REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

śmieci

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ustawa o gospodarowaniu odpadami komunalnymi – co się zmieni w Warszawie?

Ustawa o gospodarowaniu odpadami komunalnymi miała zacząć obowiązywać od 1 lipca 2013 roku jednak Rada m.st. Warszawy zdecydowała o przedłużeniu składania deklaracji do 19 lipca. Wydłużenie terminu ma umożliwić przeprowadzenie postępowań przetargowych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Zmianie uległy opłaty dla domów jednorodzinnych.

Nowe opłaty za śmieci – jak wpłyną na funkcjonowanie wspólnoty mieszkaniowej?

Nowe opłaty za śmieci zaczną obowiązywać od 1 lipca 2013 roku. Większość gmin przedstawiła już sposób naliczania nowych opłat za śmieci. Nowelizacja ustawy największy wpływ może mieć na funkcjonowanie wspólnot mieszkaniowych. Jaka jest tego przyczyna?

Ustawa "śmieciowa" - obowiązki gminy

Jakie są obowiązki gminy w ustawie "śmieciowej"? Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właśnie na gminę nakłada obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych. Nowelizacja dała również gminie możliwość naliczania opłat w zależności od liczby osób zamieszkujących nieruchomość, od ilości zużytej wody lub od powierzchni lokalu.

Regionalny Zakład Zagospodarowania Odpadów - etapy realizacji inwestycji

W 2008 roku 14 gmin z powiatu gnieźnieńskiego i wrzesińskiego zawarło porozumienie międzygminne, którego celem była budowa Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów. Przedstawiamy główne etapy projektu oraz źródła finansowania inwestycji.

REKLAMA

Za brak ustawy „śmieciowej” zapłacą wszyscy

Brak skutecznych przepisów o odpadach powoduje, że już nie wywiązujemy się ze zobowiązań wobec Unii Europejskiej dotyczących zmniejszenia masy śmieci składowanych na wysypiskach. Nie ma również szans, aby w najbliższym czasie sytuacja się poprawiła. Oznacza to, że na Polskę zostaną nałożone ogromne kary finansowe.

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny jest odpadem ( cz.4)

Korekta funkcjonowania systemu zbiórki i przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego jest niezbędna i bardzo pilna. Jej brak powoduje niewydolność systemu, złe poziomy odzysku, jak również w dużym procencie pozyskiwanie nieprecyzyjnych danych, gdyż część systemu może być fikcyjna.

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny jest odpadem ( cz.3)

Stworzony w Polsce w 2005 roku system dotyczący postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym ( ZSEE) oparty jest na czterech grupach podmiotów.

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny jest odpadem ( cz.2)


W Ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym szczegółowo zdefiniowane i opisane zostały prawa i obowiązki przedsiębiorców wprowadzających sprzęt na rynek, użytkowników sprzętu, podmiotów zbierających zużyty sprzęt, prowadzących działalność  w zakresie przetwarzania i odzysku (w tym recyklingu), organizacji odzysku oraz zadania Inspekcji Ochrony Środowiska.

REKLAMA

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny jest odpadem ( cz.1)

Od 2005 r. , po wejściu Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, gminy muszą  wspierać powstawanie systemu selektywnej zbiórki „elektrośmieci”.

Są sprawdzone metody gospodarowania odpadami

W 25 krajach Unii Europejskiej na składowiska odpadów komunalnych trafia rocznie połowa wszystkich odpadów. Druga połowa jest utylizowana. Niestety, te statystyki nie dotyczą Polski. Ciągle trwają prace nad zmianami legislacyjnymi, które mają ułatwić gminom gospodarowanie odpadami.

Azbest - obowiązki właścicieli, zarządców, wykonawców prac i przewoźników

Przepisy nakładają sporo obowiązków na właścicieli i zarządców nieruchomości na których znaleźć można materiały azbestowe oraz na podmioty usuwające i przewożące azbest.

Odpady ulegające biodegradacji w gminnej gospodarce odpadami

Gminy mają obowiązek ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.

Administracja a obywatel – ekologia, przepisy, praktyka (2)

Jak w praktyce na gruncie obowiązujących przepisów powinna być zorganizowana selektywna zbiórka odpadów? Co powinna zrobić gmina aby zbiórka selektywna była również efektywna?

REKLAMA