Karolina Kołakowska
Dołącz do grona ekspertów
Stosując kary porządkowe, pracodawcy często stają przed dylematem, co zrobić w sytuacji, gdy po wysłuchaniu pracownika, jest on nieobecny w pracy, a zbliża się termin, w którym powinna być wymierzona kara. Nieobecność podwładnego nie pozbawia pracodawcy możliwości wykonywania swoich uprawnień. W artykule tłumaczymy, jakie działania powinien podjąć, by mógł skorzystać ze swoich praw .
Likwidacja stanowiska pracy nie jest tak bezpiecznym sposobem na rozwiązanie stosunku pracy jak się wydaje. Na pracodawcę czyhają 4 pułapki: pozorność likwidacji stanowiska pracy, pozorność w zakresie przyczyny likwidacji stanowiska pracy, likwidacja stanowiska pracy jedynie jako zamiar pracodawcy oraz brak wskazania kryterium doboru pracownika.
REKLAMA
Firmy szukają oszczędności w kosztach zatrudnienia. Jednym ze sposobów na zmniejszenie kosztów jest zmiana regulaminu premiowania. Jeśli u pracodawcy funkcjonuje regulamin wynagradzania, może w 6 krokach dokonać zmiany.
Jednym z zaleceń wydanych w związku z walką z koronawirusem jest mierzenie temperatury. Czy pracodawca może zgodnie z prawem badać temperaturę swoich pracowników? Jakie jest stanowisko w tej sprawie Prezesa UODO?
REKLAMA
Nie każdy przedsiębiorca może skorzystać z dodatkowych rozwiązań dotyczących czasu pracy w okresie stanu zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii. Chodzi o zmianę systemu lub rozkładu czasu pracy pracowników oraz zlecenie pracy w godzinach nadliczbowych.
Przepisy prawa pracy nie dają jednoznacznych odpowiedzi jak w obliczu zagrożenia koronawirusem powinien zachować się pracodawca. Podpowiadamy jak rozwiązać 5 najważniejszych dylematów.
Wynagrodzenie likwidatora spółki jawnej
22.03.2012
Przepisy nie określają zasad ustalenia wynagrodzenia za czynności likwidatora spółki jawnej ustanowionego na podstawie art. 71 § 1 ksh spoza grona wspólników. Przyjmuje się jednak, że takiemu likwidatorowi należy się wynagrodzenie - sądy rejestrowe określają je postanowieniem. Co zrobić, gdy wysokość tego wynagrodzenia budzi wątpliwości?
W działalności zakładów pracy coraz częściej wykorzystywane są wizerunki pracowników. Każdy zakład pracy bowiem tworzą ludzie, którzy w nim pracują – jest to wartość chętnie eksponowana w różnych formach promocji przedsiębiorstw: na stronach internetowych, w broszurach informacyjnych, nagraniach czy na plakatach. Pytanie, które rodzi się na tym tle brzmi: jak wykorzystać wizerunek pracownika zgodnie z prawem, by nie narazić się na zarzut naruszenia jego dóbr osobistych?