REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 12
ZARZĄDZENIE NR 11/2022
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 20 maja 2022 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka”
Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180 i 209) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Do zadań Komitetu należy realizacja projektu, w tym w szczególności:
1) podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie rozpoczęcia lub zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2) wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
3) monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów;
4) weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami, a także założonymi ramami w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;
5) ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu;
6) akceptacja istotnych zmian w projekcie;
7) koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi w GITD projektami;
8) podejmowanie decyzji w sprawie zatwierdzania harmonogramu realizacji projektu, zgodnie z przydzielonymi zasobami i ze zobowiązaniami wynikającymi z przepisów prawa krajowego i unijnego;
9) zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu, mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;
10) podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których Kierownik Projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów nie są w stanie podjąć decyzji lub nie mają do tego uprawnień;
11) podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
12) zatwierdzanie przekazanych do decyzji Komitetu rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;
13) zapewnienie monitorowania ryzyka i efektywnego nim zarządzania;
14) bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tym osobom wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.
§ 2.
1) Główny Inspektor Transportu Drogowego - Przewodniczący;
2) Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - Zastępca Przewodniczącego;
3) Dyrektor Biura Informacji i Promocji - Główny Użytkownik;
4) Naczelnik Wydziału Komunikacji Biura Informacji i Promocji - Główny Dostawca do spraw materiałów edukacyjno-promocyjnych;
5) Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego - Główny Dostawca do spraw zamówień publicznych;
6) Zastępca Dyrektora Biura Finansowego nadzorujący bezpośrednio wydział właściwy do spraw funduszy rozwojowych - Nadzór Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków.
2. W sprawach, o których mowa w § 1 ust. 2, decyzje podejmuje Przewodniczący lub, w razie jego nieobecności, Zastępca Przewodniczącego.
3. Członkowie Komitetu mogą uczestniczyć w jego pracach wyłącznie osobiście, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W razie braku możliwości udziału w posiedzeniu Komitetu, członek Komitetu może wyznaczyć innego członka Komitetu, który przedstawi sprawy przydzielone do przedłożenia na danym posiedzeniu przez nieobecnego członka Komitetu. W takim przypadku przedstawicielowi nie będzie przysługiwać prawo głosu za nieobecnego członka Komitetu.
5. W posiedzeniach Komitetu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział, bez prawa głosu, inni pracownicy GITD lub przedstawiciele konsultantów zewnętrznych, podmiotów lub instytucji, zaproszeni przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego.
6. W posiedzeniach Komitetu, na zaproszenie Przewodniczącego, mogą brać udział przedstawiciele administracji rządowej, w szczególności działu transport, w charakterze obserwatorów, z prawem wyrażania opinii.
§ 3.
2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
2) wyznaczanie i mianowanie członków Komitetu, a także odwoływanie członków Komitetu oraz wyznaczanie i mianowanie Kierownika Projektu, a także odwoływanie Kierownika Projektu;
3) zatwierdzanie sprawozdań z prac Komitetu, a także raportu zamknięcia projektu;
4) zapewnianie finansowania dla projektu.
3. Przewodniczący podejmuje ostateczne decyzje we wszystkich sprawach będących przedmiotem prac Komitetu, a także organizuje jego pracę i wydaje z tego tytułu wiążące polecenia członkom Komitetu.
4. Powstałe spory merytoryczne rozstrzyga Przewodniczący, z odnotowaniem w protokole z posiedzenia propozycji rozwiązań alternatywnych.
§ 4.
§ 5.
1) określanie potrzeb użytkowników;
2) określanie kryteriów akceptacji dla produktów projektu oraz dostarczanie oczekiwań jakościowych;
3) zapewnienie, że projekt dostarcza produkty spełniające wymagania użytkowników oraz dające pożądane rezultaty;
4) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań jakościowych oraz priorytetów produktów;
5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy użytkownika oraz delegowanie działań nadzoru;
6) sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją projektu oraz utrzymaniem efektów projektu w okresie trwałości.
2. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw materiałów edukacyjno-promocyjnych należy w szczególności:
1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem materiałów edukacyjno-promocyjnych;
2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru materiałów edukacyjno-promocyjnych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;
3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych;
4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości w obszarze materiałów promocyjno-edukacyjnych;
5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych oraz delegowanie działań nadzoru.
3. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw zamówień publicznych należy w szczególności:
1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem zamówień publicznych;
2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru zamówień publicznych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;
3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze zamówień publicznych;
4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości, w obszarze zamówień publicznych;
5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze zamówień publicznych oraz delegowanie działań nadzoru;
6) sprawowanie nadzoru nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych, udzielanych w związku z realizacją projektu.
4. Do obowiązków Nadzoru Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru nad sprawami związanymi z budżetem projektu, w tym nad sprawami związanymi z dofinansowaniem projektu ze środków unijnych, w zakresie kompetencji Biura Finansowego;
2) sprawowanie nadzoru nad kwalifikowalnością wydatków w ramach projektu;
3) współpraca w zakresie utrzymania efektów projektu w okresie trwałości;
4) współpraca w zakresie zgodności projektu z prawodawstwem Unii Europejskiej.
5. Reprezentanci Biura Informacji i Promocji we współpracy z Biurem Prawnym oraz Zespołem Radców Prawnych, odpowiadają za zapewnienie zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.
6. Za zachowanie efektów realizowanego projektu w okresie trwałości, w tym odpowiednie przechowywanie dokumentacji dotyczącej projektu po zakończeniu jego realizacji odpowiadają:
1) Biuro Informacji i Promocji - w zakresie:
a) utrzymania trwałości projektu poprzez realizację określonych założeń i wskaźników oraz podejmowanie kluczowych decyzji,
b) sprawowania merytorycznego nadzoru nad wykorzystaniem zakupionych składników majątku oraz współpracy dotyczącej ich utrzymania z komórką organizacyjną GITD odpowiedzialną za kwestie logistyczne,
c) przekazywania wkładów do sprawozdań z osiągniętych efektów do Biura Finansowego;
2) Biuro Finansowe - w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego do spraw funduszy rozwojowych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Finansowego;
3) Biuro Dyrektora Generalnego - w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego ds. zamówień publicznych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Dyrektora Generalnego.
§ 6.
§ 7.
§ 8.
§ 9.
2. Z posiedzeń Komitetu każdorazowo sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisywany jest przez uczestników posiedzenia.
§ 10.
§ 11.
§ 12.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur
- Data ogłoszenia: 2022-05-20
- Data wejścia w życie: 2022-05-20
- Data obowiązywania: 2024-04-22
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA