REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Randstad Polska

lider na polskim rynku doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, jest częścią holenderskiego Randstad N.V.

Randstad jest zaufanym partnerem dla firm, które potrzebują wsparcia w poszukiwaniu pracowników tymczasowych (w tym także rekrutacji i zarządzania dużymi grupami pracowników w siedzibie klienta) i stałych, w tym specjalistów w zakresie finansów, informatyki, inżynierii oraz w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Randstad wspiera także pracodawców fachowym doradztwem i analizami rynku pracy. Pomaga w procesach rozliczania pracowników i zarządzania dokumentacją kadrową.

Poszukujących zatrudnienia specjaliści Randstad wspierają w odnajdywaniu najlepszej pracy, która odpowiada ich potrzebom i kwalifikacjom. Tworzą w ten sposób przyjazną przestrzeń komunikacji między pracownikami a pracodawcami.

Randstad sięga po nowoczesne technologie tak, by służyły one wygodzie poszukujących pracy i pracodawców. Działa globalnie, ale i lokalnie. Na co dzień ze specjalistami Randstad spotkać się można w jednym z ponad 120 biur w Polsce.

Randstad Polska

Aleje Jerozolimskie 134

02-305 Warszawa

www.randstad.pl/rps

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.
Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

REKLAMA

Obawy polskich pracowników w sytuacji epidemii koronawirusa najczęściej dotyczą zmniejszenia wynagrodzenia, następnie zwolnienia i w dalszej kolejności likwidacji podmiotu zatrudniającego. Strach przed obniżką wynagrodzenia wzmagają przepisy tarczy antykryzysowej. Kto najbardziej boi się, że otrzyma niższą pensję? Które stanowiska narażone są na utratę zatrudnienia?
Tylko co piąty zatrudniony nie obawia się utraty pracy. Najbardziej narażona na zwolnienia jest branża hotelarska i gastronomiczna. Kto najbardziej boi się utraty zatrudnienia, a kto najmniej? Jak Polacy oceniają szanse na znalezienie nowej pracy?

REKLAMA

Żeby sprostać wyzwaniom nowoczesności i sprawnie funkcjonować w zglobalizowanym świecie, przedsiębiorstwo musi stale reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe, jednocześnie nie zapominając o tym, że głównym celem jego działania jest maksymalizacja zysków. Elastyczne formy zatrudnienia mogą stanowić odpowiedź na stale dokonujące się przeobrażenia na rynku pracy, a i pozwalają zmniejszyć koszty funkcjonowania firmy. Jak wykorzystuje się je w Polsce i na świecie? Które rozwiązania stosowane są najczęściej?
Od 1 sierpnia 2019 roku zaczął obowiązywać tzw. PIT zero dla młodych. To nic innego jak zwolnienie z opodatkowania wynagrodzeń osób, które nie ukończyły 26. roku życia. Cel jest prosty – zachęcić młodych ludzi do podejmowania zatrudnienia, a tym samym wcześniejszego wchodzenia na rynek pracy. Czy jednak przepisy w przyjętym kształcie rzeczywiście temu sprzyjają?
Wiele pokoleń pracowników w jednej firmie stanowi wyzwanie dla pracodawców. Czym różnią się od siebie młodsi i starsi pracownicy? Jak pogodzić występujące w zespole odmienności?
Dynamizm zmian na rynku pracy może niejednego pracodawcę przyprawić o zawrót głowy. Koniecznością jest stałe dostosowywanie się do dokonujących się przeobrażeń, także pod względem zarządzania zasobami ludzkimi. Jednym z narządzi, które ciągle ewoluuje, są ścieżki awansów. Odgrywają one ważną rolę motywacyjną i pozwalają rozwijać się przedsiębiorstwu w określonym kierunku. Jak zaplanować ścieżki awansów, mając na uwadze różne oczekiwania pracowników?
Skuteczne zarządzanie pokoleniami pracowników pozwala efektywnie wykorzystać drzemiący w nich potencjał i przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa. I chociaż w temacie tym wiele zostało już powiedziane, wcale nie oznacza to, że zagadnienie nie stanowi już wyzwania dla pracodawców i menadżerów. Jak więc zarządzać wielopokoleniowością w firmie?
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest prowadzenie dokumentacji w sprawach wiążących się ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników. Dokumenty te są gromadzone w formie teczek osobowych, a za ich nienależyte prowadzenie grozi odpowiedzialność karna. Niestety, najnowsze przepisy, które weszły w życie 01.01.2019 r. wprowadzają niejasne zapisy prawne, które są źródłem nieporozumień. Czego dotyczą owe niejasności i czy można się przed nimi ustrzec?
Umowa o dzieło jest coraz częściej zawierana i coraz częściej kontrolowana przez ZUS. Nie podlega pod ubezpieczenia społeczne i minimalną stawkę godzinową. Powoduje to, że pracodawcy chętniej z niej korzystają. Jednak muszą uważać, gdyż ZUS coraz częściej podważa zasadność umowy o dzieło.
Matryca kompetencji pracownika stanowi odpowiedź na sprawne zarządzanie zespołem i jego rozwój. Czym jest matryca kompetencji? Jakie korzyści płyną z zastosowania matrycy? Poznaj wzór matrycy kompetencji.
Początek 2019 r. przyniósł zmiany w prowadzeniu teczek osobowych pracowników. Pracodawca może prowadzić dokumentację pracowniczą w formie papierowej bądź elektronicznej. Na czym polegają zmiany w organizacji systematyki akt osobowych? Ile aktualnie wynosi okres przechowywania dokumentacji pracowniczej?

REKLAMA