REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Części samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie podzespoły samochodu można regenerować?

Awaria lub zużycie części samochodu nie jest jednoznaczna z trafieniem jej do kosza lub na złom. Niektóre podzespoły można poddać zabiegowi regeneracji, co niższym kosztem niż wymiana, przywróci je do stanu fabrycznego.

Jak eksploatować silniki 1,9 JTD/Multijet?


Silniki Diesla o pojemności 1,9 litra należą do najbardziej udanych jednostek napędowych Fiata ostatnich dwudziestu lat oraz do czołówki jednostek wysokoprężnych wszystkich marek.

Fiat Stilo JTD - wymiana lewej poduszki silnika


Użytkownikom Fiata Stilo z silnikiem Diesla często doskwierają drgania jednostki napędowej, które przenoszą się na nadwozie. Aby znacznie zmniejszyć ich natężenie, warto wymienić poduszkę silnika od strony skrzyni biegów na część nowego typu, o lepszym tłumieniu drgań.

Jak zadbać o samochód na wiosnę i lato?

Wiosną coraz więcej czasu spędzamy na powietrzu, częściej wyjeżdżamy na weekendy za miasto, dlatego po okresie zimowym warto pojechać z naszym autem na stację serwisową, sprawdzić jego stan po zimie i przygotować go na nadchodzącą wiosnę i lato.

REKLAMA

Jak prawidłowo zapiąć pas bezpieczeństwa?

Konstruktorzy samochodów dążą do zapobiegania negatywnym skutkom wypadków. Samochody wyposażane są w elementy minimalizujące obrażenia, jakich można doznać podczas wypadku, konstruowane są przede wszystkim z uwzględnieniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Bezpieczne podróżowanie po zmroku

Kiedy droga jest dobrze oświetlona, kierowca widzi lepiej i wcześniej zauważy wszelkie przeszkody na drodze. Poza tym lepsze oświetlenie pozwala na dokładniejsze określenie dystansu pomiędzy pojazdami.

Alfa Romeo 156: montaż spryskiwaczy lamp przednich. Poradnik


Spryskiwacze lamp przednich są jednym z elementów profesjonalnego zestawu ksenonów. W poradniku tym pokażemy jak zamontować spryskiwacze reflektorów w Alfie Romeo 156.

Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik


W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tulei pływających w zwrotnicy tylnej. Konieczność wymiany tulei w Alfie Romeo 166 objawia się najczęściej zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem tylnych kół.

REKLAMA

Alfa Romeo 155: naprawa tylnego wahacza. Poradnik

Objawem sugerującym konieczność napraw wahacza jest zbyt duże pochylenie koła. Poza tym wszelkie stuki i inne odgłosy z okolic wahaczy, mogą oznaczać konieczność naprawy tylnego wahacza w Alfie Romeo 155.

Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku


W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza. Poradnik


Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.

Fiat Seicento: odpalanie z pilota – opis krok po kroku


Odpalanie samochodu z pilota to jeden z wielu dodatkowych gadżetów, które możemy zamontować osobiście. Wiąże się to z instalacją odpowiedniego alarmu.

Alfa Romeo 145 TS: wymiana sprzęgła. Poradnik

Uszkodzone sprzęgło ma bardzo duży wpływ na poprawną pracę samochodu. Jeżeli masz problemy z wrzuceniem biegu przy uruchomionym silniku, być może konieczna jest wymiana sprzęgła. Oto poradnik jak zrobić to w Alfie Romeo 145 TS.

Alfa Romeo 156: wymiana łożyska podpory półosi. Poradnik

Głośno pracujące, a wręcz huczące łożysko podpory półosi w Alfie Romeo 156 wymaga szybkiej wymiany. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić łożysko podpory półosi samemu.

Alfa Romeo 156: wymiana folii ochronnej na słupkach zewnętrznych. Poradnik

Łuszcząca się folia ochronna na zewnętrznych słupkach Alfy Romeo 156 nie wygląda estetycznie. W poradniku tym przedstawiamy sposób na wymianę takiej wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.

Kiedy pojechać na hamownię? Jak działa hamownia podwoziowa, czy jest bezpieczna dla auta?

W przypadku osiągów auta nie warto wierzyć w subiektywne odczucia. Prostym, stosunkowo tanim i, co najważniejsze bezpiecznym sposobem na sprawdzenie wartości mocy i momentu obrotowego, a także przyspieszeń i prędkości maksymalnej, jest hamownia podwoziowa.

Alfa Romeo 156 SW FL: demontaż tylnego zderzaka – opis krok po kroku


Tylny zderzak demontujemy z różnych przyczyn. Najczęściej jest to spowodowane wymianą na drugi lub chęcią zamontowania czujników parkowania. W poradniku tym zdejmujemy tylny zderzak w Alfie Romeo 156 SW, czyli w nadwoziu kombi.

Alfa Romeo 166: wymiana tylnej piasty. Poradnik


Model 166 jest dosyć duży, jednak samodzielna wymiana piasty w tej limuzynie nie powinna sprawić problemów. Oto opis pokazujący jak dokonać tego szybko i skutecznie.

Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik


Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.

Fiat Seicento: regeneracja alternatora – opis krok po kroku


Uszkodzony alternator może sprawić, że nasze auto odmówi dalszej jazdy. Nie ma potrzeby zakupu nowego. Oto opis krok po kroku jak naprawić alternator w Seicento.

Fiat Seicento: wymiana bębenka wkładki zamka. Poradnik


Uszkodzony lub rozwiercony zamek w naszym aucie zazwyczaj świadczy o próbie kradzieży. W takiej sytuacji zostaje nam tylko wymiana bębenka wkładki zamka. Pokazujemy krok po kroku jak wymienić bębenek zamka w Fiacie Seicento.

Fiat Seicento: wymiana poduszek silnika. Poradnik


Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.

Jak działają filtry cząstek stałych, dlaczego się psują?


Filtr cząstek stałych to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla. Systemy filtrów cząstek stałych takie jak DPF czy FAP miały dbać o ekologie wyłapując cząstki sadzy, a stały się zmorą kierowców i mechaników, wszystko przez ich totalne niedopracowanie.

Co daje podtlenek azotu? Ile mocy można dodać i ile to kosztuje?

Podtlenek azotu to jeden z najprostszych sposobów, żeby radykalnie zwiększyć moc auta i to stosunkowo niewielkim kosztem. Już podstawowe instalacje "NOS" dodają silnikowi nawet 30 procent mocy, ale tylko przez kilkanaście sekund. Przy tym koszt jednej butli podtlenku azotu to około 300 złotych.

Jak poprawić system audio?



Fabryczne systemy audio bardzo często nie spełniają wszystkich oczekiwań właściciela auta. Dlatego można próbować je rozbudowywać. Poprawić można wiele, począwszy od możliwości samego odtwarzacza, a na jakości i mocy dźwięku kończąc.

Co dają światła do jazdy dziennej i jak z nich korzystać?

Automatyczne światła do jazdy dziennej są od 2011 roku elementem obowiązkowego wyposażenia nowych aut sprzedawanych w Unii Europejskiej. Co daje montaż świateł dziennych i w jakich warunkach można z nich korzystać?

Co może popsuć się w rozruszniku?


Rozrusznik, jak każde urządzenie elektromechaniczne, w skrajnie niskiej temperaturze potrafi nas niemile zaskoczyć. Jakie to mogą być awarie i co robić, żeby na mrozie jak najlepiej korzystać z rozrusznika?

Fiat Seicento: wymiana rurki wychodzącej z pompy wodnej. Poradnik


Poradnik ten jest skierowany do osób zmuszonych wymienić rurkę, która wychodzi z pompy wodnej. Cała operacja nie jest trudna i jesteśmy w stanie wykonać ją we własnym zakresie.

Fiat Seicento: montaż siatki we wlocie powietrza. Poradnik

W poradniku tym zaprezentujemy, jak zamontować siatkę we wlocie powietrza na podszybiu. Opis ten dotyczy Fiatów Seicento, które fabrycznie nie zostały wyposażone w taką siatkę.

Fiat Seicento: regeneracja tłoczka zacisku hamulca przedniego – opis krok po kroku


Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak odblokować i zabezpieczyć tłoczki hamulca przedniego.

Fiat Punto MK2: wymiana tylnej piasty. Poradnik

W poradniku tym pokażemy, jak prawidłowo wymienić piastę koła tylnego w Fiacie Punto II. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją wykonać we własnym zakresie.

Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku


Cieknąca miska olejowa może świadczyć o konieczności jej wymiany. Zaklejenie uszkodzenia nie jest niestety trwałym rozwiązaniem.

Fiat Punto MK2: wymiana ogranicznika drzwi przednich. Poradnik

W poradniku tym zaprezentujemy jak wymienić uszkodzony ogranicznik drzwi przednich. Jest to bardzo łatwa czynność i poradzimy sobie z nią bez żadnego problemu.

Fiat Punto MK1: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku


Uszkodzenie tylnej wycieraczki znacznie ogranicza nam widoczność do tyłu auta. W poradniku tym opisujemy, jak solidnie naprawić tylną wycieraczkę w Fiacie Punto I.

Fiat Seicento: wymiana pompy wody. Poradnik


Uszkodzona pompa wody w Seicento może być powodem wycieków. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę pompy wody w Fiacie Seicento z silnikiem 1,1 SPI.

Które kontrolki na desce rozdzielczej oznaczają, że nie wolno dalej jechać?

Z kontrolkami na desce rozdzielczej jest trochę jak ze znakami drogowymi. Są te informujące, ale i te nakazujące – w tym przypadku natychmiastowe zatrzymanie i wyłączenie auta. Kiedy podróż trzeba przerwać, a kiedy można dojechać do warsztatu?

Fiat Punto MK1: wymiana i regeneracja rozrusznika. Poradnik


Uszkodzony rozrusznik może przyczynić się do nieplanowanego postoju. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki go wyczyścić i wymienić bendiks oraz przednią tuleję. Całą operację przeprowadzimy w Punto I z silnikiem 1.2.

Fiat Seicento: wymiana wiatraka chłodnicy. Poradnik


Wymiana wiatraka chłodnicy nie jest problematyczna. Celem tego poradnika jest zaprezentowanie najszybszej i najłatwiejszej metody na demontaż i montaż wiatraka chłodnicy.

Fiat Punto MK1: montaż podgrzewanych lusterek. Poradnik


Podgrzewane lusterka mają wiele zalet, ale nie wszystkie auta mają je w standardowym wyposażeniu. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki zmontować maty grzewcze bocznych lusterek w Punto MK1.

Fiat Punto MK1: wymiana chłodnicy. Opis krok po kroku


Ubytek płynu chłodniczego, plamy pod samochodem - te objawy mogą świadczyć o konieczności wymiany chłodnicy. W poradniku tym przedstawimy sposób na wykonanie takiej naprawy w Punto MK1.

Kiedy nie wolno stosować smaru w sprayu?

Preparaty smarujące w sprayu są łatwe w użyciu i skutecznie pomagają przy zapieczonych śrubach czy zatartych prowadnicach. Nie zawsze można z nich jednak korzystać! Kiedy spray może być szkodliwy?

Jak oszczędzać sprzęgło: czy jest specjalna technika jazdy?

Żywotność sprzęgła w największym stopniu zależy od mocy silnika i od umiejętności kierowcy. Sprawne posługiwanie się pedałem sprzęgła może wydłużyć czas jego prawidłowego działania nawet o połowę. Dlatego warto znać kilka podstawowych zasad.

Czy przebitą oponę zawsze można naprawić?

Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać.

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury.

Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić?

Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić? Zawór recyrkulacji spalin (EGR) to element o którym większość kierowców dowiaduje się dopiero, gdy ten się popsuje... Najogólniej rzecz biorąc EGR ma za zadanie kierować część spalin z powrotem do silnika. Zawór zawodzi najczęściej przez nagromadzoną w wydechu sadzę i cząstki stałe.

Dlaczego psuje się koło dwumasowe?

Awarie koła dwumasowego to częsta i kosztowna przypadłość współczesnych diesli. Po części to wina niedoskonałości konstrukcji „dwumasówki”, ale żywotność koła dwumasowego można też skrócić złą techniką jazdy. Dlaczego psuje się kolo dwumasowe, jak można zapobiec awarii?

Fiat Palio: wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego – opis krok po kroku


Wymiana zbiornika płynu chłodzącego nie jest bardzo skomplikowana. W poradniku tym przedstawimy jak sprawnie i szybko wymienić uszkodzony zbiorniczek na płyn chłodzący.

Czy warto kupić filtr węglowy zamiast zwykłego? Jak często zmieniać filtr kabinowy?

Filtr kabinowy oczyszcza powietrze zaciągane do kabiny pasażerskiej przez wentylator. Zazwyczaj przy wymianie tego elementu stajemy przed wyborem... tańszy zwykły czy może droższy węglowy? Czy w tym przypadku opłaca się zapłacić więcej?

Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

Trwałość paska rozrządu uzależniona jest od wielu czynników. Teoretycznie powinien on wytrzymać przebieg rzędu 100 tysięcy kilometrów. Należy go jednak co pewien czas sprawdzać.

Dlaczego nie działa spryskiwacz? Co mogło się popsuć?

Lista możliwych awarii spryskiwacza szyby jest bardzo długa. Jedne można usunąć niemal natychmiast i to często w zasadzie bez żadnych narzędzi, inne mogą być trudne w naprawie i kosztowne. Co zrobić jeśli spryskiwacz nie działa?

REKLAMA