REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2023 poz. 1
ZARZĄDZENIE NR 1
MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII1)
z dnia 30 grudnia 2022 r.
w sprawie polityki antykorupcyjnej oraz przeciwdziałania nadużyciom finansowym w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) sposób postępowania w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, zwanym dalej „Ministerstwem”, w sytuacji wystąpienia, w zakresie działania Ministerstwa lub organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Rozwoju i Technologii, zwanemu dalej „Ministrem”, lub przez niego nadzorowanych, zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;
2) tryb postępowania z informacjami o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, w tym sposób ich zgłaszania, gromadzenia i ewidencjonowania;
3) zasady przeprowadzania analizy ryzyka korupcyjnego, prowadzenia wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz prowadzenia profilaktyki antykorupcyjnej w Ministerstwie;
4) sposób przeciwdziałania konfliktowi interesów;
5) sposób wykonywania w Ministerstwie zadań:
a) w zakresie realizowania obowiązków związanych z Rejestrem Korzyści prowadzonym przez Państwową Komisję Wyborczą,
b) związanych ze zgłaszaniem korzyści uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w Ministerstwie w związku z wykonywaniem zadań lub obowiązków służbowych;
6) sposób prowadzenia w Ministerstwie działań związanych z osłoną antykorupcyjną;
7) koordynację działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji;
8) sposób postępowania w Ministerstwie w sytuacji wystąpienia, w zakresie działania Ministerstwa lub organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, podejrzenia popełnienia nadużycia finansowego.
§ 2.
1) członkach kierownictwa Ministerstwa - należy przez to rozumieć Ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu oraz dyrektora generalnego Ministerstwa;
2) Departamencie - należy przez to rozumieć Departament Kontroli i Audytu;
3) Dyrektorze Departamentu - należy przez to rozumieć Dyrektora Departamentu Kontroli i Audytu;
4) konflikcie interesów - należy przez to rozumieć konflikt pomiędzy interesem publicznym a interesem prywatnym osoby zatrudnionej w Ministerstwie, wpływający negatywnie na bezstronne i bezinteresowne wykonywanie zadań lub obowiązków służbowych;
5) korupcji - należy przez to rozumieć korupcję w rozumieniu art. 1 ust. 3a ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. 2022 r. poz. 1900);
6) nadużyciu finansowym - należy przez to rozumieć każde działanie albo zaniechanie prowadzące albo mogące prowadzić do nieprawidłowości w zakresie gospodarowania środkami publicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.2));
7) osobach zatrudnionych w Ministerstwie - należy przez to rozumieć pracowników Ministerstwa oraz osoby wykonujące zadania na rzecz Ministra lub Ministerstwa na podstawie innego stosunku prawnego niż stosunek pracy;
8) zachowaniu o znamionach korupcji - należy przez to rozumieć czyn, w stosunku do którego istnieje uzasadnione podejrzenie, że wypełnia znamiona korupcji;
9) zagrożeniu korupcyjnym - należy przez to rozumieć nieprawidłowość mogącą powodować lub zwiększać ryzyko wystąpienia korupcji.
Rozdział 2
Zgłaszanie, gromadzenie i ewidencjonowanie informacji o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji
§ 3.
1) stwierdzi wystąpienie w Ministerstwie lub w organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych zagrożenia korupcyjnego lub
2) była świadkiem zachowania o znamionach korupcji w Ministerstwie lub w organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych lub
3) otrzyma informację o wystąpieniu w Ministerstwie lub w organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji
- niezwłocznie przekazuje Dyrektorowi Departamentu informację o tym zagrożeniu lub zachowaniu.
2.Osoba zatrudniona w Ministerstwie, do której, w związku z wykonywaniem zadań lub obowiązków służbowych, jest kierowana propozycja popełnienia czynu będącego zachowaniem o znamionach korupcji, jest zobowiązana:
1) stanowczo, niezwłocznie i w jednoznaczny sposób odmówić popełnienia takiego czynu, a następnie poinformować osobę składającą propozycję o niedopuszczalności i bezprawności jej zachowania oraz doprowadzić do zakończenia kontaktu z tą osobą, w szczególności zakończyć spotkanie z nią;
2) niezwłocznie przekazać informację o tej propozycji dyrektorowi komórki organizacyjnej, w której wykonuje zadania oraz Dyrektorowi Departamentu;
3) w miarę możliwości zabezpieczyć, w obecności innej osoby zatrudnionej w Ministerstwie, dowody potwierdzające złożenie propozycji.
3.W przypadku gdy informacja, o której mowa w ust. 1 lub 2, dotyczy:
1) sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego Ministerstwa lub szefa Gabinetu Politycznego Ministra - jest przekazywana bezpośrednio Ministrowi;
2) dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa - jest przekazywana bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Ministerstwa;
3) Dyrektora Departamentu - jest przekazywana bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Ministerstwa.
4. Informację, o której mowa w ust. 1 lub 2, można złożyć także anonimowo za pomocą dedykowanej ścieżki udostępnionej w Intranecie w zakładce „Zgłoś korupcję”.
5. Informacja, o której mowa w ust. 3, jest niezwłocznie przekazywana do Dyrektora Departamentu celem jej zaewidencjonowania.
6. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wszystkich informacji, bez względu na ich formę i źródło pochodzenia, w szczególności:
1) wpływających za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: antykorupcja@mrit.gov.pl lub operatora pocztowego;
2) składanych w punkcie podawczym;
3) przekazanych ustnie - bezpośrednio lub telefonicznie.
7. Osoba zatrudniona w Ministerstwie utrwala informację, o której mowa w ust. 6 pkt 3, w formie notatki.
§ 4.
2. Ewidencja zawiera:
1) datę wpływu informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji;
2) krótki opis zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;
3) informację o działaniach podjętych w Ministerstwie w związku z otrzymaną informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji.
3. Dane osobowe osoby przekazującej informację o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji oraz informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające jej identyfikację, podlegają anonimizacji, której dokonuje, w przypadku, o którym mowa w § 3:
1) ust. 1 i 2 - Dyrektor Departamentu;
2) ust. 3 pkt 1 - Minister;
3) ust. 3 pkt 2 i 3 - dyrektor generalny Ministerstwa.
Rozdział 3
Tryb postępowania z informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do Ministerstwa
§ 5.
2.Osoby zatrudnione w Ministerstwie przekazują Dyrektorowi Departamentu informacje niezbędne do dokonania wstępnej oceny okoliczności sprawy.
§ 6.
2.Dyrektor generalny Ministerstwa może w szczególności:
1) przekazać sprawę właściwemu organowi;
2) wyjaśnić sprawę osobiście lub zlecić jej wyjaśnienie dyrektorowi komórki organizacyjnej Ministerstwa;
3) po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 2, przekazać sprawę do rzecznika dyscyplinarnego Ministerstwa lub rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
§ 7.
Rozdział 4
Tryb postępowania z informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych
§ 8.
§ 9.
2.Członek kierownictwa Ministerstwa, o którym mowa w ust. 1, może w szczególności:
1) przekazać sprawę właściwemu organowi;
2) przekazać sprawę dyrektorowi generalnemu Ministerstwa;
3) wyjaśnić sprawę osobiście lub zlecić jej wyjaśnienie dyrektorowi komórki organizacyjnej Ministerstwa;
4) po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 3, przekazać sprawę do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
§ 10.
Rozdział 5
Sposób przeciwdziałania konfliktowi interesów
§ 11
1) udzielanie zamówień publicznych i dokonywanie zakupów oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją, w tym m.in. odbiory dostaw, usług, robót budowlanych i zleceń;
2) proces legislacyjny;
3) opracowywanie projektów dokumentów rządowych, w tym strategii, polityk i programów;
4) oceny prac konkursowych i wybór projektów do dofinansowania;
5) naliczanie i egzekwowanie należności;
6) zbywanie aktywów Skarbu Państwa;
7) udzielanie lub rozliczanie dotacji ze środków publicznych oraz środków Unii Europejskiej;
8) wydawanie decyzji, postanowień lub zaświadczeń;
9) wyznaczanie przedstawicieli do organów kolegialnych;
10) sprawowanie nadzoru w imieniu Ministra;
11) kontrola oraz audyt wewnętrzny;
12) sporządzanie sprawozdań, opracowań, analiz i wycen;
13) organizowanie szkoleń i konferencji;
14) rekrutacja pracowników, zawieranie umów o pracę lub umów cywilnoprawnych;
15) rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji;
16) udzielanie odpowiedzi na pytania o interpretację przepisów;
17) udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz na wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej;
18) przetwarzanie i udostępnianie informacji uzyskiwanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
§ 12.
1) wdrożenie zasad, o których mowa w przepisach niniejszego rozdziału;
2) monitorowanie i nadzorowanie realizacji czynności służbowych z zachowaniem zasad przejrzystości, bezstronności i obiektywizmu;
3) rejestracja wejść i wyjść klientów zewnętrznych;
4) dokumentowanie spotkań z klientami zewnętrznymi;
5) rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Ministerstwa;
6) wykorzystywanie w kontaktach e-mailowych wyłącznie poczty służbowej;
7) uzyskiwanie zgody na dodatkowe zatrudnienie lub podjęcie zajęć zarobkowych;
8) monitorowanie i analiza danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym;
9) zapewnianie funkcjonalnego, przejrzystego i bezstronnego procesu decyzyjnego;
10) organizacja i prowadzenie szkoleń obejmujących zagadnienia etyki i konfliktu interesów;
11) składanie przez kontrolerów oraz biegłych powołanych do udziału w czynnościach kontrolnych oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności wyłączających z udziału w kontroli, którego wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia;
12) składanie przez członków komisji przetargowej oraz biegłych powołanych przez kierownika zamawiającego w przypadku, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, oświadczenia o braku okoliczności wyłączających ich udział w postępowaniu;
13) składanie wniosku o wyłączenie z udziału w komisji przeprowadzającej w Ministerstwie nabór do korpusu służby cywilnej.
2. Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa może określić i wdrożyć, w szczególności w zakresie obszarów i czynności, o których mowa w § 11, szczegółową procedurę określającą działania zaradcze minimalizujące ryzyko powstania konfliktu interesów w kierowanej komórce. Departament opiniuje projekt procedury.
§ 13.
2.Jeżeli konflikt interesów dotyczy:
1) sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego Ministerstwa lub Szefa Gabinetu Politycznego Ministra - o wyłączeniu decyduje Minister;
2) dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa - o wyłączeniu decyduje dyrektor generalny Ministerstwa.
§ 14.
1) traktowania wszystkich klientów zewnętrznych w sposób bezstronny;
2) unikania sytuacji, które mogłyby wywoływać u nich poczucie wdzięczności wobec klientów zewnętrznych.
2. W przypadku powstania u osoby zatrudnionej w Ministerstwie wątpliwości co do wymaganego od niej zachowania, w tym w przypadku zaistnienia sytuacji mogących wywoływać u niej poczucie wdzięczności wobec klienta zewnętrznego, zwraca się ona o pomoc w ich wyjaśnieniu do dyrektora komórki organizacyjnej, w ramach której wykonuje zadania lub do Doradcy do Spraw Etyki, jeśli został powołany.
Rozdział 6
Zasady przeprowadzania analizy ryzyk korupcyjnych, prowadzenia wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz prowadzenia profilaktyki antykorupcyjnej
§ 15.
2. Departament, na podstawie wyników analizy ryzyk korupcyjnych, sporządza diagnozę zagrożeń korupcyjnych w Ministerstwie.
3. Diagnoza zagrożeń korupcyjnych w Ministerstwie jest przekazywana do wiadomości dyrektora generalnego Ministerstwa oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.
§ 16.
2. Wykaz zawiera, odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej Ministerstwa, następujące informacje:
1) nazwę stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;
2) określenie podległości służbowej stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;
3) opis przykładowego zagrożenia korupcyjnego dla stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym.
3. Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa zgłasza do Biura Dyrektora Generalnego informację o konieczności aktualizacji informacji zawartych w wykazie niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmiany.
4. Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego, nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy, przekazuje dyrektorowi generalnemu Ministerstwa zestawienie informacji zawartych w wykazie.
§ 17.
1) organizowaniu dla pracowników Ministerstwa szkoleń dotyczących przeciwdziałania korupcji - jest zadaniem wykonywanym przez Biuro Dyrektora Generalnego;
2) opracowywaniu i upowszechnianiu w Ministerstwie informacji dotyczących przeciwdziałania korupcji - jest zadaniem wykonywanym przez Departament.
Rozdział 7
Zadania związane z realizowaniem obowiązków dotyczących Rejestru Korzyści prowadzonego przez Państwową Komisję Wyborczą oraz zgłaszania korzyści uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w Ministerstwie
§ 18.
§ 19.
§ 20.
2. Osoba zatrudniona w Ministerstwie może przyjąć korzyść, jeżeli uzasadniają to szczególne okoliczności związane ze zwyczajem międzynarodowym, protokołem dyplomatycznym lub współpracą z innymi urzędami obsługującymi organy władzy publicznej.
3. Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza do Departamentu informację o przyjęciu korzyści, o której mowa w ust. 2, którą jest:
1) przysporzenie materialne, którego wartość przekracza równowartość 50 euro, w szczególności środki pieniężne, przedmioty i świadczenia oferowane osobie zatrudnionej w Ministerstwie;
2) zwolnienie ze zobowiązania, którego wartość przekracza równowartość 50 euro.
4. Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza informację, o której mowa w ust. 3, w terminie 7 dni od dnia przyjęcia korzyści, a w przypadku jej przyjęcia w związku z zagraniczną podróżą służbową - w terminie 7 dni od zakończenia tej podróży.
5. Przepisów ust. 1 - 4 nie stosuje się do osób, które są obowiązane do zgłaszania korzyści do Rejestru Korzyści, o którym mowa w § 18.
6. Wzór zgłoszenia informacji o przyjęciu korzyści określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
7. W przypadku przekazania osobie zatrudnionej w Ministerstwie korzyści, innej niż określona w ust. 2, za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera lub w inny sposób uniemożliwiający odmówienie przyjęcia korzyści, osoba ta jest zobowiązana niezwłocznie przekazać korzyść dyrektorowi komórki organizacyjnej, w ramach której wykonuje zadania, który informuje o tym fakcie Dyrektora Departamentu. Dyrektor komórki organizacyjnej, po uprzednim porozumieniu z Dyrektorem Departamentu, podejmuje niezbędne czynności mające na celu zwrot przekazanej korzyści do nadawcy.
8. Departament prowadzi ewidencję informacji o korzyściach, o których mowa w ust. 7, zawierającą:
1) datę przekazania korzyści;
2) krótki opis korzyści oraz okoliczności związanych z jej przekazaniem;
3) opis podjętych działań związanych ze zwróceniem korzyści do nadawcy.
Rozdział 8
Sposób prowadzenia działań związanych z osłoną antykorupcyjną
§ 21.
2. Komórki organizacyjne Ministerstwa i organy oraz jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane zgłaszają Ministrowi przedsięwzięcia, które są istotne dla bezpieczeństwa lub interesów ekonomicznych państwa i powinny zostać objęte osłoną antykorupcyjną.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, niezwłocznie przekazuje się Dyrektorowi Departamentu.
4. Dyrektor Departamentu przekazuje zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, pochodzące od organu oraz jednostki organizacyjnej podległej Ministrowi lub przez niego nadzorowanej właściwej komórce organizacyjnej Ministerstwa, do zaopiniowania. Na podstawie opinii, Dyrektor Departamentu przedstawia Ministrowi stanowisko w sprawie zasadności objęcia przedsięwzięcia osłoną antykorupcyjną.
5. Dyrektor Departamentu opracowuje wniosek do Prezesa Rady Ministrów z rekomendacją Ministra w sprawie zasadności objęcia przedsięwzięcia osłoną antykorupcyjną i przedkłada go do podpisu Ministra.
Rozdział 9
Koordynacja działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji
§ 22.
1) organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych - jest członek kierownictwa Ministerstwa sprawujący nadzór nad Departamentem Jednostek Nadzorowanych i Podległych;
2) Ministerstwie - jest Dyrektor Departamentu.
2. W zakresie realizacji działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji:
1) komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z koordynatorami, o których mowa w ust. 1;
2) koordynatorzy, o których mowa w ust. 1, współpracują z organami oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi.
Rozdział 10
Sposób postępowania w sytuacji wystąpienia podejrzenia popełnienia nadużycia finansowego
§ 23
1) informację, o której mowa w § 3 ust. 1 i 2 w odniesieniu do podejrzenia popełnienia nadużycia finansowego można złożyć anonimowo za pomocą dedykowanej ścieżki udostępnionej w Intranecie w zakładce „Zgłoś nadużycie finansowe”;
2) obowiązek, o którym mowa w § 3 ust. 1 w odniesieniu do podejrzenia popełnienia nadużycia finansowego, dotyczy informacji wpływających za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: naduzyciafinansowe@mrit.gov.pl;
3) Departament gromadzi informacje, o których mowa w § 3 ust. 1 - 3 w odniesieniu do podejrzenia popełnienia nadużycia finansowego poprzez prowadzenie ewidencji informacji o podejrzeniu popełnienia nadużycia finansowego, zwanej dalej „ewidencją o nadużyciach”; ewidencja o nadużyciach zawiera elementy określone w § 4 ust. 2 w odniesieniu do podejrzenia popełnienia nadużycia finansowego.
2. Do obszarów lub czynności, w odniesieniu do których może powstać ryzyko popełnienia nadużycia finansowego w związku z realizowaniem zadań w Ministerstwie należą w szczególności:
1) realizacja procesów związanych z gromadzeniem środków publicznych oraz ich rozdysponowywaniem,
2) udzielanie zamówień publicznych i dokonywanie zakupów oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją, w tym m.in. odbiory dostaw, usług, robót budowlanych i zleceń;
3) proces legislacyjny;
4) opracowywanie projektów dokumentów rządowych, w tym strategii, polityk i programów;
5) wybór projektów do dofinansowania;
6) naliczanie i egzekwowanie należności;
7) zbywanie aktywów Skarbu Państwa;
8) udzielanie lub rozliczanie dotacji ze środków publicznych oraz środków Unii Europejskiej;
9) wydawanie decyzji, postanowień lub zaświadczeń;
10) sprawowanie nadzoru w imieniu Ministra;
11) kontrola oraz audyt wewnętrzny;
12) sporządzanie sprawozdań finansowych, analiz i wycen;
13) zawieranie umów cywilnoprawnych.
3. W celu minimalizowania ryzyka popełnienia nadużycia finansowego oraz w celu podnoszenia świadomości osób zatrudnionych w Ministerstwie w tym zakresie, w Ministerstwie są realizowane w szczególności następujące działania:
1) wdrożenie zasad, o których mowa w przepisach rozdziałów 2 - 4 w zakresie nadużyć finansowych;
2) monitorowanie i nadzorowanie realizacji czynności służbowych z zachowaniem zasad przejrzystości, bezstronności i obiektywizmu;
3) rejestracja wejść i wyjść klientów zewnętrznych;
4) dokumentowanie spotkań z klientami zewnętrznymi;
5) rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Ministerstwa;
6) wykorzystywanie w kontaktach e-mailowych wyłącznie poczty służbowej;
7) monitorowanie i analiza danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym;
8) zapewnianie funkcjonalnego, przejrzystego i bezstronnego procesu decyzyjnego;
9) organizacja i prowadzenie szkoleń obejmujących zagadnienia etyki i przeciwdziałania nadużyciom finansowym.
4. Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa może określić i wdrożyć, w szczególności w zakresie obszarów i czynności, o których mowa w ust. 2, szczegółową procedurę określającą działania zaradcze minimalizujące ryzyko popełnienia nadużycia finansowego w kierowanej komórce. Departament opiniuje projekt procedury.
§ 24.
1) organizowaniu dla pracowników Ministerstwa szkoleń dotyczących przeciwdziałania nadużyciom finansowym - jest zadaniem wykonywanym przez Biuro Dyrektora Generalnego;
2) opracowywaniu i upowszechnianiu w Ministerstwie informacji dotyczących przeciwdziałania nadużyciom finansowym - jest zadaniem wykonywanym przez Departament.
Rozdział 11
Przepisy końcowe
§ 25.
2. W terminie miesiąca od dnia wejścia w życie zarządzenia dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania osób zatrudnionych w Ministerstwie z zarządzeniem.
3. W przypadku osób zatrudnionych w Ministerstwie po dniu wejścia w życie zarządzenia, dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa, wykonujących zadania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania tych osób z zarządzeniem, w terminie miesiąca od dnia zatrudnienia tych osób w Ministerstwie.
4. W przypadku osób, które w dniu wejścia w życie zarządzenia przebywały:
1) na urlopie macierzyńskim;
2) na urlopie wychowawczym;
3) na urlopie rodzicielskim;
4) na urlopie ojcowskim;
5) na urlopie wypoczynkowym albo
6) na urlopie bezpłatnym
- dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania tych osób z zarządzeniem, w terminie miesiąca od dnia powrotu przez te osoby do pracy.
5. W przypadku osób, które w dniu wejścia w życie zarządzenia przebywały na zwolnieniu lekarskim dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania tych osób z zarządzeniem, w terminie miesiąca od dnia powrotu przez te osoby do pracy.
6. Wzór potwierdzenia, o którym mowa w ust. 2, określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 26.
§ 27.
MINISTER ROZWOJU I TECHNOLOGII
WALDEMAR BUDA
1) Minister Rozwoju i Technologii kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo i gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2022 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Technologii (Dz. U. poz. 838).
2) Zmiany zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 1692, 1079, 1725, 1747, 1768, 1964 i 2414.
Załączniki do zarządzenia Ministra Rozwoju
i Technologii z dnia 30 grudnia 2023 r. (poz. 1)
Załącznik nr 1
OŚWIADCZENIE O BRAKU LUB ISTNIENIU OKOLICZNOŚCI WYŁĄCZAJĄCYCH Z UDZIAŁU W KONTROLI
Załącznik nr 2
Zgłoszenie informacji o przyjęciu korzyści
Załącznik nr 3
OŚWIADCZENIE O ZAPOZNANIU OSÓB ZATRUDNIONYCH
- Data ogłoszenia: 2023-01-02
- Data wejścia w życie: 2023-01-03
- Data obowiązywania: 2023-01-03
- Dokument traci ważność: 2024-07-24
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA