REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przewozy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklamacje w drodze elektronicznej „e-reklamacje” cz. I

W dobie komputeryzacji pojawia się pytanie, czy w procesie transportu, którego jednym z elementów jest rozpatrywanie reklamacji klientów, możliwe jest wprowadzenie systemu elektronicznego zastępującego tradycyjną formę składania reklamacji - na piśmie. Przedmiotem niniejszego opracowania jest dokonanie prawnej oceny takiej możliwości na tle przepisów „transportowych” regulujących kwestię reklamacji.

M&M Militzer & Münch Polska w grupie ET

Operator logistyczny M&M Militzer & Münch Polska dołączył do grupy ET Logistik i zmienił nazwę na ET Multimodal Sp. Z o.o.

Spółka PKP Cargo we wrześniu przewiozła 11 mln ton ładunków

Wrzesień 2011 roku był piątym miesiącem z rzędu, w którym PKP Cargo przewiozło ponad 11 mln ton ładunków.

Czym różni się spedycja od przewozu w kontekście podpisywanych umów

Jakie treści zawarte w umowie decydują o tym, czy mamy do czynienia z umową przewozu, czy spedycji? Co musi zawierać dobrze przygotowana umowa? Jakie są konsekwencje zaniedbań? - o tym w artykule Pawła Budrewicza.

REKLAMA

Na czym polega procedura tranzytu?

Co to jest procedura tranzytu. Czy w trakcie jego realizacji można zmienić środek transportu Czy można podzielić towar, zmniejszyć lub dołożyć nowy. Szczegóły w artykule radcy prawnego Ewy Krysztofiuk.

Zasady przewozu ładunków nienormatywnych bez poprawek Senatu

Senat nie zgłosił w środę poprawek do nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Nowelizacja warunkuje przewozy tzw. ładunków nienormatywnych, czyli np. wyjątkowo ciężkich.

Jak wysłać towar w kontenerze drogą morską?

Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.

Prezydent podpisał ustawę o przewozie towarów niebezpiecznych

Prezydent podpisał ustawę o przewozie towarów niebezpiecznych. Teraz polskie przepisy są zgodne z regulacjami unijnymi.

REKLAMA

W Płocku będą ważyć ciężarówki

W Płocku powstanie drugi na Mazowszu i czwarty w Polsce punkt preselekcyjnego ważenia samochodów ciężarowych. System będzie dokonywał ważenia pojazdów, znajdujących się w ruchu. Koszt inwestycji to około 700 tys. zł.

Co trzeba wiedzieć o reklamacjach w prawie przewozowym

Wydaje się, że o reklamacji w prawie przewozowym napisano już wszystko. Pozornie, bo jakkolwiek powstało wiele publikacji na ten temat, większość akcentuje wyłącznie wybrane zagadnienia, podczas gdy istnieje potrzeba zebrania i krótkiego omówienia kluczowych aspektów reklamacji w prawie przewozowym.

Nadchodzą trudne czasy dla przewoźników drogowych

W tym roku rynek transportowy czekają wielkie zmiany. W dużej mierze dotkną głównie niewielkie firmy przewozowe, w szczególności te, które świadczą usługi przewozu międzynarodowego.

Ubezpieczenie Cargo – o czym należy pamiętać wykupując polisę?

 Przed wyborem ubezpieczenia Cargo, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest ono w ogóle potrzebne i czym różni się od zwykłego ubezpieczenia OC przewoźnika bądź spedytora?

Rohlig Suus: Drobnica i przewozy całopojazdowe razem

 Rohlig Suus Logistics wprowadził nowe rozwiązanie dla swoich klientów. Przewozy drobnicowe i całopojazdowe w jednej usłudze SUUS Distribution.

Obligatoryjny, czy fakultatywny charakter reklamacji usług przewozowych ?

Reklamacja usług przewozowych - w potocznym rozumieniu - oznacza skierowaną do przewoźnika skargę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług przewozowych, której najczęściej towarzyszy żądanie dobrowolnego naprawienia szkody spowodowanej owym niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług. Kiedy więc reklamacja usług przewozowych ma fakultatywny a kiedy obligatoryjny charakter?

Czy oświadczenie wystawiane przez spedytora upoważnia do opodatkowania WDT stawką 0%

Oświadczenie wystawiane przez spedytora, zawierające wszystkie elementy listu przewozowego CMR, takie jak: dane podmiotu wysyłającego towary, dane odbiorcy otrzymującego towary, warunki dostawy, na których transakcja została przeprowadzona, waga towaru, ilość towaru, data wysyłki, data dostawy do nabywcy, kraj dostawy, podpis spedytora, można uznać za dokument przewozowy upoważniający dostawcę do zastosowania do dokonywanej przez niego dostawy wewnątrzwspólnotowej stawki VAT w wysokości 0%.

REKLAMA