REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 26

ZARZĄDZENIE NR 26/24
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO

z dnia 18 grudnia 2024 r.

w sprawie zakresu i trybu działania Komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 184 i 1222) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zarządzenie określa zakres oraz tryb działania Komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej „CBA”.

§ 2.

1. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;

2) Komisja - Komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego;

3) rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2303 i 2678);

4) składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego CBA, z wyłączeniem wartości niematerialnych i prawnych oraz składników, do których nie ma wymogu prowadzenia ewidencji;

5) zagospodarowanie - określenie przydatności składników rzeczowych do dalszego użytkowania lub zakwalifikowanie ich do kategorii majątku zbędnego lub zużytego;

6) funkcjonariusz - funkcjonariusza lub pracownika CBA;

7) służba - służbę lub pracę w CBA.

§ 3.

Do zadań Komisji należy:

1) zbieranie informacji o składnikach rzeczowych przeznaczonych do zagospodarowania;

2) ocena składników rzeczowych w zakresie możliwości ich dalszego zagospodarowania;

3) weryfikacja wartości początkowej składników rzeczowych przeznaczonych do zagospodarowania;

4) wycena składników rzeczowych przeznaczonych do zagospodarowania;

5) sporządzanie wykazu zbędnych lub zużytych składników rzeczowych wraz z propozycją sposobu ich dalszego przeznaczenia zgodnie z § 2a rozporządzenia;

6) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji o składniku rzeczowym wraz z informacją, o której mowa w pkt 5;

7) przygotowanie i przeprowadzenie przetargu publicznego, publicznego zaproszenia do negocjacji lub aukcji, w celu dokonania sprzedaży;

8) przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z nieodpłatnym przekazaniem, darowizną, oddaniem w najem lub dzierżawą;

9) przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych ze sprzedażą, o której mowa w § 8 ust. 1 rozporządzenia;

10) sporządzenie protokołu zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego wraz ze wskazaniem sposobu ich zagospodarowania;

11) przekazywanie Komisji do spraw likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego kopii protokołu, o którym mowa w pkt 10.

§ 4.

Komisja przekazuje informację zgodnie z § 7 pkt 5 rozporządzenia.

§ 5.

1. Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków: po dwóch przedstawicieli Biura Logistyki i Biura Teleinformatyki oraz jeden przedstawiciel Biura Finansów. W skład Komisji nie mogą wchodzić osoby bezpośrednio odpowiedzialne za gospodarkę składnikami majątku ruchomego w CBA.

2. Szef CBA, określając w decyzji skład Komisji, wyznacza jej przewodniczącego.

3. Szef CBA do składu Komisji czasowo może powołać funkcjonariuszy jednostki organizacyjnej, w dyspozycji której znajdują się składniki rzeczowe, chyba że są jej stałymi członkami.

§ 6.

Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:

1) zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;

2) przydziela zadania członkom Komisji;

3) sporządza protokół zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego, o którym mowa w § 3 pkt 10;

4) przedstawia Szefowi CBA, za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę, dokumenty wymagające jego akceptacji.

§ 7.

Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb.

§ 8.

1. Każdorazowo w pracach Komisji bierze udział co najmniej trzech jej stałych członków oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 5 ust. 3, o ile została powołana do składu Komisji.

2. Dokumenty, o których mowa w § 3 pkt 5 oraz § 3 pkt 10 zawierają w szczególności imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji uczestniczących w pracach, o których mowa w ust. 1.

§ 9.

Obsługę kancelaryjno-biurową prac Komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której pełni służbę przewodniczący.

§ 10.

Komisja dokonuje oceny przydatności składników rzeczowych na podstawie wniosku kierownika jednostki organizacyjnej, merytorycznie odpowiedzialnej za gospodarowanie mieniem, odpowiednio Biuro Teleinformatyki i Biuro Logistyki.

§ 11.

W celu dokonania oceny przydatności lub weryfikacji wartości składników rzeczowych Komisja może:

1) zwrócić się z prośbą o opinię do jednostki organizacyjnej merytorycznie odpowiedzialnej za zakup danego składnika rzeczowego;

2) zasięgnąć opinii osoby posiadającej w tym zakresie wiedzę specjalistyczną.

§ 12.

1. Komisja dokonuje wyceny zgodnie z § 3 rozporządzenia oraz z uwzględnieniem wewnętrznych przepisów w tym zakresie.

2. Wartość początkową składników rzeczowych Komisja może, w razie potrzeby, uzgodnić z Biurem Finansów CBA.

§ 13.

1. Składniki rzeczowe wskazywane w protokole zagospodarowania, o którym mowa w § 3 pkt 10 ujmuje się w sposób zapewniający ich identyfikację za pomocą numerów inwentarzowych, a w przypadku ich braku poprzez sporządzenie odpowiedniego opisu, oddającego cechy składnika rzeczowego w sposób pozwalający na jego bezsporną identyfikację.

2. Protokół, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Szef CBA lub jego Zastępca.

3. Zaakceptowany przez Szefa CBA protokół jest podstawą do dalszej realizacji procedury zagospodarowania składników rzeczowych.

4. Kopię protokołu zagospodarowania, o którym mowa w § 3 pkt 10 Komisja przekazuje do:

1) jednostki organizacyjnej CBA merytorycznie odpowiedzialnej za gospodarowanie składnikami majątkowymi, odpowiednio Biura Teleinformatyki lub Biura Logistyki;

2) Biura Finansów CBA;

§ 14.

1. Do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

2. Komisja powołana na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 15, realizuje zadania do czasu zakończenia prowadzonych postępowań; po tym czasie ulega rozwiązaniu.

§ 15.

Traci moc zarządzenie nr 28/19 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 3 grudnia 2019 roku w sprawie zakresu i trybu działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego (Dz. Urz. CBA poz. 30).

§ 16.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego
Agnieszka Kwiatkowska-Gurdak

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-12-18
  • Data wejścia w życie: 2024-12-19
  • Data obowiązywania: 2024-12-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA