REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1993 nr 44 poz. 204
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 20 maja 1993 r.
w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.
Na podstawie art. 16 ust 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
2. Godzina nadawania programu w rozumieniu przepisu, o którym mowa w ust. 1, oznacza godzinę zegarową.
3. W przypadku nadawania programu przez niepełną godzinę, dopuszczalny godzinowy czas nadawania reklam ulega proporcjonalnemu skróceniu.
§ 3.
§ 4.
2. Nadawca niezwłocznie powiadamia Krajową Radę Radiofonii i Telewizji o przyczynie i okresie trwania przerwy uniemożliwiającej nadanie reklamy, wymiarze czasowym tej reklamy, planowanym terminie jej nadania oraz dziennym i godzinowym wymiarze czasowym reklam w dniu nadania tej reklamy.
§ 5.
§ 6.
2. Do czasu nadawania reklamy nie zalicza się:
1) oznaczeń reklamy i przerywników nadawanych w ramach bloku reklamowego,
2) reklamy własnych audycji nadawcy oraz reklamy jego usług polegających na nadawaniu reklam w danym programie radiowym lub telewizyjnym,
3) reklam widocznych w tle imprez transmitowanych lub relacjonowanych w programie,
4) reklamy w postaci demonstracji towarów i usług wykorzystanych do przygotowania audycji,
5) ogłoszeń organów państwowych oraz samorządu terytorialnego podlegających obowiązkowej publikacji,
6) reklam nadawanych nieodpłatnie w celach dobroczynnych.
§ 7.
2. Reklama powinna być oznaczona w sposób wizualny lub dźwiękowy na początku i na końcu bloku.
3. Oznaczenie reklamy powinno zawierać słowo "reklama" lub "ogłoszenie".
§ 8.
2. Nadawca programu radiowego może przerwać audycję w celu nadania reklamy nie wcześniej niż po upływie 10 minut od jej rozpoczęcia lub od zakończenia poprzedniej przerwy w tej audycji.
3. W przypadku transmisji imprez sportowych, które obejmują przerwy, reklamę można nadawać w przerwach. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się.
4. Nadawca nie może przerywać w celu nadania reklamy:
1) dzienników,
2) audycji o treści religijnej,
3) audycji przeznaczonych dla dzieci, które trwają krócej niż 30 minut.
5. Przepisów dopuszczających przerywanie audycji w celu nadania reklamy nie stosuje się do programów publicznej radiofonii i telewizji.
§ 9.
§ 10.
§ 11.
2. Nadawca nie może udostępnić więcej niż 35% czasu wykorzystywanego na reklamy w okresie jednego roku na reklamę produktów i usług jednego podmiotu gospodarczego lub ugrupowania gospodarczego.
§ 12.
2. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres 1 roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym reklama została nadana.
§ 13.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: M. Markiewicz
- Data ogłoszenia: 1993-05-31
- Data wejścia w życie: 1993-06-30
- Data obowiązywania: 1993-06-30
- Z mocą od: 1993-06-30
- Dokument traci ważność: 2000-08-09
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA