REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 25
ZARZĄDZENIE NR 25
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 23 sierpnia 2022 r.
w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. W skład kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem”, wchodzi Minister Rodziny i Polityki Społecznej, zwany dalej „Ministrem”, sekretarze stanu, podsekretarz stanu, dyrektor generalny oraz szef Gabinetu Politycznego.
2. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów, a podejmowane przez nich działania są wyrazem polityki uzgodnionej z Ministrem.
3. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu wykonują, każdy w zakresie swojej właściwości, zadania ustawowe Ministra i współdziałają z Ministrem oraz ze sobą przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o istotnych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz o kierunkowych rozstrzygnięciach.
4. Minister, sekretarze stanu i podsekretarz stanu sprawują bezpośredni nadzór merytoryczny nad pracą nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
5. Minister, sekretarze stanu i podsekretarz stanu realizują zadania przypisane Ministrowi w odniesieniu do rad, komisji, komitetów i zespołów działających przy Ministrze lub pod jego kierownictwem oraz w odniesieniu do jednostek podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych.
6. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu, którym powierzono funkcję pełnomocnika Rządu, realizują zadania pełnomocnika Rządu, określone odrębnymi przepisami, oraz zadania z zakresu czynności przypisanych Ministrowi, określone zarządzeniem.
7. Nadzór organizacyjny nad pracą komórek organizacyjnych Ministerstwa sprawuje dyrektor generalny.
§ 2.
1. Do decyzji Ministra zastrzeżone jest w szczególności:
1) zatwierdzanie materiałów i opracowań przeznaczonych dla Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, komisji parlamentarnych oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;
2) ustalanie i zatwierdzanie planu działalności Ministra;
3) zatwierdzanie projektu oraz wykonania budżetu resortu;
4) nadzór nad polityką medialną;
5) akceptowanie projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych, w szczególności strategii i programów, opracowanych w Ministerstwie, a także wnoszonych do Prezesa Rady Ministrów oraz pod obrady Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów;
6) akceptowanie projektu Stanowiska Ministra przeznaczonego do przedstawienia w trakcie uzgodnień międzyresortowych w odniesieniu do projektów aktów normatywnych opracowanych i rozpatrywanych przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów z inicjatywy innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;
7) wydawanie aktów normatywnych Ministra;
8) tworzenie, łączenie, podział i likwidacja jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;
9) powoływanie i odwoływanie kierowników jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;
10) zatwierdzanie instrukcji do prowadzenia negocjacji i innych rozmów, których skutkiem może być podjęcie przez Ministra zobowiązań prawnych lub finansowych;
11) zatwierdzanie urlopów oraz delegacji służbowych sekretarzy stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora Gabinetu Politycznego Ministra oraz dyrektorów komórek organizacyjnych bezpośrednio nadzorowanych przez Ministra;
12) występowanie o nadanie odznaczeń państwowych oraz nadawanie honorowych odznak resortowych;
13) nadzorowanie zadań Samodzielnego Stanowiska Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.1)), w szczególności:
a) zatwierdzanie planu audytu wewnętrznego,
b) udzielanie upoważnień do przeprowadzania audytu wewnętrznego;
14) nadzorowanie prac analitycznych w zakresie działów administracji rządowej - rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca.
15) nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, zwanego dalej „KPO”, oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w ust. 6 pkt 2 i 3 oraz 5-9.
2. Do podpisu Ministra zastrzega się:
1) pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, marszałków i wicemarszałków Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa i wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, z zastrzeżeniem § 3 ust. 4 pkt 1;
2) pisma kierujące projekty aktów normatywnych opracowywane przez Ministerstwo i kierowane do uzgodnień międzyresortowych oraz do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, a także Stały Komitet Rady Ministrów.
3. Minister może upoważnić sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających:
1) z nadzoru nad:
a) Centralnym Instytutem Ochrony Pracy - Państwowym Instytutem Badawczym,
b) Ochotniczymi Hufcami Pracy,
c) Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego;
2) ze stosunku podległości wobec niego Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” im. Andrzeja Bączkowskiego.
5. Minister sprawuje bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym.
6. Minister inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Ministra;
2) Departament Analiz Ekonomicznych;
3) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
4) Departament Funduszy;
5) Departament Komunikacji i Promocji;
6) Departament Prawa Pracy;
7) Departament Prawny;
8) Departament Rynku Pracy;
9) Samodzielne Stanowisko Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
§ 3.
1. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu przedkładają Ministrowi dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach dotyczących zakresu działania Ministra.
2. Kierunki realizacji działań będących w obszarze właściwości sekretarzy stanu i podsekretarza stanu wymagają uzgodnienia z Ministrem.
3. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu wykonują powierzone im zadania, po uprzednim uzgodnieniu z Ministrem, we współpracy z dyrektorem generalnym oraz przy pomocy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.
4. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu podpisują:
1) pisma w zakresie spraw prowadzonych przez nadzorowane przez nich komórki organizacyjne, w tym odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych i senackich;
2) stanowisko Ministra przedstawiane w trakcie uzgodnień międzyresortowych wobec projektów aktów normatywnych opracowywanych i rozpatrywanych przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów z inicjatywy innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej.
5. Sekretarze stanu, podsekretarz stanu i dyrektor generalny, wykonując zadania Ministra, odpowiadają za zgodne z prawem i terminowe ich wykonanie w zakresie nadzorowanych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych.
6. Sekretarze stanu i podsekretarz stanu w zakresie spraw przez nich nadzorowanych, niezastrzeżonych do kompetencji Ministra, mogą upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
§ 4.
Jeżeli wykonanie zadań wymaga współdziałania sekretarzy stanu i podsekretarza stanu, koordynatorem działań jest wyznaczony przez Ministra sekretarz stanu lub podsekretarz stanu.
§ 5.
1. Ministra w czasie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Stanisław Szwed.
2. W czasie nieobecności sekretarza stanu lub podsekretarza stanu ustala się następujące zastępstwa:
1) Sekretarza Stanu Stanisława Szweda zastępuje w czasie jego nieobecności Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania Anna Schmidt;
2) Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Annę Schmidt zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do spraw ekonomii społecznej Anita Czerwińska;
3) Sekretarza Stanu Anitę Czerwińską - Pełnomocnika Rządu do spraw ekonomii społecznej zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha;
4) Podsekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbarę Sochę zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu Anna Schmidt - Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania;
5) Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika zastępuje w czasie jego nieobecności Podsekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących i zastępowanych, o których mowa w ust. 2, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.
§ 6.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Stanisława Szweda należy w szczególności:
1) kształtowanie polityki senioralnej, koordynacja podejmowanych w tej sferze działań oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań i standardów, współpraca z podmiotami publicznymi i niepublicznymi, w wyżej wymienionym zakresie;
2) koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów służących poprawie poziomu życia osób starszych oraz programów kreujących możliwości rozwoju aktywnych form pomocy oraz usług nakierowanych na potrzeby osób starszych;
3) projektowanie rozwiązań służących reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz realizacji usług społecznych;
4) kształtowanie polityki dotyczącej pomocy społecznej, określanie kierunków i koordynacja podejmowanych działań w tej sferze oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań;
5) koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów wsparcia osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym;
6) koordynowanie wykonywania zadań z zakresu walki z ubóstwem i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu przez integrację społeczną;
7) kształtowanie polityki w zakresie ubezpieczeń społecznych;
8) kształtowanie polityki pozaubezpieczeniowych świadczeń na rzecz kombatantów, inwalidów wojennych i wojskowych oraz ofiar wojny;
9) sprawy zaopatrzenia społecznego oraz funduszy emerytalnych w zakresie, w jakim sprawy te nie pozostają w kompetencjach innych ministrów lub jednostek organizacyjnych podległych innym ministrom lub przez nich nadzorowanych;
10) koordynowanie prac nad przygotowaniem oraz wykonaniem budżetu resortu i podejmowanie w tym zakresie decyzji w uzgodnieniu z Ministrem;
11) nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w pkt 15 lit. a, c i d;
12) bieżąca koordynacja spraw parlamentarnych;
13) zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
14) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych;
15) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Departament Budżetu,
b) Departament Polityki Senioralnej,
c) Departament Pomocy i Integracji Społecznej z wyłączeniem zadań wynikających z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r. poz. 1249),
d) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
16) współpraca z Radą do Spraw Polityki Senioralnej;
17) sprawy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do spraw Stopnia Specjalizacji Zawodowej Pracowników Socjalnych.
§ 7.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika należy w szczególności:
1) kształtowanie polityki i inicjowanie zadań w zakresie problematyki osób niepełnosprawnych;
2) realizacja zadań Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych;
3) koordynowanie i realizowanie spraw związanych z gospodarowaniem środkami Funduszu Solidarnościowego;
4) współpraca z Krajową Radą Konsultacyjną do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
5) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
6) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
7) koordynowanie realizacji zadań Zespołu do spraw wykonywania postanowień Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, będącego organem pomocniczym Ministra.
§ 8.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Anny Schmidt należy w szczególności:
1) realizowanie polityki Rządu w zakresie zasady równego traktowania, w tym przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na płeć, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, światopogląd, wiek, niepełnosprawność oraz orientację seksualną;
2) opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie realizacji zasady równego traktowania;
3) prowadzenie analiz i ocen rozwiązań prawnych pod kątem respektowania zasady równego traktowania, a także występowanie do właściwych organów z wnioskami o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie spraw należących do Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;
4) podejmowanie działań zmierzających do eliminacji lub ograniczenia skutków powstałych w wyniku naruszenia zasady równego traktowania;
5) dokonywanie analiz i ocen sytuacji prawnej i społecznej w zakresie, o którym mowa w pkt 1, oraz inicjowanie, realizowanie, koordynowanie lub monitorowanie działań zmierzających do zapewnienia równego traktowania, a także do ochrony przed dyskryminacją;
6) monitorowanie sytuacji w zakresie przestrzegania zasady równego traktowania;
7) promowanie, upowszechnianie i propagowanie problematyki równego traktowania;
8) współpraca z krajowymi organizacjami społecznymi, w tym ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;
9) współpraca w sprawach związanych z równym traktowaniem oraz przeciwdziałaniem dyskryminacji z innymi państwami, organizacjami oraz instytucjami międzynarodowymi i zagranicznymi;
10) współpraca w przygotowywaniu sprawozdań i raportów z realizacji wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji;
11) przedstawianie opinii w sprawie możliwości przystąpienia przez Rzeczpospolitą Polską do umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji - w porozumieniu z właściwymi ministrami;
12) realizowanie i koordynowanie działań Ministerstwa w zakresie spraw wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej oraz międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej (w tym z organizacjami międzynarodowymi) w zakresie rodziny i polityki społecznej;
13) wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Ministra roli władzy właściwej w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz merytoryczny nadzór nad instytucjami realizującymi tę koordynację;
14) koordynowanie realizacji zadań instytucji łącznikowych w ramach unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń dla bezrobotnych;
15) koordynowanie i nadzorowanie zadań punktu kontaktowego w Systemie Rozwiązywania Problemów Rynku Wewnętrznego SOLVIT;
16) wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Krajowego Koordynatora Realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
17) współpraca z Zespołem Monitorującym do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, działającym jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra;
18) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania,
b) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego,
c) Departament Współpracy Międzynarodowej.
§ 9.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do spraw ekonomii społecznej Anity Czerwińskiej należy w szczególności:
1) tworzenie ram strategicznych, programowych i prawnych sprzyjających rozwojowi ekonomii społecznej;
2) podejmowanie działań mających na celu zwiększenie udziału podmiotów ekonomii społecznej w realizacji zadań publicznych w zakresie reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wspieranie ich udziału w procesie deinstytucjonalizacji usług społecznych;
3) upowszechnianie, promocja i edukacja w obszarze ekonomii społecznej;
4) kształtowanie warunków do rozwoju ekonomii społecznej oraz zatrudnienia socjalnego, a także współpracy Ministra z podmiotami ekonomii społecznej, w tym z organizacjami pozarządowymi, spółdzielniami socjalnymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
5) koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego;
6) koordynowanie zadań związanych z udziałem Ministerstwa w przygotowaniu i realizacji KPO;
7) nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w pkt 9;
8) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych;
9) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej,
b) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 10.
Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbary Sochy należy w szczególności:
1) kształtowanie polityki rodzinnej, koordynacja przygotowywania standardów oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań z zakresu:
a) wspierania rodziny, systemu pieczy zastępczej oraz adopcji,
b) świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i wsparcia osób uprawnionych do alimentów oraz innych pozaubezpieczeniowych pieniężnych świadczeń socjalnych na rzecz rodziny,
c) opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3;
2) współpraca z Radą Rodziny;
3) opracowanie projektu Strategii Demograficznej, której celem jest zwiększenie dzietności i promocja tradycyjnej rodziny, oraz wdrożenie i nadzór nad przebiegiem postanowień zawartych w przyjętej przez Radę Ministrów Strategii Demograficznej;
4) promowanie i upowszechnianie kultury prorodzinnej;
5) inicjowanie i opiniowanie działań mających na celu promocję dobrych praktyk sprzyjających rozwojowi rodziny, w szczególności związanych z godzeniem rodzicielstwa i pracy zawodowej;
6) nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórce organizacyjnej wskazanej w pkt 7 lit. b;
7) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Biuro Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej,
b) Departament Polityki Rodzinnej.
§ 11.
1. Sekretarze stanu oraz podsekretarz stanu uczestniczą w posiedzeniach Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz w pracach komisji sejmowych i senackich, jeżeli rozpatrywane sprawy należą do zakresu powierzonych im zadań.
2. Sekretarze stanu oraz podsekretarz stanu prezentują stanowisko Ministra i uczestniczą w pracach komitetów Rady Ministrów oraz innych gremiów, w skład których został powołany Minister, a także w pracach i posiedzeniach zespołów międzyresortowych, do których zostali wyznaczeni przez Ministra.
§ 12.
Minister może zlecić sekretarzom stanu i podsekretarzowi stanu, a także dyrektorowi generalnemu inne zadania niż określone dla nich w zarządzeniu.
§ 13.
1. Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233, 2447 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655), w szczególności przez:
1) koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru organizacyjnego nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;
3) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu oraz wykonaniem budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;
4) nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w ust. 4 pkt 2-4.
5) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych oraz działań antyterrorystycznych;
6) nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.
2. Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
3. Przepisy zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.
4. Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Administracyjne;
2) Biuro Dyrektora Generalnego;
3) Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 2 ust. 6 pkt 9;
4) Departament Informatyki.
§ 14.
Traci moc zarządzenie nr 36 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2020 r. w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. Urz. Min. Rodz. i Pol. Społ. poz. 39 oraz z 2021 r. poz. 4, 20 i 39).
§ 15.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Marlena Maląg
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2021 r. poz. 1236, 1535, 1773, 1927, 1981, 2054 i 2270 oraz z 2022 r. poz. 583, 655, 1079 i 1283.
- Data ogłoszenia: 2022-09-05
- Data wejścia w życie: 2022-09-06
- Data obowiązywania: 2022-12-16
- Dokument traci ważność: 2024-01-24
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA