REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
wfirma.pl

wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.

Określenie platforma on­line oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z systemu o każdej porze, z każdego miejsca wyposażonego w dostęp do internetu. wfirma.pl to serwis przygotowany do samodzielnego fakturowania, prowadzenia księgowości, kadr oraz magazynu wraz ze wsparciem ze strony zespołu ekspertów księgowych, prawa podatkowego, pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego.

Dane teleadresowe:
wfirma.pl Sp. z o.o.
ul. Bolesława Krzywoustego 105/21
51-166 Wrocław
www.wfirma.pl

Społeczność:
https:/pl-pl.facebook.com/wfirmapl
https://plus.google.com/+wfirma/posts
https://twitter.com/wfirma

Przedsiębiorcy, którzy zatrudniają osoby niepełnoletnie do prac sezonowych w okresie wakacji powinni pamiętać o tym, że tego typu stosunek pracy regulowany jest w szczególny sposób. Jakie zasady obowiązują przy zatrudnianiu niepełnoletnich?
Okres wakacji to dobry moment do dokładniejszego przyjrzenia się tematyce reklamacji imprezy turystycznej. Imprezy tego typu cieszą się coraz większą popularność, jednak świadomość praw korzystającego z takiej formy wypoczynku jest wciąż dość niska. Niezależnie od ceny wycieczki i trybu jej zakupienia biuro podróży zobowiązuje się dostarczyć nam pełnowartościową usługę. W przypadku gdy organizator nie wywiąże się z umowy i nie zapewni warunków, jakie obiecał w umowie, mamy możliwość złożenia reklamacji takiej imprezy.

REKLAMA

Na początku lipca weszła w życie zmiana w przepisach podatkowych. Na jej podstawie możemy już odliczyć 50% VAT od paliwa do samochodów osobowych w użytku mieszanym. Zmiana jednak dotyczyć będzie tylko paliwa zakupionego po 30 czerwca. Co natomiast z duplikatami i fakturami wystawionymi po 1 lipca, a dotyczącymi wcześniejszego nabycia paliwa?
Urlop wypoczynkowy jest niezbywalnym prawem pracownika - pracodawca nie może pozbawić go prawa do wypoczynku, natomiast sam pracownik nie może się go zrzec. Warto zatem dowiedzieć się jak wygląda proces nabywania prawa do urlopu wypoczynkowego i kiedy ono przysługuje.

REKLAMA

Zarówno dla pracowników fizycznych, jak i biurowych praca w trakcie upałów może być bardzo wykańczająca. Pracodawca zobowiązany jest zapewnić pracownikom odpowiednie warunki do pracy podczas tak trudnej pogody, by była ona wykonywana w bezpiecznych i higienicznych warunkach.
Dotacje przyznawane przez urząd pracy to niewątpliwie wielkie ułatwienie dla każdego, kto zakłada działalność gospodarczą. Głównym ich celem jest wspieranie początkujących przedsiębiorców, motywowanie do zakładania działalności gospodarczej i tym samym zapobieganie bezrobociu. Dotacje spełniają swoje zadanie do czego przyczyniają się korzystne warunki na jakich można je zdobyć. Nie bez znaczenia jest także fakt, że dofinansowanie jest bezzwrotne, a czas oczekiwania na decyzję stosunkowo krótki.
Wraz z upływem czasu wszystkie środki trwałe (z wyjątkiem gruntów) zużywają się, tracąc przy tym na wartości. Aby, dla celów podatkowych, ustalić koszt zużycia w czasie danego składnika majątku dokonuje się jego amortyzacji. Jakie są metody amortyzacji podatkowej?
Podatnicy, dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zobowiązani są do prowadzenia ewidencji przy pomocy kas fiskalnych z określonymi w przepisach wyjątkami. Od stycznia 2015 r. znacznie spadnie liczba podatników uprawnionych do korzystania ze zwolnień z prowadzenia ewidencji za pomocą kas. Warto więc zapoznać się z obowiązkami dotyczącymi przechowywania dokumentów fiskalnych.
Prowadząc działalność gospodarczą nie sposób w niej nie wykorzystywać różnego rodzaju sprzętów, maszyn, samochodów czy zwykłych narzędzi codziennego użytku. Wszystkie te przedmioty stanowią majątek przedsiębiorstwa, które służy podczas wykonywania czynności związanych z działalnością. Jedne przyczyniają się do powstania przychodu bezpośrednio, a inne pośrednio stanowiąc koszt podatkowy działalności. Jednak, jak powinien postąpić podatnik, gdy dany składnik majątku jest już niepotrzebny w firmie? Sprzedać go lub wycofać na cele prywatne.
Pracodawca ma możliwość dofinansowania wypoczynku swoich pracowników, członków ich rodzin oraz emerytów i rencistów. Wsparcie to może pochodzić z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), a nawet ze środków obrotowych firmy. W zależności od źródła jego pochodzenia, wysokości oraz przeznaczenia, udzielenie takiej pomocy wywoła różne skutki podatkowo-składkowe.
Unia Europejska zmienia przepisy i upraszcza biurokrację, aby umożliwić rządom wspieranie przedsiębiorstw. Jak informuje Komisja Europejska, od 1 lipca weszły w życie reformy, które mają na celu przyspieszenie wzrostu gospodarczego. W efekcie przedsiębiorstwa będą miały większy i łatwiejszy dostęp do pieniędzy unijnych.
W dobie postępującej cyfryzacji coraz więcej pracy wykonuje się przed ekranem komputera. Zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia swojemu pracownikowi okularów, jeśli czas trwania pracy przed monitorem ekranowym wynosi co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy, np. w przypadku 8 godzinnego wymiaru czasu, jeśli praca przed komputerem trwa minimum 4 godziny. Co ciekawe, w ostatnim czasie fiskus zmienił swoje podejście do przepisów w sprawie odliczania VAT od okularów, powodując zamieszanie wśród podatników-pracodawców.
Rozpoczynając działalność gospodarczą, przedsiębiorca ma na głowie wiele spraw związanych z rozwinięciem biznesu. Mnogość nowych obowiązków dopełniają te związane z prowadzeniem księgowości, szczególnie jeżeli przedsiębiorca postanawia zająć się nią osobiście. Ponieważ dziedzina ta zwykle jest dla niego zupełną nowością, zdarzają się błędy - szczególnie w związku z rozliczeniem podatku VAT. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy rozliczaniu VAT.
Początek 2014 roku był okresem rewolucyjnych zmian na gruncie Ustawy o podatku od towarów i usług. Modyfikacjom uległy podstawowe zasady związane z rozliczaniem VAT, dlatego mimo że upłynęło już trochę czasu, wiele aspektów wciąż wzbudza wątpliwości wśród podatników. Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest: jak rozliczać VAT od faktury otrzymanej przed dokonaniem dostawy?
Efektywny zespół jest filarem każdego sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego zespołu wymaga jednak działań skierowanych na rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji. Zgrany zespół jest skarbem dla każdej firmy!
Obowiązek sporządzania fiskalnych raportów: dobowych oraz miesięcznych występuje w momencie wystąpienia sprzedaży, która podlega, z mocy prawa, obowiązkowi ewidencjonowania przy pomocy kasy rejestrującej. Brak takiej sprzedaży w danym okresie oznacza, że obrót i kwota podatku VAT należnego wynoszą zero. Wówczas podatnik nie ma obowiązku sporządzenia raportu dobowego.
Kwestia odwrotnego obciążenia wydaje się zawiła, ale jak to w życiu bywa - straszne jest to, co nieznane. W niniejszym artykule za pomocą przykładu postaramy się objaśnić, na czym polega rozliczenie VAT przy odwrotnym obciążeniu.
Dotychczas procedura VAT marża była zarezerwowana jedynie dla biur podróży, sprzedaży towarów używanych, antyków, przedmiotów kolekcjonerskich oraz dzieł sztuki. Przedsiębiorcy niejednokrotnie występowali z wnioskami o wydanie indywidualnej interpretacji, by dowiedzieć się, czy procedurą VAT marża mogą objąć sprzedaż składników majątku uprzednio zakwalifikowanych do środków trwałych. Organy podatkowe w kwestii tej były niezłomne i obstawały przy stanowisku, że zastosowanie procedury VAT marża dotyczy jedynie towarów handlowych (przeznaczonych do dalszej odsprzedaży w stanie nieprzerobionym). Jednak linia orzecznictwa w ostatnim czasie uległa ogromnej zmianie. Wyjaśniamy jakiej.
W myśl Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (czyli tzw. trzecia ustawa deregulacyjna) ograniczone zostało prawo przedsiębiorcy do zaliczania do kosztów podatkowych wydatków, które nie zostały faktycznie przez niego uregulowane. Innymi słowy, przedsiębiorca będzie zobligowany do wyksięgowania wydatku z kosztów po upływie terminu określonego w ustawie
Podatkowe rozliczenie powypadkowej naprawy samochodu firmowego od zawsze sprawiało przedsiębiorcom sporo problemów. Zmiany przepisów w zakresie odliczenia podatku VAT od pojazdów samochodowych, które weszły w życie z dniem 1 kwietnia 2014 r., przyczyniły się do jeszcze większych komplikacji w tym zakresie.

REKLAMA