Czy pracownik, któremu umowa o pracę na czas określony wygaśnie 31 sierpnia 2011 r., a który jest chory od 1 marca tego roku (i prawdopodobnie będzie chory aż do końca trwania umowy), nabędzie prawo do trzynastki za 2011 r.? Czy liczy mu się czas pozostawania w stosunku pracy, czy też czas świadczenia pracy? Czy jeżeli pracodawca wie, że po okresie zatrudnienia pracownik prawdopodobnie nadal będzie chory i będzie ubiegał się o rentę, to jest zobowiązany do wypłaty odprawy rentowej takiemu pracownikowi (gdyby przedstawił on decyzję o przyznaniu renty)?
Czy pracownik, któremu umowa o pracę na czas określony wygaśnie 31 sierpnia 2011 r., a który jest chory od 1 marca tego roku (i prawdopodobnie będzie chory aż do końca trwania umowy), nabędzie prawo do trzynastki za 2011 r.? Czy liczy mu się czas pozostawania w stosunku pracy, czy też czas świadczenia pracy? Czy jeżeli pracodawca wie, że po okresie zatrudnienia pracownik prawdopodobnie nadal będzie chory i będzie ubiegał się o rentę, to jest zobowiązany do wypłaty odprawy rentowej takiemu pracownikowi (gdyby przedstawił on decyzję o przyznaniu renty)?
Przyznawanie pracownikom premii i nagród nie jest dla pracodawcy
obowiązujące, tak jak w przypadku dodatków za pracę w godzinach
nadliczbowych czy za pracę w porze nocnej. Jeśli pracodawca decyduje się
na przyznawanie takich świadczeń, powinien dokładnie określić, czy będą
to nagrody, czy premie, a w przypadku tych ostatnich – jaki będą miały
charakter: uznaniowy czy regulaminowy. Od tego zależy bowiem, czy i
kiedy pracownik ma prawo domagać się wypłaty.
Przyznawanie pracownikom premii i nagród nie jest dla pracodawcy
obowiązujące, tak jak w przypadku dodatków za pracę w godzinach
nadliczbowych czy za pracę w porze nocnej. Jeśli pracodawca decyduje się
na przyznawanie takich świadczeń, powinien dokładnie określić, czy będą
to nagrody, czy premie, a w przypadku tych ostatnich – jaki będą miały
charakter: uznaniowy czy regulaminowy. Od tego zależy bowiem, czy i
kiedy pracownik ma prawo domagać się wypłaty.
Czy w przedszkolu samorządowym można zatrudnić na stanowisku księgowej córkę głównej księgowej? Czy są przepisy, które zabraniają, aby księgowa (córka) podlegała głównej księgowej (matce)? Jeśli tak, to czy można zamiast stanowiska księgowej stworzyć stanowisko referenta ds. organizacyjnych (mowa o córce), która by wykonywała prace w księgowości, np. księgowanie w programach komputerowych typu płace, finanse itp.? Czy do objęcia tych stanowisk wymagane jest ukończenie szkoły o profilu finanse/rachunkowość?
Czy w przedszkolu samorządowym można zatrudnić na stanowisku księgowej córkę głównej księgowej? Czy są przepisy, które zabraniają, aby księgowa (córka) podlegała głównej księgowej (matce)? Jeśli tak, to czy można zamiast stanowiska księgowej stworzyć stanowisko referenta ds. organizacyjnych (mowa o córce), która by wykonywała prace w księgowości, np. księgowanie w programach komputerowych typu płace, finanse itp.? Czy do objęcia tych stanowisk wymagane jest ukończenie szkoły o profilu finanse/rachunkowość?