REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Tax Care

Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm


Oprócz usług księgowych oferuje także prowadzenie kadr, doradztwo w zakresie inwestycji i oszczędzania, pomoc w założeniu własnej firmy oraz różnorodne formy finansowania działalności (kredyty hipoteczne, firmowe, leasing, dotacje unijne, dotacje z urzędów pracy).

Klienci Tax Care mogą liczyć na profesjonalne wsparcie księgowych i doradców. Osobisty opiekun przedsiębiorcy zawsze służy pomocą i radą, a klient ma wgląd do swoich faktur przez Internet 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wszystko po to, aby klient mógł w pełni poświęcić się prowadzeniu swojej firmy, zamiast tracić czas na wypełnianie formularzy czy wykonywanie przelewów do ZUS-u i Urzędu Skarbowego.

Przedsiębiorcy dość często rejestrują siedzibę firmy w mieszkaniu. Pozwala to zaliczać do kosztów podatkowych firmy część wydatków związanych z eksploatacją i amortyzacją lokalu. Powstaje tu wątpliwość, czy w takim przypadku trzeba płacić od mieszkania dużo wyższy podatek od nieruchomości? Co prawda zapadł w tej kwestii korzystny dla przedsiębiorców wyrok NSA, to jednak gminy często upominają się o wyższy podatek.
Okazuje się, że w niektórych sytuacjach, pod nieobecność podatnika pismo urzędowe wysłane przez organ podatkowy może odebrać domownik, a nawet sąsiad. Podczas dłuższych wyjazdów lepiej ustanowić pełnomocnika do odbioru takich pism.

REKLAMA

Fiskalizacja kasy rejestrującej nie wystarcza do rozpoczęcia ewidencjonowania nią sprzedaży. Podatnicy VAT prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych muszą jeszcze zgłosić do urzędu skarbowego kasy rejestrujące (fiskalne), którymi chcą rejestrować obrót. Kasa fiskalna może działać tylko z unikatowym numerem ewidencyjnym, który nadać może jedynie naczelnik właściwego dla podatnika urzędu skarbowego. Na to zgłoszenie jest jedynie 7 dni od dnia fiskalizacji kasy.
Wystawienie i przesłanie klientowi e-faktury jest możliwe jeżeli odbiorca wyrazi wcześniej zgodę na otrzymywanie faktur w tej formie. Od 2013 roku przepisy nie określają zasad ani form wyrażenia takiej zgody.

REKLAMA

Pracodawcom zdarzają się mniejsze lub większe opóźnienia w wypłacaniu wynagrodzeń swoim pracownikom. Firmy muszą pamiętać, że koszty uzyskania przychodu z tytułu świadczeń pracowniczych mogą uwzględnić nie wcześniej, niż w miesiącu faktycznej wypłaty tych świadczeń (wynagrodzeń).
W 2013 roku wzrastają składki ZUS i zdrowotne dla przedsiębiorców. W skali roku wzrost składek będzie wynosił prawie 550 złotych
Zaliczka na poczet dostawy towarów lub wykonania usługi otrzymana od kontrahenta nie jest od razu przychodem do opodatkowania. Ale w niektórych sytuacjach może być uznana za przychód.
Przedsiębiorcy, którzy przekroczyli w 2012 roku określone limity obrotów utracili możliwość korzystania w 2013 roku z niektórych ułatwień podatkowych. Te limity są sporo niższe niż rok wcześniej. Chodzi tu o małych podatników, ryczałtowców i stosujących księgę przychodów i rozchodów.
Ze statusem małego podatnika w PIT, CIT i VAT wiążą się pewne przywileje. Przedsiębiorcy będący małymi podatnikami mają możliwość kwartalnego rozliczania VAT-u i rozliczania VAT metodą kasową, wpłacanie zaliczek na podatek dochodowy tylko raz na kwartał oraz możliwość dokonywania jednorazowych odpisów amortyzacyjnych. Limity dla małych podatników są w 2013 roku mniejsze niż w zeszłym roku.
Koszty naprawy uszkodzonego w wypadku drogowym samochodu mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. Dotyczy to jednak wyłącznie sytuacji, gdy przedsiębiorca ma wykupioną dobrowolną polisę ubezpieczeniową autocasco (AC).
Zakup polisy ubezpieczenia OC przez przedsiębiorcę na wypadek szkód wyrządzonych w związku z prowadzoną przez niego działalnością są kwalifikowane jako koszty podatkowe. Nie dotyczy to jednak ubezpieczenia OC zakupionego dla członków zarządu spółki.
Zarówno remont, jak i ulepszenie środka trwałego można, co do zasady, zaliczyć do kosztów podatkowych. Koszty remontu środka trwałego zaliczane są do kosztów uzyskania przychodów w całości w chwili ich poniesienia. Natomiast wydatki na ulepszenie środka trwałego zwiększają jego wartość i dlatego trzeba je rozliczać w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne.
Chcesz mieć niższy podatek za ostatni okres rozliczeniowy (dotyczy to PIT i VAT) - zrób zakupy firmowe jeszcze w grudniu. Kupując np. biurko, fotel, komputer, czy regał o wartości do 3 500 zł, można obniżyć PIT za 2012 rok. Dla obniżenia VAT-u nie ma znaczenia wartość dokonywanych zakupów. Konieczne jest natomiast uzyskanie faktury jeszcze w tym miesiącu.
Od 2012 roku przedsiębiorcy zaliczkę na PIT za listopad obliczają i wpłacają na analogicznych zasadach jak za pozostałe miesiące, czyli do 20. grudnia. W przypadku zaliczki za grudzień są dwie możliwości. Można ją wpłacić do 20. stycznia następnego roku albo nie wpłacać zaliczki, tylko wyliczyć podatek za cały rok i do 20. stycznia złożyć zeznanie roczne, rozliczając podatek za cały rok. Drugie rozwiązanie jest korzystne dla tych przedsiębiorców, u których w rozliczeniu rocznym powstanie nadpłata.
Wigilia firmowa może być rozliczona w kosztach podatkowych, tylko wtedy gdy jej celem jest integracja zespołu i zwiększenie motywacji pracowników. Niestety możliwości zaliczenia w koszty podatkowe spotkań wigilijnych z kontrahentami są bardzo ograniczone – ostrzega Tax Care.
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów, zobowiązani są przygotować na koniec każdego roku podatkowego spis z natury składników majątkowych, potocznie zwanego remanentem lub inwentaryzacją. Remanentowi podlegają poszczególne składniki majątku, które po spisaniu należy jeszcze wycenić. Szczególną uwagę warto zwrócić na stwierdzone niedobory lub nadwyżki.
Największą barierą w rozwoju przedsiębiorczości w Polsce są pozapłacowe koszty zatrudnienia – tak uważa 32% ankietowanych mikroprzedsiębiorców. Niemal równie istotnym ograniczeniem jest utrudniony dostęp do finansowania.
Przekazywane kontrahentom kartki świąteczne, czy drobne upominki z logo firmy można rozliczyć w kosztach podatkowych. Takiej możliwości nie ma już w przypadku droższych prezentów. Dodatkowo w takiej sytuacji trzeba pamiętać o rozliczeniu podatków, zarówno PIT-u jak i VAT-u.
Minister Finansów podpisał już rozporządzenie „fakturowe”, które wprowadza od 2013 roku wiele nowości w zakresie wystawiania faktur VAT. Podatnikom VAT zostały tylko dwa tygodnie na poznanie nowych przepisów i dostosowanie do nich używanych programów finansowo-księgowych.
Przesunięcie terminu płatności podatku to ulga, przysługująca podatnikom w sytuacjach szczególnych. Jest to możliwe jedynie na wniosek złożony do urzędu skarbowego przed upływem terminu płatności podatku.

REKLAMA