REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ze sztuczną inteligencją logistyka nie będzie już taka sama

Sztuczna inteligencja w logistyce to przyszłość. W łańcuch dostaw z użyciem AI chce zainwestować już ponad 60% firm. Co może ułatwić ta technologia? 

Rośnie znacznie sztucznej inteligencji w transporcie i motoryzacji

Obecnie dużo mówi się o sztucznej inteligencji (SI), głównie za sprawą Chata GPT oraz premier kolejnych innowacyjnych maszyn i robotów humanoidalnych. Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję znane są jednak od lat – i to w różnych dziedzinach życia i gałęziach gospodarki. Podobnie jest z transportem i motoryzacją.

Granice sztucznej inteligencji. Czy istnieją zadania, których AI nigdy nie będzie w stanie wykonać?

W świecie, w którym sztuczna inteligencja zdobywa coraz większą popularność, pojawia się pytanie o jej granice. Czy istnieją zadania, których AI nigdy nie będzie w stanie wykonać? W tym artykule przyjrzymy się potencjalnym ograniczeniom AI i zastanowimy się, czy istnieją obszary, które zawsze będą poza jej zasięgiem.

Czy doradcy zawodowi są jeszcze potrzebni? Sztuczna inteligencja rekomenduje ścieżki kariery i pomaga w szukaniu pracy

Ponad 60 proc. młodych ludzi w wieku 18–25 lat ma utrudniony dostęp do pracy z powodu braku niezbędnych informacji. Głównie z myślą o nich i osobach ze specjalnymi potrzebami, ale też wypalonych zawodowo i myślących o przebranżowieniu, powstała wykorzystująca zaawansowaną technologię AI platforma, oferująca bezpłatnie możliwość wykonania testu profilującego i udzielająca rekomendacji na temat kierunków kariery. Według danych Jobbli, osoby poniżej 25 lat chętnie wybrałyby pracę wywierającą pozytywny wpływ na środowisko. Aż połowa osób, które dopiero znalazły pierwszą pracę lub właśnie jej szukają obawia się, że w przyszłości w obowiązkach zastąpi ich sztuczna inteligencja. 

REKLAMA

Raport: do 2028 roku popularność zyska pięć zawodów

Według danych z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) za 5, 10 czy 15 lat będziemy marzyć o zupełnie innych ścieżkach kariery niż obecnie. Jakie są możliwe scenariusze przyszłości?

Urząd Ochrony Danych Osobowych rozpatruje skargę na ChatGPT. Czy przetwarza dane niezgodnie z prawem?

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpatruje skargę dotyczącą ChatGPT, w której skarżący zarzuca firmie Open AI, twórcy tego narzędzia, że m.in. przetwarza ona dane w sposób niezgodny z prawem, a zasady, na jakich się to odbywa, są nieprzejrzyste - poinformował UODO.

Sztuczna inteligencja (SI)

Czym jest sztuczna inteligencja (SI)? Jakie zagrożenia i korzyści są związane z jej rozwojem? Jaki może mieć wpływ na rynek pracy?

Forum Nowych Technologii 2023

Forum Nowych Technologii odbędzie się 20 i 21 września 2023 r. w Warszawie. Podczas konferencji poruszone będą m.in. zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w erze cyfrowej.

REKLAMA

Rewolucja w zarządzaniu zasobami ludzkimi: Jak automatyzacja zmienia HR

Codziennie, kiedy korzystamy z bankomatu zamiast kasjera bankowego lub gdy samodzielnie odprawiamy się na lotnisku przy użyciu automatycznej budki, jesteśmy świadkami, jak technologia zastępuje ludzką pracę. Kiedy sztuczna inteligencja staje się częścią naszego codziennego życia, wszyscy myślimy o jednym – jak będzie ewoluował rynek pracy i zadania, które wypełniamy. O ile zmiany, które dokonywały się wcześniej w ramach rewolucji przemysłowej, dotyczyły mechanizacji produkcji i przede wszystkim polegały na zastępowaniu pracy fizycznej ludzi o wiele bardziej wydajną pracą maszyn, to dla rewolucji cyfrowej kluczowe jest zastępowanie pracy umysłowej oprogramowaniem.

Cyfrowe platformy pracy - UE chce regulacji

Cyfrowe platformy pracy - w UE działa ich około 500. To sposób łączenia podaży z popytem i pracą. UE chce regulacji i poprawienia warunków pracy, płacy i praw socjalnych pracowników platformowych czy tzw. gigersów. Do 2025 r. ma ich być aż 43 mln.!

Sztuczna inteligencja. Warto się uczyć korzystania z narzędzi

Nauka narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję przydaje się zarówno w życiu codziennym, jak i w życiu zawodowym – twierdzą eksperci. Dla obecnych i przyszłych pracodawców istotną umiejętnością będzie wykorzystywanie konkretnych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję.

Co to jest Discover w Google?

Google Discover to innowacyjna funkcja dostępna głównie na urządzeniach mobilnych. Zamiast tradycyjnego wpisywania zapytań w wyszukiwarce, Google Discover automatycznie prezentuje użytkownikom spersonalizowane wiadomości, artykuły i inne treści oparte na ich zainteresowaniach, historii przeglądania i innych czynnikach. Jest to jakby osobisty asystent informacyjny, który dostarcza Ci treści, zanim nawet o nich pomyślisz.

Czym Google Discover różni się od Google News?

Google, jako lider w dziedzinie technologii, oferuje wiele narzędzi do przeglądania i konsumpcji treści. Dwa z nich, które często są mylone ze sobą, to Google Discover i Google News. Chociaż obie platformy dostarczają użytkownikom wiadomości i aktualne treści, mają różne cele i funkcje. Zanurzmy się w szczegóły, aby zrozumieć kluczowe różnice między nimi.

Fotoradar ze sztuczną inteligencją działa. I łapie 100 kierowców dziennie

Fotoradary ze sztuczną inteligencją wcale nie są śpiewem przyszłości. Takie urządzenia są już stawiane przy drogach i z powodzeniem wykorzystywane do kontrolowania ruchu drogowego. Czy w Polsce fotoradary AI też można spotkać? Sprawdźmy.

Sztuczna inteligencja w nieruchomościach. Jak deweloperzy wykorzystują AI?

Sztuczna inteligencja wchodzi na rynek nieruchomości mieszkaniowych. Jak deweloperzy korzystają z jej możliwości?

Sztuczna inteligencja w sektorze publicznym. Raport SoDA AI Research Group już w październiku

SoDA AI Research Group kończy prace nad raportem „AI w Sektorze Publicznym”. Wnioski z raportu zostaną szczegółowo zaprezentowane w trakcie SoDA Conference 2023 – jednego z największych wydarzeń branży IT w Polsce, które odbędzie się w dniach 4–5 października 2023 r. w Warszawie.

Sztuczna inteligencja w Radio Kraków [dyrektor: nie zamierzam nikogo zastępować sztuczną inteligencją]

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy - tak wykazał najnowszy raport Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP). Ale czy ją zastępuje? Tworzone treści przez sztuczną inteligencję w OFF Radio Kraków wystartowało we wtorek, 22 października o godzinie 8.00. Temat ważny i dobrze, że jest dyskusja.

Sztuczna inteligencja. Narzędzie do wykrywania obecność botów i spamu

Narzędzie do wykrywania botów i spamu zostało stworzone przez start-up z Izraela. Pozwoli ono również sprawdzić, czy tekst, zdjęcie lub film wideo zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję.

Sztuczna inteligencja w HR. Wsparcie spersonalizowanych ścieżek kariery

Ścieżka rozwoju kariery stanowi kluczowy element motywujący pracowników do osiągania sukcesów i realizacji swoich zawodowych celów. Tradycyjne podejścia do zarządzania karierą często opierają się na ogólnych planach rozwoju, które nie uwzględniają indywidualnych predyspozycji, umiejętności i celów pracowników. Współczesne organizacje coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, aby tworzyć spersonalizowane ścieżki rozwoju kariery. 

Sztuczna inteligencja w rekrutacji. Czy firmy mają obawy?

50% polskich firm korzysta ze sztucznej inteligencji w procesach HR lub planuje ją wdrożyć w ciągu najbliższego roku. Tak wynika z danych ManpowerGroup.

Sztuczna inteligencja w HR. Wspomaganie tworzenia zespołów wielokulturowych i wielodyscyplinarnych

Współczesne środowisko biznesowe stawia przed organizacjami coraz większe wyzwania związane z różnorodnością kulturową i kompetencyjną w zespołach. Zarządzanie zespołami wielokulturowymi i wielodyscyplinarnymi wymaga nowatorskiego podejścia oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi. Sztuczna inteligencja wchodzi na scenę jako technologia, która może w znaczący sposób wspomóc proces tworzenia i zarządzania tego rodzaju zespołami. 

Sztuczna inteligencja w transporcie, spedycji i logistyce. Jakie zmiany czekają branżę TSL?

Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, sztuczna inteligencja w branży transportowej zautomatyzuje wiele procesów, co ma szansę przełożyć się na oszczędności. „Wymaga to jednak odpowiednich regulacji, standardów bezpieczeństwa, a zarazem odpowiedzialnych praktyk w implementacji i użytkowaniu sztucznej inteligencji” – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Sztuczna inteligencja w HR. Nowoczesne metody oceny wydajności pracowników

Ocena wydajności pracowników stanowi kluczowy element zarządzania zasobami ludzkimi w każdej organizacji. Tradycyjne metody oceny, takie jak roczne rozmowy oceniające, często są czasochłonne, subiektywne i niewystarczająco precyzyjne. Współczesne technologie, a w szczególności sztuczna inteligencja, oferują nowe możliwości w procesie oceny wydajności. 

Nowe funkcje w Google 2023. Wiarygodność wyszukiwarki oparta o sztuczną inteligencję

Google wprowadza w swojej wyszukiwarce nowe funkcje oparte o sztuczną inteligencję. To odpowiedź na to, co oferuje Bing Microsoftu. Podstawowe założenie? Budowanie wiarygodności i przeciwdziałanie “fejk newsom”. 

Adaptacyjne uczenie maszynowe

Adaptacyjne uczenie maszynowe, znane również jako uczenie maszynowe z dostosowaniem do zmian, odnosi się do podejścia w dziedzinie uczenia maszynowego, które umożliwia modelom maszynowym dostosowywanie się do zmieniających się warunków i sytuacji w trakcie działania. 

Sztuczna inteligencja w HR. Transformacja szkoleń i rozwoju pracowników

Szkolenia i rozwój pracowników stanowią kluczowy element strategii zarządzania zasobami ludzkimi w każdej organizacji. Wraz z postępem technologicznym, coraz większą rolę w tych obszarach odgrywa sztuczna inteligencja. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do transformacji procesów szkoleniowych i rozwojowych otwiera nowe możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb pracowników, skuteczniejszego uczenia się oraz analizy efektywności działań. 

ChatGPT: Koniec demokracji, jaką znamy [wywiad]

Osoby – firmy dysponujące takimi siłami obliczeniowymi mogą kontrolować całe społeczeństwa. To się już dzieje w Chinach, na Zachodzie korporacje także to już wykorzystują – żeby wciskać ludziom towary, żeby modelować zachowania wyborcze, co oznacza koniec demokracji, jaką znamy – mówi Andrzej Kisielewicz, profesor nauk matematycznych, pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Matematyki Politechniki Wrocławskiej

Kto odpowiada za efekty stosowania Sztucznej Inteligencji

Sztuczna Inteligencja to dziedzina informatyki, która odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu. Jej zastosowania obejmują wiele dziedzin, takich jak medycyna, przemysł, transport, edukacja i wiele innych. W miarę jak technologia ta się rozwija, pojawia się coraz więcej pytań dotyczących odpowiedzialności za jej efekty. Kto tak naprawdę powinien odpowiadać za konsekwencje związane z zastosowaniem SI? Czy to twórcy technologii, użytkownicy, czy może społeczeństwo jako całość?

Sztuczna inteligencja w HR. Etyka a stosowanie SI w rekrutacji

Sztuczna inteligencja jest coraz bardziej obecna w różnych obszarach życia, w tym również w procesach rekrutacyjnych. Automatyzacja, analiza danych i algorytmy przetwarzania języka naturalnego zdają się obiecywać bardziej efektywny i obiektywny proces wyboru pracowników. Niemniej jednak, razem z tymi zaletami pojawiają się także wyzwania etyczne. 

ChatGPT: Nowa era interaktywnej Sztucznej Inteligencji

Sztuczna inteligencja ewoluuje, a w miarę postępowania tego procesu pojawiają się nowe narzędzia i modele, które rewolucjonizują sposób, w jaki ludzie komunikują się z maszynami. Jednym z najbardziej obiecujących osiągnięć jest ChatGPT – zaawansowany model językowy stworzony przez OpenAI, który umożliwia interakcję człowieka z komputerem poprzez naturalny język. 

Sztuczna inteligencja w HR. Jak ChatGPT może pomóc kandydatowi w przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z kluczowych momentów w procesie rekrutacji. Może stanowić decydujący czynnik w podjęciu decyzji o zatrudnieniu. W dzisiejszych czasach technologia odgrywa coraz większą rolę w przygotowaniach do rozmowy rekrutacyjnej, a jednym z narzędzi, które może znacząco pomóc osobie poszukującej pracy, jest ChatGPT.

ChatGPT

ChatGPT to zaawansowany model językowy stworzony przez OpenAI. 

Sztuczna Inteligencja w HR. Nowa era retencji talentów

Rotacja kadr to wyzwanie dla wielu organizacji na całym świecie. Wielokrotne odejścia pracowników mogą negatywnie wpłynąć na stabilność działalności, koszty związane z procesem rekrutacji oraz jakość środowiska pracy. W odpowiedzi na te wyzwania, technologia, a konkretnie sztuczna inteligencja, wkracza na scenę, oferując narzędzia i strategie, które umożliwiają prognozowanie fluktuacji pracowników i wdrożenie skutecznych działań retencyjnych. 

Jak sztuczna inteligencja może wpłynąć na pracę działów HR i rozwój biznesu? [OPINIE]

Sztuczna inteligencja to narzędzie, które znajduje coraz szersze zastosowanie także w procesach zarządzenia zasobami ludzkimi. O to w jaki sposób sztuczna inteligencja może wpłynąć na pracę działów HR i rozwój biznesu zapytaliśmy ekspertów z tego obszaru. Odpowiedzi, jakich nam udzielili poniżej. 

Sztuczna inteligencja w HR. Rozmowy w sprawie pracy z użyciem nowych narzędzi

Sztuczna inteligencja odmienia rozmowy rekrutacyjne. Wraz z postępem technologicznym, sztuczna inteligencja oferuje narzędzia, które mogą znacząco wspomóc rozmowy z kandydatami. 

Sztuczna Inteligencja: Nowa era technologicznej ewolucji

Sztuczna Inteligencja to dziedzina informatyki, która zyskała ogromną popularność i znaczenie w ostatnich latach. To złożony obszar, który zajmuje się tworzeniem systemów komputerowych zdolnych do wykonywania zadań, które normalnie wymagałyby ludzkiej inteligencji. Sztuczna Inteligencja łączy w sobie naukę, matematykę i technologię, tworząc narzędzia, które zmieniają sposób, w jaki funkcjonujemy, pracujemy i komunikujemy się w dzisiejszym świecie. 

Sztuczna inteligencja w HR. Rekrutacja pracowników na progu rewolucji

Sztuczna inteligencja to nowoczesne narzędzie, które może znacząco wspomóc i ulepszyć proces rekrutacji, poprzez wykorzystanie zaawansowanych technologii przetwarzania danych i analizy. Tradycyjne metody rekrutacji, choć skuteczne, mogą być kosztowne i czasochłonne. 

Twórcy i użytkownicy sztucznej inteligencji przed sądem. Jest się czego bać?

Sztuczna inteligencja to temat roku. Z jednej strony wykorzystywana do pracy i rozrywki, a z drugiej do kreowania fake newsów i łamania praw autorskich. Czy unijny AI Act ureguluje wreszcie kwestie korzystania ze sztucznej inteligencji? 

Edukacja przyszłości. Wizja technologicznie zaawansowanego, spersonalizowanego i elastycznego systemu nauczania

W obliczu dynamicznie zmieniającego się świata, edukacja musi nadążać za tymi zmianami, aby przygotować przyszłe pokolenia do nieznanych wyzwań. W tym kontekście, rola technologii staje się coraz bardziej istotna, przekształcając tradycyjne metody nauczania i ucząc się w bardziej zindywidualizowane, interaktywne i elastyczne doświadczenia. W wywiadzie z ChatGPT, rozmawiamy o tym, jak może wyglądać przyszłość edukacji, jakie wyzwania mogą na nas czekać i jakie umiejętności będą niezbędne dla uczniów, aby odnosić sukcesy w przyszłości.

Sztuczna inteligencja wspiera handel konwersacyjny. Nowe narzędzia e-commerce

Handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję, współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja to jedne z najbardziej efektywnych narzędzi w nowoczesnym handlu internetowym. Tak uważa aż 90% menedżerów e-sklepów. Są to także jedne z najcenniejszych instrumentów dla e-commerce do pomiaru zwrotu z inwestycji (ROI). Jak je skutecznie zaimplementować oraz zwiększyć sprzedaż on-line?

Sztuczna inteligencja. Branża IT sięga po nowe rozwiązania

Sztuczna inteligencja w ponad połowie polskich firm może być wykorzystywana przez wszystkich pracowników IT. Ponad jedna trzecia firm pozwala na to wybranym osobom, w zależności od stanowiska. Używania sztucznej inteligencji zabrania specjalistom IT co dziesiąta firma.

Sztuczna inteligencja. Kogo nie jest w stanie zastąpić ChatGPT

Gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji sprawił, iż pojawiły się obawy co do utrzymania się niektórych stanowisk na rynku pracy. Pomimo swoich wyjątkowych umiejętności ChatGPT nie jest jednak w stanie zastąpić zawodów, w których liczy się empatia i zrozumienie ludzkich emocji. Jakie to zawody? Sprawdźcie. 

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nauczycieli języków obcych?

Języki obce. Z raportu platformy Babbel wynika, że 63 proc. pracowników pokolenia Gen Z (18-24 lata) używa języka obcego w swoim miejscu zatrudnienia. Jednocześnie aż 74% polskich pracodawców nie zapewnia pracownikom możliwości doskonalenia swoich umiejętności językowych. Czy AI mogłaby wypełnić tę lukę, abyśmy mogli samodzielnie uczyć się języków?

Systemy sztucznej inteligencji już kłamią i manipulują nami, ponieważ zostały tak zaprojektowane

Jak ludzie reagują na fałszywe informacje podawane przez sztuczną inteligencję. Z badań amerykańskich naukowców wynika, że zaufanie do systemu tracimy wówczas, gdy ten przyzna się do kłamstwa i wprowadzenia w błąd. Jeśli o nim nie wspomni, a tylko przeprosi, wówczas najprawdopodobniej uznamy to za zwykłą pomyłkę. Czy to znaczy, że użytkownicy darzą sztuczną inteligencję nadmiernym zaufaniem?

Sektor finansowy: Skuteczna automatyzacja zaczyna się od ludzi

Aż 79% firm z sektora finansowego w Polsce korzysta z narzędzi automatyzacji procesów – takie dane przynosi Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu (Edycja 2023. KPMG). Nie jest to zaskakujące, gdy weźmiemy pod uwagę, z jakimi wyzwaniami mierzą się obecnie instytucje finansowe. Konieczne jest redukowanie kosztów, a z drugiej strony stymulowanie wzrostu biznesu i utrzymanie stabilności w niepewnej sytuacji gospodarczej i rynkowej. 

Sztuczna inteligencja. Rewolucja na rynku pracy jeszcze nie teraz

Zaledwie w pięć miesięcy od debiutu ChatGPT, liczba ogłoszeń o pracę w sektorze IT, zawierających umiejętności związane ze sztuczną inteligencją, wzrosła o 30%. Duże zainteresowanie AI nie przekłada się jednak jeszcze tak mocno na segment white-collar, gdzie liczba podobnych ofert od grudnia 2022 r. do czerwca 2023 r., stanowi ok. 1% wszystkich ogłoszeń. Względem analogicznego okresu sprzed roku (grudzień 2021–czerwiec 2022) widać wzrost na poziomie 0.33 pp. I choć nie jest to imponujący przyrost, to trend powoli zaczyna być widoczny.

Sztuczna inteligencja w praktyce. Nudna, ale użyteczna?

Faktyczne zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji mogą być mniej ekscytujące niż sugerowałby ogromny szum wokół tego zjawiska. Sukces w tym obszarze nie musi zależeć od przełomowego sposobu myślenia, ale od realistycznych oczekiwań, skrupulatnego planowania i odpowiedniego zarządzania ryzykiem. Dobrym przykładem są roboty przemysłowe wspierane sztuczną inteligencją.

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja (AI, ang. Artificial Intelligence) to gałąź informatyki skupiająca się na tworzeniu systemów komputerowych zdolnych do symulowania ludzkiego procesu myślenia i zachowania. Innymi słowy, sztuczna inteligencja odnosi się do zdolności maszyny lub programu komputerowego do nauki, rozumienia, reagowania i podejmowania decyzji w sposób, który tradycyjnie był uważany za domenę ludzkiego intelektu.

Kto jest autorem publikacji tworzonych przy pomocy sztucznej inteligencji?

Sztuczna inteligencja a autorstwo. O ile samo korzystanie ze sztucznej inteligencji na przykład do tworzenia tekstów nie jest nielegalne, o tyle wątpliwości budzi już przypisywanie sobie ich autorstwa przez osobę, która napisała prompt. Zdaniem naukowców konieczne jest stworzenie regulacji. Pierwszą taką próbę podejmuje Unia Europejska.

Spółka Gamedust: dzięki AI w kilka godzin wykonujemy prace zajmujące tygodnie [Apple, Adobe Photoshop, Nvidia, koncepcje, serwery]

REKLAMA