REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 1
ZARZĄDZENIE NR 1
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 8 stycznia 2020 r.
w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Na podstawie § 5 ust. 5 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) zadania p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – Tomasza Żuchowskiego (DTŻ) – zwanego dalej „Generalnym Dyrektorem”, z zakresu:
a) bezpośredniego kierowania wybranymi zadaniami,
b) koordynacji oraz nadzoru realizacji zadań przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zwaną dalej „GDDKiA”,
2) zadania realizowane przez:
a) Zastępcę Generalnego Dyrektora – Jacka Grygę (DJG),
b) Radcę Generalnego Dyrektora – Darię Predko (DDP),
c) Radcę Generalnego Dyrektora – Marcina Nowackiego (DMN),
d) Radcę Generalnego Dyrektora – Tomasza Kwiecińskiego (DTK)
– zwanych dalej „Zastępcami Generalnego Dyrektora”;
3) uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora i Zastępców Generalnego Dyrektora.
§ 2.
1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2) współpracy z parlamentem;
3) obsługi medialnej;
4) współpracy międzynarodowej;
5) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
6) ochrony informacji niejawnych;
7) ochrony danych osobowych;
8) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
9) planowania finansowo-rzeczowego;
10) planowania rocznego i wieloletniego;
11) programowania rzeczowego przedsięwzięć;
12) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
13) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
14) przedsięwzięć publiczno-prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
15) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
16) ochrony zabytków drogownictwa.
2. Generalny Dyrektor inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Generalnego Dyrektora;
2) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
3) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:
a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b) Inspektora Ochrony Danych;
4) Departament Strategii i Studiów;
5) Departament Budżetu i Projektów UE.
§ 3.
1) zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;
2) rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.
2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Zastępca Generalnego Dyrektora – Jacek Gryga jest uprawniony, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa z wyłączeniem zadań:
a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b) Inspektora Ochrony Danych.
§ 4.
1) ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;
2) ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;
3) nabywania i gospodarowania nieruchomości związanymi z inwestycjami drogowymi;
4) regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi krajowe;
5) obsługi prawnej;
6) koordynacji postępowań przetargowych.
2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora – Daria Predko jest uprawniona, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a) Zespół do spraw Środowiska,
b) Zespół do spraw Nieruchomości,
c) Departament Prawny i Zamówień Publicznych.
§ 5.
1) zarządzania siecią dróg krajowych, w tym obiektów inżynierskich;
2) ochrony dróg i pasa drogowego;
3) zarządzania ruchem na drogach krajowych;
4) nadzoru nad służbami drogowymi;
5) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych;
6) koordynacji i nadzoru robót w pasie drogowym;
7) oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;
8) zarządzania pracami naukowo-badawczymi oraz pracami rozwojowymi dotyczącymi warunków technicznych, nowych technologii, metod diagnostycznych i metod badawczych.
2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora – Marcin Nowacki jest uprawniony, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a) Departament Zarządzania Siecią Dróg,
b) Departament Technologii Budowy Dróg.
§ 6.
2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora – Tomasz Kwieciński jest uprawniony, w szczególności do:
1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji.
§ 7.
1) Biuro Kontroli i Audytu;
2) Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
§ 8.
§ 9.
2. W razie braku odmiennego ustalenia, w pełnomocnictwie Generalnego Dyrektora, w przypadkach nieobecności poszczególnych Zastępców Generalnego Dyrektora, stosuje się następującą kolejność zastępowania:
1) Radcę Generalnego Dyrektora – Darię Predko, Radcę Generalnego Dyrektora – Marcina Nowackiego i Radcę Generalnego Dyrektora – Tomasza Kwiecińskiego zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora – Jacek Gryga;
2) Zastępcę Generalnego Dyrektora – Jacka Grygę zastępuje Radca Generalnego Dyrektora Marcin Nowacki;
3) w przypadku jednoczesnej nieobecności Zastępcy Generalnego Dyrektora – Jacka Grygi oraz Radcy Generalnego Dyrektora – Marcina Nowackiego zastępstwo wykonują w kolejności:
a) Radca Generalnego Dyrektora – Tomasz Kwieciński,
b) Radca Generalnego Dyrektora – Daria Predko,
b) Dyrektor Generalny GDDKiA.
§ 10.
§ 11.
GENERALNY DYREKTOR |
|
- Data ogłoszenia: 2020-01-08
- Data wejścia w życie: 2020-01-08
- Data obowiązywania: 2020-09-07
- Dokument traci ważność: 2022-01-03
- ZARZĄDZENIE NR 4 GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD z dnia 7 lutego 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
- ZARZĄDZENIE NR 32 GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD z dnia 03 września 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
- ZARZĄDZENIE NR 18 GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD z dnia 27 maja 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA