkach, o których mowa w ust. 5, dotacja podlega zwrotowi przez wnioskodawcę w terminie uzgodnionym z wojewodą, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 1998 r.
7. Wnioskodawca realizujący:
1) inwestycję będącą zadaniem własnym gminy zwraca część dotacji, w wypadku określonym w art. 21 ust. 8 ustawy o finansowaniu gmin, w kwocie ustalonej zgodnie z tym przepisem,
2) inwestycję nie będącą zadaniem własnym gminy zwraca część dotacji, jeżeli w 1997 r. nie przeznaczy na finansowanie inwestycji środków innych niż środki z budżetu państwa w kwocie planowanej w części B wniosku, z zastrzeżeniem ust. 8.
8. W wypadku, o którym mowa w ust. 7 pkt 2, wnioskodawca zwraca dotację, w kwocie stanowiącej różnicę między kwotą dotacji otrzymanej w roku budżetowym a kwotą tej dotacji, obniżoną o taki sam procent, o jaki w roku budżetowym była niższa kwota rzeczywistych wydatków na finansowanie inwestycji ze środków innych niż środki z budżetu państwa od łącznej kwoty takich środków planowanej na rok budżetowy w części B w tabeli 1 rubryce 6 wniosku.
9. Przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio także do części dotacji podlegającej zwrotowi, w wypadkach określonych w ust. 7.
1) zwiększenie kwot dotacji ustalonych na dofinansowanie inwestycji, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1,
2) dofinansowanie innych inwestycji objętych wnioskami złożonymi w terminie określonym w § 6 ust. 1,
3) cel określony w § 13 ust. 1.
2. W wypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, stosuje się odpowiednio również pozostałe przepisy rozdziału 3 oraz odrębne przepisy określające zasady przenoszenia planowanych wydatków budżetowych.
1) nazwę i adres wnioskodawcy,
2) nazwę i lokalizację inwestycji,
3) wartość kosztorysową inwestycji,
4) planowaną i rzeczywistą wartość nakładów poniesionych na inwestycję od początku 1997 r. do końca okresu sprawozdawczego,
5) kwotę środków z budżetu gminy, planowaną i rzeczywiście przeznaczoną od początku 1997 r. do końca okresu sprawozdawczego na dofinansowanie inwestycji realizowanej jako zadanie własne gminy,
6) kwotę przyznanej i otrzymanej dotacji,
7) planowane i rzeczywiste efekty inwestycji lub jej części (etapu), zakończonej w okresie sprawozdawczym,
2. Wnioskodawca do informacji, o której mowa w ust. 1, załącza:
1) kopię protokołu końcowego odbioru inwestycji zakończonej w okresie sprawozdawczym, a po upływie IV kwartału 1997 r. – również kopię protokołu częściowego odbioru inwestycji przewidzianej do zakończenia po 1997 r., w zakresie rzeczowym planowanym, w części C wniosku, do wykonania w 1997 r.,
2) część opisową, zawierającą w szczególności analizę przebiegu realizacji i finansowania inwestycji, dane dotyczące wykonanego zakresu rzeczowego inwestycji, który w części C wniosku był planowany do wykonania w 1997 r., a po upływie IV kwartału – także ocenę przewidywanego wpływu inwestycji zakończonej w 1997 r., w szczególności na tworzenie nowych miejsc pracy w gminie.
3. Wojewoda, do dnia 31 marca 1998 r., przekaże Ministrowi Gospodarki informację o przebiegu realizacji i finansowania inwestycji w 1997 r., sporządzoną na podstawie informacji otrzymanych od wnioskodawców, która będzie zawierała w szczególności wykaz inwestycji dofinansowanych w 1997 r. dotacją i dane określone w ust. 1, dotyczące poszczególnych inwestycji, i łączne, obejmujące wszystkie inwestycje wymienione w wykazie, oraz ocenę przewidywanego wpływu realizacji inwestycji zakończonych w 1997 r. na zmiany strukturalne i tworzenie nowych miejsc pracy w województwie.
4. Przed sporządzeniem informacji, o której mowa w ust. 3, dane zawarte w informacjach otrzymanych od wnioskodawców są weryfikowane przez wojewodę.
5. Informacja jest przekazywana przez wojewodę łącznie z:
1) analizą nieprawidłowości występujących w 1997 r. podczas realizacji i finansowania inwestycji,
2) informacją o działaniach podjętych przez wojewodę w celu usunięcia nieprawidłowości, o których mowa w pkt 1, i wynikach tych działań,
3) informacją o łącznych kwotach dotacji podlegających zwrotowi przez wnioskodawców do budżetu wojewody w 1997 r. i w 1998 r. oraz dotacji zwróconych do dnia 31 grudnia 1997 r.
6. Kopie informacji i analizy, o których mowa w ust. 3 i 5, wojewoda przekazuje Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów.
7. Minister Gospodarki, do dnia 15 maja 1998 r., przedstawi Radzie Ministrów oraz Przewodniczącemu Komitetu Rozwoju Regionalnego Rady Ministrów informację zbiorczą, sporządzoną na podstawie informacji i analiz otrzymanych od wojewodów, która będzie zawierała w szczególności dane o wykorzystaniu w 1997 r. środków z rezerwy celowej, określonej w art. 27 ust. 1 pkt 1 ustawy budżetowej, na dotacje na dofinansowanie inwestycji określonych w regionalnych programach restrukturyzacyjnych, o inwestycjach dofinansowanych dotacją, ważniejszych efektach inwestycji zakończonych w 1997 r. oraz przewidywanym wpływie tych inwestycji na zmiany strukturalne i tworzenie nowych miejsc pracy w województwach realizujących regionalne programy restrukturyzacyjne.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli wnioskodawca jest zobowiązany do zwrotu całej dotacji do budżetu wojewody, w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1 i w ust. 5.
2. Dotacje zwrócone do budżetu wojewody w 1998 r. podlegają przekazaniu na dochody budżetu państwa.
3. Dotacje, o których mowa w ust. 1, wpływają na rachunek bieżący, subkonto wydatków, właściwego urzędu wojewódzkiego, a dotacje, o których mowa w ust. 2, na rachunek bieżący, subkonto dochodów, właściwego urzędu wojewódzkiego.
Rozdział 4
Dotacje dla instytucji regionalnych
§ 13.
1) przewidują wspomaganie realizacji regionalnego programu restrukturyzacyjnego,
2) upoważniają dane instytucje do udzielania pożyczek na finansowanie inwestycji określonych w regionalnym programie restrukturyzacyjnym.
2. Kwota dotacji dla instytucji regionalnej nie może przekroczyć 75% łącznej kwoty, obejmującej dotację oraz środki instytucji planowane przez nią na udzielanie w 1997 r. pożyczek na finansowanie inwestycji, o których mowa w ust. 1.
2. Instytucja regionalna do wniosku załącza:
1) szczegółowe uzasadnienie wnioskowanej kwoty dotacji,
2) oświadczenie o kwocie środków instytucji regionalnej przeznaczonych w 1997 r. na udzielanie pożyczek, o których mowa w § 13 ust. 2,
3) dokument ustalający zasady udzielania pożyczek na finansowanie inwestycji, o których mowa w § 13 ust. 1,
4) statut instytucji regionalnej,
5) bilans instytucji regionalnej za 1996 r.,
6) plan finansowy instytucji regionalnej na 1997 r.,
7) zaświadczenie urzędu skarbowego o stanie uregulowania przez instytucję regionalną zobowiązań wobec budżetu państwa,
8) zobowiązanie instytucji regionalnej do zwrotu dotacji wraz z odsetkami, w wysokości ustalanej od zaległości podatkowych, naliczanymi od dnia otrzymania dotacji do dnia jej zwrotu – w wypadku, o którym mowa w § 17 ust. 3.
1) ustala kwoty dotacji przyznanych dla poszczególnych instytucji regionalnych oraz planowany termin ich przekazania,
2) przekazuje Ministrowi Gospodarki informację o dotacjach przyznanych poszczególnym instytucjom regionalnym,
3) występuje do Ministra Finansów z wnioskiem o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa na rok 1997, załączając kopię informacji, o której mowa w pkt 2,
4) informuje instytucje regionalne o ustalonej kwocie dotacji i planowanym terminie jej przekazania.
2. Kopię informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wojewoda przekazuje również Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej.
2. Pożyczka jest oprocentowana według zmiennej stopy procentowej; oprocentowanie pożyczki nie może przekroczyć połowy oprocentowania kredytu lombardowego, ustalonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego.
3. Oprocentowanie pożyczki, o którym mowa w ust. 2, nie obejmuje prowizji pobieranej przez instytucję regionalną od pożyczkobiorcy za obsługę pożyczki.
4. Środki finansowe otrzymane od pożyczkobiorców w wyniku zwrotu pożyczek i zapłacenia odsetek, określonych w ust. 2, instytucja regionalna przeznacza na udzielanie nowych pożyczek na finansowanie inwestycji, o których mowa w § 13 ust. 1.
2. Jeżeli wojewoda, w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od instytucji regionalnej, stwierdzi nieprawidłowości w wykorzystywaniu dotacji, w szczególności polegające na jej wykorzystywaniu w całości lub w części niezgodnie z przeznaczeniem, podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustala dla instytucji regionalnej termin, do którego jest zobowiązana usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym wojewodę.
3. Jeżeli instytucja regionalna nie usunie nieprawidłowości w terminie ustalonym przez wojewodę, dotacja przekazana instytucji regionalnej podlega zwrotowi, w całości lub w części określonej przez wojewodę, w ciągu 14 dni po upływie tego terminu, do budżetu wojewody.
1) wykazu pożyczkobiorców, zawierającego w szczególności następujące dane:
a) nazwę i adres pożyczkobiorcy,
b) nazwę i lokalizację inwestycji finansowanej z udziałem pożyczki,
c) kwotę pożyczki udzielonej pożyczkobiorcy w 1997 r. ze środków dotacji,
d) termin spłaty pożyczki określony w umowie o jej udzieleniu (lub terminy spłaty, jeżeli spłata ma następować w ratach),
e) wysokość odsetek od pożyczki określoną w umowie, o której mowa pod lit. d), oraz terminy ich zapłaty,
2) informacji o łącznej kwocie pożyczek udzielonych w 1997 r. przez instytucję regionalną ze środków instytucji i dotacji.
2. Wojewoda, do dnia 31 marca 1998 r., przekaże Ministrowi Gospodarki informację o pożyczkach udzielonych w 1997 r. przez poszczególne instytucje regionalne ze środków tych instytucji i dotacji, zawierającą w szczególności liczbę pożyczkobiorców, łączną kwotę udzielonych pożyczek, zbiorczy harmonogram spłaty pożyczek i odsetek oraz wykaz ważniejszych inwestycji finansowanych z udziałem pożyczek udzielonych w 1997 r.
3. Informacja, o której mowa w ust. 2, jest przekazywana przez wojewodę łącznie z:
1) informacją o nieprawidłowościach określonych w § 17 ust. 2 oraz o działaniach podjętych przez wojewodę w celu usunięcia tych nieprawidłowości i wynikach działań wojewody,
2) informacją o łącznych kwotach dotacji podlegających zwrotowi przez instytucje regionalne do budżetu wojewody oraz dotacji zwróconych do dnia 31 grudnia 1997 r.
4. Kopię informacji, o których mowa w ust. 2 i 3, wojewoda przekazuje również Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów.
5. Minister Gospodarki sporządzi informację zbiorczą na podstawie danych zawartych w informacjach wojewodów, o których mowa w ust. 2 i 3, oraz przedstawi ją Radzie Ministrów i Przewodniczącemu Komitetu, o którym mowa w § 10 ust. 7, łącznie z informacją określoną w tym przepisie.
2. Dotacje zwracane przez instytucję regionalną do budżetu wojewody po 1997 r. podlegają przekazaniu na dochody budżetu państwa.
Rozdział 5
Dotacje na tworzenie instytucji lokalnych w województwie katowickim
§ 20.
1) objęcie przez Skarb Państwa akcji lub udziałów w instytucjach lokalnych, będących spółkami prawa handlowego tworzonymi przez podmioty określone w art. 20 ust. 5 Kontraktu, w sposób ustalony w art. 20 ust. 7 Kontraktu,
2) finansowanie kosztów pomocy technicznej, udzielanej przez Górnośląską Agencję Rozwoju i Promocji SA w Katowicach, zwaną dalej „Agencją”, przy tworzeniu instytucji lokalnych.
2. Zarząd gminy lub inny założyciel instytucji lokalnej do wniosku załącza w szczególności:
1) umowę o utworzeniu instytucji lokalnej, a jeżeli instytucja lokalna nie jest utworzona – uchwały właściwych organów podmiotów, o których mowa w art. 20 ust. 5 Kontraktu, o przystąpieniu do instytucji lokalnej, określające wartość obejmowanych udziałów lub akcji w 1997 r. oraz w latach następnych,
2) statut lub projekt statutu instytucji lokalnej,
3) charakterystykę obszaru działania instytucji lokalnej,
4) analizę problemów społecznych i gospodarczych wymagających rozwiązania na obszarze, o którym mowa w pkt 3,
5) informację o planowanych elementach strategii przekształceń społecznych i gospodarczych.
3. Wojewoda Katowicki może przeznaczyć środki z budżetu państwa na objęcie akcji lub udziałów w kwocie nie przekraczającej:
1) przy tworzeniu przemysłowych instytucji lokalnych – 50%,
2) przy tworzeniu rolniczych instytucji lokalnych – 75%
łącznej kwoty środków przeznaczonych na ten cel w 1997 r. według umowy lub uchwał, o których mowa w ust. 2 pkt 1, oraz z budżetu państwa na rok 1997.
4. Wojewoda Katowicki przeznacza środki z budżetu państwa na rok 1997 w pierwszej kolejności na objęcie akcji lub udziałów w instytucjach lokalnych w tych segmentach lokalnych określonych w art. 20 ust. 4 i 5 Kontraktu, w których żadna instytucja lokalna nie otrzymała na ten cel środków z budżetu państwa na rok 1996.
1) sprawuje nadzór nad wydatkowaniem dotacji przyznanej na wniosek, o którym mowa w § 22,
2) do dnia 31 marca 1998 r. przekaże Przewodniczącemu Komitetu, o którym mowa w § 10 ust. 7, Ministrowi Gospodarki, Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej, Ministrowi Skarbu Państwa oraz Ministrowi Finansów informację zbiorczą o kwotach środków z budżetu państwa na rok 1997, przeznaczonych na objęcie akcji lub udziałów w poszczególnych instytucjach lokalnych oraz na finansowanie kosztów określonych w § 20 pkt 2.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 25 marca 1997 r. (poz. 175)
WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI Z BUDŻETU PAŃSTWA NA ROK 1997 NA DOFINANSOWANIE INWESTYCJI OKREŚLONEJ W REGIONALNYM PROGRAMIE RESTRUKTURYZACYJNYM
- Data ogłoszenia: 1997-04-02
- Data wejścia w życie: 1997-04-17
- Data obowiązywania: 1997-04-17
- Z mocą od: 1997-04-17
- Dokument traci ważność: 1997-12-31
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA