REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 13
ZARZĄDZENIE NR 13
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 13 czerwca 2022 r.
w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Na podstawie § 5 ust. 2 pkt 1 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad1), zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) zadania p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - Tomasza Żuchowskiego (DTŻ), zwanego dalej „Generalnym Dyrektorem", z zakresu:
a) bezpośredniego kierowania wybranymi zadaniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej ,,GDDKiA",
b) koordynacji oraz nadzoru realizacji zadań przez GDDKiA;
2) zadania realizowane przez:
a) p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Grzegorza Dziedzinę (DGD),
b) Radcę Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego (DTK)
- zwanych dalej „Zastępcami Generalnego Dyrektora";
3) zadania realizowane przez Dyrektora Generalnego GDDKiA - Darię Predko (DDP);
4) uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora lub Zastępców Generalnego Dyrektora.
§ 2.
1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2) współpracy z parlamentem;
3) obsługi medialnej;
4) ochrony zabytków drogownictwa;
5) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
6) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
7) planowania finansowo-rzeczowego;
8) planowania rocznego i wieloletniego;
9) programowania rzeczowego przedsięwzięć;
10) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych Unii Europejskiej (UE);
11) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
12) oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;
13) zarządzania pracami naukowo-badawczymi oraz pracami rozwojowymi dotyczącymi warunków technicznych, nowych technologii, metod diagnostycznych i metod badawczych;
14) przygotowania i realizacji zadań inwestycyjnych w ramach drogowych obiektów inżynierskich;
15) koordynacji i nadzoru nad robotami w pasie drogowym, w zakresie zadań inwestycyjnych w ramach drogowych obiektów inżynierskich;
16) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg na transeuropejskiej sieci drogowej;
17) ochrony informacji niejawnych;
18) ochrony danych osobowych.
2. Generalny Dyrektor bezpośrednio inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Generalnego Dyrektora;
2) Departament Strategii i Studiów;
3) Departament Budżetu i Projektów UE;
4) Departament Technologii Budowy Dróg;
5) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
6) Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7) Inspektora Ochrony Danych.
§ 3.
1) przygotowania i realizacji zadań inwestycyjnych w ramach utrzymania i remontów dróg;
2) zarządzania siecią dróg krajowych, w tym przeprawami promowymi;
3) zarządzania ruchem na drogach krajowych;
4) nadzoru nad służbami drogowymi;
5) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg oraz przepraw promowych;
6) koordynacji i nadzoru nad robotami w pasie drogowym, w zakresie zadań inwestycyjnych w ramach utrzymania i remontów dróg;
7) rozwoju i utrzymania systemów informatycznych;
8) przygotowania i realizacji przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo funkcjonowania GDDKiA;
9) przygotowania, zabezpieczenia i realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej, obronności i bezpieczeństwa państwa;
10) nabywania i gospodarowania nieruchomościami związanymi z inwestycjami drogowymi;
11) regulacji stanów prawnych nieruchomości nabywanych, nabytych lub zajętych pod drogi krajowe.
2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Grzegorz Dziedzina jest uprawniony, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora: korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a) Departament Zarządzania Siecią Dróg,
b) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa,
c) Zespół do spraw Nieruchomości.
§ 4.
1) przygotowania i realizacji budowy dróg;
2) koordynacji i nadzoru nad robotami w pasie drogowym, w zakresie zadań inwestycyjnych, z zastrzeżeniem kompetencji:
a) Generalnego Dyrektora, określonych w § 2 ust. 1 pkt 15,
b) p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Grzegorza Dziedziny, określonych w § 3 ust. 1 pkt 6.
2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński jest uprawniony, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora: korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji;
§ 5.
1) obsługi prawnej i legislacyjnej;
2) koordynacji postępowań przetargowych;
3) przedsięwzięć publiczno-prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
4) ochrony dróg i pasa drogowego;
5) kontroli i audytów wewnętrznych;
6) ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i utrzymania dróg;
7) ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i utrzymania dróg;
8) koordynacji rozpatrywania skarg, wniosków i petycji.
2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny GDDKiA - Daria Predko jest uprawniony, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a) Departament Prawny i Zamówień Publicznych,
b) Biuro Organizacyjno-Administracyjne,
c) Biuro Kontroli i Audytu,
d) Zespół do spraw Środowiska.
§ 6.
1) bieżącego informowania Generalnego Dyrektora w sprawach związanych z realizowanymi przez siebie zadaniami;
2) wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.
§ 7.
2. Zastępcy Generalnego Dyrektora zastępują się wzajemnie.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Zastępców Generalnego Dyrektora zastępstwo wykonuje Dyrektor Generalny GDDKiA.
§ 8.
§ 9.
P.O. GENERALNY DYREKTOR
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Tomasz Żuchowski
1) Niniejsze zarządzenie zostało zmienione zarządzeniem Nr 13 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 6 maja 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządzeniem Nr 25 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 13 lipca 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządzeniem Nr 34 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 września 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz zarządzeniem Nr 39 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 1 października 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Data ogłoszenia: 2022-06-14
- Data wejścia w życie: 2022-06-14
- Data obowiązywania: 2022-06-14
- Dokument traci ważność: 2023-02-09
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA