REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 2
ZARZĄDZENIE NR 2
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 20 stycznia 2022 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022"
Na podstawie art. 15 ust. 2a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 oraz z 2021 r. poz. 1038, 1243, 1535 i 2490) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Komisję Konkursową, zwaną dalej "Komisją", w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022".
§ 2.
Do zadań Komisji należy:
1) opiniowanie ofert złożonych w oparciu o kryteria, o których mowa w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022";
2) przedłożenie Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej, zwanemu dalej "Ministrem", listy złożonych ofert wraz z opinią na temat przyznania dotacji w 2022 r., a także proponowaną kwotą dotacji.
§ 3.
1. W skład Komisji wchodzą:
1) przewodniczący - Dyrektor Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
2) dwóch przedstawicieli Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
3) dwóch przedstawicieli, reprezentujących organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Przewodniczący wyznacza wiceprzewodniczącego oraz sekretarza spośród członków Komisji, o których mowa w ust. 1 pkt 2.
3. Listę członków Komisji, przedstawioną przez przewodniczącego, zatwierdza Minister.
4. W pracach Komisji mogą brać udział, z głosem doradczym, eksperci posiadający specjalistyczną wiedzę w dziedzinie pomocy społecznej i zatrudnienia socjalnego.
5. Członkowie Komisji oraz eksperci składają oświadczenie o bezstronności, a w przypadku zaistnienia konfliktu interesów powiadamiają o tym przewodniczącego i wyłączają się od oceny ofert. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
6. Członkowie Komisji oraz eksperci składają oświadczenie o zachowaniu poufności danych zawartych w opiniowanych ofertach w związku z ich udziałem w pracach Komisji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
7. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w ust. 4, składają oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 4.
1. Komisja obraduje na posiedzeniach lub w trybie obiegowym.
2. Decyzje podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Każdy członek Komisji posiada jeden głos. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego.
3. Komisja pracuje w oparciu o Regulamin prac Komisji, przyjęty przez Komisję zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby jej członków.
§ 5.
1. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1) kierowanie pracami Komisji;
2) zwoływanie posiedzeń Komisji i określanie porządku obrad;
3) podejmowanie decyzji w przypadkach spornych związanych z funkcjonowaniem Komisji;
4) akceptowanie sporządzonego przez sekretarza protokołu z posiedzenia Komisji.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komisji jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący albo upoważniony pisemnie przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego inny członek Komisji.
§ 6.
Do obowiązków sekretarza należy:
1) powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia Komisji;
2) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji;
3) dokumentowanie rozstrzygnięć zapadających w trybie obiegowym;
4) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.
§ 7.
1. Praca w Komisji ma charakter nieodpłatny. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 4, nie otrzymują z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia.
2. Członkom Komisji, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 4, biorącym udział w posiedzeniach Komisji, przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167) oraz obowiązujących w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej Wytycznych Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie warunków zwrotu kosztów podróży członkom organów opiniodawczych, doradczych, opiniodawczo-doradczych, rad, zespołów i komisji działających przy Ministrze Rodziny i Polityki Społecznej.
§ 8.
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej.
§ 9.
Komisja kończy działalność z dniem ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022".
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Marlena Maląg
Załączniki do zarządzenia nr 2 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
z dnia 20 stycznia 2022 r. (poz. 2)
Załącznik nr 1
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 2
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 3
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) informuję, że:
Tożsamość administratora i dane kontaktowe
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej jest Minister Rodziny i Polityki Społecznej mający siedzibę w Warszawie (00-513), ul. Nowogrodzka 1/3/5.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną - adres email: iodo@mrips.gov.pl lub pisemnie na adres: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa.
Kategorie danych osobowych
Przetwarzanie danych osobowych obejmuje następujące kategorie Pani/Pana danych:
imię i nazwisko, stanowisko, adres mailowy, numer telefonu, a w przypadku ubiegania się o zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju także następujące dane: adres zamieszkania, nr konta bankowego.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w zakresie niezbędnym do wykonania czynności związanych z realizacją zadań członka/eksperta Komisji Konkursowej powołanej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022". Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora w zakresie realizowanych przez niego obowiązków oraz w związku z wykonywaniem czynności związanych z realizacją zadań członka/eksperta Komisji Konkursowej powołanej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022", a także innym podmiotom upoważnionym do pozyskania Pani/Pana danych na podstawie przepisów prawa.
Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania tych danych wynikających z realizacji zadań członka/eksperta Komisji Konkursowej powołanej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022", a następnie do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów dotyczących archiwizacji dokumentacji konkursowej.
Prawa podmiotów danych
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania ich sprostowania, do ograniczania przetwarzania tych danych oraz prawo do żądania ich usunięcia po upływie okresu, o którym mowa powyżej. Realizacja powyższych praw musi być zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych osobowych, a także m.in. z zasadami wynikającymi z Kodeksu postępowania administracyjnego i zasadami archiwizacji.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w tym profilowanie
W trakcie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych nie będzie dochodzić do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel.: 22 531 03 00.
Źródło pochodzenia danych
Pani/Pana dane zostały przekazane przez organizację pozarządową lub podmiot uprawniony do prowadzenia działalności pożytku publicznego, która/który przekazała nam je w związku ze zgłoszeniem Pani/Pana udziału w pracach komisji konkursowej w ramach w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022".
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych:
Podanie danych osobowych jest konieczne dla celów związanych z wykonywaniem zadań członka/eksperta Komisji Konkursowej powołanej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert w ramach w ramach otwartego konkursu ofert pn. "Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022".
- Data ogłoszenia: 2022-01-21
- Data wejścia w życie: 2022-01-22
- Data obowiązywania: 2022-01-22
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA