REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1996 nr 95 poz. 443
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 30 maja 1996 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.
Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w § 1:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Sponsor audycji nie może być wskazywany w czasie trwania audycji, z zastrzeżeniem przepisów § 7 ust. 1 i 3 oraz § 8.”,
b) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) zarejestrowany znak towarowy lub nazwę jednego produktu sponsora.”,
c) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Wskazanie sponsora nie może zawierać znaków towarowych lub nazw produktów albo usług, których reklama jest zakazana.”;
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. 1. Jednorazowe wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora audycji, 15 sekund – w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund – w innych przypadkach.
2. Wskazanie sponsora może być zawarte w zapowiedzi audycji. Zapowiedź audycji ze wskazaniem sponsora może być rozpowszechniana wyłącznie przed pierwszym nadaniem tej audycji przez nadawcę, nie więcej niż 10 razy w programie telewizyjnym i nie więcej niż 15 razy w programie radiowym.”;
3) skreśla się § 4.
4) w § 7 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie usług polegających na pomiarze czasu lub przetwarzaniu danych wykorzystywanych w audycji, wskazanie sponsora może być emitowane jednocześnie z prezentacją wyniku, nie więcej niż 2 razy w czasie trwania audycji. Wskazanie sponsora nie może trwać dłużej niż 8 sekund i zajmować więcej niż 1/16 ekranu odbiornika telewizyjnego.”;
5) w § 8 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Nagrodami, o których mowa w ust. 1, nie mogą być produkty lub usługi, których reklama jest zakazana.”;
6) w § 9:
a) dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:
„2. Ewidencja audycji sponsorowanych obejmuje następujące dane:
1) tytuł audycji,
2) gatunek audycji,
3) datę emisji,
4) godzinę rozpoczęcia emisji i czas trwania audycji,
5) nazwę sponsora audycji oraz przedmiot jego podstawowej działalności,
6) liczbę emisji zapowiedzi audycji zawierających wskazanie sponsora, z podaniem daty i godziny emisji.”,
b) dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.
§ 2.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: B. Sulik
- Data ogłoszenia: 1996-08-06
- Data wejścia w życie: 1996-08-21
- Data obowiązywania: 1996-08-21
- Z mocą od: 1996-08-21
- Dokument traci ważność: 2000-08-09
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA