REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Accreo

Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie poparte bogatą międzynarodową praktyką, zdobytą przy realizacji projektów dla największych podmiotów gospodarczych.

Nasze usługi obejmują kompleksowe doradztwo prawno-podatkowe przygotowania i wdrożenia restrukturyzacji spółek i grup kapitałowych. Doradzamy w zakresie cen transferowych, międzynarodowego planowania podatkowego, problematyki CIT, PIT, VAT oraz podatku akcyzowego. Prowadzimy postępowania podatkowe.

Ponadto wspieramy klientów w rozwijaniu ich konkurencyjności poprzez budowanie efektywnej polityki dystrybucyjnej, planowanie rozwoju i ochrony własności intelektualnej i przemysłowej, budowanie zgodnych z prawem relacji z konkurentami, pracownikami i kadrą menadżerską. Prowadzimy obsługę sporów sądowych. Pomagamy w pozyskaniu dotacji, ulg inwestycyjnych i funduszy unijnych.

Wysoka jakość usług oraz skuteczność oferowanych rozwiązań sprawiły, że rozwijamy się razem z naszymi Klientami od wielu lat, znajdując się w czołówce firm doradczych w Polsce.


Kontakt:

Accreo Sp. z o.o.

Accreo Legal M. Roszkowski i Wspólnicy sp.k.

ul. Próżna 7, 00-107 Warszawa

www.accreo.pl; www.accreolegal.pl

kontakt: justyna.wyka@accreo.pl, Manager ds. Administracji i HR

Wielkimi krokami zbliża się moment, kiedy poznamy ostateczne brzmienie dokumentów programowych dla perspektywy finansowej na lata 2014-2020. Jednym z głównych beneficjentów środków będą jednostki samorządu terytorialnego (JST). Nowy okres programowania będzie dla nich nie tylko ogromną szansą rozwoju, ale także wyzwaniem co do identyfikacji problemów, których rozwiązaniu mogą służyć środki pochodzące z UE - w kolejnych latach aż 40% środków skierowanych będzie do JST.
Nowa perspektywa finansowa na lata 2014 – 2020 niesie za sobą nie tylko ogromną pulę środków do rozdysponowania pomiędzy beneficjentów, ale również szereg zmian w porównaniu do zasad obowiązujących w latach 2007 – 2013. Podstawą do ich wprowadzenia jest reforma prawa pomocy publicznej realizowana przez Komisję Europejską pod nazwą „SAM - State Aid Modernization”, której celem jest uproszczenie dotychczasowych zasad oraz dostosowanie ich do zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Jednym z obszarów, który został poddany reformie w ramach SAM są reguły udzielania pomocy de minimis, które obowiązują od 1 stycznia 2014 r. i będą ważne aż do 31 grudnia 2020 r.

REKLAMA

Koniec 2014 r. to okres intensywnych prac w Komisji Europejskiej oraz w polskiej administracji publicznej nad ustaleniem ostatecznego kształtu dokumentów, na podstawie których w kolejnych latach będzie udzielane wsparcie ze środków UE. 5 grudnia 2014 r. został zaakceptowany Program Operacyjny Polska Cyfrowa, który pozwoli na uruchomienie środków dla firm telekomunikacyjnych, organizacji pozarządowych, instytucji kultury, jednostek naukowych oraz jednostek samorządu terytorialnego (JST) na realizację zadań pozwalających na wzmocnienie cyfrowych fundamentów społecznego i gospodarczego rozwoju kraju.
Ostatnio głośno komentowana jest nowelizacja przepisów ustawy o CIT i PIT wprowadzająca regulację dotyczącą opodatkowania dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych (CFC) jak również kwestie związane z terminem wejścia jej w życie. Celem wprowadzenia regulacji jest uszczelnienie systemu podatkowego.

REKLAMA

Nowelizacja ustaw o CIT i o PIT będzie miała istotny wpływ na ograniczenie możliwości dokonywania korzystnych podatkowy reorganizacji. Należy tu wspomnieć m.in. o opodatkowaniu uregulowania zobowiązań w naturze, poszerzeniu zakresu opodatkowania przekształceń czy wprowadzeniu konieczności zapłaty podatku z tytułu uczestnictwa w zagranicznych spółkach kontrolowanych (CFC).
„Wymiana udziałów” to określenie operacji restrukturyzacyjnej, opisanej szczegółowo w ustawie o CIT, która – przy spełnieniu określonych warunków – pozostaje neutralna podatkowo dla wszystkich podmiotów uczestniczących w restrukturyzacji. Wynika to z implementacji przez Polskę unijnej dyrektywy dotyczącej połączeń i innych operacji restrukturyzacyjnych.
Przedsiębiorcy posiadający lub rozważający inwestycje za granicą już teraz powinni przygotować się na planowane zmiany w ustawie o CIT, związane z wprowadzeniem opodatkowania zagranicznych spółek kontrolowanych (CFC). Dotychczas, konstrukcja takiego opodatkowania nie istniała w polskim prawie podatkowym – Ministerstwo Finansów jednak, idąc śladem wielu innych jurysdykcji podatkowych, zdecydowało się zawrzeć propozycje w tym zakresie w rządowym projekcie zmiany ustawy.
Opodatkowanie wspólnika spółki zmieniającej formę prawną ze spółki kapitałowej na spółkę osobową (niebędącą SKA) to zagadnienie rodzące wątpliwości podatników. Co do zasady, ustawa o CIT (a także ustawa o PIT) dopuszcza opodatkowanie takiego wspólnika z tytułu uzyskania dochodu z udziału w zyskach osób prawnych, dodając jednak, że ma być to dochód „faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji)”. Jako podstawę opodatkowania, ustawa wskazuje „wartość niepodzielonych zysków w spółce” – przy czym przychód określa się na dzień przekształcenia.
Rządowy projekt nowelizacji ustaw o CIT i o PIT oraz niektórych innych ustaw, będący obecnie przedmiotem prac w Sejmie, wprowadza zupełnie nowe zasady dotyczące niedostatecznej kapitalizacji (czyli ograniczeń w zaliczaniu do kosztów podatkowych odsetek od finansowania uzyskanego od podmiotów powiązanych). Zmiany będą miały istotny wpływ na działalność przedsiębiorców – w konsekwencji, powinni oni już teraz zapoznać się z planowanym brzmieniem przepisów.
Wydanie nagród w ramach akcji marketingowej powinno być opodatkowane VAT, jako dostawa towarów dokonana na rzecz konsumenta – konsekwencje wyroku NSA (sygn. I FSK 474/13) z dnia 7 lutego 2014 r.
Obowiązujące od początku 2013 roku przepisy dotyczące korekty kosztów podatkowych w przypadku nieuregulowania należności w terminie (art. 15b ustawy o CIT i odpowiadający mu art. 24d ustawy o PIT) od początku swego funkcjonowania budziły wątpliwości podatników. Jaka jest aktualna praktyka organów podatkowych w zakresie korekty kosztów w odniesieniu do „złych długów”?
Zmiany w zakresie fakturowania, które weszły w życie z początkiem 2014 r. mają znaczenie dla większości podatników. W związku ze zmianami konieczne stało się przekonfigurowanie systemów informatyczno-księgowych.
Z początkiem 2014 r. wraz ze zmianami w zakresie momentu powstawania obowiązku podatkowego wchodzą w życie modyfikacje momentu, w którym podatnik może pomniejszyć zobowiązanie podatkowe poprzez wykazanie podatku naliczonego. Nowe zasady w zakresie odliczenia podatku określone będą, podobnie jak dotychczas, głównie w art. 86 znowelizowanej ustawy o VAT i dotyczą transakcji krajowych, jak i międzynarodowych.
Z dniem 1 stycznia 2014 r. zmianie ulegają również regulacje dotyczące podstawy opodatkowania – podstawowego elementu konstrukcyjnego VAT ze względu na bezpośredni wpływ na wysokość podatku należnego.

REKLAMA