REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 3
ZARZĄDZENIE NR 3/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 24 lutego 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140, z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U z 2020 r. poz. 1062) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) Sylwia Stachowiak - Przewodniczący Zespołu - Koordynator ds. dostępności;
2) Krzysztof Zmijewski - Zastępca Przewodniczącego Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności architektonicznej;
3) Piotr Kozera - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności architektonicznej;
4) Adam Polej - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Informacji i Promocji - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;
5) Wojciech Król - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Informacji i Promocji - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;
6) Marta Zaręba - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej canard.gitd.gov.pl;
7) Przemysław Turski - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej canard.gitd.gov.pl;
8) Hubert Kustra - przedstawiciel Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;
9) Mirosław Półtorak - Członek Zespołu - przedstawiciel delegatur terenowych.
§ 2.
1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej „ustawą”;
2) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
3) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;
4) przygotowanie i koordynacja wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy;
5) monitorowanie zapewnienia w Głównym Inspektoracie Transporcie Drogowego dostępności zgodnie z ustawą.
§ 3.
2. W posiedzeniach Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, jak również przedstawiciele konsultantów zewnętrznych, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu bądź osobę przez niego wyznaczoną.
§ 4.
§ 5.
§ 6.
1) podejmowanie decyzji w sprawach będących przedmiotem prac Zespołu;
2) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu lub kierowanie jego pracami w trybie obiegowym;
3) zlecanie poszczególnym członkom Zespołu wykonania zadań pozostających w zakresie prac Zespołu.
4) wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Zespołu w miejsce dotychczasowych.
§ 7.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
§ 11.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur
- Data ogłoszenia: 2021-02-24
- Data wejścia w życie: 2021-02-24
- Data obowiązywania: 2024-06-12
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA