REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1996 nr 121 poz. 572

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI

z dnia 21 sierpnia 1996 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:

§ 1.
 W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r. w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji (Dz. U. Nr 44, poz. 204) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6 w ust. 2:

a) w pkt 1 skreśla się wyrazy „i przerywników nadawanych w ramach bloku reklamowego”,

b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) informacji o własnych audycjach nadawcy (zapowiedzi programowe) oraz informacji o świadczonych usługach przez nadawcę, polegających na rozpowszechnianiu reklam w danym programie radiowym lub telewizyjnym,”

c) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) czasu prezentacji towarów i usług wykorzystanych w audycji,”;

2) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Nadawca programu telewizyjnego może przerwać audycję w celu nadania reklamy nie wcześniej niż po upływie 20 minut od rozpoczęcia audycji lub od zakończenia poprzedniej przerwy w tej audycji, z tym że filmy fabularne w okresie pierwszych 45 minut mogą być przerwane jednokrotnie w dowolnym czasie. Seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerwane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej 20 minut.”;

3) w § 10 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

„2. Zakazana jest reklama oddziaływająca w sposób ukryty na podświadomość.”;

4) w § 12:

a) dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:

„2. Ewidencja nadanych reklam obejmuje następujące dane:

1) nazwę reklamowanego produktu lub usługi,

2) nazwę reklamodawcy,

3) datę emisji,

4) godzinę emisji i czas trwania reklamy,

5) czas trwania bloku reklamowego,

6) łączny czas trwania reklam w godzinie zegarowej,

7) dzienny czas nadawania programu i reklam.”,

b) dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.

§ 2.
 Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: B. Sulik

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1996-10-11
  • Data wejścia w życie: 1996-10-25
  • Data obowiązywania: 1996-10-25
  • Z mocą od: 1996-10-25
  • Dokument traci ważność: 2000-08-09

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA