REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 1

ZARZĄDZENIE NR 1
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

z dnia 8 stycznia 2020 r.

w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Tekst pierwotny

Na podstawie § 5 ust. 5 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zarządzenie określa:

1) zadania p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – Tomasza Żuchowskiego (DTŻ) – zwanego dalej „Generalnym Dyrektorem”, z zakresu:

a) bezpośredniego kierowania wybranymi zadaniami,

b) koordynacji oraz nadzoru realizacji zadań przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zwaną dalej „GDDKiA”,

2) zadania realizowane przez:

a) Zastępcę Generalnego Dyrektora – Jacka Grygę (DJG),

b) Radcę Generalnego Dyrektora – Darię Predko (DDP),

c) Radcę Generalnego Dyrektora – Marcina Nowackiego (DMN),

d) Radcę Generalnego Dyrektora – Tomasza Kwiecińskiego (DTK)

– zwanych dalej „Zastępcami Generalnego Dyrektora”;

3) uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora i Zastępców Generalnego Dyrektora.

§ 2.

1. Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;

2) współpracy z parlamentem;

3) obsługi medialnej;

4) współpracy międzynarodowej;

5) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;

6) ochrony informacji niejawnych;

7) ochrony danych osobowych;

8) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;

9) planowania finansowo-rzeczowego;

10) planowania rocznego i wieloletniego;

11) programowania rzeczowego przedsięwzięć;

12) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;

13) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;

14) przedsięwzięć publiczno-prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;

15) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;

16) ochrony zabytków drogownictwa.

2. Generalny Dyrektor inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:

1) Biuro Generalnego Dyrektora;

2) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;

3) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:

a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,

b) Inspektora Ochrony Danych;

4) Departament Strategii i Studiów;

5) Departament Budżetu i Projektów UE.

§ 3.

1. Zastępca Generalnego Dyrektora – Jacek Gryga kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;

2) rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.

2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Zastępca Generalnego Dyrektora – Jacek Gryga jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa z wyłączeniem zadań:

a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,

b) Inspektora Ochrony Danych.

§ 4.

1. Radca Generalnego Dyrektora – Daria Predko kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;

2) ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;

3) nabywania i gospodarowania nieruchomości związanymi z inwestycjami drogowymi;

4) regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi krajowe;

5) obsługi prawnej;

6) koordynacji postępowań przetargowych.

2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora – Daria Predko jest uprawniona, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Zespół do spraw Środowiska,

b) Zespół do spraw Nieruchomości,

c) Departament Prawny i Zamówień Publicznych.

§ 5.

1. Zastępca Generalnego Dyrektora – Marcin Nowacki kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) zarządzania siecią dróg krajowych, w tym obiektów inżynierskich;

2) ochrony dróg i pasa drogowego;

3) zarządzania ruchem na drogach krajowych;

4) nadzoru nad służbami drogowymi;

5) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych;

6) koordynacji i nadzoru robót w pasie drogowym;

7) oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;

8) zarządzania pracami naukowo-badawczymi oraz pracami rozwojowymi dotyczącymi warunków technicznych, nowych technologii, metod diagnostycznych i metod badawczych.

2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora – Marcin Nowacki jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Departament Zarządzania Siecią Dróg,

b) Departament Technologii Budowy Dróg.

§ 6.

1. Radca Generalnego Dyrektora – Tomasz Kwieciński kieruje zadaniami dotyczącymi przygotowania i realizacji inwestycji.

2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora – Tomasz Kwieciński jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji.

§ 7.

Dyrektor Generalny GDDKiA inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:

1) Biuro Kontroli i Audytu;

2) Biuro Organizacyjno-Administracyjne.

§ 8.

Zastępcy Generalnego Dyrektora oraz Dyrektor Generalny GDDKiA zobowiązani są do wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.

§ 9.

1. Generalnego Dyrektora zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora lub Dyrektor Generalny GDDKiA w zakresie ustalonym w oddzielnym pełnomocnictwie.

2. W razie braku odmiennego ustalenia, w pełnomocnictwie Generalnego Dyrektora, w przypadkach nieobecności poszczególnych Zastępców Generalnego Dyrektora, stosuje się następującą kolejność zastępowania:

1) Radcę Generalnego Dyrektora – Darię Predko, Radcę Generalnego Dyrektora – Marcina Nowackiego i Radcę Generalnego Dyrektora – Tomasza Kwiecińskiego zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora – Jacek Gryga;

2) Zastępcę Generalnego Dyrektora – Jacka Grygę zastępuje Radca Generalnego Dyrektora Marcin Nowacki;

3) w przypadku jednoczesnej nieobecności Zastępcy Generalnego Dyrektora – Jacka Grygi oraz Radcy Generalnego Dyrektora – Marcina Nowackiego zastępstwo wykonują w kolejności:

a) Radca Generalnego Dyrektora – Tomasz Kwieciński,

b) Radca Generalnego Dyrektora – Daria Predko,

b) Dyrektor Generalny GDDKiA.

§ 10.

Traci moc zarządzenie Nr 20 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zmienione zarządzeniem Nr 24 z dnia 4 lipca 2019 r.

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

GENERALNY DYREKTOR
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

infoRgrafika

 

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA