SaldeoSMART
Dołącz do grona ekspertów
Jak zapewnić bezpieczeństwo danych księgowych przy jednoczesnej optymalizacji kosztów infrastruktury i pełnym dostępie online? Dedykowane rozwiązanie serwerowe jest zbyt kosztowne, a cloud computing niewystarczający? Odpowiedzią na potrzeby biur rachunkowych i sektora MŚP jest podręczny serwer wyposażony w oprogramowanie.
Firma bez ważnych papierów i dokumentów? To praktycznie niemożliwe. Już od samego początku działalności każde przedsiębiorstwo zaczyna gromadzić faktury, umowy i inne ważne dokumenty. W toku jego rozwoju, kiedy dokumentów (i związanych z nimi decyzji) przybywa, brak ustanowienia sprawnego i efektywnego obiegu tychże powoduje wiele negatywnych konsekwencji. Wielu z nich zaradzić może elektroniczny obieg dokumentów. Jakie są najczęstsze problemy związane z niesprawnym obiegiem dokumentów w firmie?
REKLAMA
Nowoczesne archiwum online i offline
02.10.2015
Porządek w dokumentach to dla każdej firmy – niezależnie od jej wielkości – niemałe wyzwanie. Jak uporządkować wszystko tak, by każdy dokument można było znaleźć bez problemu w ciągu kilku sekund? Jak zarządzać archiwum, by nie tracić czasu na przerzucanie kolejnych segregatorów? Integracja tradycyjnego archiwum z wersją elektroniczną jest idealną receptą na każdy bałagan w dokumentach.
W leasing czy na kredyt?
18.09.2015
Każda firma, chcąc się rozwijać, musi wciąż inwestować. Jednakże często wkład własny przedsiębiorstwa nie pozwala na pokrycie kosztów wszystkich planowanych inwestycji. Przed przedsiębiorcami pojawia się wtedy dylemat, co wybrać: kredyt czy leasing? Który sposób finansowania zakupów firmowych bardziej się opłaca małym i średnim przedsiębiorstwom?
REKLAMA
Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.
3 typy firm, którym pomaga archiwum online
02.09.2015
Prowadzisz firmę dynamicznie? Dbasz o optymalizację wydatków w twojej firmie? Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i przychodami? Dopiero rozwijasz firmę i jesteś w ciągłym ruchu? W każdym z tych przypadków archiwum online jest dla Twojej firmy doskonałym wyborem!
Rozliczenie w barterze – konieczna faktura!
02.09.2015
Rozliczając się w barterze, nie można jedynie wymienić się towarem lub usługami. Taką transakcję również trzeba zaksięgować. Jak zrobić to prawidłowo?
Jak być konkurencyjnym na rynku
19.08.2015
Konkurencyjność jako rywalizacja podmiotów działających w tej samej branży jest motorem napędzającym gospodarkę i zmuszającym przedsiębiorstwa do pracy. Aby pokonać konkurencję, firma musi wypracować własną, indywidualną i niepowtarzalną strategię funkcjonowania na rynku, dzięki której będzie atrakcyjniejsza od rywali.
W sektorze MŚP współpraca z kontrahentami to niezwykle istotna sprawa, gdyż jest ona bezpośrednia i personalna. Pozyskanie nowych partnerów i utrzymanie dobrych relacji z obecnymi jest często kwestią „być albo nie być” firmy na rynku. W głównej mierze to właśnie rzetelni kontrahenci decydują o płynności finansowej danego przedsiębiorstwa, a dzięki ich zweryfikowaniu możemy uchronić się przed bankructwem.
Kwestia sprawnej współpracy pomiędzy poszczególnymi działami przedsiębiorstwa jest sprawą często pomijalną i zaniedbywaną. Jednakże, to właśnie współdziałanie w firmie znacznie wpływa na jej rozwój, motywuje pracowników do pracy oraz buduje pozytywny obraz przedsiębiorstwa na rynku. Okazuje się, że komunikacja w zespole jest głównym determinantem, nierzadko przesądzającym o sukcesie firmy.
Dokument, bez względu na to, czy jest on papierowy, czy elektroniczny, stanowi pierwszorzędny dowód każdej transakcji lub sprawy. Dlatego też prowadząc firmę, musimy pamiętać o tym, aby nasza dokumentacja była prowadzona i przechowywana fachowo. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której istotny dla nas dokument ginie, bądź zostaje uszkodzony. Jak więc przechowywać dokumenty w przedsiębiorstwie, tak aby nasza firma działała sprawnie?
Płynność finansowa jest głównym czynnikiem umożliwiającym przedsiębiorstwu jego sprawne funkcjonowanie oraz rozwój. Ponadto wywiązywanie się w terminie ze wszelkich należności umacnia wizerunek firmy na rynku i sprawia, że jest ona stale atrakcyjna dla kontrahentów. Utrzymanie płynności jest dla każdego przedsiębiorstwa rzeczą priorytetową, gdyż jej brak może stać się przyczyną upadku firmy.
Pełna kontrola nad dokumentami jest niezbędna aby w pełni wykorzystać potencjał przedsiębiorstwa. Sprawny obieg formalności przyczynia się do poprawy działalności firmy, a tym samym do jej rozwoju. Dobra organizacja księgowości pozwala na prowadzenie fachowej ewidencji gospodarczej i monitorowanie kondycji finansowej.
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem metody amortyzacji, nie wiesz co i w jaki sposób można amortyzować oraz chcesz obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej, mamy dla Ciebie kilka niezbędnych porad, dzięki którym zoptymalizujesz wydatki w swojej firmie.
Co możemy wrzucić w koszty?
17.06.2015
Prowadząc działalność gospodarczą, często zastanawiamy się, jakie wydatki możemy uznać za koszt uzyskania przychodu. Im większe koszty – tym mniejszy dochód, dlatego dzięki umiejętnej optymalizacji podatkowej możemy znacznie zyskać i obniżyć należny do zapłaty podatek dochodowy. Jeśli masz firmę i nie wiesz, co możesz wrzucić w koszty, a co nie, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.
Firmy korzystają z różnych programów do wystawiania faktur. Nie zawsze pracownicy biura mogą zaimportować je do swojego programu księgowego. Tracą więc czas na ich ręczne przepisywanie. A przecież można udostępnić klientowi program do faktur w ramach usługi biura.
Jak zaksięgować nietypowe faktury?
15.06.2015
Księgowanie nietypowych faktur to problem, który spotyka na swojej drodze chyba każdy księgowy. Masz dość wielokrotnego wykonywania tych samych operacji i rozwiązywania tego samego problemu kolejny raz?
Firmy korzystają z różnych programów do wystawiania faktur. Nie zawsze pracownicy biura mogą zaimportować je do swojego programu księgowego. Tracą więc czas na ich ręczne przepisywanie. A przecież można udostępnić klientowi program do faktur w ramach usługi biura.
Setki napisanych maili i wykonanych telefonów, aby przekazać przedsiębiorcom informację o wynikach ich firmy w danym miesiącu – to codzienność każdego biura rachunkowego czy kancelarii podatkowej. I to co najmniej 3 razy w miesiącu – przy okazji wyliczenia ZUS, podatku dochodowego i VAT. Jak można to zautomatyzować i gdzie szukać wsparcia w codziennej pracy?
Jak wspomóc tradycyjny obieg dokumentów w firmie i tym samym podnieść efektywność pracowników działu księgowego? Odpowiedzią na to pytanie jest aplikacja do odczytywania skanów papierowych faktur, która już niedługo będzie nieodłącznym narzędziem pracy każdego księgowego. To kolejny krok ku nowoczesności, porównywany do przejścia z papierowych ksiąg na systemy księgowe.