RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Dołącz do grona ekspertówFirmowe dokumenty a program kadrowy
05.11.2015
Od programu kadrowo-płacowego oczekuje się m.in. możliwości przygotowywania i drukowania różnorodnych dokumentów. Począwszy od standardowych, których nie możemy modyfikować, przez takie, które mogą wymagać personalizacji, skończywszy na dokumentach dodatkowych, których opracowanie leży wyłącznie w wewnętrznej gestii przedsiębiorstwa.
Dobrze funkcjonujący program księgowy powinien być szczególnie istotny. Ustawodawca dopuszcza zmianę systemu finansowo-księgowego w trakcie roku obrotowego, ale procedura jest obwarowana m.in. koniecznością przetestowania go pod kątem zapewnienia porównywalności danych z nowego systemu FK, z danymi, które pochodzą z dotychczasowego oprogramowania. Warto zatem dobrze przemyśleć wybór, biorąc pod uwagę także czynnik ekonomiczny – koszt zakupu czy wdrożenia nie zawsze będzie bowiem kosztem ostatecznym.
REKLAMA
Księgując dokumenty w programie finansowo-księgowym możemy wprowadzać je samodzielnie (ręcznie) lub zaadaptować dokumentację stworzoną w zewnętrznym systemie sprzedażowym. Istotnym jest więc, aby program finansowo-księgowy dawał możliwość importu danych, np. z plików wymiany, z wielu programów fakturowych. Co jednak w sytuacji, gdy dokumentacja udostępniona przez fakturzystów jest błędna, niekompletna lub niepoprawnie przygotowana? Warto zadbać wtedy o to, by program, importując dokumenty, radził sobie z błędami tak, aby zachować chronologię, pozwalając jednocześnie księgowym na wyprostowanie błędów lub uzupełnienie brakujących informacji na wstępnie zaksięgowanych dokumentach.
Globalne biblioteki ułatwią pracę księgowym
30.04.2015
Każde biuro rachunkowe to przede wszystkim przynajmniej kilkanaście obsługiwanych podmiotów gospodarczych oraz tysiące dokumentów miesięcznie, które muszą zostać zaksięgowane w określonym czasie. Procesy te mogą, ale nie muszą być wykonywane ręcznie. Przynajmniej do pewnego stopnia można je usprawnić i zautomatyzować, ułatwiając pracę księgowym. Jednym z elementów, który znacząco wpływa na efektywność są tzw. globalne biblioteki.
REKLAMA
R2faktury – kompleksowa obsługa sprzedaży
02.04.2015
Bogata oferta programów, służących do obsługi sprzedaży być może nie odstrasza, ale potrafi przyprawić o zawrót głowy. Na rynku znajdziemy programy zarówno niewielkich firm, jak i potężnych graczy. Począwszy od rozwiązań zupełnie darmowych, po takie, które do tanich nie należą, ale pod każdym względem mogą zostać dostosowane do specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Co zatem wybrać? Na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy na przykładzie programu R2faktury.
Większość dobrych programów przeznaczonych dla sektora MŚP, posiada gotowe, domyślne rozwiązania, które chronią użytkownika przed popełnianiem podstawowych błędów. Przykładem może być ochrona numeru PESEL, która uniemożliwia wprowadzenie błędnego ciągu znaków. Warto jednak zauważyć, że istnieją także mechanizmy, które mogą zostać zdefiniowane dodatkowo, skutecznie ograniczając wprowadzanie niekompletnych danych do programu i wymuszając staranność tam, gdzie jest ona wymagana.
Automatyzacja naliczania wynagrodzeń
04.02.2015
Comiesięczne naliczanie wynagrodzeń może okazać się nie lada wyzwaniem dla przedsiębiorców, zatrudniających kilkuset czy chociażby kilkudziesięciu pracowników. Stosując szablony definicji list płac, łatwo jednak temu zaradzić. Nawet w przypadku tworzenia wielu list płac miesięcznie z wynagrodzeniami, z różnych tytułów, cały proces może być w pełni zautomatyzowany i niekoniecznie musi być obciążeniem dla osoby kadrowca, zatrudnionego w firmie.
Karty ICE ratują życia w przedsiębiorstwach
03.12.2014
ICE to skrót od angielskiego wyrażenia "in case of emergency". Karty tego typu są powszechnie stosowane do informowania o osobach, z którymi należy skontaktować się w razie nagłego wypadku. Termin ICE jest jednak bardzo szeroki i znajduje zastosowanie także w przedsiębiorstwach, gdzie poprawia sprawność reakcji w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia.
Czas pracy rejestrowany wirtualnie
06.10.2014
Do niedawna rynek czytników RCP obfitował wyłącznie w bardzo kosztowe rozwiązania. Ten stan rzeczy powoli ulega zmianie. Daje się zaobserwować również zwiększone zainteresowanie przedsiębiorców. Nic w tym dziwnego. Korzyści płynących z zastosowań tego typu urządzeń jest wiele, a firma, nawet pomimo wydatków na infrastrukturę, paradoksalnie może zaoszczędzić.
Jednym z najlepszych sposób na optymalizację obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, w dobie ogólnodostępnego Internetu, jest moduł WWW. Interfejs ten, z uwagi na podobieństwo do klasycznych stron internetowych, jest bardzo intuicyjny, może być dostępny z każdego miejsca oraz oferuje szereg praktycznych możliwości, oszczędzających czas, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i z punktu widzenia pracownika.